Reuters: Boeing na konci června začne s certifikací 737 MAX
Boeing 737 MAX7. Foto. Boeing
Společnost Boeing plánuje na konec června první certifikační let s upravenými letadly Boeing 737 MAX. Uvedla to agentura Reuters s
Je úpravou kabeláže vyřešen celý problém? Měl jsem ze začátku (možná špatný) dojem, že je problémem software.
Ze začátku byl problém sw, ale to se vyřeší celkem rychle. Pak se ale tuším začaly objevovat i tyhle „fyzické“ problémy, což je důvodem pro těch X odložení zprovoznění.
Jak bylo napsáno, těch problémů postupně vyskákalo víc, jestli oprávněně nebo čistě z důvodů toho, že panovala velká paranoia a zlost na Boeing, těžko říct.
Bordel v nádržích určitě nebyla paranoia…
MCAS je důvod uzemnění a vyžaduje/doval překopání všeho okolo celého tohoto systému. Software, redundanci jeho vstupů, nové postupy pro výcvik.
Kabely jsou „standardní“ nález potenciálního rizika (ne aktuálního), jakých je na všech typech každý měsíc několik, vystavují se na to bulletiny (FAA i EASA), které vyžadují provedení úpravy do bezpečného stavu, nicméně to není důvod pro odebrání certifikace. Každý typ za život projde stovkami podobných větších i menších zásahů. Co je na tomto případě poutavé je jen to, že Boeing musí upravit všechna už vyrobená, ale ještě nepředané letadla a těch je docela dost.
Já teda nevím. I kdyby to letadlo bylo v pořádku, tak dost lidí s tím letadlem prostě letět chtít nebude.
99% lidí při nákupu letenky nebo zájezdu nepátrá po tom, jakým letadlem poletí a při nástupu do letadla nepozná, co je to za model.
99% výroků obsahujících číslovku 99% je nepravdivých.
Mě tedy přijde běžné, že cestující po nástupu uslyší „vítáme Vás na palubě našeho Boeingu 737-800….“
Ale to už bude pozdě vystoupit… 🙂
To možná jo, když bude náhodou poslouchat a rozumnět dané řeči, ale těch, co v tuto chvíli začnou střečkovat a vystupovat, bude 0.01 % 🙂
Jasně, ale vezmete pingl a vystoupíte?
A ani nemá možnost to ovlivnit. Daleko více bych se bál letět letadlem v Rusku nebo Africe. A může to být spolehlivý typ letadla.
V Rusku mi jednou upadl na klín boční panel v Tupolevu. Ale k tomu měl nakročen i panel (včetně vnitřního skla) u SW zhruba před rokem, upozornil jsem na to nějakého zaměstnance, který seděl ve druhé řadě „business class“ a ten mě upozornil, že cestující nesmí na boční panel sahat, protože kdyby upadl, cestující ponese odpovědnost za následky. Nikdo se na to nepřišel ani podívat.
V KLM letos pod bočním panelem vylézal chuchvalec kabelů s lehce rozpojitelnými propojkami, ale to už jsem po předchozích zkušenostech neřešil.
To máte tak když létate starými typy, a je jedno jestli Tupolev nebo Boeing, 20 a více let staré letadlo to už je moc, 🙂
A proto létají přes oceán 25 let stará letadla
Pro takové případy je v záloze přejmenování. Většina lidí nepozná Max od jiných typů.