Letectví

ŘLP zahájilo prodej své firmy se simulátory na výcvik pilotů a letušek

Nové simulátory v CATC. Foto: CATC
Nové simulátory v CATC. Foto: CATC
Soutěž na prodej firmy má začít do 1. března, zájemcům zatím státní firma zpřístupní hospodářské výsledky.

Řízení letového provozu oficiálně zahájilo proces prodeje společnosti Czech Aviation Training Centre (CATC). Společnost koupil státní podnik v roce 2012 od zachraňujících se Českých aerolinií, mezitím ji rozšířila například o simulátory L-410 či Boeingu 737 MAX.

Oznámení o prodeji firma zveřejnila na svých stránkách.  O prodeji se začalo mluvit ještě před pandemií koronaviru. V únoru dozorčí rada pověřila generálního ředitel ŘLP Jana Klase zpracováním možnosti přímého prodeje firmy. Dnešní krok ještě není zahájení soutěže na prodej.

ŘLP nabídne zájemcům stoprocentní podíl ve firmě, která patří mezi středně velká nezávislá výcviková centra pro obor civilní letecké dopravy. Materiál neuvádí žádnou minimální cenu, kterou by ŘLP za prodej podílu požadovalo.

CATC sídlí na Letišti Praha v Hangáru B, který má pronajatý na 30 let od Letiště Praha, zaměstnává 62 lidí.

Aktuálně CATC provozuje šest plně pohyblivých simulátorů: jeden na Boeing 737 NG, jeden na 737 Classic, jeden na 737 MAX, jeden na A320, jeden na A320ceo/neo a jeden na L-410. „Byly tak vytvořeny dobré předpoklady pro růst společnosti v dalších letech,“ uvádí firma v dokumentu. Simulátor na 737 NG má firma pronajatý od společnosti CAE, trenažér na L410 pak přímo od ŘLP, který si ho od CATC koupil.

Hospodaření firmy loni skončilo na „černé nule“ se ziskem 582 tisíc korun při obratu 227 milionů korun, důvodem byl především výpadek ovlivněným zákazem provozu 737 MAX. Firma současně přiznává dopady Covid-19 na celý byznys. „Cash pozice společnosti CATC, přijímaná opatření s cílem minimalizovat výdaje a omezit náklady a dále kvalitní portfolio služeb, dává důvod k rozumnému optimismu, že společnost CATC má solidní předpoklady pro to, aby se v roce 2020 a v následujících letech rozvíjela žádoucím způsobem,“ uvedla firma v materiálu.

Pro zájemce o odkup firmy firma zpřístupní data room s údaji o hospodaření firmy. Samotná soutěž na koupi podílu bude vypsána do března příštího roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Když se lítá minimálně, tak je čas to pod cenou prodat kamarádovi.
🙂 Za 2-3 roky to bude zlatý důl.

František Máchal

Nebude to spíš tim, ze měšec je prazdny a je potreba dodat penize?

Vašek

Já vám nevím, prodávat firmu teď, když je prostředí takové jaké je a za firmu se nedostane mnoho peněz, mi přijde nelogické. Takhle se dobrý hospodář nechová… A oni to ještě zmiňují, firma má předpoklady pro růst. Tak proč si ji sakra nenechají a neprodají ji až bude lepší situace.
Takhle to vypadá na účelový prodej předem dohodnutému zájemci…

kulhán

No SW dalo CATC na vědomí, že min 3 roky nebudou chtít od nich žádnou typovou kvalifikaci, dále další ponížený výcvik crew a zahraniční klientela se tam nehrne a hrnout pár let nebude. Tak co s tím.
Jenom z nadšení to nejde provozovat, jako z nadšení létá mnoho pilotů, kteří jsou teď v mama hotelu a můžou si dovolit čekat co bude, jestli někdy něco bude.

Jirka

Byl jsem u zrodu tohoto projektu. Začali jsme konstrukci prostorů v hangáru „B“ … V začátku neměl na růžích ustláno, ale díky tomu, že si tento projekt osvojil cpt. Miloš Kvapil a věnoval mu veškeré své úsilí a um + zkušenosti, tak se toto výcvikové centrum dostalo brzy do kondice !!!! Pak přišla éra Jardy Tvrdíka a dál to již znáte…. Pevně věřím, že se najde dobrý, odpovědný, bohatý a letectví milující investor 😉

Ogden

Ano, neskutečná práce a úsilí od pana Kvapila. Vybudoval od nuly výcvikové středisko plně srovnatelné s aerolinkami ze světa. Všichni ti, co tam pracovali v té době byli patrioti. Nutno říci, že to bylo výcvikové středisko ČSA, které hlavně provádělo výcvik pro ČSA a postupně se přidávaly i výcviky pro jiné aerolinky. Po prodeji ŘLP se z toho stalo výcvikové středisko zcela obchodního charakteru, ale bohužel závislé na provádění typovek pro TVS, dnes SWG. Těch ostatních výcviků tam už tolik není. Pokud nebude SWG, nebude pravděpodobně ani CATC.

Jirka

Bohužel. My jsme to budovali pro ČSA a externí výcvik byli jako doplněk. Pokud si vzpomínám, tak jsme měli 51 A/C A 511 pilotů (pokud se pletu, tak se omlouvám). SWG má teď své problémy a bojuje s existencí, tak CATC je ve vlmi špatné pozici. Problém vidím v tom, že se dostalo pod křídla ŘLP. Bohužel bylo to řešení (prodej aktiv), které tehdejší vedení ČSA nazvalo „revitalizací“ ČSA

Jindra

Koupím simulátor 737 MAX za 1 Kč.Stejně ho již nebude nikdo potřebovat.

Johnczek

To byste se divil, 737 MAX simulatory budou v blizke budoucnosti praskat ve svech

Pe.tr

Neprodával bych . Pokud to není na krach tak bych to naopak rozvíjel .

Miloš

Možná, kdyby vedení státního podniku bylo manažersky alespoň trochu schopné a méně prohnilé…

Myšpul

A vy víte jestli je to rozhodnutí managementu ŘLP nebo ministerstva?

Peeetr

Není to až tak strategická věc. Já bych to za stát klidně prodal, ale samozřejmě ne v krizovém roce, kdy za to dostaneme nejmíň peněz.

Viki

CATC provozuje více jak 5 full motion.
Provozuje jich 6, vlastni 4.