Řídit silnice jako firmu. Faktura za neprovedené práce, neprůhledné malé zakázky. Audit našel velké chyby na ŘSD
Opravy dálnice D1 na 49. kilometru. Foto: ŘSD
Velká kontrola ministerstva dopravy na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) odhalila systémové chyby při zadávání takzvaných zakázek malého rozsahu, při
Hm, ale že by nějaký manažer skončil, to ani náhodou! Jenom bububu, a ještě se bude vyšetřovat, kdo je teda napráskal.
Havlíčku a Babiši, co děláte pro to, aby příslušní lidé nesli svůj trest a toto se dále nedělo?!
Radecek to zmakne. Vzorny student Pana kroup😘
Tak je asi blbě zákon, když je nutné limity zakázek snižovat, nebo je to zase jen populární téma které mělo někoho sundat. Normálně je stanovena hodnota a k ni adekvátní proces, který vyvažuje náklady a přínosy. Btw dříve nebylo 6, ale 20mil. A tady najednou někdo nastaví náklady/čas a pracovníky neodpovídající hodnotám zakázek a začne zdržovat práce apod. Po přečtení si o auditu MD myslím své, v rámci kontroly může konstatovat pouze porušení zákona, tohle je směska domněnek a blábolů bez faktů. Nikde není že hodnota zakázky neodpovídala objemu práce a něco bylo předražené. Kdoví koho se v tu dobu… Číst vice »
Děkuji vám za článek a doufám že se tématu budete věnovat i nadále! Je také na místě pojmenovat osoby, které takto rozhodují. Ti, kteří rozdávají za provize miliardy z veřejných rozpočtů mají nejen velkou moc, ale také svá jména:
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/kontakty/kde-nas-najdete
Fakt, že je vedení ŘSD ČR kryje je už jen k pláči!
A to zkorumpované vedení ŘSD zase kryje sám pan Babiš!
Pane Sůro, vidím, že máte našlápnuto na dráhu investigativního žurnalisty. Přeji hodně úspěchů.
Doufám že zůstanete korektním novinářem “Zdopravy.” Různých splašených Janků zoufalců máme dost a k ničemu…
Je vtipné číst odůvodnění postupu v rozporu se zákonem o věřejných zakázkách – nebyla stanovena předpokládaná hodnota zakázky. No chyba to je, ale je to tak velký skandál? Spíš stojí za zamyšlení, že když Ministerstvo dopravy požaduje, aby Ředitelství silnic postupovalo přísněji, než jak stanoví zákon, tak by se asi měl změnit zákon. Nebo je tady větší zadavatel stavebních zakázek než ŘSD nebo třeba SŽ, kterých se to asi také bude týkat? Předpokládám, že vedlejším produktem tohoto postupu bude zdržení prací na údržbě a zvýšení počtu zaměstnanců.
Je. Protože podle hodnoty zákon řeší typ zadavaciho řízení včetně toho, kolik firem se o soutěži dozví.
Předpokládaná hodnota zakázky nemusí být stanovena. Ale zadavatel nesmí být líný si takový postup precizně zdůvodnit a před kontrolními orgány obhájit.
SŽ v tom chodí úplně jinak. Tam je téměř monopol, respektive celý systém je zapouzdřený pro úzkou skupinu.
Pro jakou skupinu? DSŽ má taky nějakou směrnici, kde se VZ řeší, ne?
Existuje zákon, k tomu prováděcí vyhláška, a pak ještě x směrnic. Jednou se upapírujeme (pokud už to náhodou nenastalo). Ten zákon je jen pro veřejné instituce. Proč ten zákon a jeho vyhlášky nemohou být nastaveny tak, aby směrnice nebyly potřeba, resp. aby si jimi upravovaly zákony malí zadavatelé typu obcí v Horní Dolní?
Porad lepsi zakazka predrazena, nez zbytecna jako na zeleznici, kde prioritou je zachranovani lokalek pro 100 cestujicich denne a nulovou nakladni dopravu. Chtelo by se to divat nejen na cenu, ale i na smysl zakazek.
Silnice s nulovým výběrem mýta mají též nulový potenciál.
Což jsou mimo jiné všechny místní komunikace, často sloužící zároveň jako chodník. A ano, už to zkoušeli, udělat stavební uzávěru na celou obec. Aby se nemusel opravovat povodní poškozený podjezd. Že by to tam jako vysídlili.
Vážený pane Sůro,
děkuji za článek i za skrytou práci za jeho zveřejněním; přečetl jsem zatím zhruba jednu sedminu vypořádání námitek a nejde o veselé čtení.
Přeji hezký den!
Tak to mame. Radecek Honzicek Danik. V civiliz. Ze mich by davon sedeli uplne jinde nez na uradech! A ten Mark to je sorry jeste horsi nez Kroupa
Drobné doplnění – samozřejmě zakázky pod 2 resp. 6 mil. jsou často využívány jako doplacení něčeho, co třeba jinde bylo provedeno, ale z nějakého důvodu „nejde“ nebo není snadné to zaplatit. Korupční potenciál těchto zakázek je obrovský a co si budeme nalhávat, pramení z nich také moc lokálních „manažerů“ ŘSD. V uvozovkách proto, že to manažeři nejsou. Bude určitě zajímavé sledovat dopady tohoto poměrně nečekaného opatření.
Pan Mátl je v RSD snad uz jedno desetileti a ma sve inventarni cislo, bohuzel do dnesni doby nic nedokazal, ani podnik zefektivnit, natoz zmodernizovat.
Nevím, osobně ho neznám, nemohu tedy soudit. Z doslechu jsem zaznamenal, že je jedním z nejlepších co se týče odbornosti přípravy výstavby. Ono ŘSD není jen o generálním řediteli, záleží také jaké tam má lidi na vedoucích pozicí jednotlivých oddělení. Jelikož všichni asi víme jak to tam vypadá s finanční motivací (tabulkové platy), těžko se můžeme divit, že ty výsledky nejsou žádná hitparáda. Ono až to bude a.s. nebo s.p. budou si moci vybírat lepší lidi-odborníky z oboru (především manažery, právníky a techniky) a tím, že jim nabídnou smluvní plat a lepší podmínky ( dnešní doba určitá na 1 rok… Číst vice »
Matl je tam 15 let. Co dokazal? V corporaci by davon letel. Aty ho budes ochranovat? Koukni Co se deje za posledni rok. Jeste horsi nez Danik s Kroupa
A co jste dokazal vy, Honso, krome anonymniho vykrikovani? Pochlubte se nam, jak jste nas stat pozvednul. 🙂
Já ho neobhajuju, ale z vlastní zkušenosti vím co to je když spolupracovníci s Vámi nesouzní. I když máte dobré nápady, stále je spousta těch, kteří Vám (obzvláště jste-li mladší) nepřejí. Jsou to většinou lidé, kteří nemají žádné cíle, jen si udržet teplé zaprděné místečko. Takové to špatné vztahy na pracovišti dokážou práci nejen znepříjemnit ale dokonce celou rozložit. Pan Mátl nechť ukáže co umí a uvidíme. Jestli si však myslíte, že Vy máte lepší schopnosti než on pak můžete své přednosti nabídnou p. ministru Havlíčkovi. Pan ministr určitě ocení kvalitního manažera a když Vás vyhodnotí jako lepšího než je… Číst vice »
To neni o platech. To je vsude Pan Ing. A na Zapade by nemohl makat Ani u pump y. A oni to citi
ŘSD je státní organizace, jakékoli manažerské řízení je tam téměř nemožné. Vedení funguje tak, že každý na každého něco ví, jinak si to nedokážu vysvětlit. Navíc tam mají bolševické odbory, které řadu věcí blokují. Je to zahnívající moloch plný neschopných lidí (čest výjimkám).
No a provádění prací zbytečně je klasika – loni byla okolo Brna (km 190 – 194) velká uzavírka kvůli novému asfaltu, což jim zabralo přes půl roku (!) a dnes co? Uzavírka opět,. staví se protihluková stěna. A navíc se staví už zase tak, že se tam plánovaný třípruh nevejde, resp. vejde za cenu užších pruhů a neexistence odstavného pásu. Ano, už je líp.
Na D56 zase před pár dny začali opravovat úsek, který „opravili“ před půl rokem…
A to někoho překvapuje?
Tak snad to nebude nic většího…
Škoda , že také nekontrolovali smlouvy + jejich dodržování, na základě kterých pronajímá ŘSD odpočívky, to by teprve viděli jak jsou pro stát nevýhodné. Pronajímatel nemusí nic, nemusí sekat trávu, uklízet odpadky, provozovat pronajaté toalety atd.
Chtěl jsem říci, nájemce nemusí nic….. (jelikož příspěvek nelze na tomto fóru jeho autorem editovat, tak to píši takhle dodatečně)
Odkaz na kontrolní protokol nefunfuje.
Pardon, chyba. Už funguje.
To nic není oproti tomu, co budoucí kontrola (snad se jí konečně dočkáme) najde u DSŽ. Na DSŽ vládne anarchie a tam se podvádí opravdu ve velkém.
A to DSŽ je co?
Mínusáři: místo mínusu byste mi mohli odpovědět na otazku, co že to je za zkratku DSŽ
Dopravní Stavby Žilina!!!
Anebo Dobrá Správa Železnic….
Spis ŽSZL, Zeleznicni sprava zbytecnych lokalek.
Dělnická Strana Žatec
Nováček na Zdopravy.cz?
Důvěřivci a naivové si myslí, že Dobrá správa železnic, zasvěcení ví, že správně je Diletantská správa železnic.