Úřad našel další riziko u 737 MAX, zkušební let Boeing odkládá
Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing
Americký Federální úřad civilního letectví (FAA) zjistil další možnou bezpečnostní závadu u Boeingu 737 MAX, která může mít vliv na
Řeknu k tomu následujcí: 1) Problém Boeingu je jen špička ledovce. Je to mnohem hlubší, je to dekadence a degradace celé společnosti v USA ve všech oblastech bez ohledu na obor podnikání. 2) To, co se stalo u certifikace Boeingu 737 MAX, je velkým ponaučením pro všechny letecké úřady světa. Ale nelze se zastavit pouze zde. Lidé si musí položit otázku, které procesy vyššího řízení vedly k tomuto důsledku. Hledat kořenovou příčinu. A zde naznačím, že to je právě to, co se odehrává pod bodem 1). Bohužel podobné procesy lze sledovat i v západní Evropě. Nikdo není neomylný a pokud… Číst vice »
Ten překlad problému v textu není úplně ideální.
„… data processing by a flight computer on the jetliner could cause the plane to dive in a way that pilots had difficulty recovering from in simulator tests, according to two people“
„Letovým počítač letounu zpracovává data takovým způsobem, že může způsobit významný pokles přídě takovým způsobem, že piloti při testech na simulátoru měli potíže polohu vybrat“
Sám se opravím, nějak jsem se nesoustředil v tom horku napsal to hezki šeski, pardon:
„Letový počítač letounu zpracovává data takovým způsobem, že může způsobit významný pokles přídě, který piloti při testech na simulátoru měli potíže polohu vybrat“
Ten konec zní nějak divně 😀
No vidím, že mi to dnes úplně dobře česky nejde… člověk něco poopraví a doplní je z toho paskvil. Ale fakt je tu strašný vedro, třeba mi to odpustíte. 😀 Do třetice?
„Letový počítač letounu zpracovává data takovým způsobem, že může způsobit významný pokles přídě, přičemž při testech na simulátoru měli piloti potíže tuto polohu vybrat“
Dive (nosedive) = (esp. of an aircraft) a fast and sudden fall to the ground with the front pointing down
Já bych navrhl překlad:
…podle dvou osob mohlo být (nesprávné) zpracování dat počítačem řízení letounu příčinou uvedení stroje do náhlého strmého klesání (nosem dolů) takovým způsobem, že piloti na simulátoru měli problém letoun vyrovnat
Jojo, já tam nechtěl vkládat věci co tam přímo nejsou uvedené. Čeština je citlivka. Nose dive je každopádně v letectví výraznější / strmější pokles nosu nad rámec obvyklých poloh (letadlo může klesat i nosem nahoru).
Řekněte mi prosím, kde je ta hranice mezi rozhodnutími „Vracíme se k rýsovacím prknům“ a „Nemá to cenu, kašleme na to“…? Já tady pořád říkám, že vyvíjet donekonečna letadlo, které je +/- stejné 50 let je hloupost a 737 už narazilo na svoje limity. Mi neříkejte, že to Boeing neví. Prachy před bezpečností?
Ono teda není staré 50 let, že. Koncepce je stará 50 let. Například tam původně nebyl letový počítač o kterém je řeč a řídili to tři piloti. Nemělo to kompozitní díly atp. Sranda je, že ještě před rokem se obrovský podíl amatérů bil za klasiku ovládání po lanech a nenáviděl FBW a ty hnusný kompjůtry s jejich přebujelým digitálním sebevědomím třeba v Airbusu a najednou je to opačně. 🙂 Jinak vyvinout nový typ trvá tak desetiletí, takže mohli mít Max nebo nic (první čáry v CADu). S nic se špatně konkuruje a nemuseli by mít na vývoj nového letadla, což… Číst vice »
Aerodynamika platí těch 50 let nezměně … není důvod jen kvůli tomuhle číslu něco zahazovat.
Pořád to bude mít křídla, trup, kolečka … a tvar je osvědčený … a tyhle šolichy kolem jsou jen šolichy kolem.
Docela se obávám, že s takovám přístupem zachvilku doklušou k trumpíkovi pro státní záchranu.
Nebojte se, jenom sníží dividendy.
Já přeji Boeingu jenom to nejhorší ! Upřednostnili zisk před bezpečnostní a stálo to stovky životů ! Doufám, že pozůstalí vysoudí stovky milionů ! Rovněž letecké společnosti, jejichž MAXy stojí na zemi. Já být majitel letecké společnosti, tak už si neobjednám ani jeden !
Kdyby vysoudili stovky milionů USD, tak by právníci Boeingu bouchali šampaňské, odškodné bude spíš o 2 až 3 řády výš.
Problémy s MAXem jsou učebnicovým důsledkem korporátního myšlení a řízení, kdy manažery nezajímá nic jiného, než uspokojení akcionářů. Vůbec nevidí produkt ani zákazníka, jenom čísla. Červená nebo černá.
Zjevně již „kvalitnější“ (re)certifikační proces. Palec nahoru. (nefunguje mi „smajlíkobórd“ :o( )
… a ještě by někoho „osvíceného“ mohlo napadnout prověřit i jiná „letadla“, která byla certifikací „protlačena“ podobně jako 737MAX … (bez ohledu na výrobce) … snad taková teda nebyla(?).
Snad ne, ty důvody k odfláknuté certifikaci mi u MAXe přišly hodně specifické. Neřekl bych, že EASA jde Airbusu na ruku, jako FAA Boeingu.
To asi ne, ale co třeba 777X?