Rostlinné chmýří vyřadilo o víkendu z provozu motoráky na moldavské trati

Motorový vůz 811 společnosti Railway Capital pro linku Most - Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 811 společnosti Railway Capital pro linku Most - Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Chladiče vozů bylo nutno vyčistit na prohlídkové jámě stlačeným vzduchem.

S nemalými potížemi se museli o víkendu vyrovnat cestující, kteří vyrazili vlakem na Moldavu v Krušných horách. Část motorových vozů společnosti Railway Capital se ocitla nečekaně mimo provoz, kapacita tak byla výrazně omezená, v neděli byl odpolední pár vlaků zrušen.

Příčina byla podle firmy nečekaná: chladiče motoráků zaneslo rostlinné chmýří a semena, takže motory se začaly přehřívat. Chmýřím a semeny se postupně v sobotu zanesly chladiče obou nasazených motoráků, v neděli firma nasadila záložní vozidlo (proto jezdil jen jeden vůz). To ale dopadlo stejně. Večer byl na místo předisponován další motorák.

Chladič motorového vozu Railway Capital zanesený chmýřím. Pramen: RCAS

Chladič motorového vozu Railway Capital zanesený chmýřím. Pramen: RCAS

„Chladiče vozů je nutno vyčistit na prohlídkové jámě stlačeným vzduchem (což je ke dnešku hotové). Musím říci, že jsem se za desetiletí praxe s podobným důvodem neschopnosti vozidel nesetkal, připraveni jsme na to nebyli,“ říká majitel Railway Capital Jan Šatava. Chlazení je u motorových vozů 810 a 811 na boku pod vozem.

„Je mi celkem jasné, že podobné problémy, s nimiž se oprávce potýká, cestující nezajímají. Osobně mě situace, která nastala, velmi mrzí, protože naším cílem je zabezpečit dopravu na této náročné trati spolehlivě a bez zaškobrtnutí,“ dodal Šatava.

Trať na Moldavu má podle něj jedno specifikum: případná náhradní doprava je vzhledem k zcela odlišnému trasování silnic a železnice téměř nemožná.

Tagy Railway Capital Trať 135 Most - Moldava v Krušných horách
74 komentářů