Rostlinné chmýří vyřadilo o víkendu z provozu motoráky na moldavské trati

Motorový vůz 811 společnosti Railway Capital pro linku Most - Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 811 společnosti Railway Capital pro linku Most - Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Chladiče vozů bylo nutno vyčistit na prohlídkové jámě stlačeným vzduchem.

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vendulka75

No to je opravdu novinka. To je opravdu odborník na svém místě a fíři zřejmě taky.Hold kvetou topoly tak je vyzbrojte smetáčky a občas ať to sítko ometou.A údržba možná i nemožná,tak jak to chodí.Asi na koleně.No jo to jsou novinky z provozu,člověk zírá a žasne.A ještě to vyfotí.Bez komentáře.

Vapch

„Příčina byla nečekaná“ 😀
Je to jako kdyby nového provozovatele autobusové dopravy překvapil fakt, že v zimě zamrzají na autobusech okna…

Vapch

„Musím říci, že jsem se za desetiletí praxe s podobným důvodem neschopnosti vozidel nesetkal, připraveni jsme na to nebyli,“ říká majitel Railway Capital Jan Šatava“
Vskutku odborník na svém místě…

jal

Tak při oběhu jeho vozidel 2 měsíce o víkendech v letní sezoně se to projevit nemusí.

Holt to chce chladiče občas profouknout.

Apollo 17

Teď ještě,zda je to pravda. Souprava stojí u opravce v Teplicích už 3 dny. To na pouhé „vyfoukání “ chladičů nevypadá.

Jakub Moučka
Pozorovatel

Předem ohlášená výluka je něco jiného než mimořádnost. Při mimořádnosti nemáte šanci informovat cestující na nácestných zastávkách, protože se tam jednoduše nedá dostat a infosystém tam také není.

Jakub Moučka

Bohužel na této trati nejsou rozhlasy a od Louky dál ani výpravčí, ani pokladní, takže skutečně není jak informovat.

Apollo 17

Výpravčí není ani v Louce u Litvínova.

Jakub Moučka

Ještě za času ČD jsem tam náhradní dopravu zažil. Jel jsem Sp vlakem z Děčína a v Teplicích se přestupovalo na bus.
Teplice před nádražím
Osek, náměstí
Louka a Lom se vynechaly.
Hrob, náměstí
Dubí před nádražím (docela dlouhý závlek, myslím, že tam nikdo nenastoupil, ani nevystoupil)
Mikulov, náměstí
Mikulov, Nové Město
Moldava před nádražím

Martin

Zhrzenci změnili zbraň!😂 Dříve útočili na Šatavovy šroty kamením a nyní chmýřím 😂

Dave

Tak ti ústecký krajský úřade, děkujeme.

Původní Aleš

Za co, prosím?

vbb

Za vysázení topolů přece 🙂

David

Pana Šatavy si vážím, ale toto konstrukčně nepovedené vozidlo už patří do šrotu. A pokud má jezdit jako retro, tak spíš někde po rovině.

Jan Sova

Klasická sezónní záležitost. V době chmýří do depa….

adamgolias

a kdyz napadne snih tak nejezdi 471. taky patri do srotu?

PvvS

Topoly rostou i v rovinách ..

David

V létě na M262.0 z Břeclavi do Znojma, se to stávalo běžně, když dílna na nulce nevyfoukala síta.

ythomas_ct

Že by akáty? Pokud si dobře vzpomínám, tak na tohle na jaře celkem dost trpěla původní řada 842. Podrobnosti by šly dohledat v diplomce jednoho kolegy z r. 2009… 😉

Jiří Kocurek

A to naši prapředkové rozšířili akáty po Evropě kvůli medu.

Jan Sova

Teď se akáty vymlacují jako nepůvodní druh, nejsou mšice a není tak tmavý med z jejich výtrusu….

adamgolias

? nejsou mšice? kde bydlite , prenesu svou zahradu k vam .

med z vytrusu opravdu neni. to je obecne oblibeny omyl . jedna se o vyloucene koncentrovane kapičky medovice – šťáv z rostlin , ktere mšice sosákem napíchnou , sosaji a vzhledem k jejich nedokonalému trávicímu ústrojí nadbytek vyloučí.

adamgolias

akáty se vymýcují zejména pro jejich agresivni způsob kolonizace. v jejich okolí se nedaří konkurendům . něco jako vejmutovka.

adamgolias

akáty? ty nyní kvetou a jejich plod bude za mesic . chmyri bude z topolu

dopravopat

Ja som prečítal „chcimíri“. 😀

Mysel

Ti se dost spatne vyfukuji.

Swariner

Vše je jen otázkou velikosti fukaru.

vbb

Je třeba je vyfuckovat, příp. vyfackovat.

Jan Sova

Dobrý aprílový titulek: „filtry se ucpaly chcimíry“…

Marek

Není to unikát. Stávalo se například u linky R14, ještě když jezdily 843. Alej topolů u Bílé Třemešné uměla svými chuchvalci dokonale zmařit proudění na chladičích. Dnes už jsou všechny dole.

Apollo 17

Přesně tak . U 843 to byl častý problém (chladič se skládá z vodního chladiče, chladiče stlačeného vzduchu turba ) a mezi tím se dělala „deka“ z chmýří trav a stromů. To trápí i jiné řady vozidel s chladiči pod skříni vozu.

adamgolias

arr628 jedno a to same

Joker

Kdysi jsem navštívil Namibii a projel ji s přítelkyní vypůjčeným offroadem. V půjčovně nám tehdy důrazně doporučovali nasazovat speciální masku proti chmýří a semenům trav, když bude zrovna jejich sezóna, protože jinak by prý hrozilo ucpání nasávání atd. Takže myslím, že tento problém je někdy dost reálný.

Jerys

Stačí dodat síta před chladice , tak se to dávalo na kvatra a Reginy.

Kontra

Přesně tak, každý kdo jezdí třeba na 814 ví, že stačí tak 3x za 12-ti hodinovou šichtu obrat síta, kde je kolikrát i 2cm tlustý hadr a zase to krásně chladí. A pořád dokola v každé R0 požadovat rozebrání a čištění chladičů, na 843 bohužel jemná síta nejsou tak záleží jen na poctivosti dílny.

král j

Proč zde nasadili motorák vzniklý z řady 810, když jinde se je snaží omezit. S čím tam jezdily ČD, také s 810?

Ondra

Z 810 vznikly jen poslední 4 kusy této řady, jinak jde o novostavby a první dva kusy z vozu 010 🙂

dany

Je to turistická linka, na které se zpravidla nasazují historická vozidla.
A ano, ČD tam taky jezdili s 810.

Dave

Nemyslím, že by kraj objednal historická vozidla.

Kernteriér

To nedělají kraje i jinde, a přesto tam jezdí 810.

Jelen

Kraj to objednal s tím, že budou jezdit 811.

jal

Jel jsem tam se žralokem.

Anonym ze severu

,,Příčina byla podle firmy nečekaná: chladiče motoráků zaneslo rostlinné chmýří a semena, takže motory se začaly přehřívat.“
Stalo se to tam někdy i 810kám? Může to někdo prosím potvrdit/vyvrátit? Podle článku by mělo, ale nikdy jsem o tom neslyšel.
Díky.

Petr Šimral

O chladící okruh motorových vozů řady 810 se muselo velice dobře pečovat a taky jsme o něj pečovali. A občas v horkém létě ani to nestačilo a když viděli cestující, že jdeme otevřít v parném létě topný okruh, věděli, co je čeká… Topení naplno a tradá do stoupání. A to jsme měli lokálku sice v souvislém stoupání, ale na 22 km do devíti promile, jenom posledních 1500 metrů bylo 16 promile… Obvyklou soupravou bylo 810 + 2Baafx+ 810. Proti naší skoro vodorovné lokálce je trať do Moldavy úplně jiná liga. Na 810 bych tam asi jel pouze na první blokovaný… Číst vice »

Martink

Problém je konstrukční – před vodní chladič zařadili Slováci chladič vzduchový, který má řidší mřížku. Nečekali jsme, že až tak negativně se to projeví. Ačkoli se to kolegové snažili vyfoukat, tak se v mezeře mezi chladiči vytvořil doslova filc. Na jiných tratích jsme s tím problém nikdy neměli, sklonově náročná trať však z chladících ventilátorů udělala doslova vysavač. Bude se to řešit úpravou konstrukční chyby.

Paddy

A cestující se v této sezoně s kolama dostanou na hory z Mostu jak ?
Až po vyřešení problému, nebo až přestane pylová sezóna ?
ČD jezdily, GW train jezdí a zde je něco špatně.

Kernteriér

Budou šlapat.

MaT

Já se tam dostal v předchozích letech dostával z Teplického nádraží tak, že jsem přes Krupku vyšlapal nahoru. Ale je tam i lanovka. No a pak už nahoře po hřebenu kam jsem potřeboval a sjel třeba… do toho Mostu.

oce

No jak? Mají přece kolo 🤭

Vašek

S puštěným topením jezdily v létě běžně i M 262o. I já s dvanáctsettroskou a stejně se mi kolikrát začal vařit benzín.😁

PvvS

Kdyby mi vařil benzín, tak nechám auto kde je a pekelně rychle zdrhám 🙂 .

Vašek

Nepleťte si bod varu a zápalnou teplotu. Stačilo vždy zchladit čerpadlo vodou z připravené petky

Jerys

Neměl sem problém s chlazením na 810
I dílna ve valmezu se o ně starala. Jezdili sme hodně z valmezu na Frenštátě s 010.. a to dostávalo po prdeli.

Hala D

To by se u elektrického pohonu nestalo

Pavel Vavříček

No tam by byl pak problém prašan, který odstavil Slony

Jan Sova

Slon nemá rád sníh, to se ví už v Africe.

Granja

Sloni na moldavské…

Martin

Chtěl jste napsat u parního …

Kernteriér

Výsledek by byl ovšem stejný, na Moldavu by se nejelo.

Hala D

Nějak nerozumím. Pokud by chmýří elektrický pohon neodstavilo (bo nemá chladič, ani sání), tak by se asi jelo ne?

Jiří Kocurek

Ona tam není trolej…

Hala D

Fakt? Tak proto tam jezdí 810.

Já ale uvažuji kdyby tam byla, nebo vlak měl baterie.

Blonďák

I elektrický pohon má chladič a sání.

vbb

To záleží na tom, co si vy představujete pod slovem „elektrický pohon“. Takový brejlovec nebo 830 nebo 843 mají pohon taky elektrický. Jen ty trakční elektromotory jsou napájené z palubní elektrárny, poháněné dieselem (tzn. chladiče tam jsou taky)

Jerys

Ten motorak má elektromotory.

Petr Šimral

Slovenská 811 je diesel elektrika…

dopravopat

Šukafon s elektrickým prenosom výkonu je furt šukafon. Rozpáliť autogénom!

Jan Sova

no ty rozjezdy by měly být plynulejší ne ? Schválně kdo je dá na trať vedle sebe a 3, 2, 1, …… Č. Třebová.

dopravopat

Výhoda je lepšia adhézia a jazda do stúpania bez vriaceho oleja v meniči. Z hľadiska komfrotu pre cestujúceho to ostáva mučiareň.

Granja

Tak prečo z nich robíte Mravce?

dopravopat

Ja nie. Pýtajte sa tých, ktorí o tom rozhodujú. Rovnako na modernizácie Honeckerových pomst, so zachovaním pôvodného usporiadania sedadiel. Pri mojej výške 185 cm mám problém s miestami na nohy.

Jan Sova

Nejlepší způsob přežít jízdu v těchto obludách (RegioMyš, Mravec, Regína atd….) je zůstat stát a pevně viset na madlech….

vbb

843 na to trpěly úplně stejně…