Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Řidiče na D10 čeká omezení kvůli opravě mostu na okraji Prahy

Most v Horních Počernicích přes D10, který čeká rekonstrukce. Foto: Google Street View
Most v Horních Počernicích přes D10, který čeká rekonstrukce. Foto: Google Street View
Vytížený most přes D10 bude mít výrazně omezený provoz, bude se po něm několik měsíců jezdit kyvadlově.

Řidiče na okraji Prahy čeká od příštího týdne velké omezení. Technická správa komunikací začne s opravami mostu X 526 Ve Žlíbku – Počernická přes dálnici D10. K omezení provozu dojde hlavně na mostě, vzhledem k provozu přes něj lze očekávat i komplikace na samotné dálnici.

Jde o most, který je u exitu 3 na Radonice. V místě bývají často kolony i ve chvíli, kdy se v okolí nic neopravuje. Během opravy bude vždy jedna polovina mostu uzavřena. „Provoz bude řízen kyvadlově v jednom jízdním pruhu dynamickou světelnou signalizací, případně regulovčíky,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Kvůli odstranění stávající římsy a osazení ramenátů pro pracovní plošinu proběhnou navíc ve dnech 24. 9. – 28. 9. 2020 od 21.00 do 6.00 hodin noční uzávěry na D10. Jedná se vždy o uzavření jednoho jízdního pruhu na D10. Zbylá část dne bude bez omezení na dálnici.

Mapa místa, kde proběhne oprava mostu přes D10. Foto: TSK
Mapa místa, kde proběhne oprava mostu přes D10. Foto: TSK

Práce na 1. etapě by měly skončit do konce roku 2020 a po zimní přestávce budou pokračovat až do června 2021.

Stavební práce spočívají především ve zhotovení nových závěrných zdí, osazení nových mostních odvodňovačů a mostních závěrů, zhotovení železobetonových chodníkových říms, položení celoplošné izolace mostu a vozovkového souvrství, osazení nového zábradlí, sanace podhledu a boků nosné konstrukce a sanace spodní stavby. Zhotovitelem bude Metrostav. Mosty jsou ve špatném stavu, jak odhalila kontrola v roce 2018.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MlB

Když už se tam bude pracovat, zpomalovat a uzavírat, proč se s tím proboha nespojí plánované rozšíření na 6 pruhů? Min. na úseku Praha-Brandýs a kolem Mladé Boleslavi je z pohledu intenzity dopravy už opravdu za minutu dvanáct.

Jirka

Protože na to je potřeba celé úřednické kolečko od EIA, územní rozhodnutí, výkupy pozemků, … to zabere 10 let minimálně.

MlB

Pokud by se s tím začalo v momentě kdy se o potřebě 6 pruhů začalo mluvit, tak by měla letos stavba vrcholit. Já mám ale bohužel pocit, že jsme se kromě jednoho krátkého úseku u MB (v podstatě jen předělané krajnice mezi dvěma exity) ještě od keců nikam neposunuli 🙁

Martin V.

Ale to není jediný most přes D10 v havarijním stavu. O kus dál na exitu 14 u Brandýsa n/L má přemostění podezřelé omezení šířky a vůbec vypadá divně. To je taky nejspíš kandidát na urgentní rekonstrukci.

Leden

To je exit Stará Boleslav a obecně jsou ve špatném stavu všechny mosty z dob socialismu, zejména ze staveb v 80. letech, kdy se rozkrádaly stavební materiály ve velkém. Na té D10 už naštěstí většina z nich byla opravena (nejčastěji demolicí), aktuálně se dokončuje stavba „II/610 Benátky n. J., most ev. č. 610-021“ a čeká to i nerekonstruované mosty před Prahou (exit Hlavenec, exit Stará Boleslav, Vestecká, III/0103 Dřevčice-Zápy (Ostrov), Počernická, Bystrá).
V Liberci už museli z mostu na průtahu I/35 dokonce i sundat betonová svodidla, protože byla moc těžká, a dát tam lehčí ocelová.

MaraSourak

Na D10 jsou potreba poradne odbocovaci a pripojne pruhy… je to sakra nebezpecne a nikdo s tim nic nedela…

Čert

Nauc se jezdit.

-TR-

A to je jeden z důvodů, proč potřebujeme mezi Libercem a Prahou také železniční alternativu – aby bylo co použít v případě problémů na silnici.

...

Jako že sundám z auta kola s pneumatikami, nasadím ocelová s okolky a vyrazím? Nene, v tomhle místě je nezbytný rozumně dlouhý odbočovací pruh z té dálnice a zejména vyřešit nedostatečnou propustnost toho KO.

Tomáš V.

On i sjezd ve směru z centra, to je zážitek. Brzdy se dost zahřejí. Prostě se hned pozná, že jste v Počernicích, příšerná silnice už od exitu. A offtopic, ještě blokují Okruh. Prostě Počernice, škodná:)

Martin V.

Odbočovací pruh je krátký, ale je (~100 m), ale třeba na D7 prvních zhruba 10 km za Prahou nejsou odbočovací pruhy vůbec žádné (nebo jen náznaky do dvaceti metrů délky). To je vážně o hubu!