Revoluce v dopravě skončila. Segway končí s výrobou stejnojmenného vozítka

Vozítka segway v roce 2015 v Praze. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=41314840Vozítka segway v roce 2015 v Praze. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=41314840

Společnost Segway ukončí k 15. červenci výrobu svého stejnojmenného dvoukolového elektrického vozítka. Firma přitom původně tvrdila, že její vozítko bude

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
žlutý klandr

Myslím, že hlavní problém Segwaye spočívá v tom, že to není ani vozidlo, ani chodec, takže nemůže bezpečně jezdit ani po silnici, ani po chodníku.

Bob

Kolečkové brusle, lyže nebo skateboard také nejsou chodec. Za chodce je považována nanejvýš ta osoba, která je používá. Ostatně takový dětský kočárek nebo ruční vozík o šířce do 60 cm nepochybně jsou vozidly, což ovšem ještě neznamená, že je pravidla silničního provozu nemohou z režimu nemotorových vozidel vyjmout. Podobně invalidní vozíky, motorové i nemotorové. Hlavním problémem je jisté ministerstvo, které nedokáže při formulaci právních předpisů myslet trochu obecně a dopředu a nedokáže adekvátně reagovat na realitu.

Greta

Celkem logické rozhodnutí, bylo zastaralé, na trhu jsou lehčí a praktičtější koncepty.

Bob

Na druhou stranu jsou výrobky, které mají daleko menší odbyt a vyrábějí se v méně kusech, a přesto se je vyplatí vyrábět. Za situace, kdy do vývoje již investováno bylo, je poněkud zvláštní, že rovnou zastavili výrobu – člověk by řekl, že každý jeden další prodaný kus zvýší zisk či sníží ztrátu. Takže buď je za tím přesycení trhu ojetými vozidly v důsledku restrikcí, nebo to mohou být třeba i obavy z nějakých žalob – tedy že se nevyplácí vyrábět nebezpečné věci, protože spotřebitelé by pak mohli výrobce stáhnout z kůže.