Infrastruktura Silnice

Tunely na Pražském okruhu čeká rekonstrukce, sedm víkendů bude provoz v jedné troubě

Doprava na Pražském okruhu u Zbraslavi. Foto: ŘSD
Doprava na Pražském okruhu u Zbraslavi. Foto: ŘSD
Po jedenácti letech od otevření čeká tunely větší modernizace za 177 milionů korun.

Řidiče na Pražském okruhu čeká od jara série uzavírek v Lochkovském a Komořanském (Cholupickém) tunelu.  Důvodem bude jejich oprava a modernizace necelých jedenáct let po otevření.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již vybralo v soutěži firmu, která zakázku provede: půjde o sdružení Subterra a Eltodo. Výsledná cena 176,9 milionu korun je nakonec o deset milionů korun vyšší než původní odhad.

Podle mluvčího ŘSD Martina Bučka je zahájení oprav naplánováno hned na konec zimní technologické přestávky na začátku dubna. Akci rozdělilo ŘSD do čtyř etap. V rámci první etapy se bude uzavírat pravá trouba tunelu Cholupice (směr D1-D7). Druhá etapa přinese uzavření levé trouby tohoto tunelu. Během třetí a čtvrté etapy se pak bude pracovat na tunelu Lochkov. V rámci třetí etapy se uzavře levá trouba směrem k D1 a v rámci čtvrté etapy pak pravá trouba směrem k D5.

„Vzhledem k charakteru prací při demontáži, montáži a připojení proudových ventilátorů budou práce probíhat při uzavřené tunelové troubě,“ uvedl Buček.

Omezení ŘSD plánuje vždy na víkend. ŘSD počítá s celkem sedmi víkendy, kdy budou v tunelech probíhat práce nepřetržitě od pátečního večera až do časného pondělního rána. „Provoz bude tedy veden obousměrně ve druhé tunelové troubě v režimu dopravy 1+1 (eventuálně 1+2), při omezení rychlosti vozidel v obou směrech na 60 km/h. V rámci předkládaných dopravních opatření nebude omezeno žádné mimoúrovňové křížení. Celková doba pro dokončení díla uvedená ve smlouvě činí 20 týdnů,“ dodal Buček.

Oprava povrchu, výměna ventilátorů

V rámci opravy budou kompletně vyměněny požární uzávěry záchranných cest (vstupy do technických propojek tunelových trub) tunelů Cholupice a Lochkov včetně bezpečnostního značení, dojde k obnově protismykových vlastností vozovek obou tunelů využitím tryskání ocelovými broky.

Během opravy dojde i k výměně stávajících proudových ventilátorů (celkem 44 kusů) včetně závěsných konstrukcí a potřebných senzorů měření a dalších prvků zajišťujících monitoring stavu ventilátorů. V rámci opravy budou také nahrazena všechna svítidla nouzového únikového osvětlení v levé tunelové troubě tunelu Lochkov. Dojde také k opravám některých SOS skříní a systému radiového volání ta tak, aby zajistily pokrytí frekvencí IZS 700 MHz.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.K.

Kam vlastně měl vést ten most, co je na úvodní fotce?

Favorit

Snad se nebudou zlobit, když dám odkaz z jiného webu na článek k tomu mostu 🙂 https://domaci.ihned.cz/c1-49500310-most-odnikud-nikam-ma-uredni-posveceni-v-cesku-stoji-dalsi-bizarni-stavba

Flinta19

Myslím, že se mělo jednat o přelžku ulice Komořanská.

Jirka

KOMOKO. Přeložka Komořanské blíže k Vltavě a napojení na Generála Šišky.

J.K.

Aha, díky všem.:) Docela psycho že to leží ladem 11 let, ale co už, hlavně že obchvat slouží…

Jirka

Nejen tento most odnikud nikam, ale také zavřené sjezdy dále po trase směrem k D1.

vydra

Proč jsou zavřené?

Jakub P

Afaik protoze Libus trva na tom, aby se otevrely az spolu s tim na Komorany, coz je i jako podminka ve stavebnim povoleni. Celkem dobrej priklad, proc RSD neverit zadny sliby a vsechno chtit natvrdo do zavaznych dokumentu.

Jakub P

Vzal jsem to trochu moc zkratkou. Komořany a Modřany blokují ten do Komořan, kterej ani není postavenej, respektive je z něj jen ten most odnikud nikam, rampy nejsou. Písnice (respektive Libuš, pod kterou Písnice spadá) blokuje ten mezi Písnicí a Dolními Břežany, dokud nebude obchvat Písnice. Ten u Cholupic je co jsem našel od začátku plánovanej jen pro údržbu…

Nicméně platí, že slíbí-li vám ŘSD nájezd, nemusíte se ho ani deset let po dokončení okruhu, kterej vám přivede dopravu 500 metrů od vesnice, dočkat.

Jiří Kocurek

Výměna vzduchotechniky po 11 létech, no budiž. Dobrá zpráva je, že to budou dělat o víkendech a v pracovní dny se bude jezdit normálně.

Martin V.

Je to o dost lepší než půlroční kompletní uzavírka Hřebečského tunelu. https://zdopravy.cz/rsd-pristi-rok-uzavre-tunel-na-silnici-z-hradce-kralove-do-olomouce-69697/

bajcqr

a co to rovnou upravit aspon na 100km/h?

franzJosej

nechapu. co tam budou takovou dobu delat?

leviathan

Kdo nic nedělá, nic neví.

Honza H.

Taky mohli rovnou vyměnit osvětlení a zavést 100 km/h jako na D5 pod Valíkem.

franzJosej

v 2300. uz 2 roky se testuje Valik

BND 30

Na to bude další výběrko…za pár let…

JanS

Nejsmutnější na tom je, že to bylo opravdu otevřeno již před deseti roky 20. září 2010 a od té doby nepřibyl ani další metr D0 a nejméně dalších 5 let nepřibude.
Šílené aneb vítejte v 21. století v bolševistánu zvaném Česká republika!

Všechny ministry dopravy a ředitele ŘSD po tom roce 2010 by měli zavřít za zneužití pravomoci úřední osoby, protože díky jejich přímé nečinnosti vznikají díky neexistenci základní dopravní infrastruktury každoročně tomuto státu škody za vysoké desítky miliard Kč…

Tomas

boze … kde na ty nesmysly chodite? 🙂

Havel

Ty asi nevudes z cech co, hlavne ze meles…

Havel

..nebudes…

Tomas

a odkud bych asi mel bejt?

to, ze neni okruh, neni ani tak problem statu, ale mych hloupejsich spoluobcanu a klasického nimby.

bohuzel, demokracie mami sve stinne stranky.

Jackub

No, že nemluvíte česky. Nemá smysl se ptát „kde“ na to chodíš, ale „kam“ na to chodíš. Kde chodíš znamená místo, kde se člověk pohybuje chůzí. Ale nic nevypovídá o směru chůze. Na ten se česky ptáme pomocí příslovce „kam“. 😉

Tomas

Dekuji za lekci z ceskeho jazyka.

Je mi to nejak .. vite, kde 🙂

pavel2

nauč se moravsky. radí ti plzeňák;-) :-)))

MildaIV

D0 se nestaví, protože tomu brání sami Pražáci.

Zdeva

Nikdo nechce dálnici za humny…

Jiří Kocurek

Obzvlášť ne v obci, kde se s dálnicí nikdy nepočítalo. Ale měla by se tam vymístit, protože si někdo nezkotroloval územní plán než si koupil byt. O to víc ten dotyčný teď křičí.

Jakub P

Varianta, že se za těch mnoho desítek let od prvního návrhu tý dálnice změnily podmínky (množství a druh aut, stavební technologie k dispozici, směry hlavních proudů) natolik, že by aktuálně bylo opravdu rozumnější tu dálnici vést jinudy, se nepřipouští? Protože co má jednou ŘSD v plánech, to je svaté na věky věků?

thegrid

Docela pokrytecké se odvolávat na stavební technologie a nové druhy aut. Jakože jsou modernejsi a tišší auta tak mám jezdit o 20km delší objizdnou trasu? Okruh Prahy má obkružovat Prahu a ne Střední Čechy.

Jakub P

Temi druhy jsem myslel hlavne podil osobnich a kamionu, ktery muze byt o dost jiny nez pri puvodnim planovani trasy. A k te delsi trase, ta je jak pro koho. Pro tranzit mezi nekterymi smery to muze byt naopak kratsi (je zbytecne, aby zajizdel az do mesta nebo do jeho bezprostredni blizkosti), a pokud takove smery tranzitu silne prevazuji. Navic cim bliz k mestu, tim vic tam bude tranzitu prekazet indukovana IAD. Muze byt klidne lepsi jet oklikou po volnym obchvatu, nez skakat kratsi cestou v kolone. Zrovna auta jsou prostredek, u kteryho poslat je oklikou muze byt prinos pro… Číst vice »

thegrid

Povedete okruh 20km daleko a vyresite tranzit ale ne neexistujici mosty na severu Prahy. Stavajici okruh bude resit 2 mouchy – tedy problemy Prahy i tranzit. Vyresi se nejpalčivější problemy a nejake spojnice dalnic mimo Prahu se mohou stavet klidne za dalších 15 let kdyz na to budou penize. Ale kdyz se neudela okruh Prahy tak se v ni udusime. Uz toho po 30 letech mam
opravdu dost. Nechci poslouchat manyry jednotlivce kudy by to bylo dobrý tahnout, protoze si koupili pred rokem vedle pozemek.

Frantisek

Ono ale to, že je tam více zástavby a více aut, naopak je (bohužel) důvod tam také kapacitní silnici vést. Nemá smysl ji posouvat někam, kde nic není, aby pak tam, kde něco je, vznikaly kolony na stávajících silnicích (viz Petrovice). Problém je, že mnoho lidí si ani neumí připustit, že by mohli dojíždět vůči svému okolí šetrněji, nebo že by mnozí třeba vůbec nemuseli dojíždět tolik.

Jakub P

To je otázka, pokud je převažující proud tranzitní doprava, která do města vůbec nechce, dává mi jednoznačně smysl ji táhnout někudy, kde toho moc kolem není (vím, taková místa se v okolí Prahy nehledaj snadno).

Paja

No když tam píše JanS o tom bolševistánu (asi si budu muset doplnit vzdělání) tak první co mě napadá je, že kdyby soudruzi nepřerušili na skoro 30 let stavbu dálnic, tak nejen D0 mohla stát už dávno.

Martin

😀 Tak to je dobrej vtip, bolsevici nebyly schopni ani poradne postavit D1, mj. to byla spolu s D2 a par cancorku jedina dalnice v Ceskoslovensku, narozdil od zapadu, ktery byl protkan dalnicemi, i to silene pomale tempo nyni je rychlejsi nez to co bylo za komancu…

...

No a přesně tohle je jedním z hlavních důvodů, proč je lepší stavět bez tunelů.

Jiří Kocurek

Což zrovna v tomto místě dost dobře nejde. Vemte si mapu s vrstevnicemi.

...

Ale jistě, že jde. Ať už zářezem nebo i bez zářezu, s vyšším mostem přes Rachotín. Nicméně patrně by to narazilo jak u NIMBYstů, tak u EIA.

Frantisek

Zrovna tady bych asi toto řešení úplně necpal, ovšem cpát všude tunely je zase druhý extrém, přičemž to, že problém schováme, neznamená, že zmizí.

Štěpán

Lepší to rozhodně není. To byste musel zlikvidovat celou chatovou osadu Třešňovka, aby mohl místo Lochkovského tunelu být zářez. A ani nevím proč by se to tak mělo dělat, díky tunelu tam nahoře není takový hluk a krajina tím není nijak zasažena. Nad Komořanským tunelem sice zastavěná oblast není, ale i tak je jedině dobře, že je tam tunel, díky kterému zůstal les nad ním relativně klidným a zejména pěší vazby tak nejsou narušeny. Za to občasné uzavření, jednou za dlouhou dobu, to rozhodně stojí.

Honza D.

Bohužel některé napadla ta blbost, aby tunely směrem dolů byly užší a měly jen dva pruhy. Dotyční vůbec nedomysleli obdobné situace. Teď se to bohudík uskuteční o víkendu, ale být to v týdnu, kolony kamionů budou od D1 a v opačném směru od D5, jelikož 40 tun do kopce moc rychle nejede a není kudy předjet.

Frantisek

Hlavně pořád některé napadá ta blbost, že veškerá doprava se musí dostat na silnice, a především že čím více dopravy, tím lépe. Ještě, že alespoň v Bohnicích anebo Horních Beřkovicích je tak krásně, třeba by se jim tam v těch makovicích rozsvítilo.

Martin

Divate se na projekt z 60 let, ten mel 2+2 pruhy pripadne treti do stoupani…

leviathan

Máte v šuplíku netunelovou variantu?

Radiátor

Mohli by to rovnou upravit na rychlost 100km/h..

Majkii

Mělo by to v tom být.

Miloň

K čemu? Časová úspora minimální.

Radiátor

To ano. Ale tady jde spíš o ten propad rychlosti o 50 km/h. To je už z principu nebezpečné.
Navíc je to vyloženě zbytečné aby tam byla jen osmdesátka.

Koro

130 jak v Italii… mame 3 pruhovy tunel a v nem 80. Silene

Frantisek

Ale když už se tam něco rozmlátí, tak to stojí za to…

Tomas

tak tedy rekonstrukce, nebo modernizace? 🙂

franzJosej

podle Matla to bude nova dalnice ve stejny stope

Martin

😀