Rokycany připravují severní obchvat, v úterý kraj otevřel jeho jižní část. Oddychli si hlavně v Hrádku

Nově otevřený obchvat Rokycan. Foto: Plzeňský krajNově otevřený obchvat Rokycan. Foto: Plzeňský kraj

Rokycany, kde se tento týden otevřel nový jižní obchvat do Hrádku, připravují spolu s Plzeňským krajem stavbu důležitějšího severního obchvatu

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít

Gratuluji k obchvatu na silnici třetí třídy. Obyvatelé na jedničkách mohou jen tiše závidět. 👍

cikcak

Nejde jen o obchvat, ale z podstatné části o obsluhu průmyslu.

Jiří Kocurek

Tak tohle jde z úplně jiného rozpočtu, jedničky má na starosti ŘSD a ne kraj.

pozorovatel

Informace v textu nejsou úplně dokonalé, protože ta část, která je v mapce označena jako „1. etapa“, je v provozu zjevně už nějakou dobu, takže to, co je aktuálně úplně nové, ale teprve dělá z toho komplexu skutečný jižní obchvat (především Kamenného Újezdu, ale návazně i centra Rokycan), je jen ta „2. etapa“ od Veselské ulice k Nové Huti.
A teď ještě aby se podařilo postavit i tu západní část …

Jiří Kocurek

Je to tak, i Mapy.cz zobrazují 2. etapu jako budoucí, zatímco od Veselské po Šťáhlavskou je již hotovo. Ale hlavně je to vidět ve fotomapě.

ene bene

A teď mi ještě vysvětlete, kde je „severní obchvat“. Osobně si myslím, že nikde, nebo, přesněji řečeno, tím severním obchvatem je D5. Možná novináři něco nepochopili a je tím termínem míněna nejzápadnější část tohoto stále stejného, v zásadě jižního obchvatu.

pozorovatel

Samozřejmě – proto jsem také napsal tu poslední větu svého příspěvku v tom znění, jak jsem ji napsal.
A že je úroveň „agenturních“ pisálků leckdy i o dost horší, než úroveň toho, co dost často vyplodí nedomyšleně redakce tohoto webu (ku škodě tohoto webu), to raději ani nekomentuji, aby tady tento můj příspěvek aspoň chvíli vydržel protože už by to nebyla jen kritika zaměstnanců ČTK …

BND30

Vstoupit do diskuze…

BND30

Text není úplně (co se týče geografických termínů) přesný, ale dá se z něho vyčíst, že ze severního konce současného obchvatu, který končí na Šťáhlavské ulici (II/183), bude oblouk, který se západním směrem vyhne zástavbě panelových a rodinných domů směrem k silnici II/605, dle textu někam do prostoru křížení s koridorem, dle terénu bych to viděl někde pod toto křížení (tzn. ve směru blíž k městu) a výhledově estakádou směrem k silnici II/183 k dálniční křižovatce. A ta estakáda přes údolí Klabavy (která by nejvíce pomohla) má logicky přijít na největší balík….kruhový objezd na křížení II/605 a II/183 už vytváří… Číst vice »

pozorovatel

Nějak tak to nejspíše chápeme všichni, ale právě proto nám není jasné, proč se text zmiňuje o jakémsi „severním obchvatu“, když fakticky jde o obchvat jihozápadní části města (resp. jeho Plzeňského předměstí) po jihozápadní a nikoli severní straně, když navíc ani to přemostění údolí Klabavy (je-li vůbec tak důležité) neleží na čistém severu od města, ale jen na severozápadě. Já se dokonce domnívám, že levnější a asi i užitečnější než přemosťováníní údolí Klabavy by bylo vybudování nového kompletního sjezdu / nájezdu na křížení D5 a II/605 západně od Rokycan (nedaleko železniční zastávky Klabava) doplněné zákazem jízdy kamionů po Šťáhlavské /… Číst vice »

BND30

To je opravdu zajímavý návrh řešení. Most tam je, už jen to připojení. Tohle by fakt mohlo stačit i z dlouhodobého hlediska.

cikcak

Asi to nejde, nejmenší vzdálenost mezi křižovatkami na dálnici je tuším 4 km. Ze stejného důvodu nemohla být kdysi realizována na křížení D5 a II/183.

miky

Dle vyhlášky 104/1997, resp. ČSN na kterou odkazuje (číslo teď narychlo nevím) je nejkratší vzdál. mezi (novými!) dálničními křižovatkami min. 4 km, lze ji ovšem v případě, že by nová křižovatka generovala nějaký zásadní dopravní tok (myslím, že snad 10 tis./vozidel/den a výše) nebo byla v blízkosti velkého sídla, zkrátit až na polovinu. Dle mého osobního názoru místní situace v Rokycanech ničemu z výše uvedeného neodpovídá.

Alf

Obchvat Rokycan je tak po dlouhých letech dalším kouskem kdysi plánované prvorepublikové Národní silnice Plzeň – Košice (později Plzeň – Moravská Ostrava), z níž se několik úsekú vybudovalo a využívá je dnes třeba I/19. Zájemci nechť gůglí. Docela zajímavé čtení, šlo o co nejkratší spojení východu a západu i za cenu vynechání Prahy.