Rostlinné chmýří vyřadilo o víkendu z provozu motoráky na moldavské trati
Motorový vůz 811 společnosti Railway Capital pro linku Most - Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Chladiče vozů bylo nutno vyčistit na prohlídkové jámě stlačeným vzduchem.
No to je opravdu novinka. To je opravdu odborník na svém místě a fíři zřejmě taky.Hold kvetou topoly tak je vyzbrojte smetáčky a občas ať to sítko ometou.A údržba možná i nemožná,tak jak to chodí.Asi na koleně.No jo to jsou novinky z provozu,člověk zírá a žasne.A ještě to vyfotí.Bez komentáře.
„Příčina byla nečekaná“ 😀
Je to jako kdyby nového provozovatele autobusové dopravy překvapil fakt, že v zimě zamrzají na autobusech okna…
„Musím říci, že jsem se za desetiletí praxe s podobným důvodem neschopnosti vozidel nesetkal, připraveni jsme na to nebyli,“ říká majitel Railway Capital Jan Šatava“
Vskutku odborník na svém místě…
Tak při oběhu jeho vozidel 2 měsíce o víkendech v letní sezoně se to projevit nemusí.
Holt to chce chladiče občas profouknout.
Teď ještě,zda je to pravda. Souprava stojí u opravce v Teplicích už 3 dny. To na pouhé „vyfoukání “ chladičů nevypadá.
Našel jsem dokonce výlukový JŘ:
https://moldavskadraha.cz/images-uploads/fota-do-stranek/vyluka-nove-i.jpg
Předem ohlášená výluka je něco jiného než mimořádnost. Při mimořádnosti nemáte šanci informovat cestující na nácestných zastávkách, protože se tam jednoduše nedá dostat a infosystém tam také není.
Bohužel na této trati nejsou rozhlasy a od Louky dál ani výpravčí, ani pokladní, takže skutečně není jak informovat.
Výpravčí není ani v Louce u Litvínova.
Ještě za času ČD jsem tam náhradní dopravu zažil. Jel jsem Sp vlakem z Děčína a v Teplicích se přestupovalo na bus.
Teplice před nádražím
Osek, náměstí
Louka a Lom se vynechaly.
Hrob, náměstí
Dubí před nádražím (docela dlouhý závlek, myslím, že tam nikdo nenastoupil, ani nevystoupil)
Mikulov, náměstí
Mikulov, Nové Město
Moldava před nádražím
Zhrzenci změnili zbraň!😂 Dříve útočili na Šatavovy šroty kamením a nyní chmýřím 😂
Tak ti ústecký krajský úřade, děkujeme.
Za co, prosím?
Za vysázení topolů přece 🙂
Pana Šatavy si vážím, ale toto konstrukčně nepovedené vozidlo už patří do šrotu. A pokud má jezdit jako retro, tak spíš někde po rovině.
Klasická sezónní záležitost. V době chmýří do depa….
a kdyz napadne snih tak nejezdi 471. taky patri do srotu?
Topoly rostou i v rovinách ..
V létě na M262.0 z Břeclavi do Znojma, se to stávalo běžně, když dílna na nulce nevyfoukala síta.
Že by akáty? Pokud si dobře vzpomínám, tak na tohle na jaře celkem dost trpěla původní řada 842. Podrobnosti by šly dohledat v diplomce jednoho kolegy z r. 2009… 😉
A to naši prapředkové rozšířili akáty po Evropě kvůli medu.
Teď se akáty vymlacují jako nepůvodní druh, nejsou mšice a není tak tmavý med z jejich výtrusu….
? nejsou mšice? kde bydlite , prenesu svou zahradu k vam .
med z vytrusu opravdu neni. to je obecne oblibeny omyl . jedna se o vyloucene koncentrovane kapičky medovice – šťáv z rostlin , ktere mšice sosákem napíchnou , sosaji a vzhledem k jejich nedokonalému trávicímu ústrojí nadbytek vyloučí.
akáty se vymýcují zejména pro jejich agresivni způsob kolonizace. v jejich okolí se nedaří konkurendům . něco jako vejmutovka.
akáty? ty nyní kvetou a jejich plod bude za mesic . chmyri bude z topolu
Ja som prečítal „chcimíri“. 😀
Ti se dost spatne vyfukuji.
Vše je jen otázkou velikosti fukaru.
Je třeba je vyfuckovat, příp. vyfackovat.
Dobrý aprílový titulek: „filtry se ucpaly chcimíry“…
Není to unikát. Stávalo se například u linky R14, ještě když jezdily 843. Alej topolů u Bílé Třemešné uměla svými chuchvalci dokonale zmařit proudění na chladičích. Dnes už jsou všechny dole.
Přesně tak . U 843 to byl častý problém (chladič se skládá z vodního chladiče, chladiče stlačeného vzduchu turba ) a mezi tím se dělala „deka“ z chmýří trav a stromů. To trápí i jiné řady vozidel s chladiči pod skříni vozu.
arr628 jedno a to same
Kdysi jsem navštívil Namibii a projel ji s přítelkyní vypůjčeným offroadem. V půjčovně nám tehdy důrazně doporučovali nasazovat speciální masku proti chmýří a semenům trav, když bude zrovna jejich sezóna, protože jinak by prý hrozilo ucpání nasávání atd. Takže myslím, že tento problém je někdy dost reálný.
Stačí dodat síta před chladice , tak se to dávalo na kvatra a Reginy.
Přesně tak, každý kdo jezdí třeba na 814 ví, že stačí tak 3x za 12-ti hodinovou šichtu obrat síta, kde je kolikrát i 2cm tlustý hadr a zase to krásně chladí. A pořád dokola v každé R0 požadovat rozebrání a čištění chladičů, na 843 bohužel jemná síta nejsou tak záleží jen na poctivosti dílny.
Proč zde nasadili motorák vzniklý z řady 810, když jinde se je snaží omezit. S čím tam jezdily ČD, také s 810?
Z 810 vznikly jen poslední 4 kusy této řady, jinak jde o novostavby a první dva kusy z vozu 010 🙂
Je to turistická linka, na které se zpravidla nasazují historická vozidla.
A ano, ČD tam taky jezdili s 810.
Nemyslím, že by kraj objednal historická vozidla.
To nedělají kraje i jinde, a přesto tam jezdí 810.
Kraj to objednal s tím, že budou jezdit 811.
Jel jsem tam se žralokem.
,,Příčina byla podle firmy nečekaná: chladiče motoráků zaneslo rostlinné chmýří a semena, takže motory se začaly přehřívat.“
Stalo se to tam někdy i 810kám? Může to někdo prosím potvrdit/vyvrátit? Podle článku by mělo, ale nikdy jsem o tom neslyšel.
Díky.
O chladící okruh motorových vozů řady 810 se muselo velice dobře pečovat a taky jsme o něj pečovali. A občas v horkém létě ani to nestačilo a když viděli cestující, že jdeme otevřít v parném létě topný okruh, věděli, co je čeká… Topení naplno a tradá do stoupání. A to jsme měli lokálku sice v souvislém stoupání, ale na 22 km do devíti promile, jenom posledních 1500 metrů bylo 16 promile… Obvyklou soupravou bylo 810 + 2Baafx+ 810. Proti naší skoro vodorovné lokálce je trať do Moldavy úplně jiná liga. Na 810 bych tam asi jel pouze na první blokovaný… Číst vice »
Problém je konstrukční – před vodní chladič zařadili Slováci chladič vzduchový, který má řidší mřížku. Nečekali jsme, že až tak negativně se to projeví. Ačkoli se to kolegové snažili vyfoukat, tak se v mezeře mezi chladiči vytvořil doslova filc. Na jiných tratích jsme s tím problém nikdy neměli, sklonově náročná trať však z chladících ventilátorů udělala doslova vysavač. Bude se to řešit úpravou konstrukční chyby.
A cestující se v této sezoně s kolama dostanou na hory z Mostu jak ?
Až po vyřešení problému, nebo až přestane pylová sezóna ?
ČD jezdily, GW train jezdí a zde je něco špatně.
Budou šlapat.
Já se tam dostal v předchozích letech dostával z Teplického nádraží tak, že jsem přes Krupku vyšlapal nahoru. Ale je tam i lanovka. No a pak už nahoře po hřebenu kam jsem potřeboval a sjel třeba… do toho Mostu.
No jak? Mají přece kolo 🤭
S puštěným topením jezdily v létě běžně i M 262o. I já s dvanáctsettroskou a stejně se mi kolikrát začal vařit benzín.😁
Kdyby mi vařil benzín, tak nechám auto kde je a pekelně rychle zdrhám 🙂 .
Nepleťte si bod varu a zápalnou teplotu. Stačilo vždy zchladit čerpadlo vodou z připravené petky
Neměl sem problém s chlazením na 810
I dílna ve valmezu se o ně starala. Jezdili sme hodně z valmezu na Frenštátě s 010.. a to dostávalo po prdeli.
To by se u elektrického pohonu nestalo
Chtěl jste napsat u parního …
Výsledek by byl ovšem stejný, na Moldavu by se nejelo.
Nějak nerozumím. Pokud by chmýří elektrický pohon neodstavilo (bo nemá chladič, ani sání), tak by se asi jelo ne?
Ona tam není trolej…
Fakt? Tak proto tam jezdí 810.
Já ale uvažuji kdyby tam byla, nebo vlak měl baterie.
I elektrický pohon má chladič a sání.
To záleží na tom, co si vy představujete pod slovem „elektrický pohon“. Takový brejlovec nebo 830 nebo 843 mají pohon taky elektrický. Jen ty trakční elektromotory jsou napájené z palubní elektrárny, poháněné dieselem (tzn. chladiče tam jsou taky)
Ten motorak má elektromotory.
Slovenská 811 je diesel elektrika…
Šukafon s elektrickým prenosom výkonu je furt šukafon. Rozpáliť autogénom!
no ty rozjezdy by měly být plynulejší ne ? Schválně kdo je dá na trať vedle sebe a 3, 2, 1, …… Č. Třebová.
Výhoda je lepšia adhézia a jazda do stúpania bez vriaceho oleja v meniči. Z hľadiska komfrotu pre cestujúceho to ostáva mučiareň.
Tak prečo z nich robíte Mravce?
Ja nie. Pýtajte sa tých, ktorí o tom rozhodujú. Rovnako na modernizácie Honeckerových pomst, so zachovaním pôvodného usporiadania sedadiel. Pri mojej výške 185 cm mám problém s miestami na nohy.
Nejlepší způsob přežít jízdu v těchto obludách (RegioMyš, Mravec, Regína atd….) je zůstat stát a pevně viset na madlech….
Slon nemá rád sníh, to se ví už v Africe.
843 na to trpěly úplně stejně…
Sloni na moldavské…