Včera jsem jel přes Plzeň. Autobusy červenobílé, trolejbusy zelenobílé, tramvaje žlutobílé, příměstské autobusy modré. Také tam mají integraci. Tam je svět ještě v pořádku.
Chaos v čem? Chaosem bych nazval spíš to, že na nejmenované integrované středočeské autobusové lince je dle jízdního řádu jízdní doba v jednom směru 14 minut, v opačném 16 minut. Samozřejmě že se tam prodávaly jen jízdenky za 15 minut za 20 Kč, protože nikdo nehodlal být za blbce a hádat se z cestujícími, že tam je to za 20 Kč, zpátky za 30 Kč. Kontrola z Naprdu šla najisto.
V době, kdy se tihle dva dostali do popředí, tak už právě ROPID začínal infantilnět. A vyvrcholilo to v době, když šest let nad sebou neměli žádného ředitele.
starší pán
1 rok
ROPID by se místo pořádání kravin měl pochlubit tím, že za týden skončí provoz na Mšence (v PD).
To je snad v pořádku, ne ?
Přes všední dny tam prostě nikdo nejezdí. Jestli máte dost peněz, sponzorujte si to ze svého. Já jsem naopak rád za to, že se přestávají dotovat takovéto zoufalosti a investují se do rozšiřování provozu peníze tam, kde lidé jezdí.
Rozšiřuje. Napřiklad se navyšuje kapacita na lince S4, kde bude jezdit po 30 minutách ve špičce 480 míst místo současných 330. Od roku 2025 bude zkrácen interval na trati 232 z Lysé ve špičce na 15 minut s vloženými zrychlenými Os v hodinovém taktu z Nymburka. Tedy ze současných cca 3 spojů na pět za hodinu. Dále se prodlužují přímé spěšné vlaky z Prahy do Kolína od GVD 2024/2025 až do Čáslavi, kde kromě nových souprav bude jezdit podstatně více párů s vyšší nabídkou míst k sezení. Za nedlouho začne jezdit nová městská linka, kterou obslouží RegioJet se zcela novými… Číst vice »
A za jakou cenu? Že se vytěží stávající infrastruktura na krev. Papírově to vyjde, ale nesmí se nic podělat. Není to zase tak dávno, kdy spadly dráty mezi Libčicemi a Kralupy. Vše se rázem zhroutilo. Teď se plánovaně rozvrtávají Mstětice.
Ja bych rekl, ze jde o to, ze treba takova informace neni uvedena ve zmenach na rijen na strankach pidu, coz by clovek ocekaval u toho kdo organizuje dopravu, at uz je duvod omezeni jakykoli. Od toho snad takova organizace je a ne ze clovek bude sledovat xy zdroju, kdyby nahodou nekde neco…
Vždyť to spadá do změn od loňského prosince. Jízdní řád s vysvětlivkami omezující jízdu v době platnosti SEČ na Mšence v PD je v platnosti od prosince 2023.
Je, představte si, kdybyste si dnes musel kupovat sólo jízdenky na vlak, sólo na MHD, sólo na příměstské autobusy, sólo na některé městské busy na jiné dopravce, sólo na přívozy, spousta spojů by vůbec nejezdila…..
Čistě teoreticky opravdu ne, neb systém jednotné jízdenky je PID, ale to je jen systém. Ještě potřebujete organizátora toho systému, a to je právě ROPID (a IDSK).
Zrovna u přívozů je ta integrace dost nedotažená. Z mimopražských středočeských přívozů není integrován teď už snad ani jeden. A s jízdenkami se tam většinou taky neobtěžují, tam se platí do kapsy.
Skoro přesně před měsícem vyšla zpráva, že kraj přiklepl pěti přívozům dotaci. Tedy přesněji řečeno obcím Máslovice, Branov, Klecany, Oseček a Úholičky. Ale krajský tarif tam neplatí. Nemám přesný přehled, kolik přívozů na tu dotaci vůbec nedosáhlo – teď si vybavím jenom Vrané nad Vltavou a Zlenice. Žampach možná už ani nefunguje, nevím.
Samozřejmě, že je.
Do Prahy denně dojíždí veřejnou dopravou kolem 200 tisíc lidí, integrace velmi výrazně zlepšila dostupnost i okrajových částí města. Leckteré větší město může takovou míru propojenosti VHD závidět.
Na to, že to vznikalo na zelené louce, IMHO docela success story.
Nejsem si vůbec jistý tím, že zvolený systém integrace byl tím nejvhodnějším. A protože jsou ve hře politické i osobní zájmy, jen velmi těžko se něco změní k lepšímu.
Včera jsem jel přes Plzeň. Autobusy červenobílé, trolejbusy zelenobílé, tramvaje žlutobílé, příměstské autobusy modré. Také tam mají integraci. Tam je svět ještě v pořádku.
Tam je šotosvět ještě v pořádku, ne? Pro jiné je to jen chaos.
Chaos v čem? Chaosem bych nazval spíš to, že na nejmenované integrované středočeské autobusové lince je dle jízdního řádu jízdní doba v jednom směru 14 minut, v opačném 16 minut. Samozřejmě že se tam prodávaly jen jízdenky za 15 minut za 20 Kč, protože nikdo nehodlal být za blbce a hádat se z cestujícími, že tam je to za 20 Kč, zpátky za 30 Kč. Kontrola z Naprdu šla najisto.
Zezačátku býval ROPID vcelku seriózní organizací.
Jája a Pája?
V době, kdy se tihle dva dostali do popředí, tak už právě ROPID začínal infantilnět. A vyvrcholilo to v době, když šest let nad sebou neměli žádného ředitele.
ROPID by se místo pořádání kravin měl pochlubit tím, že za týden skončí provoz na Mšence (v PD).
Jakože Ropid tam zakázal provoz nebo co tím myslíte?
Měl by uživatele systému komplexně informovat o změnách v dopravě.
Všichni čtyři cestující již byli informováni osobně 🙂
A taky se pochlubit že minimálně lince 12 je provoz od 23.10.23 až do 6h30m v pracovní den jako v sobotu neděli a ve svátek…
To je snad v pořádku, ne ?
Přes všední dny tam prostě nikdo nejezdí. Jestli máte dost peněz, sponzorujte si to ze svého. Já jsem naopak rád za to, že se přestávají dotovat takovéto zoufalosti a investují se do rozšiřování provozu peníze tam, kde lidé jezdí.
On se někde u nás rozšiřuje provoz ? Aha, tak teď jsem se zasmál
Rozšiřuje. Napřiklad se navyšuje kapacita na lince S4, kde bude jezdit po 30 minutách ve špičce 480 míst místo současných 330. Od roku 2025 bude zkrácen interval na trati 232 z Lysé ve špičce na 15 minut s vloženými zrychlenými Os v hodinovém taktu z Nymburka. Tedy ze současných cca 3 spojů na pět za hodinu. Dále se prodlužují přímé spěšné vlaky z Prahy do Kolína od GVD 2024/2025 až do Čáslavi, kde kromě nových souprav bude jezdit podstatně více párů s vyšší nabídkou míst k sezení. Za nedlouho začne jezdit nová městská linka, kterou obslouží RegioJet se zcela novými… Číst vice »
Nová městská linka nevyjede.
A na to jste přišel jak ?
Prostě nevyjede. Bez zastávek jaksi postrádá smysl.
A co na váš návrh říká dopravce, který má ty výkony zasmluvněny?
Není to můj návrh. RJ pojede odjinud – jinam. Víc neprozradím.
A za jakou cenu? Že se vytěží stávající infrastruktura na krev. Papírově to vyjde, ale nesmí se nic podělat. Není to zase tak dávno, kdy spadly dráty mezi Libčicemi a Kralupy. Vše se rázem zhroutilo. Teď se plánovaně rozvrtávají Mstětice.
Do středočeské obce, kde bydlím (Řež), jsem se přistěhoval před 15 lety. Nabídka osobních vlaků je dnes dvojnásobná, autobusů možná trojnásobná.
https://zdopravy.cz/o-vikendu-praha-otevre-dalsi-novou-tramvajovou-trat-dedina-bude-ale-rozkopana-jeste-dlouho-181307/
Můžete tam jít protestovat, že to není rozšíření provozu.
Třeba zrovna tento týden: https://zdopravy.cz/sarecke-udoli-zaplni-autobusy-interval-spoju-z-horomeric-do-prahy-bude-nove-2-3-minuty-180671/
Mně je Mšenka celkem u zadku, ale když se něco zavádí, ROPID machruje, když se něco ruší, tak mlčí. O to jde.
A teď ještě zkuste přijít na to, co má Ropid společného s objednávkou dopravy na mšence. Nebo já vám to prozradím: vůbec nic.
Ja bych rekl, ze jde o to, ze treba takova informace neni uvedena ve zmenach na rijen na strankach pidu, coz by clovek ocekaval u toho kdo organizuje dopravu, at uz je duvod omezeni jakykoli. Od toho snad takova organizace je a ne ze clovek bude sledovat xy zdroju, kdyby nahodou nekde neco…
Vždyť to spadá do změn od loňského prosince. Jízdní řád s vysvětlivkami omezující jízdu v době platnosti SEČ na Mšence v PD je v platnosti od prosince 2023.
Chtěl jsem napsat od prosince 2022. Viz. aktuální GVD.
Za týden bude mimořádná změna JŘ, je to pouze na webu SŽ. Ostatním (ROPID, IDSK, ČD) to asi Borecký zakázal zveřejňovat.
Informace nejsou ani na stránkách obcí na trati. Fakt hnus.
Zřejmě to odpovídá míře důležitosti této události pro ony obce a jejich obyvatele.
Tak určitě, šel po lese, srazil si klobouk o větev: Borecký!
Má s ním společné své siamské dvojče IDSK, se kterým sdílí webové stránky i kontaktní e-mail?
Vidim,ze vetsine prodluzovani intetvalu vyhovuje…
Je co slavit vlastně?
Je, představte si, kdybyste si dnes musel kupovat sólo jízdenky na vlak, sólo na MHD, sólo na příměstské autobusy, sólo na některé městské busy na jiné dopravce, sólo na přívozy, spousta spojů by vůbec nejezdila…..
Tak k tomu netřeba ROPIDu.
Čistě teoreticky opravdu ne, neb systém jednotné jízdenky je PID, ale to je jen systém. Ještě potřebujete organizátora toho systému, a to je právě ROPID (a IDSK).
Systém jednotné jízdenky se sice jmenuje PID, ale k tomuto systému potřebujete i organizátora (ROPID a IDSK).
Jistě, systém jednotné jízdenky je PID, ale k tomu potřebujete i organizátora, kterým je právě ROPID (a IDSK).
Zrovna u přívozů je ta integrace dost nedotažená. Z mimopražských středočeských přívozů není integrován teď už snad ani jeden. A s jízdenkami se tam většinou taky neobtěžují, tam se platí do kapsy.
Souhlasím. Možná je to způsobeno tím, že tyto přívozy objednávají povětšinou obce, a ne kraj, ale teď jen spekuluji.
Skoro přesně před měsícem vyšla zpráva, že kraj přiklepl pěti přívozům dotaci. Tedy přesněji řečeno obcím Máslovice, Branov, Klecany, Oseček a Úholičky. Ale krajský tarif tam neplatí. Nemám přesný přehled, kolik přívozů na tu dotaci vůbec nedosáhlo – teď si vybavím jenom Vrané nad Vltavou a Zlenice. Žampach možná už ani nefunguje, nevím.
Sólo kupování lístku je leckdy jednodušší než ukazování a kontrolování lístku z předchozího spoje.
Samozřejmě, že je.
Do Prahy denně dojíždí veřejnou dopravou kolem 200 tisíc lidí, integrace velmi výrazně zlepšila dostupnost i okrajových částí města. Leckteré větší město může takovou míru propojenosti VHD závidět.
Na to, že to vznikalo na zelené louce, IMHO docela success story.
A bez ROPID by nejezdili?
Nejsem si vůbec jistý tím, že zvolený systém integrace byl tím nejvhodnějším. A protože jsou ve hře politické i osobní zájmy, jen velmi těžko se něco změní k lepšímu.