Ropid si stěžoval na pomalé jízdy vlaků, dočkal se dalších. Hrozí odříkání spojů, tvrdí

Velká omezení  rychlosti na některých tratích v okolí Prahy, které navrhuje od roku 2019 Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jsou

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Jemelka

Myslím, že kdyby na trati byli soukromí dopravci, tak se obávám, že stát bude platit ještě ušlý zisk. Nebo soupravy.
Žádné zrušení by asi neprošlo.

Martin

Proč se pořád řeší tahle trať ? V roce 2019 mezi Vysočanama a Msteticema začíná kompletní modernizace, takže se dá předpokládat, že omezení budou ještě větší a některé vlaky nepojedou vůbec. Zase se řeší nesmysly…

Martin

Plánované začátky realizace:
Vysočany-Mstětice 06/19
Mstětice-Čelákovice 01/20
Čelákovice-Lysá 07/19
žst. Lysá 12/19

Martin

A ono je prohlášení o dráze něco závazného? Pochybuju, že u rok dopředu někdo ví, že příští silvestr dojde k takovým poruchám, které budou vést k takovému bezpečnostnímu opatření. Ta pomalá jízda tam může být zavedena kdykoli behěm roku 2019. Ba naopak může být zavedena už v roce 2018 nebo až v roce 2020. Prohlášení o dráze je pouze takoý výhled, ale nic kvůli čemu by mělo docházet k hysterii.

Martin V

A není to spíš jen forma nátlaku (či rovnou vydírání?) ze strany SŽDC vůči ministerstvu dopravy a vládě? Přeloženo do srozumitelného jazyka: „Tak se podívejte, už teď máme spoustu pomalých jízd, pokud nám nepřidáte peníze na údržbu, tak je za rok začneme všude sázet jako sedláci brambory.“

Otmar

Však Bureš tam brzy dosadí schopně straníky ANO z Agrofertu a Čapího hnízda. Myslíte že bude líp?

noerf

Pod řízením pana ministra Toka na železnici zlepšení nevidím. Posun by mohl nastat expanzi soukromých dopravců a jejich tlakem na SZDC potažmo MD.
Variantou by mohli být i soukromý investor, který by postavil a provozoval např. Vrt (Drážďany) – Praha – Brno – (Vídeň/Bratislava). Vytíženost by mohla býti dobrá, navratnost je otázkou. Podmínkou by byla pomoc státu se získáním územního rozhodnutí a stavebního povolení.

Vláďa

Je velice dobre ze se ropid a idsk spojili a broji proti sždc.jedine tak je sance od sždc do budoucna ziskat neco poradneho a jedina tak budou vlaky v okoli prahy i dalkove konkurencesxhopni autum… a taky konecne se pohnou modernizace koridoru v oblastech prahy…

Jakub

Trať mezi Vysočanama a Počernicema má být za tři roky rekonstrována na 140 km/h – ať mi nikdo netvrdí, že trať, leč stará, co právě proběhla údržbou nevydrží pár let kompletní rekonstrukce. Nebo že by to chtěli takto popohnat?

Jan Jemelka

Myslím, že ne, tam budou nějaké lhůty a podobně.

Asdf

Spíš než v ČD by měla vláda bez důvěry udělat razantní čistku v SŽDC.

noerf

Tak SZDC hlavně chybí jasná koncepce rozvoje tratí. V České republice máme nejhustsi železniční síť v evropě a asi i na světě, ale také prakticky nikdo nevede statistiku, která linka přepraví kolik cestujících. Je a dá se předpokládat růst cestujicich v okolí Prahy i Brna a dálkové trati. Ale linky tzv. odnikud nikam budou časem zralé na zrušení, protože pro tři lidi mohu poslat taxi a vyjde to levněji než vlak nebo autobus.

asdf

Je fakt, že ucelenou dlouhodobou koncepci rozvoje železnice by to chtělo jako sůl. Ano, máme jednu z nejhustších sítí na světě a bohužel byla stavěná za Rakouska, tedy co nejlevněji a tím pádem velice se klikatící, kolikrát vyhýbající se mnohým centrům měst a pro lidi tudíž nepoužitelná. Navíc přepravní proudy se za léta změnily, takže si musíme přiznat, že některé tratě dneska nemají smysl a můžeme je nechat klidně zrušit. Naopak do ostatních je potřeba investovat a zvýšit jejich traťovou rychlost, a tím i kapacitu. Nakonec k stejnému vývoji došlo i v Rakousku, kde byla spousta regionálních tratí zrušena a… Číst vice »

Martin Kosek

noef: „prakticky nikdo nevede statistiku, která linka přepraví kolik cestujících“

Taková statistika je stejně z celkem pochopitelných důvodů k ničemu. Pro posouzení vhodnosti toho kterého spojení mají sloužit zcela jiné nástroje a statistika je pouze podpůrný argument.

K.S.

asdf; noref:
Jo je to problém, že se to tu lepí jak jsou peníze, jak si co kdo vykřičí a podobně, ucelenou koncepci to chce, samozřejmě s přihlédnutím k požadavkům. Co je největší ostuda je okolí Třebové, tam měl být už dávno nějaký železniční obchvat celé oblasti, tunel do Ústí bez navazující čtyřkolejky, nebo alespoň trojkolejky, moc nepomůže. Je jedno jestli by jej protáhli kolem Lanškrouna, nebo přes Litomyšl, ale byla by to možnost jak obejít celý ten problematický úsek.

Otmar

A co mají dělat když na to nejsou peníze?

Martin

Hlavně, ze politici neustále hlasaji o dálnicích a železnici zcela opomiji.

asdf

Peníze na to jsou, akorát se dávají na nesmysly, místo na skutečně potřebné věci.

Vláďa

Noerf: souhlas s tebou ze zejmena v okoli velkych mest jako praha je konecne rozsirit soucasny pocet koleji a modernizovat koridory,aby lide zvjiznich cech,z plzne,chebu apod meli sanci na normalni prijezd a ne se trmacet hodiny a hodiny… vubec nevim,jestli tohle sždc chape.

Franta Jouda

Ptal bych se spíše, kde jsou ty všechny peníze na provozuschopnost, tedy těch 12 miliard za rok. Peníze jsou, ale nehospodaří se s nimi dobře. Ale hlavně, že pro ten jejich GayŘet peníze jsou…

František Vaněk

Ano, bude hůř.