Řidič autobusu RegioJet kličkoval a ujížděl policii. Nadýchal 2,7 promile
Autobus Irizar i8 v barvách RegioJetu (Student agency). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Cestující opilého řidiče prosili o zastavení, ten nereagoval. Zpřísníme kontroly, říká Jančura.
Bohužel u této společnosti jsem si všiml, že kvantita má přednost před kvalitou. Kde jsou ty časy, kdy chtěli dělat revoluci v české autobusové dopravě a i se jim to ze začátku dařilo. Konkurenční tlak je dovedl k tomu, že jejich služby spadly do průměru a řidiče tam dělá asi kdokoli, kdo má platný řidičák na autobus…ta úroveň Regiojetu šla prudce dolů.
Je to odsouzení hodné i když na druhou stranu, kdo by do Jirkova chtěl dobrovolně za střízliva:->)
No na jiném serveru se ještě šéf této společnosti nechal slyšet, že jde o první podobnou událost za 25 let, co provozuje autobusovou dopravu… Já si říkám, kolik byť třeba ne až takhle vyhrocených problémů mohlo být, jen se nedostaly do médií. Popíšu jednu vlastní zkušenost: V září 2022 jsem často jezdil jejich žlutými autobusy z Prahy do Liberce a zpět. Opakovaně (minimálně 3×) jsem měl štěstí (i když to asi není úplně vhodné slovo) na stejného řidiče, který při řízení místo aby se věnoval řízení si s někým psal přes WhatsApp a Facebook Messenger. Autobus, často skoro plný, co… Číst vice »
Vzhledem k tomu, jak jsou Češi prochlastaný národ, tak je nepravděpodobné, že by za 25 let neměli žádný exces s alkoholem. On i tenhle konkrétní řidič musel chlastat roky než se prochlastal do takového stavu a nováček to zjevně nebyl, protože to by řekli.
…se dějou věci.😬
Nepamatujete si náhodou scénu z Rozmarného léta, jak kouzelník Arnoštek jde po provaze a zdola na něj začne vřískat místní dědek v podání Bohuše Záhorského, ať toho nechá, jinak že spadne? Co více, dědek začne třást stromem, na který je přivázán provaz, takže Arnoštek skutečně spadne.
Něco takového navrhujete.
Veselý šofér, svižnější jízda!
Veselý šofér, smutný vrah… (zde tady potenciální)
Fun & Relax
Ještě že krom koláčku za 10 korun neprodávají i to pivo takto levně…
Jestli by místo řešení levných dortíků nestálo za to nastavit kvalitní podmínky i pro zaměstnance, takové kde nemusí být sfetovaní nebo zlití, aby to zvládnuli…
Z jakého důvodu dáváte do souvislosti cenu koláčku a podmínky pro zaměstnance? Vy tam nějakou souvislost vidíte?
Ano ukazuje to na venek vše krasné a uvnitř hnuss
Jak tímto způsobem vysvětlíte nalité strojvedoucí ČD?
Zabudovat sirénu případně maják a umožnit ohroženým cestujícím jeho spuštění v dostupném místě.
Zabudovat pro cestující záchranný modul…
Já bych byl hrozně nadšený, kdyby se k tomu ještě přidal někdo s pistolí a snažil se přebrat řízení. Samozřejmě v nějakém v Česku ne úplně malém procentu případů taky pod vlivem.
Systémový problém, který zodpovědní nejsou ochotní řešit. Busy, kamiony, dodávky. Ale kdyby zítra jel ožralej fíra, projel dvě tři stanice, bude humbuk tři měsíce. O tomhle za dva dny nikdo vědět nebude, zodpovědní to taktně promlčí. Nebo jste viděli někde na dopravní veletrhu imobilizér pro autobusy? Ano, namítnete, vlak je větší, následky horší. Ale ve výsledku je jedno, jestli za rok zemře 10lidí při havárii vlaku, nebo každý týden na silnici jeden člověk díky alkoholovým feťákům za volantem. .
Alkohol testery mají třeba některé autobusy DPMB v Brně: https://zdopravy.cz/bez-sveziho-dechu-nejede-dpmb-instaloval-do-prvnich-autobusu-alkoholove-testery-105381/
Já viděl alkoholtester přímo v Regiojetu. Respektive jednou jsem jel z Drážďan do Prahy, ozvalo se pípání, řidič zastavil na něčem jako odpočívadlo a fouknul do trubičky.
Humbuk tři měsíce nebude. Tak zajímavá zpráva to zase není. Nebo vy si pamatujete, co se událo v polovině května?
No, já jsi pořád pamatuji na toho strojvedoucího pod vlivem drog. Ale taky to nějak vyšumělo.
Ano, viděli. Co tam máš dále?
Vždycky mě překvapí, že jim to tak dlouho prochází. Mít 3 volty a dokázat projet Prahou rovná se jediné – je závislý několik let. Rozhodně to nebylo jeho „poprvé“. Poslední dva roky musel jezdit nasyslený.
Panu Jančurovi se asi v poslední době nedaří.
Jak jste na to přišel? Jiným dopravcům se tohle nestává?
Možná se snaží naznačit, že to nebyl jediný podobný incident tento rok.
Takový člověk by měl mít doživotní flaster na řízení, byť jen dvoukoláku.
Jenže žijeme v zemi, kde jsou zákony takový, že když někdo bez ŘP a pod vlivem někoho zabije, dostane se za 5 let ven. Co pak chceš dávat někomu, kdo ani neškrábl autobus
Vždyť tady ani nedokážeme důsledně vymáhat ten zákaz řízení, jelikož tu mezi námi jezdí matadoři s 15 zákazy řízení najednou a jezdit budou dál, protože je nikdo nezavře ani jim nezabaví vozidla…
Tak neco jineho je vymahat zakaz rizeni pro ridice os. automobilu nebo motorek a neco jineho pro ridice autobusu/kamionu. U toho prvniho je to v zasade o tom, jestli je zastavi policie (ze pak nejdou narvrdo sedet je problem). Profesionalove bez RP nedostanou praci a tim padem se k tomu autobusu ci kamionu nedostanou, porad se ale muze stat, ze s OA pojedou i bez toho ridicaku
Ale ten člověk si fakticky dlouhý čas legálně už nezařídí: nejdřív dostane pravděpodobně nějaký rok odnětí svobody za obecné ohrožení, případně o nějaký rok navíc podmínku. A potom se mu začne počítat soudní doba zákazu řízení, tedy odhaduji minimálně 10 let, a nato bude veden na toxikologii, tedy lékařské potvrzení nemusí vždy dostat, tedy pokud nezačne sebou něco sám dělat.
Jak v tomhle stavu mohl projet Prahou, aniž by si kdokoliv něčeho všiml?😲
A proč ne.V Praze se kličkuje normálně, jako kdyby byli nalití všichni 😀
No jestli jsou v Praze za volantem nalití všichni to nevím,ale velká část určitě ano…
tak že je závislej a nejel v tomto stavu poprvé
Zastřelit řidiče při nebezpečné jízdě je hodně extenzivni výklad krajní nouze😁
Jak to řešit? Jednoduše jako nákladních vozidel Volvo (tuším). Než řidič vyjede musí fouknout. Jinak nenastartuje. Tento alkoholový zámek mít povinně u všech vozidel veřejné dopravy. A nebránil bych tomu ani u IAD. Nemálo věcí by to vyřešilo.
Jelikož ho zastavila policie, tak jasná 2.
Není nic lepšího, když nějaký jouda má použít nůž nebo nedejbože střelnou zbraň v kličkujícím dálkovém autobuse.
Pokud byl navíc řidič usmrcen, tak by soud zcela určitě nebyl tak shovívaný.
Komplikovaný problém.
To, že to policie vyřešila se automaticky nerovná tomu, že nešlo o krajní nouzi.
Krajní nouze to pravděpodobně byla. Jen asi není řešením toho řidiče přímo zabít.
Jednání v krajní nouzi nesmí způsobit víc škody, než jakou škodu odvrací. Pokud byste na řidiče zaútočil nožem, je velmi pravděpodobné, že dojde k dopravní nehodě. Vzhledem k tomu, že bez toho útoku k nehodě nedošlo, vaše řešení by celou situaci jen zhoršilo.
pane A., nesouhlasím – měl prej najíždět do svodiidel = nehoda se již tedy stala, a kde byla jistota, že za chvíli neprorazí svodila do protisměru dálnice či něco jiného?
Mě spíše zajímá, opravdu neexistuje nějaká technická možnost, jak by BUS zastavil automaticky proti vůli řidiče nějakou reakcí na jednání cestujících – např. nouzové otevření dveří za jízdy?
MM-Mik
To „najíždění do svodidel“ evidentně nezpůsobilo žádné zranění cestujícíh nebo větší škodu na vozidle. Ta formulace ani neznamená, že k nějakému kontaktu se svodidly doopravdy došlo – spíš bych řekl, že ne.
Jistota samozřejmě nebyla, proto autobus zastavovala Policie. Nicméně výrazně zvýšit riziko nehody s nezanedbatelnými následky fakt není řešení.
Ono ani tak nejde o technickou možnost zastavení autobusu, jako že to prostě ve spoustě případů není dobré řešení. Náhlé zastavení prostě na silnici není bezpečný stav. Jednak nejde jen o rychlost vozidla, ale také o jeho směr. Jednak zastavit třeba na dálnici v jízdním pruhu není dobrý nápad.
VOZIDLO JE PROSTĚ ZA URČITÝCH OKOLNOSTÍ PRÁVNĚ POVAŽOVÁNO ZA ZBRAŇ – až na Vás někdo vytáhne kudlu/pistoli, tak přes Vaší možnost se bránit srovnatelnou zbraní a vlastní schopností budete čekat se započetím obrany dokud Vás útočník nezraní?
To je, ale nesmysl že? 🙂 🙂 🙂
Protože taková obrana je naprosto neúčinná a taky by na ní nemuselo nikdy dojÍt, protože budete rovnou zabit!
Nesmysly píšete vy, a ještě velkými písmeny. Jednání v krajní nouzi neznamená, že můžete udělat každou hloupost, která vás napadne. Především nemůžete jednáním v krajní nouzi způsobit stav, který bude horší, než kdybyste nejednal.
V tomhle konkrétním případě cestující zavolali Policii, což bylo správně, a Policie autobus zastavila. Nikdo nebyl zraněn, nedošlo k žádné přímé škodě.
Kdyby tam někdo vytáhl nůž a zaútočil s ním na řidiče, tak autobus pravděpodobně havaruje, nejspíš by tým byli i nějací pořezaní a pobodání. To by vám připadalo lepší?
…. OBRANA JE jednání I „JEN“ PROTI HROZÍCÍMU NEBEZPEČÍ = při trvání útoku na zákonnem chráněný zájem, aniž by se již tím útokem nějaká škoda stala!
V naší zemi mají lemplové více práv než slušní občané…
tak jednoduché to není
To je celkem jedno, po jaké době.
No a pak je dobré ten paragraf dočíst a pochopit, že soudy vždy posuzují přiměřenost činu. Na jedné straně obecné ohrožení z nedbalosti, na druhé vražda (v lepším případě zabití) – to fakt neobstojí.
A odkud vyplývá že se ho 40 km snažili zastavit. Mě se z dostupných zpráv zdá, že 40 km ujel od doby kdy cestující volali policii. Zpráva je založena na facekookovych vyjádření účastníků, žádná policejní zpráva, takže tu omáčku brát s rezervou.
Ujíždět autobusem? Ten člověk snad musel být nalitej…..
Neuvěřitelný. Ve stavu, kdy by normální člověk ležel v kómatu pod stolem, projel bez nehody skrz Prahu z Florence na Hradčanskou, obsloužil zastávku, pak přes všechny ty zúžení na I/7, které můžou být za tmy zrádné i pro střízlivého řidiče, provizorní kruhový objezd u Slaného a dopaden byl až u Loun těsně před další zastávkou.
Alkoholici mají zvýšenou toleranci k alkoholu, k dosažení svých stavů opojení potřebují stále zvyšovat dávky.
Tím spíš je divný že se na to nepřišlo dřív, asi se nenapil jen před touto jízdou.
Tak jestli nebyl i zdrogovanej, když byl takhle out of control.
Ano, měl v těle drogu. Tvrdou drogu, alkohol.
No jestli neměl ještě něco jinýho, když byl tak ‚naspeedovanej‘, tak by mě zajímalo, jestli kromě alkoholu mu udělali i test na drogy.
Připomíná mi to volby v Rumunsku.Na čtvrtý pokus to bylo správně odhaleno.
Kazdy jeden autobus mojho zamestnavatela ma alkotester a bez fuknutia bud nenastartujem, alebo ak aj nastartujem, nezaradim rychlost. Trochu spolahlivejsi system nez nahodne narazove kontroly.
…to by byl vicenaklad… V odvetvi s marzema okolo 1% u linek na komercni riziko to bude jeste horsi, nez u dopravnich podniku. Ono nejde o ten alkotester za 300Kc, ale o jeho zastavbu, certifikaci, firmware, servis, revize, kalibrace… Provozne bude vyrazne lepsi to tam nemit…
Ja to nehajim… …ale stale plati, ze nejlepsi vec je ta co tam neni…
Jednotlivec to patrne dotahne na obecne ohrozeni…
Všechny nové vozy jsou od roku 2024 připraveny na „snadnou zástavbu alkoholtesteru“, tj. často tam je někde schovaná i zásuvka a často otázka „jen“ toho testeru. I tak 300 stát bude, ale možná tak EUR. 🙂
To nic neřeší. Řidič se může ožrat po nastartování a nechat běźet motor celou směnu. Jeden expert u jednoho jistého dopravce, který dává dýchat do automatu před každou směnou na zaměstnaneckou kartu ,,fouká“ do přístroje nafouknutým balónkem. 😏 Co naopak celkem zabralo u jiného dopravce po celkem slušném průseru v nedávné době je skutečně namátkové dejchání. Tedy skutečně kdykoliv a kdekoliv od pondělí do neděle a ty kontroly vidět jsou. Není to hurá akce dvakrát do roka, co si stihnou zaměstnanci mezi sebou říci a případně běhek hodiny záhadně omarodit. 😶 Po více než 20 letech práce s lidmi ať… Číst vice »
Řeší to dost. Neřeší to všechno, ale pořád lepší než nic.
Nechápu proč v autobuse není záchranná brzda, co by vypnula motor a vypustila vzduch z brzd.
§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na h…ehm…exkrement
Pochybuju, že tímhle se RJ řídí.
prtože autobus není vlak, v okolí silnice je spousta překážek do kterých neovladatelný autobus muže narazit.
A ostatní vozidla můžou narazit do nečekaně a prudce zastavivšího autobusu.
Obzvláště v ČR, kde dodržování odstupu je považováno za amatérismus a je to pozvánkou k tomu, aby se mi do něho hned někdo nacpal.
To není problém jen v ČR.
Ale u nás je to extrém. Zlatí němci v tomto
Tak snad se vždy před nějakou akcí někoho zeptáš jestli to můžeš udělat 🙂
A ideálně aby to někdo použil někde v zatáčce, když hned za tím autobusem jede kamion.
Třeba na dálnici zablokovat autobus během chviličky zní fakt jak bezpečný způsob záchrany…
Nevadi. Pevne verim, ze drtiva vetsina ctenaru to chape.
No mohla by zřejmě napáchat více škody než užitku. Ve vlaku je občas zneužitá (fotbaloví hooligans, feťáci, omyl, někdo kdo chce mimořádně zastavit apod. ) zde dojde v drtivé případě max k lehkým zraněním způsobených pádem
Ted si predstavte, ze nekdo takový v autobuse zatáhne za tuto brzdu třeba na dálnici před kamionem vezoucí propan-butan.
Co kdyby to neznamenalo okamžité zablokování kol, ale spuštění odpočtu do takové akce.
V kabině to řve, řidič ví že za pár minut bude autobus stát. Správný postup pro řidiče by byl cca „přejet do odstavného pruhu a plynule zastavit,“ adrenalinový postup by byl „předjet a bez rozestupu myškovat před kamion s propanbutanem. „
Jo, protože když je řidič autobusu ve stavu, že nezastaví bezpečně na prosbu cestujících, určitě to udělá na základě nějakého alarmu.
Bo pařez.
Protože by se kvůli tomu mohla stát i větší hromada.