Rodiče za klima navrhují Liberci během obří uzavírky vyhrazené pruhy pro autobusy a kola

Most na silnici I/35 v Liberci u bývalého Baumaxu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMost na silnici I/35 v Liberci u bývalého Baumaxu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Omezení považuje spolek za příležitost lidem ukázat, že existuje i jiná doprava po městě než auto.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mates

Každé zúžení vozovky cyklo pruhem nebo pruhem pro bus dopravu zpomaluje tudíž zůstává dele ve městě a zahuštuje se.takže je to kontraproduktivní nechte lidi at se dopravují tak jak to každému vyhovuje

Vašek

Když opravovali od kauflandu Letná směr globus půl rokua o víkendu tam nebyla ani noha přestože to bylo v létě a hezké počasí

SYN

Ano, nezapomínejte prosím na chodce a NEJEZDĚTE PO CHODNÍKU, cyklisté…

Jarda

no, co si Liberec uvařil to si sní…Liberec je dopravně tragický…každý jouda si myslí, že musí projet přes benešák obchvat žádný kapacitní silnice žádný…pak zavřou „35“ a můžou se z toho podělat všichni…poděkujte politikům a to, že Liberec má zástavbu kterou může projet jen buldozer, jinak obchvat nebude…

David

By si zasloužili tunelový obchvat. I doprava do Polska jen poroste.

jiris

Plete si Benešák a Šalďák. Asi místní znalec. 😉

Gryf

Částečně souhlas, regionální politika stojí za houby (vše se odsud centralizovalo do Prahy), ale taky se podívejte, odkud ti pražští politici, co o investicích rozhodují, nejčastěji jsou. Brno, Ostrava, Slovensko. Kopou za sebe a pokud už je tady nějaký rozumný nápad, tak to neprojde na centrální úrovni (viz územní decentralizace státních úřadů).

Gryf

Bydlím v centru, takže rozumím tomu argumentu, že se tu pro chodce nebo děti neudělá lautr nic. Jenže tohle navrhovaný řešení není pro město, ale pro pár magorů z Rochlice. A horakovka bude díky výluce taky konečně využitá

Gryf

– většinou tam jezdí jen busy, individuální dopravy je tam minimum..

Gryf

Ta Rochlice. A když chcete být přesný, žije tam lehce přes 41 tisíc lidí.

Gryf

V tom jsou samozřejmě započítány i okolní sídliště. Stejně tak v případě centra nejde zdaleka jen o obyvatele centra (Altstadt, Neustadt, Jeřáb, Bergstein), ale i všechny ty, kdo dojíždějí a projíždějí. Ale ta lobby pár politiků a jejich přátel už mě vážně štve. Rochlice má nadstandardní dopravní spojení a ještě ho budeme vylepšovat na úkor zbytku města?

Frantík

Akorát se mi nelíbí to vyjádření „po ulicích jezdí moc aut a není místo na různé aktivity“ – pak by to neměly být ulice, ale pesi zóny, resp. na aktivity by měly sloužit široké chodníky.

jiris

Ulice není zdaleka jen pro auta. Do začátku 20. století byste na po staletí existujících ulicích auta nenašel, zato tam probíhala spousta aktivit. 😉

SYN

To jo, a letiště například neexistovala vůbec…
Ty ulice sloužily způsobům dopravy které byly tou dobou proveditelné – pěšky, na koni, povozem… kupodivu už tehdy obvykle existovaly chodníky, pro větší bezpečnost a oddělení chodců…

Jiří Kocurek

Jako cyklistická alternativa pro dálkovou dopravu na E442 je docela pitomý ftip. Oni fakt znají jen to svoje a nedokážou pochopit, že někdo něco vozí mnohem dál. … a pak si koupí domů Bráníka.

původní Jakub P

Jenze ten dalkovej provoz bude kvuli rekonstrukcim svedenej do mist, kde je i hustej mistni. A muze byt sakra rozdil, jestli ten mistni budou vsechno auta, nebo jestli aspon cast toho mistniho provozu bude moct byt prostredky, ktery jsou prostorove o rad uspornejsi. Pokud ano, budou z toho profitovat vsichni. Pokud ne a vsichni budou v autech, budou o to tvrdeji narazet na limity fyzickeho prostoru. Jako obvykle, to, ze nektere cesty autem by slo nahradit jen velmi obtizne, absolutne neznamena rezignovat na nahrazeni aut efektivnejsimi prostredky pro ty cesty, kde je to trivialni. A tech je ve mestech sakra… Číst vice »

SYN

Souhlas, ale to je především apel na domácí používat MHD… i když přiznám kolu status použitelného dopravního prostředku (s odřenýma ušima, kdekoliv není rovná placka) tak v dešti dokáží jezdit jen zlomek skalních 🙁
Možná by bylo slibné z prostředků na opatření stavby zadotovat dvě-tři náhradní linky MHD s jízdným zdarma?

původní Jakub P

Pro pouzitelnost kola jako dopravniho prostredku je klicova infrastruktura. Pokud ta je kvalitni, bezpecna a lakava, je dest prkotina a ani ty kopce nejsou zdaleka tak velkej problem, jak se zda, dokud to clovek nezkusi. Jinak by tezko bylo mezi spickou pouzivani kol Nizozemi, kde je to sice vetsinou placka (byt nektery mosty pres kanaly, reky nebo dalnice jsou slusnej stoupak) ale zato je tam diky tomu dost vetrno a rocni uhrn srazek o neco vyssi nez v Liberci.

Hwk

Další škůdci

M19

Nestihl jste dnešní let do Moskvy?

Hwk

Co to meleš?

M19

Vidím, že jsem se trefil. 😉

Byvaly autobusak

Nějak nechápu, co má společného odpor k cyklistice s laskou k Rusku.

Pája

Další lenochod?

Stan

Jednou taky poznáte, že ujít kilometr nebo jet na kole je nemožné. A MHD vás nedopraví všude.
Ale k tomuhle poznání člověk musí dospět, protože se rodí úplně blbej.

Martin1

Znáte síť MHD v Liberci?

Pája

To ale neplatí o všech, které denně v autech potkávám. Mimochodem, já dnes jel na kole. Přiznám se, je to hlavně do kopce čím dál horší, ne jako před lety a desetiletími. No a blbej asi pořád jsem. I když zase jinak než kdysi .

původní Jakub P

A casem taky vetsina lidi pozna, ze smysly ani reakce uz nejsou co byvaly. V lepsim pripade ridicak vratej sami nebo jim doktor neda razitko na jeho prodlouzeni… Schopnost bezpecne ridit auto ztrati prevazna vetsina lidi o dost driv nez schopnost dopravit se ten kilometr vlastni silou, byt treba pomalu a s pomoci nejakych kompenzacnich pomucek. Je to i jeden z duvodu, proc jsou tak nebezpecna mista, kde se bez auta neda obejit. V takovych mistech jsou nuceni za volant sedat i ti, kdo by to pro bezpecnost svou i okoli rozhodne delat nemeli…

Frantík

Já si pořád myslím, že by se ten řidičák měl přezkušovat třeba co 10 let, to by ukázalo ty reakce…
Pochopitelně nikdo z těch, co by toto mohli potenciálně schválit, ztrátu řidičáku riskovat nebude, a taky by asi bylo potřeba vác zkušebních komisařů 🙁

původní Jakub P

Jo, přezkušování by mohlo pomoct. Už jen proto, že by si lidi museli udržovat přehled o změnách v předpisech. Ale taky to není všespásné a jeho užitečnost má své meze. Základ je dělat infrastrukturu tak, aby se bez auta dalo co nejlíp obejít. Když má člověk drtivou většinu toho, co potřebuje, v dosahu bez auta (a snadnou a dostupnou možnost objednat si auto s řidičem na ty výjimečný věci, který bez něj moc nejdou), většina lidí je schopná se sama zarazit včas, když se (třeba jen dočasně, nemusí to být vždycky stárnutí, může jít klidně o „prkotinu“ typu nevyspání, bolest… Číst vice »

Frantík

Tak na vesnici je to docela normální, že se používá auto… jenže to jsou okresky a minimum svátečních řidičů.

původní Jakub P

Na vesnici to neni zdaleka takovej prostorovej problem (ostatni duvody, proc nepouzivat auto ani na vesnici uplne vzdycky a na vsechno ted pominu). Pokud ale mluvime o mestech jako je Liberec, tak tam jednoduse misto na tolik aut v pouhych trech rozmerech neni. Takze dokud nebudem schopni vyuzivat pro dopravu X dalsich rozmeru, je potreba pouzivanim aut setrit a ty cesty, kde je to snadno mozny( delat jinak. A ze takovejch je, zejmena v tech mestech, daleko vic, nez si zastanci pouzivani aut na vsechno, pripoustej. Pokud by se auta pouzivala jen na ty cesty, kde jsou skutecne nutna nebo… Číst vice »

Frantík

On je hlavně problém s tím, že i lidé, kteří využívají auto občas, ho musí někde uskladnit. A že by se míto jednoho paneláku posvatěl parkovací dům, na to nikdo neslyší.

Vojtech

Kvůli tomuto je plán samoriditelnych aut…. Stárnutí populace

Adamgolias

Jezdit vsude autem je napad poslednich triceti let. To nedohlednete dale? Ve sve rodine jsem nemel a ani nemam nikoho , kdo se dozil veku seniora a k preprave pouziva auto. A jde to.

SYN

Kilometr? Jen na MHD jdu denně půl kiláku (dvakrát), takže to by chtělo poopravit měřítka… kilák se dá dojít tempem za deset minut, na pohodu za patnáct. Kdybych to měl do práce takový kousek, to bych si výskal. Když jsem to ještě dříve občas dal v noci pěšky domů, bylo to 45 minut svižným tempem… to už je moc.

Jiří Kocurek

Vážně máte za potřebí vlastnit auto? Přece jste mohl všecko dělat tak, jak nařizujete jiným.

Pája

Nikomu nic nenařizuju, u nás auto používá hlavně žena. Důvod je hlavně nenavazující spojení a odvoz dětí. Jedno má ZTP kartičku. I tak jsem radši, když auto zůstane v garáži.

Aleš

Bohužel mu je k ničemu, protože tam už nic nelítá 🙂