Rok 2019 na železnici: Více nehod, usmrcených i zraněných. Letos již pět mrtvých
Nehoda lineckého expresu na přejezdu jižně od Českých Budějovic. Pramen: Policie ČR
Drážní inspekce dnes vydala statistiky nehod na české železnici, které nejsou příliš příjemným čtením. V roce 2019 zemřelo na dráhách
Dobrý den,
opravte si, prosím: „30. července v Brnce u Opavy“ na „30. července v Brance u Opavy“. Podle obce (Branky) se pak jmenují i Branecké železárny (možná znáte historický slogan: „Brano zavírá samo.“).
Přeji hezký den!
Jen ať ti blbci skokani a a hlavně na přejezdech umírají, když to neumí respektovat.
Fajn. A jak k tomu pak prijde strojvedoucí co? Pěkně blbej nazor.
Kdybych chtěl být jízlivý, řekl bych, že o tom strojvedoucí nemusí vůbec vědět.
Jsem strojvedoucí a netrápí mě to, člověk si to nesmí brát, stejně s tím nic nenadělá
Pane kolego, až takových nehod budeš mít deset a mezi přejetými bude i tříleté dítě, budete myslet jinak.
Zajímalo by mě porovnání s ostatními státy? Jestli je ten duch Anny Kareninové silný jen u nás, nebo i jinde…
Uz v roce 2018 jsem psal, ze nejlepsi reseni z pozice statu proti nehodam na prejezdech z pozice statu je nemit prejezdy, ale mit nadjezdy a podjezdy.
Pro rypaly mezi diskutujicimi dodavam, ze vinikem nehody stale v naproste vetsine pripadu zustava ridic/chodec/cyklista na prejezdu.
Nicmene, pokud by tam nebyl prejezd, nebyla by nehoda…
Cili i v roce 2020 je nutno prejezdy postupne odstranovat stavebni investicni cinnosti, nyni nove Spravy zeleznic.
Jenže ne všude to jde/se to vyplatí.
Dominik: Kalkulovat ekonomickou vyhodnost klasickym zpusobem by bylo zcestne, hodnota jednoho zivota je cca 18 milionu Kc!!! Podle metodiky CDV.
Martin, Dominik: Je potreba zacit prejezdy nahrazovat tam, kde to jde podle ekonomickeho modelu celospolecenskych nakladu zahrnujicich ceny zivotu.
Pokud se bude prejezdu nahrazovat nadjezdy/podjezdy 50 za rok, statistiky se postupne zacnou zlepsovat.
Nemuze byt nadjezd nebo podjezd u kazde lokalky a vsechny trate oplocene, prejezdy jsou bezne vsude na svete, to mate jako ve meste, nemuze byt kazda krizovatka mimourovnova a misto prechodu podchody…
A na tratich nad 160km/h ani byt prejezdy nesmeji…
U nas se muzeme bavit o nekterych prejezdech, ktere by sli zrusit bez nahrady a nektere nahradit mimourovnovym krizenim u tech nejfrekventovanejsich…
Já bych raději nepsal nehody na železnici neboť to může vyznít že se jedná o nekvalitní práci železničářů. Ve skutečnosti se v drtivé většině případů jedná o události které nebyly zaviněny železničními zaměstnanci.
Už 5 lidí v roce 2020? Kde a kdy? V médiích jsem nic nezaregistroval
Například ve čtvrtek byla na koridoru u Olomouce srážka s osobou. Ale o těhle sebevraždách se už v médiích ani nepíše, protože to není nic výjimečného.
Čtvrtek 2.1.2020 (Pardubice – Svítkov, vlak EC) nezodpovědná matka přecházela s dítětem hlavní trať, matka přešla, dítě bohužel ne…
Skákat pod vlak se bude pořád.
Jezdit na červenou přes šraňky je taky cool.
A že už to letos odneslo 5 lidí je pouhá náhoda.
Ten titulek je jako z bulváru.
Evropa ta civilzovaná je v tomto troch dále. Málokdy se potká člověk s úrovňovým křížením kolejí a pozemní komunikace. A když už tak z vlatní zkušenosti bývá přejezd toho vlaku vcelku bleskovou záležitostí. U nás se spustí klacky, vznikne kolona 2 km aut ,aby projel motoáček s pěti lidmi.
No a co? I kdyby projela MUVka s 2 pracovník, tak je jasně dáno, kdo má přednost a kdo to nerespektuje, tomu sebrat papíry na doživotí.
Jasně dáno to je, ale pokud někde jede vlak kde sedí průvodčí a řidič a na přejezdech čekají štrůdly aut, pak je zcela jasný že ta rentabilita provozu je někde trochu jinde, koleje vhodné do kovošrotu a tím i eliminace nebzpečí.
Podle jednoho vlaku nelze soudit a ani řidiči tu nejsou od toho aby soudili, a jestli to nedokáží respektovat, tak doživotně sebrat papíry, ať si jezdí do práce třeba na kole a je mi jedno oc dělají.
Za pár let uvidíme kolik těch tratí co mají ,,potenciál,, je životaschopných 🙂 Andrej u vesla věčně nebude.
za pár let uvidíme, jak dlouhé kolony fungl nových elektroaut u těch závor budou
ony ty stávající už moc dlouho jezdit nebudou
Do lokalek vozicich casto samotneho strojvedouciho hrnuly penize i vsechny vlady predchozi, ze tu jednou AB nebude, rozhodne neznamena, ze se provoz techto vlaku zastavi.
Tak to bych oponoval, pamatuji jistého Římana a je jistý že jednou takový zas přijde.
Ty Brďo, toho bych se nechtěl dožít.
Pokud se postavi trate tak, aby cesta vlakem byla rychlejsi nez na dalnicich a silnicich, tak vetsina,… viz Praha-Ostrava…
To, ze se do zel. site neinvestovalo skoro vubec od RU a prvni republiky, kdy uz neodpovida soucasnym potrebam je bohuzel fakt a velka chyba…
Je to jedno. Ty vlaky někdo chce, někdo platí a mají ABSOLUTNÍ přednost před automobilovou dopravou. Prostě auta budou u přejezdů stát a dávat přednost vlaku. A je jedno jestli motoráčku nebo nákladnímu vlaku Nehledě k tomu, že řidiči vlaku tak nějak tradičně říkáme strojvedoucí.
Zdruhý strany když sešrotujete ty štrůdly aut, nebude ten vlak tak prázdný. Jen úhel pohledu…
narážíte na tento případ? 😀
https://youtu.be/4uvFjSYogfA?t=5
To je super :-D…
Tady bych ocenil to úsilí.
Ani nevite, jak se mylite… v te civilizovane Evrope se stavi VRT a maji jiz celkem hustou sit, stejne tak i optimalizuji trate,…
Oni si uz moc dobre uvedomuji, ze nelze donekonecna rozsirovat dalnice a zvysovat pocty leteckych spoju…. spolu s kolonami aut nejen na dalnicich, ale i ve mestech….
Ono říct, že nehod na přejezdech přibylo je jednoduché. Ale je potřeba přece reflektovat enormní nárůst automobilové dopravy na cestách a tak by se pak mohlo zjistit, že třeba v absolutním počtu nehod je číslo vyšší, ale porovnání na procento aut, chodců, nebo cyklistů, kteří přes přejezd přijedou by mohla nula od nuly pojít.
Nula od nuly by mohla pojít, kdyby neumřelo 40 lidí při nehodách na přejezdech (v sousedním Rakousku 11 a poměrem velikostí sítě ten výsledek furt moc nezlepšíte). Tady má stát umět zakročit líp než přihodit pár milionů na závory na přejezdech…
Když jsou lidi blbí a jezdí přes přejezd když bliká, nebo chodí přes koleje, tak tu nepomůže ani svěcená. Stát už kdysi zakročil, udělaly se zákazy a stejně se to děje. To chcete další zpřísňování dozoru nad lidmi?
Letos jiz 5 usmrcenych? Kdy a kde?
Přesně,taky se ptám. 5 lidí jsem v médiích nezaznamenal. Vlastně ani jednoho na železnici.
Bohužel se sebevrahy asi moc toho udělat nejde.
Podle me by pomohlo, kdyby na sobe mely lokomotivy senzory a vysokotlaky vodni dela a pred narazem by obet odstrikly z trati.
To mi prijde genialni. Musela by ale byt dostatecne nasikmo, aby odstrikovala pryc z trati a ne jen o kus dopredu.
na skokany stačí automatický oplach čela mašiny.
Zajímala by mě statistika zraněných či usmrcených cestujících ve vlacích, aby se dala posoudit rizikovost cestování po železnici a cestováním autobusem nebo autem.
Celosvětové statistiky mluví jasně Auto – Autobus – Vlak – Letadlo – pořadí od nejnebezpečnější po nejbezpečnější dopravu. Na tak malém území jako je ČR, i když s jednou z nejhustší nebo vůbec nejhustší sítí železnic na světě samozřejmě se může stát, že pořadí bude na 2. a 3. místě opačné, ale asi nikdy nepřekoná počet mrtvých a zraněných cestujících ve vlacích a autobusech cestující v autech. Do statistik nelze počítat blby, kteří vlezou na koleje před projíždějící vlak, či jdou po kolejích stejně jako blby, kteří přecházejí dálnice. Jde vysloveně o ty, kteří sedí v dopravním prostředku.
Myslim, ze podobna statistika (ucelena) neexistuje, ale kdyz si prolistujeme zpravy o mimoradnych udalostech drazni inspekce mimo prejezdy, tak zjistime ze mrtvi se pocitaji v jednotkach a vetsina z nich jsou zamestnanci drahy a dopravcu. Zranenych je vice, v radu desitek, a tam se pravdepodobne muze jednat i o cestujici. Jenze pak je tu jeste problem srazek na prejezdech, tam malokdy zemre nekdo ve vlaku, ale obcas dojde ke zranenim. Obecne bych rekl, ze pravdepodobnost zraneni pri nehode vlaku je zanedbatelna, to si spise privodite zraneni pri sestupovani ze schudku na nizke nastupiste.
Asi nejužitečnější informace jsou ve wikipedii, statistika ale končí rokem 2015, kdy zahynuli tři cestující v pendolinu…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_nehod_v_%C4%8Cesku
Hodilo by se rodělit to na přejezdy, ůmyslné sebevrahy a nehody (neúmyslný střet s člověkem) akorát nevím, jestli se to takto sleduje a rozškatulkovává.
Ono je taky otázkou, zda nehoda na přejezdu je vždy vinou řidiče automobilu, jak je často dezinterpretováno. Občas na přejezdu vleze pod vlak chodec, občas řidič nemotorového vozidla − cyklista.
Z 99% při střetu auta s vlakem je viník řidič, stejně jako při se střetu cyklista/chodec je v 99% případu viníkem chodec/cyklista.
Kdokoliv, kdo vleze na přejezd ve výstraze (Auto, cyklista, chodec,….), je pro mě sebevrah. Ani bych jim nestavěl pomníčky, jak jsou někdy vidět.
Otázka zní, kde jsou ty mld. Kč, co se nacpali do zabezpečení a bezpečnosti? zabezpečovat jedině MUK, ostatní je zbytečné.
Tak bez nich by to třeba bylo o 5 lidí víc… Těžko říct.
No tak třeba na typické české lokálce to Mimoúrovňové křížení taky není zas tak moc potřeba…
Ale jako určitě… MUK je nejbezpečnější volba…
Když holt lidi ignorujou světla i závory, tak je to pak těžké. Je taky otázka, jaká část obětí byli sebevrazi, kteří by se stejně nějak zabili.
Proti lidské blbosti žádné zab.zar. nefunguje.nekteri mají řidičský průkaz víme na co.a sebevrazi to je kapitola..
Škoda že statistiky neuvádějí taky procentuální počet sebevrahů a to i případě nehod na přejezdech, kde také dost velký počet připadá na sebevrahy. Bez tohoto čísla totiž lze těžko říci jestli došlo ke zhoršení nebo zlepšení. Protože to že se někdo rozhodne ukončit život zrovna na železnici těžko někdo ovlivní.
Kdo je vjede na přejezd ve výstraze je pro mě sebevrah.
Stejný článek na Novinky.cz a nadpis: „Na železnici zemřelo 194 lidí“. Přečetl jsem to a hned jsem se lekl co se stalo…
Takže… Nadpis máte lepší pane Šindelář… 🙂