Řidiči nezvládají zipování, vysvětluje kolony na Pražském okruhu ŘSD. Staví se delší připojovací pruh

Oprava Pražského okruhu u Slivence pokračuje, pokládá se nová betonová vozovka.
Opravy Pražského okruhu (D0) mezi Lochkovem a Slivencem mají za sebou už téměř měsíc. Přestože práce ovlivňují provoz podle ŘSD pouze částečně, velká intenzita dopravy a zmatky některých řidičů způsobují problémy. Oprava přitom skončí až v červenci.
Někdy se kolony táhnou i desítky kilometrů až k dálnici D1. Nejde přitom o překvapení: už loňská první etapa výrazně zvýšila pravděpodobnost uvíznutí v kolonách.
„Je to způsobené velkou hustotou provozu v těchto místech a přispívají k tomu i někteří řidiči. Ti se například mnohdy nedokážou správně zazipovat do proudu aut před Lochkovským tunelem směr letiště, kde je provoz svedený do dvou jízdních pruhů ze tří,“ doplňuje mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Beton místo asfaltu
Rozsáhlá rekonstrukce Pražského okruhu (D0) mezi mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec (EXIT 16) a severním portálem Lochkovského tunelu nyní probíhá ve dvou rovinách. V první řadě jde o opravu celého jízdního pásu směr D1/Brno včetně povrchu na dvou mimoúrovňových křižovatkách na trase, která začala letos 31. března.
„Současně započaly práce na dokončení prodloužení připojovacího pruhu na D0 od Barrandova směr letiště. Zejména zde mohou projíždějící řidiči pozorovat intenzivní činnost v podobě nasazení těžké techniky i lidských zdrojů,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Stavba řeší prodloužení připojovacího pruhu v mimoúrovňové křižovatce Slivenec (EXIT16) ve směru letiště, respektive rozšíření jízdního pásu. Toto prodloužení usnadní připojování aut od Barrandova, kdy je zde často vysoká intenzita připojujících se vozidel. Výsledkem úpravy bude komfortní připojovací pruh dlouhý okolo dvou kilometrů místo původních 200 metrů.
Cílem oprav je výměna starého asfaltového povrchu Pražského okruhu v místech s intenzitou dopravy až 50 000 vozidel/den za odolnější betonový.
Pražský okruh opět kolabuje kvůli opravě tří kilometrů. Skanska si přivezla mobilní betonárnu
„Jedeme podle plánu. Na části úseku už pokládáme novou betonovou vozovku a v červnu se chystáme na druhou polovinu křižovatky Slivenec. Desítky specialistů tu pracují sedm dnů v týdnu, chceme provoz omezovat co nejméně,“ říká projektový manažer Skanska Jan Hoření.
Do července chce Skanska stihnout i opravu betonové vozovky v opačném jízdním pruhu, kterou pokládali loni v létě. Ředitelství silnic a dálnic u části nového úseku upozornilo na záruční vady povrchu, k problémům došlo zřejmě kvůli vysokým teplotám při pokládce.
Cena probíhajících oprav je 238,4 milionu Kč bez DPH.