Říčany výrazně rozšiřují svoji MHD, po městě bude jezdit dvakrát více autobusů

Autobus Rošero First FCLLI pro MHD Říčany. Foto: Městský úřad ŘíčanyAutobus Rošero First FCLLI pro MHD Říčany. Foto: Městský úřad Říčany

Kromě rozšíření MHD čeká proměna také síť linek Pražské integrované dopravy v této oblasti.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Tohle je ta správná cesta. Doprava je rychlá, žádné zdržování s jízdenkou. Spojení z periferií města i přilehlých vsí odstraní i auta z ulic města.

Pavel

Párkrát jsem jel brzy ráno z náměstí nahoru na Černokosteleckou. Byl jsem tam sám, jenom jednou jsme byli dva. Když jsem jel poprvé, tak řidič koukal dost překvapeně. Je tedy otázka ekonomičnosti říčanské MHD, když se to houby vyuziva

Pavel

Jezdím často a rozhodně ne sám. Jinak, myslet si, že když
jednom směru jede míň lidí, tak to platí generálně o celé dopravě? Ráno se jezdí z periferií na vlak a do centra.
PS. Nějak se ten autobus na konečnou odkud jedou lidi dostat musí! Nebo zrušíme prázdné spoje a na konečné uděláme továrnu na autobusy a líheň řidičů. 🤦

Pavel

Ty já nevim. Každé ráno křižují autem Říčany (mezi 5-7hod.) A cestou potkám několik spojů, všechny úplně prázdné. Až školní linky mají cestující

Petr

chtělo by to ještě dodělat cykloinfrastrukturu. 🙂 Na takovém městě je kolo výborný dopravní prostředek…

Skippi

Říčany zrovna na kolo moc vhodné nejsou. Jsou tam velké kopce.

robert

V dnešní době elektrokol, kdy se ani nezapotíš, nejsou kopce žádný problém.

Kernteriér

A době MHD zdarma v nastaveném rozsahu nepotřebuješ ani to elektrokolo. 🙂

Pavel

Elektrokola, jako v Berouně!

Sch

Ještě aby zprovoznili placené stání, aby si město na tu MHD nějak vydělalo. Tohle je ale předvolební tah, po volbách se uvidi, podle toho, kdo vyhraje. Každopádně dopravně to podle mě měla současná radnice vymyšlené dobře. Ostatní záležitosti Říčan neznám.

Franta Palkoska

Z toho co si nakradli na úsekovkách by pro místní měli provozovat spíš hyperloop.

Kamil Novotný

Chyba nás všech, přes Řičany by každý měl dát na tempomat 40 a ať jsou kolony.

Leinad

Kolony snad jsou z rozdílných rychlostí (dojedu kochálistu a nemůžu předjet). Pokud by všichni jeli 40, tak kolony vznikají hůř.

Petr Šimral

Jsem 5 let občan bydlící v zóně říčanských radarů a nikdy jsem nezaplatil…
Má obec si stěžuje, že záchyt je tak nízký, že musí za radary doplácet.
Nicméně alespoň pod radary je dodržována rychlost na rozdíl od úseků, kde radary nejsou…

Franta Palkoska

To, že vaše obec se těšila jak podojí řidiče a nyní na to musí doplácet je jen dobře, třeba si představitelé příště takový šlendrián rozmyslí.
A je jedna věc mít radar u školy a nebo mít obec prošpikovanou radarama jako to mají třeba v Říčanech.
A jak psali kolegové níže, kdo je šikovnej, tak si poradí i tak, bonusem je i to, že zaměstná úředníky, kteří pak nemůžou škodit jinde 🙂

M19

Nakradli? Spíš vy jim vlastní hloupostí věnoval, ne? Vím o obci, která z toho spravila všechny silnice a ještě zbylo na nový plavecký bazén. Ze sponzorských darů řidičů, to je ale jejich volba, byť kdyby ty peníze poslali přímo, ušetřila by obec za papírování a mohli opravit něco dalšího.

Leinad

Spíš než hloupost bych to nazval lenost. Kdyby každý chtěl prokázat materiální aspekt přestupku, taky by to něco stálo..

M19

Zejména pak dotyčného vyšší částku na pokutě, že ano.

Ten_z_Biliny

To se to financuje z buzerace řidičů

Leinad

PIDí klasika.
Pokuta dopravci za náskok. Pokuta dopravci za nedodržení teplotní pohody. Pokuta za špatně ukazující informační systém/nehlášení zastávek.
Správně by byl bordel jako na Kladně.

Tom

Jako pardon, ale náskok je vždy chyba řidiče, pro to není omluva.

noerf

Pamatuji si regionální autobusové spojení, kdy cesta mezi zastávkami České Budějovice, U zelené ratolesti a České Budějovice, Nádraží trvala při zelené vlně 5 minut, při červené deset minut a standardně 7 minut. A to řidič opravdu nemůže ovlivnit.

Tom

Ale však se bavíme o náskoku, čili odjetí dřív. Ne o zpoždění.

Leinad

Pokud má náskok, má v zastávce vyčkat na pravidelný odjezd, nejlépe s odblokovanými dveřmi.
Jsou situace kdy to nejde (tramvaj kterou nelze objet uhejbá autu pod majákem) ale ty se 1) většinou vejdou do tolerance (3% odjezdů -179s) 2) vždycky mají hlásit dispečerovi (flamendru nařídí objet blok, jinak to zůstane v záznamech i s duvodem)

Kernteriér

Předpokládám, že jsou myšlena úseková měření, ze kterých si Říčany docela dobře vylepšují rozpočet.

Botik

Třeba z toho, že jsem nikdy za svou kariéru žádný dopravní přestupek neučinil, ale před měsícem jsem s busem Říčany projížděl, a nějak jsem nezachytil, že místo 70 už je 50 a mám krásnou fotku 🙂 Moje blbost, ale vydělává se na tom určitě krásně. Aspoň, že mi to za volantem sluší…