Řidiči MHD v Pardubicích dostali přidáno 15 procent, dosud nejvíc

Vánoční trolejbus 26Tr v Pardubicích. Foto: DPMPVánoční trolejbus 26Tr v Pardubicích. Foto: DPMP

Mzda po zvýšení může dosáhnout 36 000 korun.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kevis

Ono se píše o průměrné mzdě? Spíš by měli napsat, kolik mají na hodinu a ne průměr, který zahrnuje i velké množství přesčasů

Švarc

Zajímalo, kdy se vrátí na páteřní linky interval 10 minut. Z článku to lze chápat, že už stačí jen obnovit linku 11, takže na páteřních linkách je interval 12 minut již trvalý stav.

Šejdr

Vypadá to, že nikdy. Hlavně už není kde škrtat, aby se ušetřily kilometry, které by se daly převést na posílení ve špičkách. Večerní a víkendové intervaly už jsou půlhodinové a lituju ty, kterým při tomhle intervalu nenavazují přípoje třeba o 5 minut. A také pevně doufám, že už nikdy nikoho nenapadne návrat k likvidaci posledních spojů, protože éra, kdy i páteřní linky měly odjezdy posledních spojů před 23. hodinou, byla peklo, ze kterého se radovali jen místní taxikáři.

Jeňýk

36 tis hrubýho, to je průměrná mzda řidiče v pardubickým DP? jestli jo, tak to se ani nedivím, že jim chybí 30 řidičů. To se tam vyměnilo vedení, nebo prozřeli ty starý? Každopádně das ist katastrofa.

Šejdr

Vedení DP toho moc nenadělá, když magistrát objednává kilometry, ale k placení odpovídajících částek se nemá. DP pak nezbývá, než buď platit málo zaměstnancům, anebo šetřit na údržbě a obnově vozového parku. DP si holt vybral šetření na zaměstnancích, z pohledu cestujících je to samozřejmě to lepší řešení. Letos zřejmě magistrátu konečně došlo, že DP nekecá a skutečně za stávající platy nemůže sehnat dostatek lidí. Tak řidičům přidali, sice to pořád není žádná sláva, ale aspoň něco. Ono město moc peněz nazbyt nemá, i když na udržování ztrátového civilního letiště nad vodou se miliony vždycky najdou.

Pavel

Když si hrají na vedení firmy, přestože jsou jen loutky plnící vůli zastupitelstva města, tak jsou za to zodpovědní.

Surio Mario

V každé společnosti dělá vedení to, co chce její majitel/majitelé/akcionáři. Když se majitel rozhodne, že firmě oseká rozpočet, tak má top management dvě možnosti – buď to zabalí a uteče, anebo se s tím popere a najde řešení, jak i s málem udržet firmu při životě.

Michal Dolezal

Mzda jak v supermarketu za kasou, odpovědnost jako blázen, celkem slušnej stres. Minimum by měli mít aspoň 50k, strojvůdci aspoň 80k. A pak to i pro někoho bude zajímavý.
Ta práce, jak za volantem busu, tak za mašinou, sama o sobě špatná není.

Jeňýk

by mě docela zajímal názor těch 10ti mínusáků na teorii, že řidič autobusu nebo strojvedoucí mají být slušně zaplaceni

Radim

„… může dosáhnout 36000Kč“. Furt nic moc, chtělo by to ještě víc. Ale chápu, nejde všechno hned, snad budou přidávat každý rok aspoň podle inflace

Zdrasa

No ne, někde to konečně pochopili! Stačí ty řidiče zaplatit a oni budou. Tak ještě kdyby to chápali i všude jinde…

Viktor Nárožný

Co jste napsal je klišé a nesmysl. To, že pardubický DP bude platit více, znamená , že přetáhne řidiče jiným dopravcům. Nula od nuly pojde. Aby bylo více řidičů, měl by se v tom více angažovat stát… třeba v nějaké formě vzdělávání , případně rekvalifikaci lidí pro které není či nebude na trhu práce uplatnění…

Kubrt

Obávám se, že mezi lidmi, kteří se dnes v ČR na trhu práce neuplatní, není nikdo, kdo by byl schopen řídit autobus.
Zvyšování mezd cestou je – ne protože přetáhne řidiče od jiného dopravce, ale protože tu práci učiní atraktivnější pro někoho, kdo dosud dělal něco jiného.

Viktor Nárožný

Bavíme se u budoucnosti. Takto nízká nezaměstnanost jakou máme nyní je z dlouhodobého pohledu neudržitelná. Jinak co se týče mých zkušeností jako manažera dopravně logistické firmy pravdu nemáte. I když jsme jednou vyhlásili kampaň, že uchazeči zaplatíme získání řidičského oprávnění, nikdo se nepřihlásil Nikdo o tuto práci nemá zájem. Funguje to naopak. Takových 20-30% řidičů , kteří od nás odešli sekli s prací řidiče a začali se věnovat úplně jiné profesi. Ono totiž většina řidičů má i další kvalifikaci, například výuční list v nějakém řemesle. A jako řemeslník si může vydělat více než řidič a bez stresu a s mnohem… Číst vice »

Pavel

Buďte v klidu, touhle nabídkou nikomu řidiče nepřeberou. Ani nezamezí tomu, aby je někdo přebral jim. Za tyhle peníze mohou jezdit na ještěrce po skladu a neriskovat osm let basy za banální chybu.

Viktor Nárožný

I na té ještěrce ve skladu můžete někoho zabít, či způsobit obrovskou škodu.

Luboš Beneš

Jste malé dítě aby za Vás vše řešil stát? Jak vidno neviditelná ruka trhu zasahuje. Rozhodně nechci aby bus řídil nějaký dlouhodobě nezaměstnatelný nebo zrovna sjetý mladík/mladice….ale s papírem od Úřadu práce, že je přeškolen a kvalifikován….

Šejdr

Zrovna s těmi rekvalifikacemi má podle mě pravdu, ve světě to funguje. Pokud se mi v USA na místním systému řešení nezaměstnanosti něco líbilo, tak to byl přístup ve stylu: Dlouho tě živit nebudeme, ale dáme ti šanci začít znovu. Tam totiž stát nabízí kvantum rekvalifikačních programů, které jsou v oborech, kde dlouhodobě chybí pracovníci. Nezaměstnaný si může vybrat obor, projít rekvalifikací a zaměstnavatelé jsou rádi, že mají k dispozici absolventy, které si dál zaučí. Vtip je v tom, že těmi rekvalifikacemi úplný ignorant neprojde, protože to dotuje stát a ten si pečlivě hlídá, zda úroveň vzdělávání a kvalita absolventů… Číst vice »

Peeetr

V USA mají o něco vyšší nezaměstnanost než u nás, a o obrovský kus nižší oficiální zaměstnanost lidí mezi 18-65, plus se tam kvanta lidí dokáží živit zločinem.

Takže podle světových statistik to nejlépe funguje v Česku.

Viktor Nárožný

Dnešní česká nezaměstnanost je dlouhodobě neudržitelná. Pokud se nepodaří restrukturalizace automobilového průmyslu, budeme rádi za nezaměstnanost na úrovni 10%

Karl Von Bahnhof

Stát se tady angažoval už 40 let a když vidím ty současné státní „umělce“, tak budu raději, když se angažovat nebude. Stát ať se stará o armádu, policii, daně a vymahatelnost práva.

Viktor Nárožný

V té armádě , policii a daních máte pravdu. Nicméně když člověk vidí, kolik máme volných pracovních míst a kolik nezaměstnaných na podporách… co to znamená… že stát nefunguje…ale měl by začít fungovat.. Tohle je jedna z rolí pracovní a sociální politiky státu… Navíc on by třeba nějaký nezaměstnaný stál o místo řidiče… jenže autoškola to jsou desítky tisíc… a tyto peníze sorta takových lidí k dispozici nemá…