Rok po nehodě Leo Expressu. Jednotka je stále v opravě, vyšetřování pokračuje

Největší nehodou podle počtu zraněných bylo najetí vlaku Leo Express do zarážedla v Přerově. Foto: Drážní inspekceNejvětší nehodou podle počtu zraněných bylo najetí vlaku Leo Express do zarážedla v Přerově. Foto: Drážní inspekce

Přesně rok poté, co v Přerově najela jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express do zarážedla a zranilo se 18 lidí,

Zpět na článek
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Riki

Rozhodně i doba vyšetření a objasnění příčin je tragická, no vždyt jsme v Česku, že se divííííím 🙁

Apollo 17

Co tam chcete vyšetřovat a objasňovat?Příčina je ta,že strojvedoucí nezastavil před koncem vlakové cesty.Ostatní je jen omáčka(jak dlouhý měl odpočinek,zda měl lékařskou prohlídku,kdy byl naposled na školení,zda byl proškolen jak poskytovat první pomoc atd…).

Riki

Apollo, proč se mě ptáte …kluku tak na to se zeptej přerovské policie,
já to fakt nevím proč se s tím tak se..u.

Sandy

Pokoušel jsem se s MPSV v minulosti řešit přestávky v práci a mezi směnami. Nařízení vlády 589/2006 Sb. stanoví v Hlavě III. §14 stanoví: (1) Zaměstnavatel rozvrhne pracovní dobu tak, aby zaměstnanec drážní dopravy na dráze celostátní, regionální a vlečce měl mezi koncem jedné směny a začátkem následující směny nepřetržitý odpočinek po dobu alespoň 11 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích. (2) Odpočinek podle odstavce 1 může být zaměstnanci drážní dopravy na dráze celostátní, regionální a vlečce zkrácen až na 6 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích za předpokladu, že zaměstnavatel zajistí zaměstnanci možnost spánku na lůžku. Nepřetržitý… Číst vice »

Honza

To je zajímavý dotaz. I kdyby to bylo počítáno jako čistá doba spánku přijde mi tohle velice nezodpovědné – 6h je pro strojvedoucího moc málo když beru v potaz jakou zodpovědnost člověk má, jenom se divím ze při takových podmínkách není více nehod. Jezdím jako strojvedoucí v Německu a tam minimální odpočinek mezi službami je 10h.

Sandy

Ono je toho u LE trochu víc. Nevím jak nyní, ale ještě v minulém grafikonu směna strojvedoucího z Prahy do Bohumína, tam se i s výstupem cestujících za 7 minut přesunout ne druhou stranu jednotky, zprovoznit druhé stanoviště a hurá zpátky do Prahy. Min. 7 hodin jízdy bez odpočinku. Hlavně že se točí kola a cinají penízky.

Gogo

Chůze na nocležnu musí být součástí pracovní doby, směnu lze ukončit až po příchodu na nocležnu (pro cestu zpět to platí také).

Apollo 17

To není pravda.Chůze na nocležnu není součástí prac.doby.

Milan Bačík

Jsem si jistý, že to pojišťovna u soudu určitě zkusí zjistit 🙂

Petr.R

Já myslím, že to bude aji dělat policie a bude zkoumat měsíční činnost, vedlejší práce i co dělá ve volnu.

Asdf

Za doba opravy mi přijde neskutečně dlouhá. Proč to tak dlouho trvá?

Martin k

Leo na to nema finance

karel

A jak dlouho prosím trvala oprava Pendolina?

Petr.R

pendolino se už nevyrábí a oni to museli skoro ručně, bez šablon a přípravku.

Petr.R

Tak se zeptejte u stadlera, jestli má nedostatek lidí nebo je to vše o financích. Přeci flirt je pořád ve výrobním programu a nemusí to tak trvat dlouho.

Retr.P

Prostě na to nemá peníze, paštiky už tolik netáhnou

Jarda

Přesně tak. Něco se šušká o prodeji, možná by mohl pan Sůra něco vypátrat, ale asi mu nikdo nic oficiálního nepoví….
více zde https://archiv.ihned.cz/c1-66149500-velka-hra-leose-novotneho-investorum-nabizi-ke-koupi-svuj-leo-express-i-jancuruv-regiojet