Roudnické nádraží projde proměnou za stamiliony, bude bezbariérové

Vizualizace stanice Roudnice nad Labem po přestavbě. Foto: Správa železnicVizualizace stanice Roudnice nad Labem po přestavbě. Foto: Správa železnic

Kvůli úpravám nástupišť dojde k proměně kolejiště, opravou projde podchod.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Kéž by se také budova nádraží dostala do původního stavu a využití, včetně obchodů do ulice a restaurace. Byla velmi dobře navržena, funkčně i architektonicky a dnes je to spíš ostuda.

HonzaEM

Ano, ta budova je hrozná, taková škatule k ničemu.

Lovosičan

Mávám nad tím rukou. Stačí vidět vznikající výsledek ve Vršovicích. Odhaduji, že do dvou let se tam začne s rozsáhlými opravami.

ficus

Za stamilióny to bude asi pozlacený.
Až se budou jednou popisovat vyhozený prachy, tak železnice bude označena jako jedna velká černá díra.

Jaaaa

K tomu jen tři znaky: F+F.

HonzaEM

Ono je to nejspíš všude stejný, jen do ostatních oborů a organizací nevidíme.

Bmo

Nejlepší by prostě bylo nechat to jak to je, akorát to „jenom“ obnovit (opravit). Pokud začnou cokoliv měnit, tak to k lepšímu rozhodně nebude.

Mufiklo

Byl si někdy v Roudnici? Podle komentáře hádám, že asi ne

HonzaEM

Obnovovat to není potřeba, ale změnit dispozičně, jako sůl.

Vrabec na střeše

Co zmršené nástupiště kilometrem zábradlí, ale zazdít shodiště výtáhem k 1 . nástupišti to už je fakt síla https://litomericky.denik.cz/galerie/roudnicke-nadrazi.html?back=798714984-489-11&photo=2

Mufiklo

A kde je prosím zazděno?? 🤷🏼‍♂️ Však místa tam je dost. Radši mi řekni jak by si to udělal ty.

Vrabec na střeše

Místa je tam dost když tam nejsou lidi, až půjdou lidi z vlaku, tak ušlapou ty co budou ve frontě u výdeje jízdenek. Ten výtah mohli dát klidně k protější stěně a k nastupišti udělat lávku, aspoň by se využila prázdná stěna nad výdejem jízdenek. Nebo ten výtah dát ven před halu, notabene je tam i nevyužívaný nákladní výtah, který by se mohl předělat.

HonzaEM

A z té protější stěny postavit lávku k nástupišti?

Vrabec na střeše

Přesně tak a ještě by se mohla probourat zeď nad pokladnama do staré čekárny a horní hala by byla bezbarierově přístupná bez ocházení přes nástupiště.

HonzaEM

No, to se fakt povedlo, ale jde to udělat jinak?

Jaaaa

Neurazí, nenadchne, takže podle možností SŽ v podstatě úspěch.

Akorát to jednostranné nástupiště je prostě hovadina, ty normy jsou v tomto na palici.

HonzaEM

No naopak po dlohé době něco, z čeho se mi neudělá špatně. Jednostranné nástupiště je hovadina, ale to by se rovnou mohla zrušit celá horní hala, kdyby se zrušilo to první.

Kaysen R.

Ptám se, zda se to nedalo vyřešit jinak (bez jednostranného ostrovního nástupiště), určitě dalo. Např. tak, že by hlavní koleje měli posunutou osu a nebyla u nich nástupní hrana (tedy jedna nástupní hrana od výpravní budovy, další dvě z jednoho ostrovního nástupiště), případně pak ještě vytvořit další nástupištní hranu „od řeky“, což ale neřeší absenci nástupištní hrany od/do Hracholusek a od Hrobců, kde by v případě setkání těchto dvou směrů se muselo křížit hlavní koleje). Případně mít přístup od výpravní budovy + 2 ostrovní nástupiště (ale zase by se musela posouvat poloha aktuálního ostrovního nástupiště, což by projekt opět prodražovalo.… Číst vice »

Jaaaa

Úplně by stačilo, aby byl předpis na výpravu vlaku, kde jsou z obou stran nástupiště.

Ostatně lidi tak na řadě stanic vystupují i nastupují normálně, akorát zas jen drážní předpis se tváří, že to neexistuje.

HonzaEM

Tomu nerozumím, pokud nebude u hlavních kolejí nástupní hrana, tak by musely všechny vlaky do odbočky.

Vašek

Rychlost průjezdu stanicí zůstane 130 Km/hod? Na hněvickém zhlaví je dnes 115. To zase bude dopravní peklo .

Romanero

To by mě taky zajímalo. Píše se průjezd stanicí zůstane 130, ale pokud se nic nezměnilo, bylo přes stanici 110.

HonzaEM

Na hrobeckým taky není 130, nevím, kde to vzali.

Vašek

110 spodní, 115 horní rychlostník a 130 je od Hrobců zhruba za perón.

HonzaEM

Konečně nějaká rekonstrukce, co vypadá slibně, jen to nový nástupiště by asi líp vypadalo oboustranné. Ale co pak zase s tím stávajícím prvním, zrušit ho, když na něj jsou výlezy z budovy, by bylo asi škoda.

Kaysen R.

To je pravda, bohužel spousta projektů takto „zazdilo“ výpravní budovu (např. v Rokycanech).

Gwann

neprestane mne fascinovat, co vše může stát pár set milionů…

výhybky se nám rozpadají stářím, kvůli nákladům na nová vozidla (abych ušetřili pár mega ročně na dane lince) jezdíme zgarby vsemozneho druhu…ale na toto prachy jsou…

za tyhle prachy opravite středně velký zámek….

HonzaEM

Nejsem příznivcem vyhazování peněz za nesmyslné rekonstrukce nádraží a kupování nových vlkaů, když jsou fonkční a dobré, ale Roudnice to opravdu potřebuje, je to tam značně nevyhovující a nebezpečné.

medical examiner

Snad pak zbyde na malinkou ceduli s nápisem „poslední stanice PID“.

Jiří Kocurek

Teda mít rozpočet na opravu zámku hotový za 5 minut, to je neuvěřitelný výkon.

Gwann

já ten rozpočet nesestavoval, já ho jen proplácel (ne ze svého). a bylo to i o dost míň….

milan

Opět hnus a děs. Dobře zničené nádraží, asi jako České Velenice. Proč proboha nástupiště u budovy a pak to druhé jen pro jednu kolej. Když už se tam nevejde jinak tak vždy preferovat jedno nástupiště dvě nástupní hrany.

adam.voj

Mně zas přijdou děsné ty přístřešky jak z 90. let (možná dřív). Kdy konečně začneme stavět něco soudobého?

Lol Phirae

Nikdy, asi. Já myslím, že ta firma, co to dodává (neví někdo, kdo to sakra je?) má těch hnusných profilů na skladě tak ještě na několik set nádraží.

HonzaEM

Hnusných, to myslíte Hostivař, Eden a podobně? Nevzhledné hrůzy jsou tak nějak výhrada 21. století, hlavně zbourat všechno, co se postavilo za komunistů, protože to přece byla nejhorší doba v dějinách, tak nám nezbyde nic jinýho, než ty nevzhledný hnusy, které někdo postaví a víckrát se na to nešahne, takže pokud z toho ta špína a bordel neopadá sám, tak to nikdy čistý asi nebude. .

Lol Phirae

Ne, Eden opravdu nemyslím. Myslím všechny ty rozšlápnuté Y vypadající jako kolejnice zapíchnutá do peronu, se zavěšenými zářivkami svítícími všude okolo, a s metráky holubích výkalů jako bonusem.

HonzaEM

Čili se vám líbí ty škaredý a ty krásný ne. Ty zářivky, který mají nulovou designovou hodnotu, jsou pravdu hnusné, dříve se tam dávala závěsná výbojková Óčka, to aspň vypadalo.

Honza

Není v tomto případě důvodem snaha zachovat stávající vzhled přístřešků u budovy a na nástupišti? Třeba v Praze na IV. koridoru se staví úplně jiná zastřešení, ale to jsou novostavby.

Lol Phirae

Obávám se, že snaha nebude (d)oceněna. Je to veskrze nepraktický hnus.

HonzaEM

Ten se bude dělat taky nový. Asi. Na štěstí tam bude normální přístřešek.

HonzaEM

Myslíte ty odporný hnusy, co jsou třeba v Praze Vysočanech, Edenu, Hostivaři? Architekt měl tentokrát rozum a použil takové, které byly ještě hezké.

HonzaEM

V Praze Vršovicích jsem chtěl napsat.

Lol Phirae

Nojo, v Edenu se svítí na perón místo pánubohu do oken, a holubi mají taky smůlu. A není vidět ty přebytečné kolejnice zrecyklované na zastřešení. Tak takhle by to nešlo.

Beny

Protože nástupiště u budovy znamená možnost nejít do podchodu. Jsem rád že někdo konečně začal myslet na zákazníka – cestujícího. Teď ještě aby začal někdo myslet na nákladku a její přepravce.

Jindra

No tak v Roudnici nad Labem těžko, tam musíte do schodů vždycky (něco jako Praha-Holešovice). To není Adamov, kde by to smysl mělo…

medical examiner

U případně zrekonstruované zastávky Praha-Vyšehrad to bude s podchodem snadné.

Sice bude ten podchod vysoký, ale případně rovnou z ulice a tramvajové zastávky.
Ale pozor – hrany budou pouze u vnější dvojice kolejí. Rychlíky a expresy jedoucí za mostem rovně (do tunelu) tam totiž pochopitelně zastavovat nebudou.

Mufiklo

Co je na tom prosím zničeného? Za mě koněcně moderní nádraží, které Roudnice potřebuje jako sůl a přístřešky jsou myslím též v pohodě. Nejlepší by bylo to nechat tak jak to je, že ano 🤣🤣🤣

Jiří Kocurek

Ta fasádní kombinace růžové a zelené, zbylé po natření vagonu Bdt zelenošedým schematem, to je něco. To by se mělo zapsat na seznam kulturního dědictví, to jinde nenajdete.

HonzaEM

Na Roudnici asi nic zničit nejde, to nádraží je ošklivé a nebezpečné. Akorát co tam bude špatné, je ten výtah překážející v prosotru, kde chodí lidi. Ale jinak to asi nešlo.

David

Je opravdu v této stanici potřeba 5 nástupních hran? Bude odjíždět (nikoli projíždět) v nějakou hodinu najednou (+- 10min) 5 vlaků? Jedno nástupiště je pro Os do Břízy, dvě pro Os Praha – Ústí a teď je otázka jestli je třeba mít i 2 pro R a počítat s rychlým přestupem mezi Os a R (ale pak nechápu proč tam nejsou dvě ostrovní nástupiště pro přestup hrana-hrana) a nebo se současný jízdní řád moc měnit nebude a pak by postačovalo jedno ostrovní nástupiště pro (R X:12, X:43 Os X:54, X:02) + vnější u budovy pro případ rekonstrukce / zpoždění atd.… Číst vice »

Lol Phirae

Až se tam zas bude kopat (při kvalitě prováděných prací to je otázka pár let, viz Poříčany), budete ještě rád za ten „zbytečný“ perón.

Twix

Přestup hrana-hrana mezi vlaky ve stejném směru tam nutně být nemusí, když se tam zřejmě potkají jen v případě zpoždění jednoho z nich (ale kvůli tomu tam zase dvě koleje chceme). Jak píšu níže, hádám že všechno zde stavící směr Praha se bude defaultně šoupat na kolej před budovou. Takže se nebude muset do podchodu a hrana-hrana bude na Břízu, což má obojí větší význam než hrana-hrana s vlakem stejného směru, který se tam možná náhodou vyskytne.

Honza

Pokud bude podchod v úrovni ulice, tak je jedno, ze kterého nástupiště vlak pojede, vždy to znamená překonat výšku mezi ulicí a peronem. Nezastavují vlaky na Prahu, přinejmenším rychlíky, u ostrovního? U budovy jsem vídal osobáky, zejména ty, co v Roudnici končily.

Twix

Na Prahu žádný ostrov není, pro přístup k vlaku se musejí překrosit dvě koleje. Teď doufám že se na zhlaví použijí rozumné výhybky a všechno se pokud možno bude házet na kolej k budově (stejně to snad bude v Radotíně). Je pravda, že podchod je stejně v úrovni ulice. Ale pořád je lepší mít po výstupu z vlaku úrovňový přístup do budovy a na břízské nástupiště, než nikam (resp. na protější hranu u průběžné koleje kde nejspíš ale nic stát nebude). Ostrov tady moc výhod nemá. Další bonus je, že vlaky na Prahu, které budou stanicí v plné rychlosti projíždět,… Číst vice »

medical examiner

Já bych ještě jednu hranu přidal…

HonzaEM

Nástupní hrany budou 4, ne?

David

Je tam ještě štruc pro vlak do Břízy.

HonzaEM

Jo, pravda. Kdyby jezdily pravidelně ke dnešní 5., tak by se tím blokovala předjízdná.

Jarda Š.

Ta současná lokálka se má předělávat a měly by tudy sjíždět/najíždět rychlíky z/na VRT ve směru Praha.

Karlos

Tak to je fajn, ale taky by už ČD mohly na spojení Roudnice s Prahou a Ústím (R Labe) něco lepšího a odpovídajiho 21. století, než ty současné prehistorické východoněmecké soupravy s bastardy v čele.

medical examiner

Hmm, Bpee237, Bee238 a Apee139 by byly lepší, že…
Nebo rakouské vozy Bmz, Bmpz, a AD…

Karlos

Tak hlavně cokoliv klimatizovaného. Dolní Povltaví a Polabí, kudy tyhle rychlíky projíždí, patří mezi nejteplejší oblasti v ČR, a v tom vlaku bývá i přes 50°C.

ušatá

Ta klimatizace, to už je snad nějaký fetiš, amulet nebo co? Čím míň, tím líp, hlavně se postarat o zlepšení klimatu a funkce krajiny atd.

Ivan

Ne, ta klimatizace je v 21. století docela nutný předpoklad k tomu, aby VD používali i ti, co nejsou odkázáni pouze na ni.

HonzaEM

Jezděte autem když se vám to nelíbí a ostatním dopřejte pohodlí.

Mufiklo

Já pokud možno jezdím s Budosem, je to asi nejpohodlnější varianta z Roudnice, a autobusy jezdí plné takže asi si to myslí i více lidí

Karlos

Pohodlí v těchto prastarých soupravách? Vy buď musíte hodně nenáročný cestující nebo zaměstnanec ČD.

HonzaEM

No pořád větší pohodlí než v těch rádoby ergonomických sedačkách, kde se nemůžete ani pohnouit a tlačí to.

Vrabec na střeše

Není tam toho záradlí zbytečně málo?

Mufiklo

Myslím, že akorát

Qěcy

To nemůže na ty střechy přijít aspoň podhled? Je mi na blití, když vidím, že tohle ještě někdo projektuje. Navíc ty úchylný zářivky vystrčený dolů, takže to rlsvetli svítí do všech stran. To se snad už ani nesmí budovat, ne? Strašný světelný smog, oslňuje to strojvedoucí a působí to lacině.
Hnus!

Lol Phirae

Taky mě fascinuje ten trend, kdy zastřešení perónu stačí tak max. na 3 vagóny. To fakt nikomu nevadí, že to nesmyslně prodlužuje pobyty ve stanici (nikdo nebude čumět na dešti, prostě bude pod střechou, dokud vlak nepřijede)? Např. https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/cesky-tesin-neuspel-s-zadosti-o-prodlouzeni-zastreseni-nastupist-nadrazi.A160224_2227956_ostrava-zpravy_woj

Ivan

A neměla by délka zastřešení taky tak trochu korelovat s obvyklou nástupní frekvencí? Opravdu není třeba, aby měl každý cestující k dispozici 10 či více metrů čtverečních střechy.

Ivan

Pro mínusáře – pokud někde nastupuje relativně málo lidí, pak se klidně vlezou do těch pár vagónů, které budou zrovna „pod střechou“. Pokud je to na někoho příliš složité, může si to zkusit nakreslit.

Lol Phirae

Ano, např. ten Český Těšín, že.

Ivan

Nepíšu o Českém Těšíně, píšu obecně („pokud někde“). To, že je třeba nějaké řešení špatné na nějakém konkrétním místě, neznamená, že je špatné všude.

medical examiner

A teď si vemte, že na pražském hl.n. mají některá nástupiště 400 m a mohly by mít 500 m (tedy dvojice 3×471).
A 1.-4.nástupiště mají 50 m délky bez střechy…

Beda

Pokud se nemylim, tak kratke pristresky a oslnujici zarivky bez podhledu jsou ve Veseli nad Luznici a je to primo ostuda, chtelo by to predelat. Nechapu, jak takovy neprakticky nesmysl muze nekdo vymyslet.

Lol Phirae

To je teď snad úplně všude, u těch reko, furt ten stejně blbý typ zastřešení. A samozřejmě všude serou holubi, ale zábrany se zásadně montují až dodatečně po X stížnostech a Y letech, když je to celé posrané a zkorodované agresivním trusem.

Leinad

Zkorodovat to musí, aby se dalo snadno obhájit zbourání.
(Zatím to SprŽel používá na památkáře, nezudržovat a nechat spadnout, ale ono by to mohlo fungovat i jako důvod bourat něco 5 let starého).

ušatá

Ale přeci se ušetřilo na předražené stavbě.

Modré zábradlí

A na co by si sedali holubi?

medical examiner

Třeba na informační tabule…

Ivan

Na čekající kaštany? 🙂

Winchester1873

Minimálně 5 let čtu že nádraží v Roudnici se bude modernizovat. No snad do tý doby budou hotové Roztoky a nebudou dělat najednou Roudnici, Lovosice a Kralupy.

Leinad

No musí k tomu vybrat něco z pravobřežky.
Lysou dělají teď (kvůli Pořïčanům), tak co Roudnici s Mělníkem.

medical examiner

A „Berlinery“ zruší rovnou nebo budou zase čekat na nějakou průtrž mračen?

HonzaEM

Kralupy těžko, ale Roztoky a Roudnice se bude dělat současně.

Ondra Burgr

A kdy že mají začít s přestavbou ? když to má být současně ?

HonzaEM

A jdou na to opačně, než se původně plánovalo. V roce 2017 se mělo měnit zabzař a při té příležitostě, aby se neřeklo, se mělo upravit to kolejiště a teď se upraví kolejiště a zabzař zůstane původní.

Hans

Nevím jestli z těch visualizačních obrázků čtu dobře, ale pro nástup a výstup zmizí 1 kolej? Zajímalo by mě, jak se pak bude osobák do Břízy vyhýbat s osobákem kterej je tam předjížděnej lehce zpozděnej expresama🙂 A taky jak lidi budou běhat mezi 1. a 2. kolejí jelikož nebude častokrát včas známo zda-li osobák bude ve stanici předjížděn či ne

PepaM

Osobák do Břízy bude mít svůj šturc, na vizualizacích je vidět.

Twix

Tak ono to v podstatě moc jinak udělat nejde, pokud chceme změnit stav, že nám lidi bariérově chodí kolejištěm. Resp. šlo by tam mít dva ostrovní perony se dvěma hranami, ale to bychom hnali do podchodu všechny, kromě těch co jdou na motorák do Břízy, který by musel mít nějaký separé peron. Nevím na jakou rychlost budou výhybky, ale nebudou všechny zastavující vlaky ve směru Praha posílány primárně na tu kolej před budovou? Tím by odpadlo to běhání, a zároveň by to znamenalo snadný přístup z budovy i od motoráku od Břízy.

HonzaEM

Taky se to dnešní druhý nástupiště dalo udělat se 3 hranami. Dal by se tam cesťák a mohly by končit z obou stran současně na „panťákové“ koleji.

HonzaEM

Zmizí 3. kolej, respektive se zkrátí do šturcu.