Roudnické nádraží prošlo rekonstrukcí, rychlíky se nevejdou k prvnímu nástupišti
Přístup k vlakům je nyní plně bezbariérový.
Sdružení firem Chládek & Tintěra a Monzas dokončilo rekonstrukci stanice Roudnice nad Labem. Cestující se díky tomu dočkali nových nástupišť, bezbariérového přístupu k nim nebo vylepšeného zázemí ve výpravní budově. Rekonstrukce ale přinesla i první komplikace v provozu. První nástupiště je příliš krátké na to, aby se k němu vešly rychlíky Labe Českých drah spojující Prahu a Děčín.
„Na provozovateli dráhy požadujeme, aby vlakové soupravy nasazované na rychlíky Labe, byly přistavovány na 3. nebo 4. nástupiště, která jsou delší. Pokud však z jakýchkoliv důvodů musí být výše zmíněné vlaky přistaveny k 1. nebo 2. nástupišti, která jsou kratší, je vlakový personál, povinen usměrnit výstup cestujících tak, aby byl bezpečný,“ řekl mluvčí Českých drah Emanuel Vittek. V případě Roudnice nad Labem tak stojí průvodčí u posledních dveří, které se nachází mimo nástupiště. Odkazuje cestující, aby vystupovali dveřmi na opačném konci vagónu.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy projektovaná délka nástupišť v Roudnici nad Labem vycházela z požadavků Ministerstva dopravy a odboru dopravy Ústeckého kraje.
Problém u poloostrovního nástupiště
„V návaznosti na zaváděné posilové řazení na lince R20, kdy vlaky s devíti vozy dosahují i délky 240 metrů, byla po konzultaci s ministerstvem během stavby prodloužena také délka nástupních hran. Oboustranné ostrovní nástupiště v Roudnici má nástupní hrany o délce 266 a 250 metrů. V souvislosti s některými pracemi během dokončování stavby mohl výjimečně rychlík s posilovým řazením zastavit u jednostranného ostrovního nástupiště, které má kvůli prostorovým limitům délku 220 metrů. Ani výhledově se ale nejedná o standardní situaci,“ dodal Gavenda.
Plný provoz stanice začal 7. prosince. Zásadní změnou bylo zprovoznění nového ostrovního nástupiště, které vzniklo v místě původní třetí koleje. Železniční stanice je nyní plně peronizovaná se čtyřmi průběžnými a jednou kusou kolejí. Na všechna nástupiště je přístup z podchodu i pomocí výtahů pro bezbariérový přístup. Dokončovací práce potrvají do poloviny příštího roku. Zakázku za 344,6 milionu korun získalo sdružení firem Chládek & Tintěra a Monzas.
(V textu bylo původně nesprávně uvedeno poloostrovní nástupiště, o kterém píše na svých stránkách zhotovitel. Ve skutečnosti se jedná o ostrovní. Za chybu se omlouváme)