Řízení letového provozu loni podruhé hospodařilo se ztrátou

Nové kalibrační letadlo ŘLP. Pramen: ŘLPNové kalibrační letadlo ŘLP. Pramen: ŘLP

Největšími zákazníky ŘLP byly společnosti Qatar Airways, Turkish Airlines a Wizz Air.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Jj, podnik zmrazil svoje 200 000 co vé platy 😃

Air Traveller

kdyby jsi se lip ucil … mohl jsi ty 200 000 platy mit taky

Jeffer

Paradoxne na riadiaceho stačí maturita. Ale podobne ako neplatí „keby si viac trénoval, mohol si byť ako Jágr“ tak neplatí ani, že by sa ktokoľvek mohol stať riadiacim letovej prevádzky.

Jiří Kocurek

Nezoufejte, možností je víc, Ivan Lendl taky neovládal matematiku. A nevím, jak na tom byl se školním prospěchem Tomáš Řepka.

Y.K.

Ona to asi spíše byla narážka na tu neortodoxně zapsanou číslovku. 🙂 Počítám, že ani ve Slovenčině to tak nepíšete.

rozinka

Neříkal náhodou velký Andy, že pod jeho vedením „řídím stát jako firmu“ budou mít státní firmy dvojnásobné zisky a ty ztrátové ze ztrát dostane a budou posílat miliardy dividend do rozpočtu? A výsledek? Firma, která je v zisku od roku 1995 je pod Burešovým vedením ve ztrátě.

Apex

Pardon, ale tohle snad nemůžete myslet vážně… A než plácnete takovou hloupost, tak byste se měl trošku dovzdělat a možná byste pak pochopil, jak ŘLP funguje (a obecně podniky řízení letového provozu v Evropě), co je Eurocontrol, jak jsou stanovovány poplatky, na jaké období a jaká data jsou brána v úvahu a jak je zajištěno, aby se tyto ztráty v dalších letech dorovnaly nebo že etát do toho, jaká bude výše poplatků, mluvit nemůže. Ale to asi nemá smysl vám vysvětlovat. Prostě, když se poslední dva roky více nelétalo než létalo, tak nebylo z čeho zisky tvořit a zároveň je… Číst vice »

Jiří Kocurek

Když jim počet „zakázek“ klesl na polovinu a variabilní náklady mají proti těm fixním mizivé… Leda by je Dvojministr přeorientoval na řízení něčeho jiného. Jenže čeho, železnice snad? Dovedete si představit ten kráter v Dlážděné?

Miroslav Zikmund

Můžete prosím na ty výroky konkrétně odkázat ?

Nebo je to projev vaší osobní animozity vůči A.B. ?

Pokud mne paměť – na rozdíl od té vaší, tak šéfem ŘLP je Jan Klas, nikoli Andrej Babiš …

Máte to poněkud zmatené.

Air Traveller

prihlaska do souteze o fakt nejhloupejsi prispevek stoleti?

Miroslav Zikmund

S tím nemůže sebelepší manažer nic dělat.
„Řídící“ je příliš cenný pracovník, než aby ho propustili, dojde-li k poklesu „řídících výkonů“ a posléze „draze“ školili nové zaměstnance …
Lepší je nechat je na nějakém % mzdy „doma“ a pravidelně udržovat v kondici na simulátorech …

Jeffer

Čo „draho školil“, ale to školenie trvá zhruba 2,5 roka a počty pohybov sa hýbu podstatne rýchlejšie.

Vojta

„…poskytování letových navigačních služeb, na které připadá 89 procent z celkových výnosů (76 procent činí přelety, 13 procent přibližovací služby na letištích)“
-v závorce maj být procentní body, ne procenta. V TZ je to formulované jinak a správně, tedy to stačilo opsat.

M19

Procentní bod vyjadřuje změnu. V článku je to správně. https://www.statistikaamy.cz/o-slozitem-jednoduse/procento-a-procentni-bod/

Vojta

Není. I v odkazovaném článu píšou, že to změnu vyjadřuje „většinou“. Tak jak je to v článku výše to předpokládá, že základem je těch 89%, tj. by tam místo 76 a 13 procent muselo být 85 a 15 procent. V situaci, kdy je základem něco jiného než 100 %, mají být uvedeny proc. body. Nebo to jde napsat tak, jak to bylo v TZ, kde to je vztažený k celkovým výnosům.