Ropid pošle speciální vlaky na pražské spojky. Plánuje na nich pravidelné linky

Jednotka RegioShark v Praze. Foto: RopidJednotka RegioShark v Praze. Foto: Ropid

Cestující v pražské železniční dopravě čeká ve čtvrtek netradiční možnost svést se po některých tratích, kde dosud jezdí s výjimkou

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Elb

Jak velká část této linky je bez drátů?

železničář v důchodu

Které linky?
Máte na mysli tyto „vyhlídkové výletní jízdy“, nebo výhledové „městské linky“ S 61 a S 71 (jejichž trasy jsou kompletně „pod dráty“)?

Elb

Myslel jsem tuto vyhlídkovou výletní jízdu.

Panoramix

Jako kdyby to vyšlo, tak to určitě bude záslužný čin a posune nás to někam k S-Bahn po vzoru Berlína.
Ale není zvláštní, že se o takových tématech hovoří nejvíce 14 dní před komunálními volbami?
Mám takový pocit, že je to spíše jenom předvolební masírka některých stran placená pěkně i z našich daní (skrze dotaze na organizaci MHD v Praze).

železničář v důchodu

„Ale není zvláštní, že se o takových tématech hovoří nejvíce 14 dní před komunálními volbami?“
Odkud jste přišel a kde jste dosud žil, že Vám to připadá zvláštní?

To

Za prvé – o některých věcech se už mluví min 30 let a pořád nejsou. Za druhé – 14 dní před volbama? S touto teorií byste neudělal nikdy nic, páč jak jste si mohl všimnou, jsou roky, kdy jsou i troje volby za rok… takže svým způsobem jsme permanentně před volbama. Za 4 roky se nestihne téměř nic, a to jak v komunálu, tak na celostátní úrovni – mandát by se měl asi prodloužit, páč s rychlostí přípravy staveb, střídání ministrů, vlád apod. není možné postavit jakoukoliv větší stavbu.

železničář v důchodu

“ jsou roky, kdy jsou i troje volby za rok“ Letošní rok ovšem takovým rozhodně není, navíc v případě PID a Prahy a dopravy v ní jsou mnohem důležitější volby komunální než třeba volby do Parlamentu ČR – takže minimálně zčásti ta aktivita i součástí té „předvolební masírky některých stran“, o níž píše „Panoramix“, určitě je. Já bych za tím ale viděl také (a možná dokonce především) dopad skutečnosti, že ROPID má relativně nového náměstka ředitele pro oblast příměstské dopravy v PID, takže jednak je třeba dokázat Magistrátu, že ta náměstkovská pozice je skutečně k něčemu užitečná (zejména pro železnici… Číst vice »

fensterglaser

Pro „železničář v důchodu“:

“ jsou roky, kdy jsou i troje volby za rok“
Letošní rok ovšem takovým rozhodně není

Letošní rok právě takovým už brzy bude. Chápu, že vzhledem k věku jste možná trochu sklerotický.

železničář v důchodu

Nedělejte zbytečně hlupáka (ze sebe ani ze mě): různé (drobné dílčí) doplňovací volby ani volby presidentské, které s děním v „komunálu“ vůbec nesouvisejí (a potřebují je především různí pisálkové, aby se měli na čem živit), do toho počtu samozřejmě zahrnovat nelze, stejně jako nelze počítat každé volební kolo jako zvláštní volby – to by jich sice bylo samozřejmě naopak zase mnohem víc, než jen troje za rok, ale ten (negativní) efekt „permanentně předvolebních období“, který zmiňuje „To“, by stejně neměly.

To

Bohužel některé strany (většina) a lidi (většina) absolutně nerozlišují volby komunální, prezidentské, EU parlament… pokud někdo dejme tomu prodá magistrátní pozemek před prezidentskými volbami, lidi stejně budou řvát, že je před volbama a že na to magistrát neměl právo… a kdy má tedy magistrát jako pracovat? půl roku po volbách se sestavují koalice a pak už je zase před volbama, příp. se straší že určitě budou předčasný. Takto neuděláte nikdy nic!

X 1

Panoramix
„Posune nás to někam k S-Bahn po vzoru Berlína“.

Tož to ani omylem!
Buďto jste v Říši nikdy nebyl, nebo je to trefná ironie.
K Berlínskýmu S-Bahnu se Praha přiblíží maximálně na úroveň Drážďan. A šluß.

X 1

Panoramix
=dodatek=
Praha se možná přiblíží. Né, že úroveň Drážďan dosáhne!
S tím Výqětem co vládne Pražské a České dopravě, určitě NE !

Vít Jůza

Po spojce Vršovice-Běchovice jezdí, pokud vím, z hlavního nádraží některé dálkové vlaky východním směrem; po spojce Vršovice -Vyšehrad pak sice aktuálně s cestujícími dle jízdního řádu jen nějaký ten výletní vlak, ale ještě nedávno to byl první vlak tratě 122, navíc se jedná asi jen o 400 metrů, zbytek už je spolu s tratí od hlavního nádraží. Nicméně se na tyto trati skutečně cestující dostávají poměrně vzácně.

železničář v důchodu

Omezujícím prvkem není spojka mezi Vyšehradem a Vršovicemi, ale výtoňský železniční most, přetížený m.j. i kvůli nesmyslnému poklonkování Jančurovi …

Pavel Hromek

Velmi dobrý nápad,gratuluji….Ať si každý frflá co chce,zastávám neměnný názor,že železniční dopravě stále patří budoucnost.Zejména v Praze se obyvatelé dostanou rychle tam,kam potřebují a tohle řešení odlehčí přeplněné MHD.Hlavně,že v minulosti nedostali příležitost různí „privatizátoři a profesoři“,kteří by nejraději železnici zrušili-viz generální stávka na dráze v roce 1997-nechat pouze hlavní koridory a ostatní zrušit.

Michal

Propojení přes Vltavu je dobrý způsob jak šetřit kapacitu Hl.n. a jak obejít pitomě navržené metro, které nemá přestupy na Hl.n., ale zásadně o stanici vedle.

Ale ty trasy po pražských spojkách jsou leda pro šotouše… Úspěch vlaku spočívá v tom, že už má ve špičce i patnáctiminutový interval. Jak často chcete vypravovat 816 z Radotína do Běchovic… 😀

Jsou zásadnější trati, kde je standard nevalný a poptávka poměrně silná. Je důležité netříštit síly…

Vít Jůza

Ano, železnice se přirozeně v Praze stává plnohodnotnou součástí městské dopravy při zkrácení intervalu na 10, nejvýš 15 minut. Čekat déle Pražané přirozeně netouží, to mohou jet něčím jiným. (A méně je nereálné, na jednokolejkách kvůli křížení, na hlavních tratích kvůli kombinaci s dálkovou a nákladní dopravou. Ale desetiminutový interval by stačil … .)

železničář v důchodu

Dvě téměř paralelní „Městské linky“ z levého břehu Vltavy do Běchovic naprosto nedávají smysl: jedna by logicky měla vést z Malešic přes Libeň do Vysočan (a asi i někam dál) nebo třeba do Holešovic a Podbaby: duplikovat (= byť i jen vzdáleně kopírovat) trasy metra místo zavádění nových a dosud neexistujících užitečných rychlých přímých spojení je k ničemu …

Pavel Hromek

Vše je zatím ve stadiu nápadu,který pozitivně kvituji…Předpokládám,že by došlo samozřejmě k různým úpravám tratí,někde možná zdvojkolejnění,nová nástupiště,zabezpečovací zařízení ad.Je ale dost způsobů,jak tyhle trati vzájemně pospojovat…Bohužel,u nás trvá vše velmi dlouho,jsme jako stát a jeho činitelé naprosto nepružní….