Revoluce pro taxíky: stát zjednoduší pravidla, taxametr nebude povinný

Vozy taxislužby. Foto: Ministerstvo dopravyVozy taxislužby. Foto: Ministerstvo dopravy

  Ministerstvo dopravy dokončilo novelizaci silničního zákona, která výrazně mění pravidla pro provozování taxislužby. Nový zákon, který úřad poslal  do

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Andrej

zdravim. ak niekto potrebuje promo kod do Taxify aplikacie s 5 eur zlavou na prvu jazdu s Taxify, tak tu je: RH6PA. pomozete sebe aj mne. dakujem.

Aslanex

Je mi líto, že se musí na všechny takové nesmysly psát zákon… Pokud nějaká velká služba prokazatelně propaguje nelegální řidiče, kde je problém ji zakázat za spoluúčast na zločinu?

Vít Jůza

Pokud není podmínkou předem prokazatelně sjednaná cena v každém případě, je to špatně.

babilon

Cena za km a za minutu sjednaná je. Už vidím, jak si mávnu na taxikáře, nahlásím nějakou obskurní adresu a on z hlavy vymyslí, kolik to bude stát.

Petr.R

No nevím, ale třeba v olomouci je 99kč, jinde jsem viděl i 79 a 49 možná starší, a tuším, že je to ve více městech, tak oni vlastně ten taxametr nepoužívají i dříve a lidi co vědí, že nepojedou mimo město tak zaplatí jen to.

Martin1

Možná jsem to úplně nepochopil (pro mě je dopoledne pořád brzké ráno), ale pro klasické taxi svítilny zůstávají. Jak je to ovšem s tím taxametrem? Ten nebudou muset mít alternativní služby (což je logický, protože jejich aplikace jsou přesné a je jasně vidět odkud kudy kam a za jakou cenu). A klasičtí taxikáři? Věta „Vyžadovat se ale nebude naopak při elektronické objednávce. Při ní nemusí mít auto taxametr, podmínkou ale je, že zákazník bude vědět před nástupem konečnou cenu.“ se podle mě vztahuje k jiným formám než k mávnutí na ulici. Ví se tedy jak to bude, když nebudou muset… Číst vice »

Gogo

K vybrání 500 Kč.

Martin1

To je trochu málo. Vyměnit u taxikářů jakousi nálepku za současná opatření (nutno dodat, která ale stejně obcházejí).

liberal shark

Výborně, přesně tak jsem si to představoval. Teď může ta uřvaná taxikářská mafie předvést, jak obstojí v konkurenci s Uberem.

Gogo

Taxikářská mafie bude řvát i nadále, protože pokud cenu za jízdu stanovuje např. aplikace kterou nelze ze strany taxikáře nijak ovlivnit (tolik známá turba u taxametru atd.) tak se to holt nebude líbit, proto se taxikáři brání Uberu jako čert kříži.

Marek T.

Zčásti máte pravdu, ale to se jedná o několik desítek podvodných taxikářů. Uber vadí ale i těm, kteří jezdí pod dispečinky nebo aplikací Liftago, která má kontrolní výpočet jízdného a taky neumožňuje podvádět. Já jezdím pod Liftagem, dodržuju to, co mi předepisuje zákon, a Uber mi vadí proto, že na zákon kašle a dělá si co chce. Kdyby po řidičích vyžadoval dodržování zákona, stejně jako to dělá třeba Liftago, tak proti němu nic nemám, byla by to normální konkurence. Takhle je to ale nelegální služba, která křiví trh, protože nedodržuje zákony.

babilon

Nebo jak Uber obstojí v konkurenci klasických dispečinků – protože nabírat řidiče z ulice teď budou moci i všichni ostatní.

Martin

Nebudou, naopak, od nova bude mit zprostredkovatel odpovednost za to, ze zprostredkovava jizdy jen tem, co splnuji co splnovat maji. To je to, co doposud chybelo a ceho Uber a Taxify vyuzivali.

To je jadro problemu a celou vec to z pohledu taxi resi.

Nalepky, vypocet ceny aplikaci atd. jsou uz jen detaily a myslim, ze je uvitaji a klasicti taxikari, doted napriklad nemohli jet za predem stanovenou cenu, museli se drzet ceny na taxametru a nepresahnout ji.

Pokud to nebude nejaky paskvil, tak je to konecne to, co problem ohledne Uberu a Taxify resi.

Martin

Bez problemu. Hlavni je odpovednost zprostredkovatele, ta Taxify a Uberu zabrani nabirat ridice bez vsech nalezitosti. To byl doposud hlavni kamen urazu, odpovednost chybela a Uber i Taxify toho vyuzivali. Diky tomu jak snadne bylo stat se pro ne ridicem meli neustale dostatek cerstveho masa, ktere jezdilo pod naklady a platilo vysoke odvody, nez jim to po nekolika mesicich doslo.Ukrajinci a podobme kteri tvori pater prepravni kapacity techto sluzeb pomalu vymizi a nezbude z toho nic, nez uplne standardni taxi. Uber uz s regulaci zacal, nove ridice bez nalezitosti nenabira, Taxify stale vse ignoruje, ale je to uz jen jejich… Číst vice »

MC

Naráží poslední odstavec na BlaBlaCar (ex-jízdomat)?

Netris

Na Liftago.

Honza

Liftago právě spolupracuje jen s klasickými taxikáři.

Netris

Myslel jsem to tak, že Liftago právě spadá do té nové kategorie zprostředkovatele legálních taxikářů, o které se píše v posledním odstavci.

Marek T.

Ne, ten naráží na Uber a Taxify