Budou tam sedět celou šichtu kvůli cca 3 letadlům nebo budou mít i jiné úkoly?
Jihočeský velkoměšťan
7 měsíců
Přeji dispečerům, ať jim drží oči. Představa se nemoci podívat do dálky a směnu strávit v kobce obklopený monitory je děsivá. Pravděpodobně by mi po roce naskočila alespoň 1 dioptrie.
Měl jsem možnost vidět naživo simulátor takové RT a po pravdě, ten pohled „ven“ je natolik realistický , že po pár minutách zcela ztrácíte pocit, že jste v místnosti vzdálené X km od skutečného letiště. Naopak, díky technologiím vidíte mnohem více a lépe, například za snížené viditelnosti.
Lancinks
7 měsíců
Pokracujici vodopad penez do hluboke studny. Tohle se nemuze nikdy zaplatit. Teda takhle, ono se to zaplati. Ale z penez danovych poplatniku.
A proč by tomu mělo tak být? Naopak, tohle je krok správným směrem, který může významně přispět k větší efektivitě provozu regionálních letišť. Zejména, pokud by se do budoucna uvažovalo o variantu Multiple remote tower, kde jeden operátor řídí více letišť současně („simultánní“). To sice vyžaduje více kvalifikací pro každého řídícího a jde o koncept, který je ve srovnání se současným provozem zcela nový. Zároveň ale koncept může být využit i v jiných situacích, např. jako pohotovostní zařízení, které se dá využít v případě, že standardní letištní věž je krátkodobě nepoužitelná (např. požár, technická porucha). Remote tower pak může zajistit… Číst vice »
Dominik
7 měsíců
Bude zajímavé sledovat, jestli se tato technologie řekněme ve střednědobém horizontu ( 20 let ) rozšíří i na větší letiště, nebo je pořád lepší mít věž i s lidmi přímo na místě a toto využívat jen tam, kde je provoz tak řídký, že mít tam řídící se nevyplatí. Díky za článek.
Tohle asi musí být na první dobrou ne?
Budou tam sedět celou šichtu kvůli cca 3 letadlům nebo budou mít i jiné úkoly?
Přeji dispečerům, ať jim drží oči. Představa se nemoci podívat do dálky a směnu strávit v kobce obklopený monitory je děsivá. Pravděpodobně by mi po roce naskočila alespoň 1 dioptrie.
Měl jsem možnost vidět naživo simulátor takové RT a po pravdě, ten pohled „ven“ je natolik realistický , že po pár minutách zcela ztrácíte pocit, že jste v místnosti vzdálené X km od skutečného letiště. Naopak, díky technologiím vidíte mnohem více a lépe, například za snížené viditelnosti.
Pokracujici vodopad penez do hluboke studny. Tohle se nemuze nikdy zaplatit. Teda takhle, ono se to zaplati. Ale z penez danovych poplatniku.
A proč by tomu mělo tak být? Naopak, tohle je krok správným směrem, který může významně přispět k větší efektivitě provozu regionálních letišť. Zejména, pokud by se do budoucna uvažovalo o variantu Multiple remote tower, kde jeden operátor řídí více letišť současně („simultánní“). To sice vyžaduje více kvalifikací pro každého řídícího a jde o koncept, který je ve srovnání se současným provozem zcela nový. Zároveň ale koncept může být využit i v jiných situacích, např. jako pohotovostní zařízení, které se dá využít v případě, že standardní letištní věž je krátkodobě nepoužitelná (např. požár, technická porucha). Remote tower pak může zajistit… Číst vice »
Bude zajímavé sledovat, jestli se tato technologie řekněme ve střednědobém horizontu ( 20 let ) rozšíří i na větší letiště, nebo je pořád lepší mít věž i s lidmi přímo na místě a toto využívat jen tam, kde je provoz tak řídký, že mít tam řídící se nevyplatí. Díky za článek.
London City. Provoz by tam byl, ale není tam místo na klasickou věž. Více viz Mentour Pilot: https://www.youtube.com/watch?v=lBSnkLP0yv0
(Tuším že) Norové už tohle používají na svých „regionálních“ letištích.