Řidiče na D10 čeká omezení kvůli opravě mostu na okraji Prahy
Most v Horních Počernicích přes D10, který čeká rekonstrukce. Foto: Google Street View
Vytížený most přes D10 bude mít výrazně omezený provoz, bude se po něm několik měsíců jezdit kyvadlově.
Když už se tam bude pracovat, zpomalovat a uzavírat, proč se s tím proboha nespojí plánované rozšíření na 6 pruhů? Min. na úseku Praha-Brandýs a kolem Mladé Boleslavi je z pohledu intenzity dopravy už opravdu za minutu dvanáct.
Protože na to je potřeba celé úřednické kolečko od EIA, územní rozhodnutí, výkupy pozemků, … to zabere 10 let minimálně.
Pokud by se s tím začalo v momentě kdy se o potřebě 6 pruhů začalo mluvit, tak by měla letos stavba vrcholit. Já mám ale bohužel pocit, že jsme se kromě jednoho krátkého úseku u MB (v podstatě jen předělané krajnice mezi dvěma exity) ještě od keců nikam neposunuli 🙁
Ale to není jediný most přes D10 v havarijním stavu. O kus dál na exitu 14 u Brandýsa n/L má přemostění podezřelé omezení šířky a vůbec vypadá divně. To je taky nejspíš kandidát na urgentní rekonstrukci.
To je exit Stará Boleslav a obecně jsou ve špatném stavu všechny mosty z dob socialismu, zejména ze staveb v 80. letech, kdy se rozkrádaly stavební materiály ve velkém. Na té D10 už naštěstí většina z nich byla opravena (nejčastěji demolicí), aktuálně se dokončuje stavba „II/610 Benátky n. J., most ev. č. 610-021“ a čeká to i nerekonstruované mosty před Prahou (exit Hlavenec, exit Stará Boleslav, Vestecká, III/0103 Dřevčice-Zápy (Ostrov), Počernická, Bystrá).
V Liberci už museli z mostu na průtahu I/35 dokonce i sundat betonová svodidla, protože byla moc těžká, a dát tam lehčí ocelová.
Na D10 jsou potreba poradne odbocovaci a pripojne pruhy… je to sakra nebezpecne a nikdo s tim nic nedela…
Nauc se jezdit.
A to je jeden z důvodů, proč potřebujeme mezi Libercem a Prahou také železniční alternativu – aby bylo co použít v případě problémů na silnici.
Jako že sundám z auta kola s pneumatikami, nasadím ocelová s okolky a vyrazím? Nene, v tomhle místě je nezbytný rozumně dlouhý odbočovací pruh z té dálnice a zejména vyřešit nedostatečnou propustnost toho KO.
On i sjezd ve směru z centra, to je zážitek. Brzdy se dost zahřejí. Prostě se hned pozná, že jste v Počernicích, příšerná silnice už od exitu. A offtopic, ještě blokují Okruh. Prostě Počernice, škodná:)
Odbočovací pruh je krátký, ale je (~100 m), ale třeba na D7 prvních zhruba 10 km za Prahou nejsou odbočovací pruhy vůbec žádné (nebo jen náznaky do dvaceti metrů délky). To je vážně o hubu!