Řidič autobusu RegioJet kličkoval a ujížděl policii. Nadýchal 2,7 promile
Autobus Irizar i8 v barvách RegioJetu (Student agency). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Cestující opilého řidiče prosili o zastavení, ten nereagoval. Zpřísníme kontroly, říká Jančura.
Ještě že krom koláčku za 10 korun neprodávají i to pivo takto levně…
Jestli by místo řešení levných dortíků nestálo za to nastavit kvalitní podmínky i pro zaměstnance, takové kde nemusí být sfetovaní nebo zlití, aby to zvládnuli…
Z jakého důvodu dáváte do souvislosti cenu koláčku a podmínky pro zaměstnance? Vy tam nějakou souvislost vidíte?
Ano ukazuje to na venek vše krasné a uvnitř hnuss
Zabudovat sirénu případně maják a umožnit ohroženým cestujícím jeho spuštění v dostupném místě.
Zabudovat pro cestující záchranný modul…
Systémový problém, který zodpovědní nejsou ochotní řešit. Busy, kamiony, dodávky. Ale kdyby zítra jel ožralej fíra, projel dvě tři stanice, bude humbuk tři měsíce. O tomhle za dva dny nikdo vědět nebude, zodpovědní to taktně promlčí. Nebo jste viděli někde na dopravní veletrhu imobilizér pro autobusy? Ano, namítnete, vlak je větší, následky horší. Ale ve výsledku je jedno, jestli za rok zemře 10lidí při havárii vlaku, nebo každý týden na silnici jeden člověk díky alkoholovým feťákům za volantem. .
Alkohol testery mají třeba některé autobusy DPMB v Brně: https://zdopravy.cz/bez-sveziho-dechu-nejede-dpmb-instaloval-do-prvnich-autobusu-alkoholove-testery-105381/
Já viděl alkoholtester přímo v Regiojetu. Respektive jednou jsem jel z Drážďan do Prahy, ozvalo se pípání, řidič zastavil na něčem jako odpočívadlo a fouknul do trubičky.
Humbuk tři měsíce nebude. Tak zajímavá zpráva to zase není. Nebo vy si pamatujete, co se událo v polovině května?
Vždycky mě překvapí, že jim to tak dlouho prochází. Mít 3 volty a dokázat projet Prahou rovná se jediné – je závislý několik let. Rozhodně to nebylo jeho „poprvé“. Poslední dva roky musel jezdit nasyslený.
Panu Jančurovi se asi v poslední době nedaří.
Jak jste na to přišel? Jiným dopravcům se tohle nestává?
Takový člověk by měl mít doživotní flaster na řízení, byť jen dvoukoláku.
Jenže žijeme v zemi, kde jsou zákony takový, že když někdo bez ŘP a pod vlivem někoho zabije, dostane se za 5 let ven. Co pak chceš dávat někomu, kdo ani neškrábl autobus
Vždyť tady ani nedokážeme důsledně vymáhat ten zákaz řízení, jelikož tu mezi námi jezdí matadoři s 15 zákazy řízení najednou a jezdit budou dál, protože je nikdo nezavře ani jim nezabaví vozidla…
Ale ten člověk si fakticky dlouhý čas legálně už nezařídí: nejdřív dostane pravděpodobně nějaký rok odnětí svobody za obecné ohrožení, případně o nějaký rok navíc podmínku. A potom se mu začne počítat soudní doba zákazu řízení, tedy odhaduji minimálně 10 let, a nato bude veden na toxikologii, tedy lékařské potvrzení nemusí vždy dostat, tedy pokud nezačne sebou něco sám dělat.
Jak v tomhle stavu mohl projet Prahou, aniž by si kdokoliv něčeho všiml?😲
A proč ne.V Praze se kličkuje normálně, jako kdyby byli nalití všichni 😀
No jestli jsou v Praze za volantem nalití všichni to nevím,ale velká část určitě ano…
tak že je závislej a nejel v tomto stavu poprvé
Ujíždět autobusem? Ten člověk snad musel být nalitej…..
Jak tohle řešit? Máme vládní mauál na blackout a povodně a na tohle ne. Napadá mě prostě vozit jakoukoliv zbraň (majitelé ZP pistoli) my ostatní nůž a ve dvou chlepech se domluvit. Jeden ho zlikviduje *, druhý drží volant. Nebo napadá vás něco jiného? * Pro citlivky a redakci: v tomto případě je takové chování zcela legální: § 28 Krajní nouze (1) Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému trestním zákonem, není trestným činem. (2) Nejde o krajní nouzi, jestliže bylo možno toto nebezpečí odvrátit jinak nebo způsobený následek je zřejmě stejně závažný nebo ještě závažnější… Číst vice »
Jelikož ho zastavila policie, tak jasná 2.
Není nic lepšího, když nějaký jouda má použít nůž nebo nedejbože střelnou zbraň v kličkujícím dálkovém autobuse.
Pokud byl navíc řidič usmrcen, tak by soud zcela určitě nebyl tak shovívaný.
Ale po jak dlouhé době! Ujel 40 km než ho zastavili. Na výzvy cestujících nereagoval.
Znovu, pokud jede fakt nebezpečně a nereaguje ani na velmi důrazné výzvy k zastavení, je to prostě krajní nouze. Tečka.
Krajní nouze to pravděpodobně byla. Jen asi není řešením toho řidiče přímo zabít.
Znovu opakuji, důrazné výzvy opakovat třikrát, pak akce. Sorry. Představa, že tam se mnou jedou třeba moje děti, konám.
Jednání v krajní nouzi nesmí způsobit víc škody, než jakou škodu odvrací. Pokud byste na řidiče zaútočil nožem, je velmi pravděpodobné, že dojde k dopravní nehodě. Vzhledem k tomu, že bez toho útoku k nehodě nedošlo, vaše řešení by celou situaci jen zhoršilo.
pane A., nesouhlasím – měl prej najíždět do svodiidel = nehoda se již tedy stala, a kde byla jistota, že za chvíli neprorazí svodila do protisměru dálnice či něco jiného?
Mě spíše zajímá, opravdu neexistuje nějaká technická možnost, jak by BUS zastavil automaticky proti vůli řidiče nějakou reakcí na jednání cestujících – např. nouzové otevření dveří za jízdy?
MM-Mik
tak jednoduché to není
To je celkem jedno, po jaké době.
No a pak je dobré ten paragraf dočíst a pochopit, že soudy vždy posuzují přiměřenost činu. Na jedné straně obecné ohrožení z nedbalosti, na druhé vražda (v lepším případě zabití) – to fakt neobstojí.
A odkud vyplývá že se ho 40 km snažili zastavit. Mě se z dostupných zpráv zdá, že 40 km ujel od doby kdy cestující volali policii. Zpráva je založena na facekookovych vyjádření účastníků, žádná policejní zpráva, takže tu omáčku brát s rezervou.
Komplikovaný problém.
To, že to policie vyřešila se automaticky nerovná tomu, že nešlo o krajní nouzi.
Jak to řešit? Jednoduše jako nákladních vozidel Volvo (tuším). Než řidič vyjede musí fouknout. Jinak nenastartuje. Tento alkoholový zámek mít povinně u všech vozidel veřejné dopravy. A nebránil bych tomu ani u IAD. Nemálo věcí by to vyřešilo.
Zastřelit řidiče při nebezpečné jízdě je hodně extenzivni výklad krajní nouze😁
Díky za váš poslední příspěvek zde. Pitomeček, který bude nabádat, že do autobusu jen s kudlou nebo pistolí, zde nemá co dělat.
VRTjecesta byl jeden z nejaktivnějších zdejších diskutujících…
A Vy tam někde vidíte nabádání na použití střelné či řezné zbraně k útoku či jen k obraně, a to počínaje jako pouhého donucovacího prostředku?
Myslím, že máte značnou nepřípustnost odlišných názorů – znám mnoho lidí, co tvrdí, že je blokujete na FB profilu zdopravy!
Já bych byl hrozně nadšený, kdyby se k tomu ještě přidal někdo s pistolí a snažil se přebrat řízení. Samozřejmě v nějakém v Česku ne úplně malém procentu případů taky pod vlivem.
Neuvěřitelný. Ve stavu, kdy by normální člověk ležel v kómatu pod stolem, projel bez nehody skrz Prahu z Florence na Hradčanskou, obsloužil zastávku, pak přes všechny ty zúžení na I/7, které můžou být za tmy zrádné i pro střízlivého řidiče, provizorní kruhový objezd u Slaného a dopaden byl až u Loun těsně před další zastávkou.
Alkoholici mají zvýšenou toleranci k alkoholu, k dosažení svých stavů opojení potřebují stále zvyšovat dávky.
Tím spíš je divný že se na to nepřišlo dřív, asi se nenapil jen před touto jízdou.
Tak jestli nebyl i zdrogovanej, když byl takhle out of control.
Ano, měl v těle drogu. Tvrdou drogu, alkohol.
No jestli neměl ještě něco jinýho, když byl tak ‚naspeedovanej‘, tak by mě zajímalo, jestli kromě alkoholu mu udělali i test na drogy.
Kazdy jeden autobus mojho zamestnavatela ma alkotester a bez fuknutia bud nenastartujem, alebo ak aj nastartujem, nezaradim rychlost. Trochu spolahlivejsi system nez nahodne narazove kontroly.
…to by byl vicenaklad… V odvetvi s marzema okolo 1% u linek na komercni riziko to bude jeste horsi, nez u dopravnich podniku. Ono nejde o ten alkotester za 300Kc, ale o jeho zastavbu, certifikaci, firmware, servis, revize, kalibrace… Provozne bude vyrazne lepsi to tam nemit…
Ja to nehajim… …ale stale plati, ze nejlepsi vec je ta co tam neni…
Jednotlivec to patrne dotahne na obecne ohrozeni…
To nic neřeší. Řidič se může ožrat po nastartování a nechat běźet motor celou směnu. Jeden expert u jednoho jistého dopravce, který dává dýchat do automatu před každou směnou na zaměstnaneckou kartu ,,fouká“ do přístroje nafouknutým balónkem. 😏 Co naopak celkem zabralo u jiného dopravce po celkem slušném průseru v nedávné době je skutečně namátkové dejchání. Tedy skutečně kdykoliv a kdekoliv od pondělí do neděle a ty kontroly vidět jsou. Není to hurá akce dvakrát do roka, co si stihnou zaměstnanci mezi sebou říci a případně běhek hodiny záhadně omarodit. 😶 Po více než 20 letech práce s lidmi ať… Číst vice »
Řeší to dost. Neřeší to všechno, ale pořád lepší než nic.
Nechápu proč v autobuse není záchranná brzda, co by vypnula motor a vypustila vzduch z brzd.
§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na h…ehm…exkrement
Pochybuju, že tímhle se RJ řídí.
prtože autobus není vlak, v okolí silnice je spousta překážek do kterých neovladatelný autobus muže narazit.
A ostatní vozidla můžou narazit do nečekaně a prudce zastavivšího autobusu.
Obzvláště v ČR, kde dodržování odstupu je považováno za amatérismus a je to pozvánkou k tomu, aby se mi do něho hned někdo nacpal.
To není problém jen v ČR.
Ale u nás je to extrém. Zlatí němci v tomto
Tak snad se vždy před nějakou akcí někoho zeptáš jestli to můžeš udělat 🙂
A ideálně aby to někdo použil někde v zatáčce, když hned za tím autobusem jede kamion.
Třeba na dálnici zablokovat autobus během chviličky zní fakt jak bezpečný způsob záchrany…
Nevadi. Pevne verim, ze drtiva vetsina ctenaru to chape.
No mohla by zřejmě napáchat více škody než užitku. Ve vlaku je občas zneužitá (fotbaloví hooligans, feťáci, omyl, někdo kdo chce mimořádně zastavit apod. ) zde dojde v drtivé případě max k lehkým zraněním způsobených pádem
Ted si predstavte, ze nekdo takový v autobuse zatáhne za tuto brzdu třeba na dálnici před kamionem vezoucí propan-butan.
Co kdyby to neznamenalo okamžité zablokování kol, ale spuštění odpočtu do takové akce.
V kabině to řve, řidič ví že za pár minut bude autobus stát. Správný postup pro řidiče by byl cca „přejet do odstavného pruhu a plynule zastavit,“ adrenalinový postup by byl „předjet a bez rozestupu myškovat před kamion s propanbutanem. „