Řidič bez trestu. Za přetížený kamion dostane pokutu jen provozovatel, schválila Sněmovna
Vážení nákladního auta. Foto: Policie ČR
Podle ministerstva dopravy může novinka pomoci zvýšit počet uložených pokut, protože zjišťování totožnosti řidičů je administrativně náročné.
V pořádku. Zaměstnavatel jistě ví koho zaměstnává a má možnost vymáhat po zaměstnanci nebo požadovat náhradu po firmě jejíž zaměstnanec náklad nakládal, protože ten kdo nakládá by měl neljépe vědět kolik toho nakládá. Řidič v některých případech nemá moc možnost poznat jestli má naloženo do, akorát nebo už přes. Ale pokud by mělo být přetížení čistě vinou řidiče prtotože si náklad (třeba kulatinu ze skládky v lese nakládal sám) je to čistě mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem.
Jak řidič pozná, že je opravdu hodně přetížen? Ze se s návěsem vůbec nerozjede protože mu to zátěžový reguláror brzdného účinku nedovolí.
Děkuji panu ministrovi a čekám, že dodrží, co slíbil. Věřím i, že pokuty provozovateli za překročenou hmotnost kamiónů nebudou jen kosmetické, ale povedou k tomu, že nebude každý třetí kamion na našich dálnicích přetížený. Chápu, že silniční lobby klade odpor, je to obrovský byznys.
Ahoj já jsem taky jezdil na kamionu a toto mělo přijít už dávno. Všude vědí váhu nákladu před naložením a stejně jsme jezdili přeložený. A nebo bych to nechal platit dispečer.
Naprosto správná věc…..spoustu nákladů prostě nezvážíš, nebo mám nějakou váhu zboží napsanou v papírech, ale nikdy nevíš zda to odpovídá skutečnosti. Ono se spíše jedná o tyhle auta co převážejí písky, štěrky, dřevo z lesa….Ty váhy prostě většinou nesedí…..jenže to majitelům vyhovuje, protože pokud odvezeš v jedné fůře co nejvíce materiálu, tak oto víc vyděláš !!! Já prostě souhlasím, ať zodpovídá majitel nebo provozovatel…řidič to často nemá jak ovlivnit ! Osobní zkušenost na kamionu 15 let !
Mělo by se důsledně trvat na „… přestupek je zaviněné jednání….“
Nicméně pokud v papírech je víc než nosnost auta, má si toho řidič všimnout. Některý auta maj svou váhu nebo aspoň signalizaci přetížení.
Pokud řidič nemůže vědět, není to přestupek.
Ono se stačí podívat na výšku dřeva v klanicích u nás a v Rakousku…na to fakt nemusí být člověk expert.
Takhle zjednodušit na výšku to nejde, protože není dřevo jako dřevo. Suchý jehličnan bude mít při stejném objemu úplně jinou hmotnost než ten samý objem dřeva listnatého.
Samozřejmě, ale laicky už při prostém pohledu na soupravu vidíte rozdíl.
A vazne by neslo, mit vahu i na kazdem vjezdu na odpocivadlo?
Nebo alespon na kratkou dobu zacit vazit vse co pujde a vybirat citelne pokuty na miste? Za chvili by si nikdo nedovolil pokracovat.
Provozovatel bude třeba leasingovka?
To jste napsal, ale blbost.. Majitel je leasingovka, provozovatel je ten kdo si to auto koupil na leasing..
Hmm, jasne … a ted si pojdme rict, co ukaze registr vozidel, do kteryho se bude PCR divat …
A proč jako vnitro? Jakou to má zase logiku?
Jinak je to zas jen odraz neschopnosti státu.
To zní na naše poměry až překvapivě racionálně. V čem asi bude háček?
Především v tom, že nebude-li provedeno kontrolní vážení na statické váze, budou všichni zpochybňovat výsledky vážení na vysokorychlostní váze a pokuty stejně žádné placeny nebudou.
Na silnici by možná nebylo od věci začít řešit něco, čemu se na dráze říká přechodnost. Podívejte se, co se teď děje v Praze ohledně dvoukloubových trolejbusů (nevytočí se v křižovatce bez toho, aby zůstaly pouze ve svém pruhu) Přitom člověk by čekal, že každé silniční vozidlo (trolejbus je sice drážní, ale klidně to mohl být dvoukloubový autobus) se musí vejít do standartního průjezdného profilu, jinak nedostane homologaci. A přitom i takováhle obluda, nebo kamiony, mohou jezdit defaultně po jakékoli silnici, i té naprosto nevhodné. Kam tím mířím – třeba u těch kmionů (dálkové dopravy) by se mělo stanovit, že… Číst vice »
Ty asi nejseš normální že? Ale až budou stávkovat autodopravci, budeš fňukat,že nemáš co žrát.
Zajimavy je, ze na slovensku to castecne funguje (zakaz vjezdu nad 12 t na silnice 3. trid) a nikdo tam hlady nechcipa. Tady tyhle vykriky, ze kdyz tady nebudou mit kamiony eldorado, tak nastane hladomor, me fakt bavi. Podivej se do rakouska, jak to tam funguje. Kazdy druhy sjezd z dalnice / bundestrasse zakaz nad 3,5 t, a legalne lze do rakouska vjet kamionem bez omezeni asi mozna na 4 mistech, a nikdo se z toho nehrouti. Podle toho u nas trojky taky vypadaji…
Na Slovensku tu funguje proto, že trojky jsou většinou slepé cesty do obcí, kde je konec údolí a pokud už přes kopec vedou, tak jsou v takovém stavu, že kolikrát projede jenom SUV.
To s vyhradami plati mozna od ziliny na vychod, zapadni slovensko vicemene kopiruje stav u nas a zadna tragedie se nedeje…
Slovensko, Slovensko, to je ta země kam utíkají lidé z Moravy po desetitisících?
A co to s tím má společného?
Jen v Rakousku je pod tím také dodatková s tím, že pro obsluhu oblasti vjezd dovolen.
Však v pořádku, proti tomu nikdo nic nemá, ale je rozdíl, když po té silnice projedou dva kamiony nebo dvacet denně
Uvedu jen malý příklad jízda NV z Kostelce nad Labem do Brandýsa nad Labem. Tyto města spojuje silnice 2. třídy č. 101, ale NV musí po silnici 3. třídy přes Polerady do Brandýsa. Silnice ve stavu tankodromu a vyhýbání se s protijedoucím vozidlem je tam místy opravdu zážitek, na cestě ke přejezd zabezpečený kříži a stopkou. Vrchol nastává v Brandýse u nádraží, kde jsou NV hnaná přes místní terminál VHD a odbočují na žel. přejezd. Z Brandýsa na Kostelec se jezdí normálně po 101. Ono je něco jiného tranzitní doprava a něco jiného je vnitrostátní doprava, kde se dost velká… Číst vice »
Zkusil bych si prvně udělát řidičský průkaz a na google najít pojem při změně směru vybočuje….
Slovíčkaření ovšem neřeší stav, kdy vozidla neumějí odbočit bez toho, že by zasáhla do profilu jiného jízdního pruhu, ale nikdo před nasazením takových vozidel stavebně technický stav infrastruktury v takovém místě adekvátně neupravil.
Takže zakážeme busy MHD, protože zadní kola v zatáčce nekopírují stopu předních kol a vozidlo se neohýbá v celé délce. A budeme očekávat, že lidé budou místo busem nadšeně jezdit vlakem.
Viděli jste někdy zatáčet žebřiňák? Přes dva tisíce let to nebyl problém, ale pak přijde nějaký ublížený šotoušek s těžkou autistickou poruchou.
V tomhle případě jsou dvě možnosti:
Buď dělát pruhy o 1m šířší minimalně, ovšem naroste cena zakázky o 25 procent.
Nebo budou mit velká vozidla maximalně konce karoserie 1m za poslední nápravou.
Protože to vybočování je standarní situace u všech „velkých“ vozidel.
Širší pruhy ve městě? Kam?
A kratší převisy nic zásadního neřeší, popisovaný „problém“ by řešila spíš řiditelná zadní náprava.
Myšleno jako nadsázka.
Řiditelná náprava tohle taky nevyřeši.
Prostě geometri neobčurate.
A víte, že to existuje a vlamujete se do otevřených dveří? Jinak vybočování v zatáčce, no tramvaje mají ledaskde potkávačku, protože vybočují. Geometrie (obor matematiky) se přehlasovat nedá, ani kdybyste se stavěli na hlavu.
Mimochodem: Co zakázat vybočování vagonů na železnici, aby se ve stanicích nemusela rozšiřovat osová vzdálenost?
Kde se bere ta drzost, psát ve slově standardní „T“?
Dvoukloubový trolejbus, dvoukloubový autobus, návěs s přívěsem atd. nemůže jezdit po libovolné silnici ale musí mít předem schválenou trasu.