cargo

Rok po nehodě Leo Expressu. Jednotka je stále v opravě, vyšetřování pokračuje

Největší nehodou podle počtu zraněných bylo najetí vlaku Leo Express do zarážedla v Přerově. Foto: Drážní inspekceNejvětší nehodou podle počtu zraněných bylo najetí vlaku Leo Express do zarážedla v Přerově. Foto: Drážní inspekce

Přesně rok poté, co v Přerově najela jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express do zarážedla a zranilo se 18 lidí,

Přesně rok poté, co v Přerově najela jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express do zarážedla a zranilo se 18 lidí, není stále jasné, jak se nehoda stala a kdo ji způsobil. Policejní vyšetřování stále běží, uzavřené není ani zkoumání Drážní inspekce. Jisté je jen to, že dopravci už rok chybí jedna z pěti jednotek a termín jejího návratu není jasný.

Škodou a počty zraněných šlo o jednu z největších nehod na české železnici za loňský rok. Došlo k ní 5. června v 5:54.  Vlak jedoucí ze Starého Města u Uherského Hradiště projel návěstidlo zakazující jízdu a následně se srazil se zarážedlem kusé koleje. V důsledku srážky bylo podle informací Drážní inspekce zraněno 17 osob (15 cestujících a 2 stevardi). Původně odhadovaná škoda 20 milionů bude kvůli rozsáhlé opravě zřejmě ještě vyšší.

Nejčastěji se mluvilo po nehodě o zdravotní indispozici strojvedoucího. Přesná příčina má být jasná ale až z kontrolního závěru Drážní inspekce. Podle generálního inspektora Jana Kučery se dokončení závěrečné zprávy blíží. „Čekali jsme na posudek od policie, teď je zpráva víceméně hotová a čeká ji připomínkování,“ řekl Kučera. Podle něj by se měla objevit na veřejnosti během prázdnin.

Policie zatím také vyšetřování neuzavřela a není tak jasné, zda za nehodu někoho obviní. „Vyšetřování stále pokračuje, do konce června by mělo být uzavřené,“ řekla mluvčí přerovské policie Miluše Zajícová.

V souvislosti s nehodou se spekuluje, zda šlo skutečně o indispozici nebo usnutí strojvedoucího. Už loni při projednávání žaloby na neplatnost výpovědi u soudu zazněla informace o e-mailech ve firmě na téma usínajících strojvedoucích. Podle informací deníku Zdopravy.cz strojvedoucí po nehodě nejprve vypovídal, později výpověď odvolal.

Leo Expressu zatím chybí pátá jednotka, kterou musel nechat odvézt na opravu do polského závodu Stadleru. Původní plán počítal s návratem 9. dubna, v aktuální změně jízdního řádu je start posunut nejdříve na 1. srpna. Výpadkem soupravy přišel Leo Express o dva páry vlaků: 1354 (6.07 z Bohumína), 1355 (10.10 z Prahy), 1364 (14.12 z Bohumína) a 1365 (18.10 z Prahy), tedy o spoje, které má obsluhovat bouraná jednotka.

Deník Zdopravy.cz oslovil s dotazy k nehodě Leo Express, firma na ně neodpověděla.

Tagy drážní inspekce Nehoda Leo Express v Přerově stadler flirt
17 komentářů