Strojvedoucí žaluje Leo Express za výpověď. Nelíbilo se jim dodržování předpisů, říká

Stadler Flirt, foto: LEO ExpressStadler Flirt, foto: LEO Express

Obvodní soud pro Prahu 3 začal řešit neplatnost výpovědi pro strojvedoucího Vlastimila Matějíčka od společnosti Leo Express. Soudní líčení poodhaluje

Obvodní soud pro Prahu 3 začal řešit neplatnost výpovědi pro strojvedoucího Vlastimila Matějíčka od společnosti Leo Express. Soudní líčení poodhaluje napjaté pracovní vztahy u soukromého dopravce. Verdikt by měl padnout ještě do konce měsíce.

Matějíček zažaloval firmu pro neplatnost výpovědi, protože podle něj plnil svoji práci bez problémů. „Nelíbilo se jim, že jsem trval na dodržování předpisů týkajících se bezpečnosti provozu,“ řekl Matějíček, který současně necelý rok působil jako strojvedoucí – instruktor.

Matějíčka propustili pro údajné hrubé porušení pracovní kázně, kterého se měl dopustit tím, že údajně pronesl, že firmu zničí. Stalo se tak na základě e-mailu jednoho ze strojvedoucích. Ten ale v úterý u soudu uvedl, že ho o zaslání takového e-mailu požádal provozní ředitel Michal Miklenda.

Soudkyně Dáša Vítková se během líčení snažila zjistit od nadřízených, zda Matějíček neplnil své povinnosti práce strojvedoucího. „S jeho prací jsem byl vesměs spokojen. Občasné nedostatky pramenily z toho, že si nerozuměl příliš s počítačem,“ uvedl Miklenda u soudu. Podle něj se množily ale problémy ve vztahu k ostatním kolegům i členům palubního personálu a spokojenost s jeho prací tak klesala. Miklenda pak na přímý dotaz soudkyně, zda plnil Matějíček své povinnosti přirovnal jeho výkon k autu, které jede jen na jedničku či dvojku.

Podle Leo Expressu si Matějíček shromažďoval materiály na ostatní kolegy, například jejich chyby. „Používal je proti jiným formou, která je nepříjemná. Byl to z jeho strany nátlak,“ řekl Miklenda. Podle něj šlo například o maily, v kterých upozorňoval na problém, že strojvedoucí usínají za jízdy. „Rozvracel kolektiv,“ dodal Miklenda.

Spory podle něj vyvrcholily vulgárním mailem, který adresoval i vedení firmy. V něm se dožadoval doplacení dlužné  mzdy. „Řekl jsem mu, že to přehnal a že očekávám jeho výpověď,“ dodal Miklenda. Šéf firmy Peter Köhler u soudu uvedl, že z Matějíčkovy strany šlo už o nenávist.

V Leo Expressu je zhruba dvacet strojvedoucích, velká část už důchodového věku. Vztahy s vedením a částí zaměstnanců jsou vyhrocené i například kvůli stále nedořešenému sporu o cestovní náhrady a stravné nebo přestávky. Dopravce přišel dokonce s variantou, že do přestávky chtěl započítávat minutové pobyty ve stanicích pro nástup a výstup cestujících.

Soud včera dokončil výslech svědků, verdikt má vynést do konce října.

Tagy LEO Express
31 komentářů