Řidiči Arriva Autobusy vyhlásili ve třech krajích stávkovou pohotovost. Dopravce: přidali jsme jim až 15 %
Nové autobusy pro Arrivu ve Zlínském kraji. Foto: Arriva
Po fúzi Arriva Východní Čechy a Arriva Morava si zaměstnanci druhé společnosti stěžují, že se jim zhoršily pracovní podmínky.
V Oslu mhd hodinova mzda 243 nok a 148 hod mesicne. 25% priplatek noc a sobota a 40% v nedeli. Jeden mesic v roce je plat asi 12% z rocni hrube mzdy volne prelozeno jako prispevek na dovolenou. Tento prispevek dostava kazdy v Norsku.
Prenajom slusneho bytu v oblasti Osla od 12k vyssie (vsivava izba v pivnici u Pakistancov s nafukovacou postelou 6k). Potraviny okolo 5k, ak clovek vie varit. Benzin a vrazedne vysoke mytne ak je garaz na nespravnej strane bomringu… Patri sa povedat aj B.
To je pravda. Ale jen jsem uvedl platove podminky a ne jak se zije zde. Benzin 20 nok ted. A na mistni pomery plat ridice neni tak vysoky.
Řidiči scházejí všude,mladý se do toho nehrnou za ty peníze,někde už jezdí Poláci,Ukrajinci CDS Náchod
u dnešního VKJ jezdili Ukrajinci už před 20 lety
Jo, Nerabus (dnes Arriva), Neratovice – Mělník a Neratovice – Praha. Zakládal starej Marinov, to byl Bulhar a pan šofér. Dneska tam jezdí 2 Ukrajinci, jinak místní.
Mzdy jsou směšné. 143 hrubého/hod, to je bez bonusů a příplatků za víkend a směnnost asi 25.800,-, čistého tak 19.000,-.
Za tohle bych nejezdil ani na kole.
Být někde na čas a mít odpovědnost za 60 lidí na autě, to ani omylem.
Otázkou tedy zůstává, jaká je reálná čistá mzda řidiče, co pro Arrivu jezdí třeba 3.-5.rokem.
Podle mě by měl mít minimálně 38 čistá ruka a to bez příplatku za kloub.
Ano nějakých 35 000 můžeš mít, ale se všemi přesčasy.
To je chyba …
Což není za 40 hodin týdně…
A teď si představte, že jsou i lidé, kteří si o takových platech mohou nechat jen zdát. Ale vy by jste za ty peníze nejezdil ani na kole.
A brani tym ludom niekto dat sa naverbovat k Arrive, ak maju pocit, ze je to take terno? Ako to, ze nestoja pred naborovymi kanclami v rade?
Mám na mysli těch 19 čistých, to opravdu ne. A proto bych rád viděl šoféra, co za 19 přijde na 5.ráno (nebo i dříve) 5x do týdne skončí v 16, nedojde si ani na jídlo a je rád, že se stihne vys*at a ještě k tomu pucuje bus i zvenčí. Pak přijde domů a ženě tvrdí, jak je to úžasný job.
Trochu mi chybí v článku konkrétní údaje. Odbory tvrdí, že šoféři nedostali rozpis a zaměstnavatel tvrdí, že jo.
V nadpisu je zmínka o nárůstu 15%, ale v článku zmínka, že si MOHOU vydělat. Tak z toho nějak moudrý nejsem.
A kolik z těch lidí nastupuje cca 4.00 do práce, aby mohli dopravit spoluobčany do práce a končí kolem 23.00, kolik z nich chodí do práce v sobotu a neděli a kolik z nich má neplacené přerušení směny …
Manzelka kym pracovala v nemocnic. Kazdy mesiac naviac odrobenych 80 – 100 hodin. Pridete v utorok rano do prace a koncite v stredu poobede. V praci ste 30 hodin. Z toho mate 2 smeny a 4 hodiny nadcasov. Zvysnych 10 hodin je pohotovost na pracovisku. Kolko ludi chodi do prace v sobotu, nedelu? Kazda nepretrzita prevadzka. Napr. oco vodar robil v nepretrzitej prevadze vyse 20 rokov, kym siel do dochodku. Nastupy v noci. U nas napr. rozvozaci. Prichadzaju do prace o 2-3 v noci. Nalozit auta, rozviezt tovar a koncia o 11 rano. Skuste sa pozriet napr. na druzstva, ake… Číst vice »
Sestra taky pracuje v nemocnici a ano, má hodně hodin, noci, víkendy atd. Nicméně má jednu výhodu.. a to že jí ty hodiny platí.
U řidičů autobusů, strojvedoucích a průvodčích je problém ten, že mají něco málo do prescasů a těch x desítek hodin dalších se jim nepočítá do pracovní doby.. a určitě se to neplatí jako přesčas.. buď úplně zadarmo a nebo pár desítek procent z průměru. A o tom to je.
Mzdy jsou příšerné,za takové kapesné nikdo nebude jezdit
Máte pravdu, ono by stačilo, aby měli placenou šichtu od začátku do konce skrz, bez přerušení – zejména o víkendech.
V sobotu jsem se toulal kolem Břeclavi.
Očumoval jsem jízdní řády sobotního provozu … Zatímo v Břeclavi mají na „nejmenované“ lince přiměřený obrat 30 minut, což poskytuje dostatek času na vykonání nezbytných lidských potřeb, mňamka je ta „nejméně důležitá“.
Na opačmém konci linky je obrat více než 100 minut … nejsem idealita, ale těch více než 100 se nepochybně do normy pracovní doby nezahrnuje …
Ne, to se platí min. 90 % hodinové sazby, tedy cca 120 Kč/hod. Mně to málo nepřijde, odměna za nicnedělání. A když je to čekání někde u domu, tím líp.
Hodně dobrá představa o práci řidiče autobusu..Pokud máte odvahu,rád vás někdy na směnu vezmu😊 Vy asi budete dělat někde v kanceláři že?
Ono je to tezky, kdyz budou platit koc, budou vysoke naklady a cestovani bude drahe nebo nevyhraji soutez. Kdyz nebudou vyhravat soutez, nebude konkurence a sluzby budou katastrofalni jak za sociku a jizdne bude stejne zase drahe. Je tezke to vyvazit. Ale je to i vina statu ze nejdrazsi polozkou jsou mzdy vzhledem k vysoke danove zatezi
Kvadratura kruhu …
Za toho ošklivého bolševika byla profese řidič (každá) zařazena do nějaké tarifní D třídy v katalogu prací. Třídě byla přiřazena „nějaká“ hodinová mzda od níž se odvíjel systém příplatků – So, Ne, svátky, noční, přesčasy …
Prakticky řidič ČSAD Cheb, provozovna Aš měl stejný základní plat jako řidič ČSAD Humenné, provozovna Snina ….
Že na pásce měli konečnou sumu jinou, bylo dáno skutečně odpracovanou dobou, příplatky, daněmi …
Ale to platí stále, to je přesně těch 143,–/h + příplatky jsou ze zákona také dané (10% za víkend, 100% za svátek atd
pokud je pravda toto:
„Tvrdí, že nemají k dispozici turnusy, tedy rozpis práce, že nedostávají bezpečnostní přestávky, jak by měli mít, že nejsou včas seznámeni s tím, jakou práci mají vykonávat,“
tak to je spíš na kontrolu úřadu práce / inspektorátu práce (či jak se ten kontrolní orgán jmenuje) a mastnou pokutu.
a teplý bonzletter vedení a odborům v mateřské organizaci v Německu.
Je to inspektorát práce, úřad práce tyhle věci nekontroluje
Kontroly 😂😂 to už tu bylo, předložily se neplatné dokumenty, řekly se lži a jelo se dál
K Arrivě by chtěl každý. Mimo mě. 😆
Arriva s čím jezdí to příšernost,ten vozový park a nejen autobusy,ale ty staré vlaky,platy to středověk
Jsem podnikatel a nemám rád odbory. Nicméně někde je chyba. Řidiči busů by neměli brát stejně jako Ti, kteří tahají přepravky po Lidlu nebo Amazonu. Pokud si všichni stěžují, že nemají řidiče, tak je málo platí. Staří asi musejí postupně odejít do důchodu a pak nastane konečně ten správný nedostatek. Pokud nedovezou řidiče z ciziny, tak se plat dostane někam mezi 55 a 60 tis (i za cenu zdražení jízdného) a řidiči začnou být. Je to jednoduché.
Pomalu nastává konec levné dopravy. A to ve všech segmentech, včetně té individuální.
To tvrdil už StČ radní pro dopravu.
Nicméně vlaky PID – na rozdíl od autobusů – ty „vyděračské“ ČD a.s. z důvodu pozitivně testovaných zaměstnanců neruší….
Třeba proto, že mnohé výkony na 471 dělají „cizí“ strojvedoucí, kteří se před nástupem v Praze netestují … testují se „doma“ a v rámci PIDu mají test platný z „domova“ ….
to ano když bude nafta za 45kč
Jsem odborář a nemám rád podnikatele. Zde s vámi však souhlasím
Nějaký argument, proč nemáte rád podnikatele byste nám mohl poskytnout, pane kolego?
najděte si nějaké jeho příspěvky. domnívám se, že diagnózou je bolševismus a třídní nenávist.
No nevím třídní nenávistí většinou trpí pravicaci tj. voliči koalice spolu
jakože nemají rádi třídu estébáků, ruských švábů a usvědčených lhářů?
nebo jako třidu, že nenávidí?
typický volič koalice Spolu je přesvědčen o své nadřazenosti nad ostatními, považuje podnikatele za nadlidi, proto nemá rád lidi, kteří poctivě pracují a hojí si svůj mindrák na lidech, kteří dle jeho názoru jsou „pod ním“ typicky jako pan Vystrčil vymyslel, že by lidé na home office, měli dát 40% svého platu těm, kteří nepracují, nebo jako dal pan Drahoš jasně najevo, že bude prezidentem jen pro horních 10 tisíc, a těmi ostatními pohrdá… jenže ke skutečné prosperitě je třeba spolupráce všech a né si jít navzájem po krku, jen si vzpomeňte, jak škrtící opatření pravicových vlád způsobovali neustálé schodky… Číst vice »
ti, které popisujete jako typické voliče spolu, to jsou tzv. modrobolševici. to stejné jako Žabák, ale s opačným znaménkem
typický volič koalice spolu tak ale určitě nevypadá.
ale proč rovnou někomu nelípnout hezkou nálepku, že?
drahoš byl a je mimoň (IMHO), ale že by byl arogantní lhář jak aktuální pacient lánské LDN, to opravdu ne.
bohužel jasně ukazujete ideovou předpojatost. čili…diskuze není možná, neboť vám předsudky brání vidět realitu. to je pak těžké….
No můžu být ovlivněn okolím, ale když se podívám kolem sebe tak mnou popsaný typický volič koalice Spolu je tak 8 případů z 10
Máte naprostou pravdu mnou popsaný volič je modrobolsevik, tak vidíte, že se nakonec shodneme.
Naopak, já považuji diskuzi za velmi cenou, protože bez jiného pohledu si člověk jen vytváří sociální bublinu….
PS: typicky ten žvást „podnikatel Tě živí“ níže,
já se ptám, co zajímavější:
a) podnikatel slušnou cestou realizuje svůj podnikatelský záměr, jeho zaměstnanci pro něj odvádí dobrou práci
b) podnikatel je nadčlověk, lid obecný póvl, uvrhneme ho do chudoby
c) „dělník“ je nadčlověk, podnikatel póvl, všechno mu zabavíme
a) je správně
jenže Žabák se zjevně kloní k c). a na to je třeba reagovat.
stejně jako je třeba reagovat na…dělej…nebo čeká deset takových před branou (b)
No vidíte, nakonec jsme za jedno. Já jsem také pro a) prostě potřeba jsou obě „třídy“ a každá má své místo
A že se nezeptáte rovněž Tom, na stejnou otázku. Stačí zaměnit jen jedno slovo 😉
Který odborář zajistí práci lidem? Ono je snadné nadávat na podnikatele, ale nesnadné udržet rovnováhu mezi cenou (lidi milují levné) a platem (lidi milují vysoké s dobrými benefity).
Vysoký plat je často vykoupen cenou osobního volna a života. Kupovat levné věci je chyba. Jedna věc je koupit levné a druhá věc je koupit kvalitní. Ten, kdo prodává levně musí někde ušetřit. Následně jsou takové produkty často “ DoDo- dodělej doma“. Ale najdou se i výjimky (a výjimka potvrzuje pravidlo), kdy je zboží kvalitní i cenově výhodné.
Jenže ten podnikatel tě živí .
Pokud lidi zaměstnává je to v pořádku. Jen si nesmí myslet, že lidi jsou otroci a nesmí docházet k tomu, že zákoník práce je sprosté slovo
Omyl! Vaši mentalitou živím já jeho 😁
A není náhodou vaše tvrzení nesmysl? Není náhodou pracovní smlouva DOHODA o dvou stranách?
Jako za co on vybere peníze, když jeho zaměstnanci neodvedou práci??
Možn ho živí příspěvky, které vybral od jiných zaměstnanců. A touha aby vešekteré výrobní prostředky patřily státu, tedy odborům. Ani jeden malotraktor v osobním vlastnictví, ani 100 metrů pole. Motyky?!
Ono to není jen o penězích, je to i o legislativě.
Absolvent v 15-16 skončí základní školu, řidičák dostane v 24, jenže autoškola netrvá celých osm let. Takže člověk mezi tím určitě bude dělat něco jiného, než se učit řídit autobus. A když se vyučí nebo vystuduje něco jiného, proč by se pak hrnul do řízení? Z povinné vojny hodně kluků odcházelo s řidičákem na náklaďák, to dnes není.
A některé firmy řeší nedostatek lidí nařizováním nesmyslných směn, přesčasů, aby i ti zbývající utekli jinam (třeba i do nonstop provozu).
Bohužel je tohle jedna z překážek, druhá je cena za ŘP. Když jsem si dělal loni D z B, tak mě s profesí vyšel na skoro 45 včetně zkoušek a poplatků za vydání ŘP a karty. Instruktor v AŠ mi říkal, že jsem první mlaďas za 3 roky ,co přišel na bus, ostatní mladý přijdou na CE. Takže starý šoféři, co mají noty ještě z vojny, ti stárnou a jdou do důchodu. Dost se jich nevrátilo po 1.vlně covidu.Tady vzniká díra a řidičů ubývá a pochybuji, že se ten trend změní. Někteří dopravci nabízejí zaplacení ŘP, ale to se jim… Číst vice »
A proč tedy hodně řidičů odešlo do Rakouska a Německa? Když se tady píše o penězích?Za tu práci a odpovědnost je 20 000 čistého opravdu málo,145 hrubého taky nic moc.Hlavne pauza je odpočinek a né úklid busu(zvratky, bláto, nepořádek po cestujících).Autobus není popelnice tedy aby řidič poznal co cestující jedli
Neříkám, že peníze nemají vliv, naopak to je asi hlavní důvod proč chodit do práce. Jenom zmiňuji další okolnosti.
A do Německa taky kromě „peněz“ (v přepočtu na DE ceny zase ne hodně) táhnou i pracovní podmínky. Odbory které dělají víc než řev o režijkách.
A odpočinek ať je skutečně odpočinek. To říkám i u tramvajáků kteří pauzu čerpají popojížděním po smyčce.
Když by měl mít řidič 55 až 60 tis., tak kolik by měl mít jejich dispečer? Děkuji.
45, možná 50 za stres, tohle jim nezávidím, 300 telefonů denně
To není důležité, dispečeři evidentně nejsou problémem. Nejsem schopen predikovat na kolik si jich zaměstnavatelé cení. Může to být různé. Ale pravidlo, že by měli mít více než řidiči v tomto případě nemusí platit.
Jistě, každý je zodpovědný za něco jiného. Řidič odpovídá za 65 lidí, dispečer zas za to, že všichni odjedou jak mají a když se někde něco zastaví, tak pro ně někdo zajede. Ale já si víc cením toho šoféra, ten se potí a mrzne, poslouchá uřvaný haranty, starý nerudný důchodce, taky se ušpiní a vysvětluje lidem, proč jede pozdě. Taky myje poblitý sedačky a pos*raný hajzlíky. Svítí mu sluníčko do ksichtu atd (beru to s humorem). Dispečer musí rychle reagovat na maily a telefonáty a 2x všechno promyslet, načasovat a ujistit se, že to klapne. Hrozný stres, málokdo to vydrží… Číst vice »
V Lidlu 26000 čistého na kase
Kde a kolik hodin měsičně (případně nějaké rozvržení pr. doby)?
Standardně 40hod/t, rádi krátký X dlouhý. Ale většinou to nevyjde, protože se často musí zaskočit za nemoc. PRÝ kasa ujde, vybalování dřina (to holky moc nemusí), nejlepší pekárna. Ale určitě je to všude jinak a stejně jako kdekoliv jinde v maloobchodu záleží na vedení.