Revize slibů ministrů za ANO. D11 do Polska bude hotová o čtyři roky později, než sliboval Ťok
Budoucí D11 u Hradce Králové, ilustrační foto. Autor: ŘSD
Dálnice D11 z Hradce Králové až na hraniční přechod do Polska v Královci na Trutnovsku by měla být podle ministerstva
Tok Kroupa Skoupil Cocek Matl— tihle lidi jsou tam 15 let… a co . .nic
Pro zajímavost. V září schválila Polská vláda novou S5 – Vratislav, Svídnice, Valbřich, Bolkow. Což je pro čechy určitě důležitější směr než na Štětín.
Zatím „nemají ani čáru“ a hotovo má být za 8-9 let. Tak bude zajímavé sledovat co bude dřív.
Srovnání: Dálniční mapa Polska v roce 1990. Dálniční mapa Polska dnes.
Ano, mohli by to dokázat. Stavějí mnohem rychleji a není to jen tím, že mají placatou krajinu.
no ale taky maji jinou mentalitu.. Polak silnice stavi, cech je nici.. dej deb–lovi funkci a vymysli papir
Placatá krajina nemusí nutně znamenat výhru. Značná část polských rovin má písčité podloží, což vyžaduje při stavbě silnic a dálnic zvýšené náklady kvůli větší spotřebě kamene při výstavbě. Písek dokáže stavbaře pořádně potrápit, stejně jako zamokřená místa a záplavové oblasti, kterým je nutno se vyhnout, pokud je ovšem kam. Pokud ne, náklady strmě rostou. Vzpomeňme jen na potíže při výstavbě naší D11, která vede taky převážně rovinatým terénem – sotva byl hotov úsek od Libice k HK, už se musel opravovat. Před časem jsem jel v Polsku po nové čtyřproudé komunikaci dálničního typu směrem na Gorzów Wielkopolski a Štětín, a… Číst vice »
A řídit se už naučili?
Robert Kubica ano. Horší je to Karlem „padájou“ Abrahámem. Ale to jste asi k ranní kávě číst nechtěli.
Naučili. Doma jezdí většinou slušně, aspoň v západní části země: Jak tomu je na polském východě, mi není známo. U nás ale jezdí jak kanci, protože vědí, že se jim nic moc nestane, když je policie náhodou chytí. Vymahatelnost našich pokut k nim patrně ještě nedošla….
Ty první dva úseky (HK -Smirice, SmiřiceJaroměř) jsou nějak podezřele levné….
Tak levnější být logicky musejí. Nejen kvůli délce úseků, ale hlavně teda kvůli terénu.
Jaroměří a Náchodem dnes projedete plynule pouze v noci. Ve dne to je ploužení přískoky, a chudáci lidé, kteří bydlí u průtahu těmito městy, nebo dokonce u křižovatek s průtahem. K tomu přidejte neustálý kravál, smrad z exhalací, prach…Zejména v létě to je lahůdka, když si nemohou otevřít ve vedrech okno..Všechny ty žvanily, kteří tvrdí, že tato dálnice není potřeba, bych tam nechal pár týdnů bydlet a pracovat. Mnoho z nich by po té době bylo na pokraji zešílení, některé by možná vynesli i nohama napřed.
Proti každodenní Uhříněvsi i páteční Jaroměř ještě zlatá.
Když sjedu z D1 na ŘÍčanskou ulici v Říčanech u Prahy a v Říčanech pak odbočím na ulici Přátelství, za Uhříněvsí budu pokračovat Kutnohorskou, abych se po Štěrboholské spojce dostal na Pražský okruh, tak nepojedu pro pražském okruhu, alias D0 a to prostě proto, že ten kus městského obchvatu neexistuje.
A mooc by mě zajímalo, jak a kudy se vozily karburátory Jikov z Českých Budějovic do AZNP v Mladé Boleslavi.
Dalo se to čekat. A člověk jen bledne závistí jak to jinde jde. Viaduc Millau jižní Francie. Španělsko co pokrylo bezplatnými autovias již skoro celou zemi. Dokonce i Rusko nedávno. O Číně a spol raději nemluvit. U nás se mozna vrátíme k systému z dob minulých kdy se jelo na petiletky. I když v některých případech ,,kéž by aspoň ta petiletka,,.
No Rusko konečně postavilo dálnici mezi svými největšími městy. To bych opravdu za vzor nedával.
Ale Čína je úplně jiný kalibr, stačí se podívat na mapu. Už teď má nejhustější síť dálnic na světě.
91 km dálnice za 39 let od zahájení výstavby, to jest 2,3333 km za rok! Uff, to je na zápis do Guinessovy knihy, nebo ví snad někdo o pomaleji budované dálnici někde ve světě?
D35
D35 63km za 41 let. Stavba od roku 1978…
D43, alias Hitlerova/Stará dálnice. V provozu jsou 3 (slovy: Tři) kilometry. Běžte říct obyvatelům Lipůvky, že nová silnice není potřeba. Pak to zkuste v Letovicích, a jestli se o tytéž kamna chcete spálit potřetí, tak v Březové nad Svitavou lze pořídit.
kolika lidem ta dalnice fatk chygi? Vzdyt velka cast dnesnich obyvatel bydlela pred 80 lety jeste v zemljankach.. to neni urazka, to je proste fakt
Není mi známo, že by u nás v době před 80 lety někdo bydlel v zemljankách. Patrně máte na mysli nějaké jiné Česko. Úroveň bydlení pak nesouvisí s potřebou mít dálnice. Jsme tranzitní zemí uprostřed Evropy, a pokud nebudeme mít vyřešenou moderní dálniční síť všemi směry napříč republikou, bude nás tranzitní kamionová doprava dusit a ohrožovat čím dál víc. Dílem se nám pak bude vyhýbat, čímž přijdeme o spoustu peněz z dálničních poplatků. Navíc nestavíme dálnice jen pro tranzitní dopravu, ale hlavně pro sebe. Nebo se chcete neustále kodrcat po okreskách a přecpaných ( a hlavně nebezpečných!) silnicích první třídy?
A ten novelovaný zákon o urychlení to fakt o 3 roky urychlí? Takže kdyby se začala ta D11 stavět nově, tak by úsek Praha – Jaroměř netrval 44 roků, ale jen 41? Perfektní, tak to by teda byl fofr.
Sem na web chodí i slabší čtenáři.
Zdánlivě se jedná o negativní zprávu, ale co by za to dali ti, kteří potřebují jezdit vlakem mezi Ostravou a Brnem, kdyby se něco v úseku Blažovice – Přerov stavělo a něco bylo v pokročilé přípravě s dokončením posunutým pouze o čtyři roky. Tito lidé jenom závistivě koukají, jak to jinde jde dobře.
Obecně mám dopravní stavby rád, ale u každé je třeba se ptát, jestli je opravdu třeba. Tady si tím nejsem úplně jistý – do Polska už jedna dálnice vede. Jiné stavby mi přijdou důležitější
Polsko je velká země, hranice ČR a Polska (795 km) je jen o 23 km kratší než hranice ČR a Německa. Dálnice vede na její nejvýchodnější kraj ještě k tomu přes Brno, tedy od Prahy nejdřív na jihovýchod, až potom na sever. Dálnice přes Trutnov odkloní tisíce kamionů z Jaroměře a Náchoda. Směrem do Německa už vedou dálnice 2 (D5 a 8) a další 2 se staví (D6 a 7).
V podstatě je to tak jen další přelévání a podpora dalšího množení silniční dopravy. Proč se tím směrem neupraví a k přepravě skutečně potřebných věcí nevyužijí volné železnice?
Protože o věcné organizování někoho a někam a někde jaksi nemáme zájem. Žijeme v době mobility, kterou nám pokrok přinesl a rádi by jsme toho využívali.
Protože moderní stát potřebuje jak dálnice, tak i železnice. Jsou komodity, které je lépe přepravovat po železnici, a jiné zase po silnicích a dálnicích.
D7 nemá vést do Německa ale skončit na podkrušnohorské čtyřproudovce.
To je sice pravda, ale přeci jen je asi zjevné, že D35 v úseku Opatovice – Mohelnice by si zasloužila vyšší prioritu, než D11 od Jaroměře dál.
To záleží na úhlu pohledu toho, odkud kdo pochází. Věřte, že pro lidi např. z Trutnova a Dvora Králové, Krkonoš a Podkrkonoší je prioritou právě D-11, a D-35 jim je víceméně ukradená.
Já vám to rád věřím. Lidi z Litomyšle, Holic a Svitav to budou mít zas naopak. Takže to říkám s odstupem nějakých 100 km jak od D35, tak od úseků D11 Jaroměř – Královec a to i přes to, že mám Krkonoše a třeba i tu oblast mezi Trutnovem, Broumovem a Náchodem celkem rád.
Třeba ty na Moravě, že jo?
Takže z Prahy do Vratislavi přes Brno a Ostravu?
Hloupá doba, kdy si myslíme, že asfaltem se najíme.Bohužel není kam odejít, jakožto prostý občan.Betónovým lobistům bych popřál najít už tu obyvatelnou planetu, kdy si budete moci na holé louce vybudovat mnohaproudové dálnice s neomezenou rychlostí kolem dokola a vozit brambory z jednoho konce na druhý.Proč se vedle nestaví hned železnice?Asi proto, že to tak nesype do kapec zainteresovaných do automobilového průmyslu.Brečím dobře, ale na špatném hrobě, jen se smířit s dobou, která také jednou zkončí.
Je to tu špatný hrob, soudě dle míry opojení dopravou jakožto modlou, ale odlišný náhled na svět je rozhodně zdravý, dávám plus a přeji hezký den. 🙂
Ale jo, taková rovnikova Afrika nebo třeba Antarktida, tak tam toho asfaltu moc nepotkate, možnosti jsou.
Staří Římané byli asi idioti, když stavěli dál−kové sil−nice.
Takže během 12 měsíců dojde k posunu o čtyři roky, ale stejně jim to nebrání hned nabídnout nový (zaručený) odhad dokončení?! Co je tohle za klauni? Proč prostě nemůžou říct „ani přibližný termín dokončení neznáme“
Protože to říct nechtějí (voliči) a protože slibem nezarmoutíš (voliči). A protože přece „nekecají a makají“ (voliči).
Co tím chce básník říct? Zřejmě něco jako: „Dálnici dostaví až příští vláda ODS, my to nezvládneme. Ale makáme.“
😀
S tim ODS je to dobra parodie!
Víte, já si ještě na rozdíl od mas vzpomínám, že za ODS věci veskrze fungovaly a dokonce se i stavěly velké projekty. Občas nezdanily jejich ženy nějaké kabelky, no. Ale Čapí hnízda si ti lidé nestavěli.
Uvedl, že bez změn právních předpisů výstavba příliš urychlit nepůjde. „Proto jsme připravili novelu zákona o urychlení výstavby, kterou snad příští týden bude projednávat vláda,“
5 let mají ministerstvo dopravy, financí, spravedlnosti, životního prostředí…co jim teda ještě chybí?
Uzákonit, že každý pekař musí prodávat nejméně 50 % zboží z Agrofertu.
Tak dlouho usilovali o to, aby si ty klíčové pozice urvali, až při tom rozházeli všechny prachy! 😀
ANO, už je líp. 8 roku budou řídit MD a dalších 8 roků stavět. Tak snad to ne pokazí loňský průměr otevření 4 km dálnic.
Kdyby šlo jen o blbé dálnice…
Takže 2030
Přihazuji další 3 roky.
Každý další den bez D11 dostavěné alespoň do Jaroměře (včetně související přeložky I/33 ) je utrpením a hazardem pro všechny, co po té původní přetížené silnici musí jezdit a nebo jim jen kříží cestu. Stavební tempo je přitom takové „piánko – ano, ne“, lhůta něco přes tři roky na novostavbu v mírně zvlněném terénu, kde není nutné razit žádné tunely ani betonovat dlouhé a vysoké mosty. Chápu, že vše je o penězích, „nejsou lidi“, existují také nějaké technologické lhůty, neporučíme větru dešti, ale pozorovat, jak se hlemýždím tempem staví silnice, která už měla být minimálně 10 let hotová – to… Číst vice »
Není třeba pospichat, než vyvlastni pozemek panu soudci nebo se rozhodnou pro to náhradní řešení, resp. vyvlastni někoho jiného, tak se to v klidu dostaví.
Hazardem je ovšem úplně něco jiného než absence dalších a dalších a dalších dopravních staveb (zejména dálkových silnic), jenže to mnoha lidem bohužel nedochází. Místo toho jen hledají, kam by problém odklidili, aby jej neměli na očích.
Kdyby byla u moci nějaká ze stran, která je v současné době v opozici, nebylo by to o nic lepší.
nebylo ale aspoň by se nechlubily jak makají a šup 4 km loni, hurá
A proč to tedy bylo o hodně lepší v minulosti?
A neslibuje Andrej neustále jak to všechno zařídí, jak má všude profíky? Teď vládne prakticky sám, ČSSD i KSČM mu vše odmává, a přesto je to spíše horší než lepší.
Když zrychlí přípravu, tak se pro změnu doberou toho, že na všechny stavby nebude dost peněz. Takže přehnaný optimismus Kremlíka není na místě.
Ač na přibližně stejný návrh dálnic koukám od dětství, pořád si nemůžu zvyknout, že Praha-Hradec a Hradec-Trutnov se má brát jako jedna dálnice.
Už v příštím roce ubydou peníze na dopravní stavby, takže můžeme být rádi, že se tempo výstavby zpomalí.
Festival nesplnenych snů pokračuje. Myslím, že reálně je ohrožen i termín dostavba celé dálniční sítě v roce 2050.
„Celá dálniční síť“ nebude dostavěna nikdy, ostatně nikdo pořádně neví, co to je. Jakékoli termíny jsou zbytečné. Co je vlastně cílem? Vozit nej- nej- nej- nejvíc, nej- nej- nej- nejdál, a vše jen po silnicích?