Řidička nové tramvaje v Ostravě si zabouchla dveře, museli jí pomáhat cestující

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Po asi patnáctiminutovém úspěšném „boji“ s dveřmi mohla tramvaj pokračovat v jízdě.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Frank

Největší místní událost od zrušení roboty, hodna novinového příspěvku 🙂

jva

Nejdřív se z kabiny (zejména kvůli agresivním cestujícícm) udělá pevnost a pak je nemožnost dostat se lehce dovnitř mediálním tématem (tý)dne…

Vašek bus

No nevím ale proč se vůbec vzdalovala ze stanoviště navíc k vykázání cestujícího. Nikdo to nepřizná ale každé školení mám to vtloukali do hlavy neopouštěj kabinu řidiče pokud ji opustíš a dostaneš po čuni nejde to brát jako prac. úraz a vím o několika lidech kterým to opravdu neuznali. Ano obsluze plošiny k nástupu invalidy je to jiné ale v tomto případě rádiem příp. telefonem žádost o zákrok MP a nic víc neřeším. A konstrukce s řidičem v kolapsovém stavu a nemožnosti se do kabiny dostat je k smíchu do kabiny se dostane první policajt když ničím tak teleskopem rozbití… Číst vice »

Divák

Podobným problémem trpěly i poslední Citybusy. Také se mi to stalo ale zůstal jsem uvězněný uvnitř a nemohl ven. Praskala pružinka v zámku a jinak než oknem se z a do kabiny nedalo dostat. Zachránit se řidič mohl pokud měl u sebe šroubovák a zámek rozebral.

medical_examiner

Protože rozbití okna kladívkem bylo příliš radikální…

kan

takhle je to správně a nejmoderněji

MHD

A nebylo by prostě jednodušší, kdyby se řidič mohl uvnitř zamknout a jinak by byl bez zamknutí přístup z obou stran? Tohle mi připadá jako ergonomický fail.

Leinad

Zvenku je přístup s klíčem. Pokud si ho řidič zabouchne, tak „musí“ dispečer přivést náhradní.
Řešení bych viděl spíše v možnosti přidělat klíč k řidičovu oděvu.

Y.K.

Obávám se, že to není nic speciálního pro ostravský typ. I v Praze si řidiči škodovek zaklapli dveře dosalonu a nemaje klíče, nemohli se dostat do kabiny.

milan

Ovšem u 14T – tzv. Porše je pomoc většinou jednoduchá, a snad všici řidiči se jí učí.

U novějších 15T ForCity je to složitější, a opravdu dost záleží na konkrétním kuse TRAMvaje – resp. jak je v daném případě západka zámku dveří mezi kabinou a salónem natěsno.

Nejhlavnější však je, že dispečerské hlídky by měly mít nějaký univerzální fabkový klíč, a její příjezd na místo by neměl trvat 10 minut.

Samo

V Bratislave sa toto podarilo tiež, v prvý deň testovania ForCity. Vodič si išiel prehodiť výhybku a už sa do kabíny nevrátil. Bol z toho celkom dlhý prestoj kým dispečing doručil kľúče z vozovne na druhom konci mesta (incident sa stal na Kútikoch, kľúče boli v Jurajovom dvore).

Ale na rozdiel toho čo popisuješ pri Prahe, mám dojem že v BA vodiči fasujú kľúče.

Y.K.

I v Praze fasují klíče mám dojem, ale když zaběhnou do salonu a klíče nechají v kabině, tak jsou jim na nic. 🙂

medical_examiner

To si je nemůžou nějak připevnit k oděvu?

David

Poslusne hlasim, ze stejny problem jsem zazil nedavno na zastavce Poruba vozovna. Jen si nejsem jist, jestli to byl Stadler nebo Skoda.

jal

Už jsem taky zažil zaseklý zámek, ale na článek to nebylo.

SaulGoodman

Já teda nevím, to je taková kauza nekauza. Je to asi tak stejné, jako když je třeba dítě zabouchnuté v autě no, holt se rozbije okýnko. Celkem rutinní záležitost.

Jan Sůra

Proto ji řeší DPO s výrobcem.

SaulGoodman

Však já to nijak nerozporuji, jen mi to nepřijde jako nic zásadního z hlediska bezpečnosti. Ano, jistě by bylo lepší, pokud by se našlo nějaké jiné řešení, ale pokud by tam někdo teď dostal infarkt, tak předpokládám, že dostat se tam nebude trvat 15 minut, stejně jako to netrvá do auta.

Pavel B.

No pokud „Škoda slov“ neumí vyrobit ani zámek, tak jak asi bude fungovat mnohem složitější zbytek tramvaje? Ale úraz dnes hrozí i u Stadleru. Jestli to někdo od nich bude číst, může si ublížit smíchy…

Ares

A ke strojvedoucímu na novém Panteru se dostanete bez klíče jak?

Vlakuska544

U nás v jihomoravském kraji nijak, nemáme klíče a jako vlakový personal se tam ani nemáme jak dostat (tím myslím způsobem, jako že si normálně odemču)

Ares

V Plzni to samé, proto se ptám. Když z toho dělají v aféru.

Jiří Kocurek

A na Plecháči?

Koro

Tohle stačí na článek?

Petr

Ano, mě to třeba zajímalo 😉 Je to informace o potencialne dost nebezpečném nedostatku nových ne úplně levných tramvají 🙂

Jan Sůra

Ano, představte si sebe na místě řidiče, kdybyste zkolaboval a nikdo se k vám nedostal

Koro

Pokud to bylo myšleno tak, tak beru zpět. Ony ztracené klíče, zapadnuté, atd jsou denodenně na dráze i v MHD. Ale souhlasím, pokud to bylo upozornění na bezpečnost, tak se omlouvám.

Jan Sůra

V pohodě. Kdyby to byly ztracené klíče, tak to fakt neřešíme:)

Tom

Vzhledem k tomu, že tu ten článek je, tak evidentně ano.

Anonym03

Tomu poslednímu odstavci moc nerozumím, v 15T dveře ze salonu taky neotevřete. A na noční bych se určitě zamknul i u R.P.

medical_examiner

A já mám dokonce za to, že ukrajinské nebo ruské T3 mají ty dveře do kabiny rovnou celistvé bez okének…

Toník

„Pokud by se k řidiči v jakýchkoliv nesnázích nemohla dostat od svědků či přivolaných záchranářů pomoc z důvodu zabouchnutých dveří včas, mohlo by ho to i přímo ohrozit na životě.“
Ono se to málo ví, ale tramvaj má okna a ta se v případě život ohrožující situace dají rozbít a lze tak tramvaj nouzově nejen opustit, ale lze se do ní take dostat.

Jiří Kocurek

Bočním oknem u řidiče se tam bude dostávat fakt skvěle. Nehledě na to jak zkrz něj dostávat řidiče ven, pokud se vám k němu podaří dostat dovnitř. Osobně bych útočil na dveře do kabiny tágem na házení výhybek.

Ondra

Což je výborný nápad například v případech, kdy by byl řidič třeba v bezvědomí a to „tágo“ by měl (jako obvykle) u sebe v kabině :))

Jiří Kocurek

Patrně bych si ho „půjčil“ ze své tramvaje, když bych byl pomáhající řidič jiného vozu. Nebo bych za tímto účelem zastavil protijedoucí vůz – ostatně pro útok na boční okýnko bych tu protijedoucí tramvaj musel zastavit taky, jinak by „zastavila“ ona mě.

Martin

Zkusil bych tim tagem nejdriv vypacit ty dvere…

medical_examiner

Nebo je vůbec urvat, případně opatrně vysklít…

Leinad

Bočním oknem prcek dovnitř, tam vezme klíče a dveřma ven. (V 15T může řidič otevřít dveře kabiny tlačítkem, jinde může být taky klika)

Samo

Opravte ma ak sa mýlim, nešiel som tým už dávno, ale z fotiek sa mi javí že dvere kabíny majú sklenenú výplň. Čiže rozmlátim sklo na dverách do kabíny, prestrčím ruku a zvnútra ich otvorím. Je nejaký dôvod prečo by to pri ohrození života nefungovalo (chápem že v bežnej prevádzkovej situácii ako je tá popísaná v článku to samozrejme ideálnym riešením nie je).

Jan Sůra

Bavíme se o místu řidiče