Revoluční ulice v Praze se promění na korzo. Místo asfaltu dostane dlažbu, rychlost se sníží na 30 km/h

Budoucí podoba Revoluční ulice v Praze. Pramen: IPRBudoucí podoba Revoluční ulice v Praze. Pramen: IPR

V ulici budou také rozšířeny chodníky, díky čemuž vznikne větší prostor pro chodce, stromy, lavičky, pítka nebo stojany na kola.

88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Ten vjezd do garáží bych nechal jak je.

ušatá

To už se plánuje hezkých pár let. Teď ještě, zda se toho vůbec někdy dočkáme. Nelíbí se mně akorát to přesunutí zastávky tramvaje víc k řece. Zdroje dopravy jsou spíš naopak.

Honza Vrba

Hm, Hradební korzo. A nepřekážejí tam ty tramvaje náhodou? Lépe řečeno: mezi Perštýnem a Josefským náměstí by překážely?

Gwann

inu, bolševik jednou řekl, žádný souběh saliny s krtkem. a protože se pořád placame v bolsevickem bahně, tak jsme tohle začali řešit celkem pozdě a nesmyslné. viz budějovická a ukončení u pošty…aby se nepřišlo o parkovací místa.

Bifidus

Dobrý záměr. Ta ulice je hrozně nepříjemná.

PetrJ

Vím a naprosto souhlasím. Z této části Prahy může zmizet většina ISD, zbytek jen zásobování. Vozit si zadky autem až do centra Prahy považuji za stereotypní zvrácenost, když má Praha patrně nejlepší MHD na světě, což říkám s vědomím, že je hodně co zlepšovat.

kanafasik

Opět ta mantra, že Praha má nejlepší MHD na světě. Rozhodně nemá.

Ryk Mat

Taky mi to připadá poněkud nadsazené. Jisté ale je, že Pražská MHD je jedna z nejdostupnějších na světě. V hlavních směrech jezdí ve dne v noci s maximálním intervalem 30 minut, superlevné jízdné, velmi husté pokrytí města a vysoká přesnost ji v žebříčcích dlouhodobě udržují mezi deseti nejlépe hodnocenými systémy.

Jakub P

Ona je pražská MHD především nevyrovnaná. V centru a pro radiální směry je skvělá, až bych opravdu věřil, že jedna z nejlepších, pro tangenciální směry kdekoli mimo širší centrum a místy i v tom širším centru dost mizérie… Což je docela problém vzhledem k tomu, kolik velkých kancelářských komplexů vyrostlo v podstatě na periferii. Vrátit do centra aspoň jednu, tramvajovou trať jako alternativu k zoufale přetížené Ječné a dohnat aspoň trochu ty tangenty na periferiích, budu tomu, že patří k nejlepším, i věřit. Bez toho to není špatné, ale k nejlepším daleko.

Richard Fiala

Jak to víte anonyme? Doložte to konkrétními čísly sakra! Rozhodně ale má jeden z nejvyšších počtů projíždějících a parkujicích aut na m2 zejména v centru, které na to věru není stavěné.

Leinad

Co to je „nejlepší?“

Mickey

Před pár lety se to několikrát projednávalo, normálně s asfaltem, a teď je zas všechno jinak. Nechápu, jak může tohle hlukově projít. Těm památkářům by měl někdo pořádně napráskat. Nevím, proč se zasekli zrovna na období dlážděných ulic, v minulosti byly cesty třeba mlatové… Taky bazírují na zachování původních obrub, kde se mění profil ulice, ale co je původní? 10 nebo 20 nebo 50 nebo 100 let? V tomhle městě je problém něco udělat pořádně, když do toho hodí vidle památkáři, kdykoli si vzpomenou.

Jan

Já bych kostky nechával ve vedlejších ulicích, na hlavní se nehodí. Dnes je problém třeba Jičínská, polovina asfalt u nákupního centra, polovina kostky a stížnosti na hluk. I po případné rekonstrukci tam má zůstat pruh kostek, smysl takového cancouru nechápu.

Ryk Mat

Původní jsou bahnité ulice plné exkrementů a moči, které tam nechali koně a jiná zvířata a které na ně lidé vylili a vyházeli z oken. A většinou se v nich povalovaly i hromady odpadků. :-)))

ušatá

Kdybyste dobře četl, tak je to kvůli vsakování vody pro stromy. Dávat tam jen nějaké hadice nemá takový smysl. Toto je pro zelěň lepší. Navíc je tam rychlost od 30km/h, takže ta dlažba nevadí.

lakes

Vizualizace fajn – snad je pořešeno, že v linii stromů nejsou, resp. budou přeloženy sítě. Několika věcem nerozumím. Rozšíření chodníků – vlevo směrem od mostu je chodník úzký – rozšíří se. Vpravo je široký. Když rozšířím ten úzký, zúžím levý jízdní pruh (k mostu), který je dnes „tak akorát“, aby projel autobus a tramvaj. Takže tramvajové těleso – nyní pokračující v ose mostu, se posune doprava (ve směru od mostu)? Zúží se proto pravý chodník, protože u nástupního ostrůvku je pouze jeden jízdní pruh š. cca max 3m? Na vizualizaci je ale směr kolejí přímý. Tzn. že jízdní pruh směrem… Číst vice »

Jakub P

Jestli to dobře vidím na mapách, tak ten most není přímo v ose ulice, ale je vůči ní kousek po proudu. Dneska tramvajová trať pokračuje na začátku ulice v ose mostu a pak se přesunuje v rámci ulice kus směrem k Dlouhé (doprava při cestě od mostu) na křižovatce s Dlouhou a Soukenickou a pokračuje +- v ose ulice. Pokud maj být zastávky naproti sobě, bude se nejspíš tenhle posun trati vzhledem k ose ulice muset přemístit blíž k mostu, aby byl mezi mostem a zastávkama. Prostě TT povede větší kus v ose ulice a menší kus v ose mostu…… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Mno, ono se tam jezdí reálně rychleji ?

Juraj
Beekee

ty už jsou v kontextu tohoto článku neaktuální…

Bjorn

Tyto obrázky jsou původní návrh, který byl přepracován, ulice bude vydlážděná.

Mickey

bohužel. Ale známe, že IPR rád jen debatuje, takže ono se to ještě stokrát změní.

Hafan

Tak to jsem zvědav, jak ta auta nebudou vjíždět do cestě tramvaji… dnes máme v některých částech oddělenou MHD díky bumlíkům, to asi půjde celé do kopru. :-/
Našel někdo celý návrh, ať se tu nehádáme nad agenturou JPP?

Jiří Kocurek

Zkusti uvažovat o tom, že auto tam samo nevjede, že to udělá řidič?

Leinad

Já jsem odpůrce bumlíků.
Pokud v daném místě hrozí, že někdo bude mít důvod jet po koleji (IZS), tak tam nepatří fyzické překážky ale jen kamera. Pokud tam auto rozhodně nebude(Modřany, Barrandov), tak otevřený svršek.

Grossák

Byl bych moc rád, aby disciplína i pozornost řidičů byly na takové úrovni, aby bylo možné všechy bumlíky zlikvidovat. Realita je taková, že jich je třeba stále víc. Zrovna v Revoluční se místa, kde nejsou, mění živelně v parkovací pás v místě zákazu zastavení. A kolona aut se řadí na koleje, kde blokuje MHD.
Bumlík je uzpůsobený, aby se dal nouzově přejet. A kdyz už vozidlo IZS na koleje najede, bumlíky chrání pás i pro ně.

MaT

Já ty bumlíky jako cyklista fakt nemám rád. Například před pár lety je přidali na Francouzské z nám. Míru nahoru. Mně to do kopce tak rychle nejede, auta mě nemohou předjet. Fakt příjemná situace pro všechny zúčastněné…

Na Rašínově nábřeží nebo Národní třídě to samé, byť tam to aspoň není do kopce a tak tam jedu rychleji…

Co takhle raději efektivněji řešit ty, co tam parkují i přes zákaz?

Jaaaa

S naší úrovní správního řízení, výší pokut, (ne)možností auta odtahovat a dokazování přestupků? 😀

Grossák

Rozumím. Znáte efektivnější řešení než bumlík? Relativně levné pořízení, minimální provozní náklady, nulový personál, téměř 100% prevence a nikdo ho nebude přesvědčovat, že zastavil jen na 5 minut, protože jde pro dítě do školky, nebo do krámu. Pokud by měla být náhradou čára, buď ji není možné přejet, tedy cyklistu stejně nelze předjet, nebo je možné ji přejet a pak řešení neplní původní cíl. Bumlík na Francouzské k Jana Masaryka chtěla nejvíce Praha 2, protože auta objížděla po kolejích příčný práh a ohrožovala chodce. Bumlík hned nad Mírákem tam před 7 lety na pár měsíců nebyl. A co byste řekl?… Číst vice »

Ryk Mat

Autíčkáři holt musí jet pomalu za cyklistou, na tom není nic špatného.

Baraba

Ale tohle není problém ulice, ale problém policie která nekoná jak má….

Grossák

Ona koná, ale kterou činnost má omezit, aby se mohla věnovat zákazu zastavení a jízdě v pruzích tak, aby nahradila svojí činností bumlíky? Kontrolu BUSpruhů, kakání pejsků, jízdu cyklistů po chodníku, odhazování vajglů?

Baraba

Patříme mezi „nejzapolicovanější“ země EU. Máme skoro 400 policistů na 100.000 obyvatel. Německo 300 a je tam „problém s bumlíky“? Ani v Dánsku nebo ve Švědsku jsem se nesetkal s tím, že by pořádek v ulicích měly provádět bumlíci. Evidentně jim 200 policistů na 100.000 obyvatel stačí.

Problém je v české a hlavně pražské povaze. Obcházet vše co se dá a dělat ze sebe hrdinu, pokud poruším zákon, nebo vyhlášku.

Honza Vrba

Pravda, ale nechápu to „hlavně pražské“, pokud jste to tedy myslel všeobecně.

Baraba

protože v Praze se na pracidla kašle nejvíce a kdo to nedělá je „srab“.

Gwann

ano, máme spolu s dalšími asijskými zeměmi (jako je třeba Zlatá Horda aka Rusko) primát v kaslani na pravidla…zkombinovany s naprosto neuvěřitelnymi procesními pravidly a lhostejnosti k porušování pravidel okolím (pokud to zrovna mne nevadí, tak nahlášení auta na zákazu zastavení je udavacstvi, pokuta je policejní šikana a kdo se snaží, tak jo díky našim úřadům ani nedostane)

a co s tím? začátkem musí být vypraskani aktuálni vládní sestavy do zapomnění či teplaku. a pak pokračovat. je to na několik generací.

Ryk Mat

No a co? Město je naštěstí řízenou moudřejšími a tak instaluje bumlíky.

Michal Štěpán

Čert vezmi auto, to když jede pomalu (do těch 30 km/h), tak jede tiše i po dlažebních kostkách. Ale vůbec se nemyslelo na cyklisty. Alespoň 1,5 m široký pruh na každé straně ulice mohli nechat pro cyklisty v (červeném) asfaltu. Revoluční ulice spojuje trasu skrze ulici Na Příkopě s pobřežní magistrálou ven z centra. Podívejte se sakra do západních velkoměst, která mají cyklistickou dopravu o mnoho dále než Praha.

Takto aby za chvíli člověk přezul minimálně na 32 mm pláště. Ale to už musí být Gravel Bike, protože do silničního rámu jdou maximálně 28 mm.

Pavel Čech

Myslím že se teď IPR dohodl s památkáři, že by se měla používat hladká zarovnaná dlažba menšího formátu. Myslím, že je to vidět i na té vizualizaci, kdy je po stranách jemnější.

Honza D.

Takovou dlažbu asi DAP neumí, pod Štefánikovým mostem změnili právě menší kostky za větší a povrch je to o poznání hlučnější. Dal na Dvořákově nábřeží je použita menší a tišší kostka, jenže oprava této dlažby spočívá v překrytí vrstvou balené.

Jakub P

Uvidíme, jaká ta dlažba ve skutečnosti bude, snad tam daj mimo ty koleje nějakou tu přesnou řezanou, jako dali mezi budovy muzea. Po tý to na kole IMO celkem jde i se silničníma pláštěma a na čemkoli širším je to v pohodě.

súdružka Kolesárová

Takze vlastne zbyva jedine, to „nejjednodussi“, a to zajistit,aby tam tu 30 dodrzovali ridici i na liduprazdne ulici v noci…

Vojtaur

Zase tak siroka ta ulice neni. V zahranici maji pro kola primo specialni pruhy. Tady kdyby se ty pruhy udelaly, tak budto musi zuzit chodniky a nebo auta poslat na koleje, coz by pak blokovalo tramvaje.
Jak uz pisi ostatni, vypada to na nejaky mensi hladky kostky, tak to snad nebude tak strasny. A kdyztak by tam alespon mohli natahnout takovy ty hladky pruhy jako jsou na naplavce. Jen se bojim, ze by po nich pak ve vozovce chodili chodci, tak jako to maji v lasce u reky 😀

Jakub P

Na náplavkách po tom chodci choděj, protože kdekoli mimo ty pásy jsou tam kočičí hlavy, který jsou sice historický a pěkný, ale funkčně nic moc a nepohodlný jsou i pro chodce. Tady by měli mít chodci vedle chodních s povrchem pro ně vhodným – nebudou mít důvod chodit jízdním pruhem, kterej nebude výrazně hladší než jejich chodník.

Jiří Kocurek

Přesně to jsem čekal: Ne automobilista, ale cyklista žádá vyasfaltovat.

jan v

Praha zoufale potřebuje plán, jak rozvíjet městskou cyklistiku. Současný generel za nic nestojí a vůbec nepředkládá vizi cyklistiky jako plnohodnotného druhu dopravy ve městě. České republice pak zoufale chybí technická norma, jenž by předkládala požadavky na řešení cyklodopravy ve městech a která by přinášela praxi běžně uplatňovanou v zemích, kde mají s cykloinfrastrukturou bohaté zkušenosti. Stejně tak by mne zajímalo, jaká pozornost je cykloinfrastruktuře (a zahraniční praxi při jejím budování) věnována na příslušných oborech dopravního inženýrství našich stavebních fakult.

Viktor Šedivý

Proč pokládáte zrovna „rozvoj městské cyklistiky“ za problém? Na kole jezdí (ve smyslu dopravním) pár lidí po trasách podél vody, jinak jsou cyklopruhy pusté a prázdné a jsou naprosto zhůvěřilým plýtváním nedostatkovým prostorem.
Vize nevize, plnohodnotný způsob dopravy to není – využití je silně sezónní.

Na dopravní využití kajaku také nejsou podmínky a nezesplavňujeme kvůli tomu Botič i Rokytku.

Michal Štěpán

Edit: Pokud to bude podle tohoto https://www.iprpraha.cz/revolucni tak potom je to OK. Vidím tam asfalt. A pokud tam bude rychlost omezena na 30 km/h, tak cyklisté mohou koexistovat s auty v jednom jízdním pásu. V noci existuje jediná možnost na vynucení dodržování rychlosti – automatické měření s automatickou distribucí pokut. A vzhledem k tomu, že hluk tam vyvádějí po 22h i ožralí zahraniční turisté, tak zejména na jaře a v létě četné policejní kontroly, pokuty. Některé státy to řeší tak, že ozbrojené složky dané hříšníky odvezou za hranice města, seberou jim boty a odeberou mobilní telefon, popřípadě jakékoliv jiné datové… Číst vice »

Bjorn

Fotky v tomto odkazu jsou původní návrh, který byl teď přepracován, jak říká článek víše (titulní fotka zde je aktuální). Jinak souhlasím, na cyklisty se v Praze moc nemyslí, což je škoda. Přesně jako v případě Národní a přitom tam by to opravdu nebyl problém. Alespoň že druhá etapa Smetanova nábřeží je v tomto dál.

Gwann

ano, s vyvazenim do krivoklatskych lesů máme bohaté zkušenosti. ale kupodivu po listopadu byla snaha podobně nápady kriminalizovat…

pokud ožralý turista dělá bordel…tak je nezbytne ho předvést na služebnu a pokutovat. ne vyvážet do horoucich pekel. a pokud někomu vadi korzujici dav na ulici, pak se asi musí přestěhovat do těch lesů sám.

oni totiž mají někteří takové představy, že ani jezdit výtahem se v noci nesmí…a s takovými se logicky nedá dohodnout

Tomáš

Tak to můžeš brát okolo Hiltonu a Masaryčky:)

Erik

Proc se ma vecne ustupovat urvanym cyklistum, ktery jaky maji podil ja doprave? Zcela marginalni. Praha neni a nebude pro cyklo nikdy uplne vhodna.. a neni mozny ustupovat, jen proto, ze na to mame milion.dotaze a par lidi zarve..chjo..

Gwann

ja sice na kole jedí 1x za 10let ale pokud mi něco v Praze vadí, tak to je premnozena krabice co má 4 kola a obvykle bez nějakého uhlovodiku nechce jet.

Původní Pražák

V článku chybí jeden drobný detail: kdy se s tím začne.

Lada

Pokud to bude tak rychle jako např. s ulicí Vinohradská, kde to rada HMP schválila v roce 2015, a stále se nekoplo, tak můžeme být cca deset let v klidu

Facepalm

Vypadá to pěkně, „díky“ garážím pod Parádiem tam těch aut ale bude asi podstatně víc.

Jakub P

Jsem tam celkem často a žádnej velkej provoz aut tam nepozoruju. I z toho mostu daleko víc aut odbočuje na nábřeží a do Karlína, než jede rovně. Zato chodců je tam mezi Dlouhou a Náměstím Republiky dost, takže rozšíření chodníků v tomto úseku díky přesunu zastávky a odstranění parkovacích míst se bude hodit. Ten vpravo směrem od řeky sice má už teď relativně solidní šířku, ale vzhledem k počtu chodců ani ten občas nestačí a ty stromy, který díky tomu budou moct přibýt, tý ulici rozhodně prospějou, a ten vpravo při cestě k řece má šířku na ulici takovýho významu… Číst vice »

Honza D.

V prosinci je celá Revoluční jedna velká tragédie právě díky parkovištím pod Palladiem a Kotvou, auta stojí či jen pomalu popojíždějí už z nábřeží nebo na mostě. Tak velké parkoviště přímo v centru je zločin na životním prostředí.

Jakub P

Ta parkoviště samozřejmě nějaký provoz generují, ale většinu roku ho tam zas tak moc není. A kapacitu té ulice pro popojíždějící kolonu ty úpravy nějak zásadně nezmění, takže v tomto ohledu minimálně neuškodí, když už zásadně nepomůžou. A takovou úpravu té ulice, která by pomohla s tímto si moc představit neumím. Teda kromě sloupků s platebním terminálem a výběru mýta na začátku ulice, ale to v Praze zatím asi bohužel průchozí není.

Jenda

Moct si u těch blokujících sloupků zaplatit a projet je super nápad a jako řidič bych to neskutečně uvítal. Jeden čas jsem třeba asi jednou za měsíc musel autem na Uhelný trh a pak směrem na Žižkov. Legálně se dostat z Uhelného trhu k Bulharu je 4kilometrová objížďka skrz ty nejzacpanější pražské ulice (nábřeží, Ječná, magistrála). Nakonec jsem začal jezdit ráno, kdy jsou ty sloupky dole, a bral jsem to skrz Ovocný trh. Bylo by super, kdyby se tam dalo zaplatit třeba kilo za jeden průjezd a projet kdykoliv legálně. Pak by se ty sloupky daly strčit do víc ulic,… Číst vice »

Jakub P

To si nerozumíme, mýtné za vjezd do centra by bylo navíc k jeho neprůjezdnosti (nutnosti vyjet zpátky z centra plus mínus na stejném místě, na kterém tam člověk vjel). Otevřít historické jádro pro průjezd, byť se zpoplatněním, by mohl jen šílenec, který by ho chtěl zničit.

M H

A tramvaje ploužící se 30 km/h zajisté přispějí ke spolehlivé a rychlé veřejné dopravě…možná bude dostupnější, ale ocení to i ti, kteří tudy tramvají jen projíždějí? Nebudou spíše hledat alternativu kvůli zpomalení?

Facepalm

A kolik si myslíte, že tam ty tramvaje jezděj dneska?

M H

Netuším, nejsem vůbec z Prahy. Nicméně jakékoli potenciální zpomalování MHD a důsledné neoddělování jízdních pruhů MHD od pěších a cyklistických mi přijde nevhodné vůči MHD a cestujícím. Aby byla MHD lákavá, musí být rychlá a spolehlivá…bude-li se táhnout za cyklistou či se pomalu ploužit mezi chodci, nebude ani jedno.

Marek

Jenom doplním, že se v Praze začínají objevovat značky, které určují max. povolenou rychlost (např. 30 km/h) mimo tramvaj (tzn., že tramvaj může jet klidně 50 km/h).

Je to např. v zónách v Karlíně, v ul. Jana Želivského (od Nákladového nádraží Žižkov na Biskupcovu), v ul. Českomoravská (zde to platí jen v jednom směru v nočních hodinách).

Jakub P

Jo, MHD musí být rychlá a spolehlivá, to je pravda. Ale zároveň platí, že tramvaj v centru nikdy superrychlá nebude a nemá cenu si na to hrát za cenu toho, že by z ní byla těžko překonatelná bariéra. Pro delší rychlé cesty v centru města je metro, případně S-bahn/RER apod. pokud jsou. Tramvaj může jako rychlý prostředek sloužit v širším centru a na periferiích, ale průjezd centrem bude mít vždycky pomalejší a maximální limit vyšší než 30 to ovlivní jen minimálně. Daleko víc pro její rychlost, a zejména spolehlivost, udělá to, když bude mít preferenci na světelných křižovatkách a když… Číst vice »

Honza Vrba

Metro ano, ale musí to bejt jak do sklepa pro brambory, ne cesta k zemskýmu jádru.

Jakub P

Pro průjezd přes celý centrum je to vedlejší, jestli člověk stráví cestou do metra tři nebo pět minut. Pro cestu na jednu nebo dvě stanice v případě hlubokýho metra se zas vyplatí jít pěšky, nebo se svézt tramvají a bude vedlejší, jestli to ta tramvaj jede šest minut nebo osm… Je celkem dobrý si uvědomit, že různý vlastnosti „ideální“ MHD jdou občas proti sobě a výsledek bude vždycky o kompromisech. Třeba husté zastávky znamenaj, že to na tu nejbližší budete mít vždycky blíž, ale zároveň prodlužujou jízdní doby. Metro v malý hloubce znamená rychlejší dostupnost, ale zas ho nemusí být… Číst vice »

Gwann

jen to sklepní metro občas má destruktivní vliv na zástavbu na povrchu…a občas z rozličných důvodů vůbec nejde… (řeka, sklony, podloží)

Jakub P

Rychlost tramvají daleko víc ovlivňujou jiný faktory než rychlostní limit na ulici, která má délku 400 m a je tam uprostřed zastávka a světelná křižovatka, na jednom konci světelná křižovatka a na druhým průjezd pěší zónou…

DonVinkrozzo

Já jezdím „pade“ když to situace dovoluje

martin.k

Takže se sníží rychlost tramvají… Což je škoda, minimálně od mostu k zastávce Dlouhá třída se dalo jet i více jak 30 km/h.

Facepalm

čímž se nahnalo aspoň 10 vteřin…

Jakub P

Za zcela optimálních podmínek možná i 15, od mostu k té zastávce je to 130 metrů…

Jiří Kocurek

Tak moment. 130 m za 15 sekund je 32 km/h. Takže jak chcete těch 15 sekund zkrátit?

Malé stydlivé prasátko

Akcelerace, decelerace… Nechtěl bych sedět, natož stát, v takové tramvaji, která to od zastávky instantně rozpálí na cestovní rychlost.

Jakub P

Asi jsem měl napsat 11, aby ta ironie vynikla…

Grossák

Pokud někde platí limit 30 km/h, dodržují ho akorát tramvaje, protože mají tachograf a přísnější dohled než ostatní. Ti obvykle aspoň trochu zvolní. V Revoluční se předpokládalo, že 30 km/h bude platit pouze pro nekolejovou dopravu, obdobně jako třeba v Jana Želivského, kde díky tomu v reálu jezdí auta a tramvaje přibližně stejnou rychlostí. 🙂 Uvidíme, co bude v usnesení.

Beekee

Aspoň nějakých 2.5 m v asfaltu měli pro auta nechat. Bylo by to tišší. A ta auta tam budou jezdit stejně

Pzag

To by se nemohlo později nadávat na hluk.

Jirka

Kostky dělají rámus, místní asi moc nadšení nebudou. Stojany na kola jsou fajn, ale jako cyklista dlažební kostky nemusím.

Bjorn

30 km/h a hladké kostky… Strach bych opravdu neměl.

IBM

To budou mít v okolí radost (myslím tu dlažbu místo asfaltu)

M H

Přesně, hygienu na ně a zajistit nepřekročení hluku v nočních hodinách libovolným projíždějícím autem…

LiborV

Při dodržování rychlosti 30 km v hodině i v noci by nemělo dle lidí z magistrátu dojít ani při položení dlažebních kostek k překročení hygienických hlukových limitů. Místní si přáli širší chodníky a především stromy. Odborníci na výsadbu zeleně doporučili v souvislosti s tím jaké jsou možnosti v dané lokalitě přivádět ke stromů pravidelnou závlahu povrch vozovky, který vsákne dešťovou vodu. Kterou se pokusí dostat k těm stromům. Místní psali petice za snížení rychlosti v ulici i za více stromů.

M H

„Při dodržování rychlosti 30 km v hodině i v noci“ ano…praxe bude tak jak to již bývá docela jiná…

Leinad

Jsou místa, kde strom roste, i když je kolem asfalt.

Polabský

Ta vsakovací dlažba není špatný nápad.Jen v zimě nebude možné povrch solit.