ROPID hodnotí autobusy: Nejlepší je DPP a Uher, nejhorší Štěpánek a OAD Kolín
Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID
Organizátor dopravy v Praze a okolí ROPID vydal hodnocení autobusových dopravců za loňský rok. Pražská integrovaná doprava se chlubí především
No je nevím, momentálně jezdím do Prahy z Vinoře a nemůžu si na ČSAD SČ moc stěžovat, řidiči vesměs slušní, snaží se i jezdit na čas a třeba na lince 375 jezdí jen nízkopodlažní vozy a to ještě Solaris, jsou to teda harmoniky a žádné staré asi neprovozují, na lince 378 s krátkým už je to horší. No a se stejným dopravcem jsem v letech 17/18 jezdil ze Zdib a Klecan, autobusy tak půl na půl vrak/nevrak. Ale co mě a nejen mě naprosto vyráželo dech, byl způsob placení u řidiče. Řekli jste Praha, řidič si řekl o 10,- místo… Číst vice »
Jezdím už přes 10 let linkama 371/374 – s placením řidiči do kapsy jsem se párkrát setkal před těmi ca 10 lety, ale od té doby ne; já teda jezdím na lítačku, ale když sedím někde ve předu tak bych řekl, že se lístky vydávají řádně. Před těmi lety, kdy to bylo poměrně běžné, taky párkrát nastoupili revizoři a pak byli i takové plakátky na zastávkách, aby si lidé brali jízdenky… Co se týká vozového parku ČSAD StČ, řekl bych že je bez problému – každý máme asi hranici vrakovistosti jinde – opravdové vraky tady byly C 734 a 934,… Číst vice »
Ve Znojmě se jezdilo bez lístku za pětikorunu několik let a bylo to všeobecně zaužívané o_O
nespadá náhodou OAD Kolín do Zemkova impéria??
Spadá a taky to je poslední dobou vidět na stavu vozového parku.
Stav autobusů OAD je naprosto katastrofální! To, co se občas objeví na zastávce… ale zase jsou lidi vlastně rádi, že se vůbec na zastávce objeví. On se taky občas neobjeví.
Chtel bych pochvalit hodnoceni. Z me osobni zkusenosti linek v okoli Ceskobrodske ulice mi prijde objektivni. About Me linka 224 je kvalitou vozidel velmi slusna a dari se jim i na super dlouhe lince jezdit tedka na cas i v 7:30. Jan Stepanek ma autobusy na lince 110 vylozene vybehove, ale jezdi. Takze porad ma v doprave na severovychode Prahy sve misto. Stenbus na lince 208 je na podobne urovni jako About Me. DPP je celkove v Praze urcite nad temito dopravci, ale zrovna na linku 109 posila spis to horsi. Pred par mesici me prakvapil elektrobus. Ridic s tim… Číst vice »
Musím oponovat, About Me na lince 224, autobusy, zejména Solarisy špinavé, ve špičce od ČM zpožděné, několikrát autobus ani nedojel díky technickému stavu. Jako plus beru, že se dá sledovat případné zpoždění. Stenbus na 208 i když starší si autobus, tak pravidelně čistý.
Zrovna ČSAD Polkost? Asi nikde jinde se mi nestalo, že bych na první zastávce nastupoval do řidičem zakouřeného vozu, u tohoto dopravce několikrát (hlavně v zimě).
Mě se toto stalo u ČSAD StČ, se kterým jezdím, ale je to už pár let. Tato firma dělá pokroky i se „zkulturňováním“ některých řidičů, ale pár z těch co vídám je pořád otřesných – jak stylem řízení, tak chování. Chápu, že je to těžké se jich zbavit, když řidiči nejsou – lepší jet s magorem co si povídá sám se sebou, než nejet vůbec…
Pokud ty údaje nelžou a hodnocení není vymyšlené, tak je to docela dobrý bič na ty, kteří pořád nadávají na státní dopravce a říkají, že bez soukromníků bychom se pořád vozili starými karosami ze 70. let.
Sám tu a tam využiju i Stenbus mezi Letňanami a Čakovicemi – nemám z něj dobrý pocit.
Já tam teda České dráhy nikde nevidím….
CD nejake linkove autobusy provozuji?
Odkdy jsou ČD autobusovým dopravcem?..
Každopádně je zde vidět, jak to taková arriva zvládá na kolech… Jak bude vypadat kolejový provoz předvídat nechci…
Letos to je právě 70 roků od chvíle, kdy ČD, resp. tehdy samozřejmě ještě ČSD, už autobusovým dopravcem nejsou = ke škodě cestujících a systému VHD v tehdejším Československu a nyní v ČR, protože namísto vytvoření teoretického základu pro snazší možnost pozdějšího vytvoření celostátního IDS došlo naopak později k vývoji zcela opačnému. Takže na místě by byla spíše otázka ne „Odkdy jsou ČD autobusovým dopravcem?“, ale „Do kdy byly ČSD autobusovým dopravcem?“ … Firmu „ARRIVA vlaky“ bych jako železničního dopravce rozhodně nepodceňoval: nepotřebuje se „zviditelňovat“ hloupým proklamováním sama sebe, počáteční problémy (například s přeplňovanými fekálními nádržemi na toaletách, apod.) snad… Číst vice »
Vy jste se včera probral z kómatu, nebo už takto narodil?
S Arrivou jsme jezdili dva roky z Benešova ve standardu výrazně převyšujícím rychlíky i současné spěšňáky ČD (obojí složené z B nebo z kopřiváků). Arriva jezdí taky rok až dva dálkovku do Trenčína, taktéž bez výhrad…
To je ale trochu selektívna slepota, nie? Martin Uher snáď nie je súkromný dopravca?
Ďaleko viac než vlastnícka štruktúra tu hrá rolu aj to, ako veľmi je daná firma „garážovka“. DPP predsa len pracuje s úplne iným zázemím a finančnou pozíciou. Tam by naopak bolo tragické, keby navzdory všetkému tie štandardy neplnil.
Jo, dobra poznamka. I v ramci molochu se tyhle jednotlive zavody dokazou lisit…
Selektivní slepota to není, jen vy máte problém s porozuměním psanému textu. Neplatí rovnítko státní (DPP) je vždy fuj, stejně tak neplatí, že soukromé je dokonalé. Zkrátka státní i soukromý dopravce může být dobrý nebo špatný.
Ona je tedy otazka, jak by to vypadalo, kdy to statni dopravce, napr. jako PostBus v Rakousku, jezdil …
No nevím, zrovna soukromník Martin Uher je dost vysoko nad DPP. Jsou to asi nejudžovanější busy v PID, navíc velmi pěkné busy uspořádáním, žádné SORáče s otřesným interiérem.