Řešte železniční mosty přes Vltavu v Praze okamžitě, vyzvali ministra zástupci kraje a dopravců
Železniční most pod Vyšehradem. Foto: Jan Sůra
Podle signatářů výzvy hrozí kolaps železniční dopravy, nákladní dopravci budou chtít kompenzace za odklonové trasy.
Má někdo tušení, co by stálo mostní provizorium vedle jednoho, či druhého mostu? Po zprovoznění nového mostu by šlo poslat třeba na východ, tam by se jim určitě někde šiklo.
tedy štve mě že se dělají buhvíjaké petice za zachování mostu, ale že by se dělaly nějaké petice za most nový, to ne.
Mě tedy ten nový most co navrhuje Správa Železnic rozhodně nijak neuráží.
Jedna taková existuje, viz https://www.petice.com/petice_za_nahrazeni_elezniniho_mostu_pod_vyehradem
https://www.loosovavila.cz/akce/2023/2/2/diskuzn-veer-zachrame-eleznin-most
Plánování je to co nám nejde. Most mohl zustat stát a fungovat jako lávka pro pěší a kola, chtělo to ale dostat vlaky pod zem. Tunely Hlavák – Smíchov – Beroun mohly vše vyřešit. Stálo by to balík, ale stálo by to za to.
ok, tak v praze bude jeden tunel a zbytek republiky bude jezdit autobusama. co tam mas dal?
Georgi, tohle byla reakce na to nechat stát most. Stát am muže jeste léta, ale nemuže sloužit svemu učelu, to jest most pro železnici. Kola a peší by dal jeste léta. já sám se na nový most teším. Tak to je celé.
Nejsem z Prahy a tak dám jen dotaz. Nešlo by postavit nový, tříkolejný most formou repliky, tedy „z dálky“ na pohled stejný?
Třeba se to tady řešilo, potom se omlouvám, abych nebyl za Plhu.
To by asi šlo, ale s největší pravděpodobností by u nového ocelového mostu nevyšly hlukové limity.
Ten hluk něco způsobuje, věřím, že technické řešení by se našlo.
Tak zkuste být konkrétní. Pokud budete dělat repliku stávajícího mostu, tak to bude rámusit furt. Pokud tam dáte průběžné štěrkové lože, nebude to replika, ale zcela jiný most a „zachránci“ se zase pominou.
Nejsem stavebník, ale pokud vím, tak u nových konstrukcí řešení existují.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50156832/00630-vyrizeni.pdf
Hluk způsobuje přímé položení pražců (mostnic) na ocelový rošt konstrukce.
Technické řešení spočívá ve štěrkové vaně. Vzhledem k potřebě tří kolejí je nutné mít mostovku tlustší. Pak vám stejně ta podoba moc nevyjde. Podobné to bude maximálně tím obloukem. Dělat výplň stejně (podle starého mostu) je jen komplikování konstrukce.
Jistě by mol být navržen tak, aby limity splnil. Nový most by každopádně měl průběžné štěrkové lože, což samo o sobě brání vzniku většiny hluku.
Samozrejme, ze by to slo. Ale co z toho?
Tím by se možná daly uspokojit všechny strany.
Pochybuji, oni chtějí ten starý s patinou a stářím.
Kdo oni? Já vidím v co možná nejpodobnějším tvaru kompromis, a ten by mohl (ne nutně musí) být tak nějak přijatelný pro všechny.
Oni, ti co trvají na původním mostu.
Tezko. Jedna ze stran chce novy most.
Já píšu o novém mostu se starým vzhledem.
Starý vzhled nebrat, protože je tam spousta nepřístupných zákoutích, kde se drží nepořádek.
Ano, šlo. Úplně stejný by nebyl. Minimálně v místě krajů oblouků by ale musel být vyšší, protože ty nyní nesplňují přepnutí na 25kV.
Tak měl jsem na mysli celkový pohled.
Hmm, s takovým přístupem, mít na všechno „moderní“ repliku původního stavu, by se v Pražské MHD mohly třeba prohánět nízkopodlažní bateriové pseudokopie legendárního autobusu Škoda 706 RTO, nebo nízkopodlažní tramvaje T3 jen proto, že byl někdo na to po celá desetiletí visuálně zvyklý…
Je třeba si určit, co je cíl a co prostředek.
V tomto konkrétním případě je cílem dostat vlaky (v dostatečném množství) na druhou stranu řeky, prostředkem k tomu je kapacitní most.
Most co tam asi tak 120 let stojí a zatím nespadl, není žádný technický zázrak a nebyl ani v době svého zprovoznění.
Nepsal jsem nikde, že by bylo dobré vše nové dělat ve starém tvaru. Tady se bavíme o jedné, konkrétní, pamákově chráněné stavnbě na výjimečném místě. Srovnání s historickými vozidly bych nedělal, ta nejsou přímo vázaná na místo, most „vrostl“ do místa.
Tak až ten starý most konečně zmizí, bude do místa „vrůstat“ zas ten nový.
Ještě štěstí, že nikoho nenapadlo navrhnout zpamátnění původního mostu přes Labe mezi stanicemi Děčín-východ a Děčín-Prostřední Žleb.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/01/zleb2.jpg
To máte pravdu, já nejsem z Prahy, tak jsem dal jen názor. Za věci ve svém místě bych se bral jinak.
Však ona tam ta nová ocelová konstrukce vroste, ať už bude vypadat jakkoliv.
To je docela možné.
Vsak nizkopodlaznich te trojek, jenom proto, ze je tu na ne nekdo zvykly, jezdi po Praze celkem hromada.
Šlo, ale je to nezbytné? Navíc by stejně nebyl nýtovaný a musel být postaven podle nových norem, tak by vypadal proporčně trochu jinak (navíc ta třetí kolej).
Nic není nezbytné, ani naš bytí na planetě, ani doprava v Praze.
Most by nevypadal stejně, ale nejpodobněji a splňoval by podmínku rozšíření i podmínku bezpečného provozu.
já bych to tak udělal, ale oni mne zapomněli pozvat do soutěže.
Ale nechápu co z toho. To současné staré železo má jistou historickou hodnotu (nijak zvláštní, ale lidi si zvykli), kopie žádnou takovou hodnotu mít nebude, bude to jen napodobenina.
Úplně nový most se třemi oblouky vyhoví úplně stejně a nebude si hrát na něco co není.
Tady jde o panorama, nikoli o železo. Ty nýty do současné doby viděl málokdo, most miliony lidí. Je na mnoha filmech a v podstatě na žádném filmu nevidíme jediný nýt.
Jde vám v panoramatu o každou šprušli? Já že hlavním prvkem nově navrženého mostu jsou úplně stejně tři oblouky, což je ta primární dominanta. Pochybyji, že si někdo pamatuje příčkování, kromě toho „že tam něco je“.
Věc názoru, neshodneme se. Nevyjadřuji se proto, abych něco někomu nutil.
To je jako s tím Felixem Holzmannem: Aby most vypadal co „nepodobněji“ tak to by musel vypadat
jako Anča Julčová, která si je teď mnohem, ale mnohem podobnější.
Je zajimave, že naši předci nestavěli kopii už tehdy v roce 1900, kdy most vyměnovali za dvoukolejny.
Bylo to jejich rozhodnutí. Tady nejsme v jejich situaci, na diskusi se dávají názory a já jsem dal názor. Co je na tom tak zajímavého netuším.
Zajímavé je, že několik „pseudoreplik“ se v soutěži objevilo, ale nikdo to nenavrhl jen se dvěma oblouky konstrukce pro tři koleje. Vesměs to byly dva mosty, tedy pohledově těžkopádná monstra, s docela odlišnym chovánim v průhledu.
To je gól. Tak Praha, která blokuje rekonstrukci bude někoho vyzyvat. Scheinhera okamžitě vyhodit
mne doted neni jasne co se v praze po volbach (nekdy loni na podzim) deje a co je aktualni scheinherrova pozice.
A.Scheinherr je stále radní pro dopravu. Co se stalo? To je jednoduché, koalice SPOLU kterou vede ODS utrpěla v Praze vítězství v komunálních volbách. Má příliš málo zastupitelů aby mohla sama vládnout, a případnou koalici s ostatními si pánové Zajíček a Benda představovali stylem my šéf, ty šoupej nohama. Ovšem k jejich překvapení jim do truc-koalice s ANO hodila vidle H.Marvanová. A.Scheinherr nechal zpracovat studii prodloužení životnosti stávající konstrukce, která pokud jsem to správně pochopil počítá s výztužemi mostovky. Za Prahu zpracoval návrh nového mostu IPR a ten se v soutěži ministerstva skončil na druhém místě (ten červený steampunk). V… Číst vice »
strategie byla most nahradit a kdyz nevysla, udelali architektonickou soutez.
a scheinherrovo plaseni s profesorem bruhweilerem neresi dalsi funkce mostu, je to jen zaflikovani soucasneho.
Opravu současného mostu/repliku vidím jako horší z možných variant. Třetí kolej a zastávka Výtoň bude určitě potřeba. Ovšem pokud nemá dojít k rozvratu dopravy v Praze dojde nejspíš k zaflikování současného mostu.
Mně osobně se líbí návrhy nového mostu od 2T Engineering i od IPR. Vítězný návrh lépe řeší okolí mostu, ten druhý mi přijde vizuálně lepší.
Píšete úplné nesmysly. Scheinherr rekonstrukci neustále blokuje. Teď, když jeho návrh skončil druhý, tak pro změnu torpéduje celou soutěž. Čímž opět prodlužuje začátek řešení havarijního současného stavu. Tzn. Scheinherr a Praha je zodpovědná za min. tříleté zpoždění rekonstrukce a teď řve, ať se s tím něco dělá. Takže nepište kraviny
Ani použití peprnějších výrazů z vaší strany nic nezmění na faktu, že ze strany SprŽel není provedena příprava na rekonstrukci/novostavbu mostu na Výtoni.
Úsek Radotín – Krč není dvojkolejný, zastávka Kačerov je obsloužitelná pouze z trati Krč-Vršovice, v úseku Krč-Zahradní město není ani AHr.
A ani nebude 😀 Dokud se buď celý most pro vlaky nezavře, nebo někdo nepochopí, že na téhle konstrukci vlaky prostě jezdit už nemohou. Tak co by kdo projektoval, když tady je stále poptávka po ponechání stávající konstrukce (asi pro cyklisty a pěší).
Tou přípravou samozřejmě myslím vybudování použitelné objízdné trasy, tedy zdvoukolejnění ideálně celého úseku Radotín – Krč – Zahradní město.
Branický most se opravoval před cca deseti lety, zastávka Kačerov byla vystavěna v podobnou dobu. Nepamatji si, jestli to bylo v rámci jedné stavební akce. Ale to nic nemění na smutné skutečnosti, že při opravách se nemyslí dopředu a tak se pak provádí rekonstrukce opraveného (naposledy prodloužení nástupišť na Rudence).
Skutečně blokuje? Jsem si všiml jeho poměrně silných aktivit pro podporu původního mostu (ehm, miomochodem to byl rok 2018) to jistě, ale úřední reálné blokování, to je trochu něco jiného.
Dokonáno jest. Jsem zvědav na objezd zátěže relací Pha – Cb – Pln …
Dosud tam byl vcelku veget od nočního provozu.
Ke strojům … 😏
Balkán..
To je tak, když se v devadesátkách na železnici dlabalo…
Na údržbu tohoto a dalších mostů (a na železnici celkově) se dlabalo dávno před devadesátkama.
Protože se měl komplet přestavět už v sedmdesátkách 😀
Proč by zrovna devadesátky měly být výjimkou…
Protože v devadesátkách už začínalo být lépe. ČSFR (nebo jak se to vylhané Těžkoslovensko tenkrát jmenovalo) a poté i ČR byly v devadesátkách velmi chudé země. A neexistovala EU a tedy ani dotace. Tomu odpovídalo i to, co bylo možno udělat.
Jasně, dotace. Jak s nimi ovšem souvisí samotné zvýšení preference individuálních přeprav po silnici před hromadnými po kolejích?
To nesouvisí s devadesátkami. To je tím, že navzdory dopravním indukcionalistům většina lidí zkrátka raději jede autem než vlakem, pokud si může vybrat. A to prakticky nezávisle na tom, jak vypadají silnice a dálnice, kterých v té době opravdu mnoho nebylo i ve srovnání s naším dneškem, natož se západem.
Brýtro!
Jak to tedy je s tou C2 vs. nákladními vlaky?
Co by, teoreticky by se dalo, prakticky těžko, protože zároveň platí snížení objemu dopravy (zatížení mostu) myslím na 60%. A je vymalováno.
Omlouvám se, nejsem v tomto ohledu znalý, ale jak přes C2 vůbec mohou jet lokomotivy těžší než 80 tun?
Lokomotivy to mají trochu jinak. V rámci jejich zkoušek se jejich zatřídění stanovuje dynamicky, nikoliv staticky a tak téměř všechny lokomotivy (včetně Vectronů a Goril) vyhovují zatřídění C2.
Nevyhovuje pouze Pendolino (C3), Čmelák a Voith Maxima ( D2).
Takže to znamená konec Pendolina na západ Čech?
Ale vůbec ne ! Bude končit na hlavním, dále pojede Městský slon a na
Smíchově bude náhradní souprava.
👍😋
Brejlák s Interjetem už byl PraHlavní – Beroun (přes Rudnou, podle zpoždění souprav protažení třeba do Zdic)
Městoslon jen na úsek po Praze by bylo dobré SC.
No, pokud to opravdu jinak nepůjde, pendolino zapřihnuté za žehličku jako tažené a ne jako hnací vozidlo by třeba mohlo projít.
Pojede mimo Hlavní přes Bubny, Rakovník a Žlutice. Bude tím zároveň důstojně nahražena neudělaná modernizace na Kladno.
Starý most se prostě musí vyměnit a muselo to dospět až k současnému stavu, kdy je na spadnutí. Jinak by to přes památkáře neprošlo.
Na Branický most se bohužel nestihla přidat druhá kolej. Nicméně i tady by pravděpodobně šlo omezit dobu nickolejného provozu.
Snad se Branický most podaří zdvoukolejnit než Výtoňský definitivně spadne a část vlaků po něm bude jezdit směr Hlavní a část bude mít konečnou na Smíchově.
Objížďka pro nákladku je přes Louny nebo Budějovice, přes Rudnou nákladka nemůže. To je tragédie, ale nějak se to zvládne.
K současnému stavu by to dospět nemuselo, kdyby Spržel byla co k čemu. Branický Most už mohl být dvoukolejný. Výtoňský mohl být lépe udržovaný.
A spor SŽ versus pamatkáři je zejména protože „úřad má vždycky pravdu“, stejný vzhled novostavby Spržel odmítá, jiný *vkusný* vzhled odmítají obě strany.
S tím, že jde o následek údržby, máte samozřejmě pravdu, nicméně to, že na to budeme poukazovat 100x v každé debatě teď už nic nevyřeší. Je potřeba připravit a provést náhradu v nejbližším možném termínu (cca rok 2026). Mně se ten nový návrh líbí, ale i pokud bych měl výhrady, tak si musí každý zvážit, jestli tu vést 10 let kulturní a administrativní bitvu. Narozdíl od Libeňského mostu, kde k úplnému uzavření naštěstí nakonec nedošlo, se bez tohoto Praha zkrátka neobejde.
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým „mohl být lépe udržovaný.“?
Více než vůbec. V prrní řadě korozivní ocel občas potřebuje nátěr, to je takové minimum k prodloužení životnosti. Nevyřeší únavové namáhání, ale řeší oslabování konstrukce.
Ostuda SŽDC 🙄🤦♂️ Praha za to nemůže, ty aspoň opravili lávky pro pěší 👍👏 aby se nestalo to co s trojskou lávkou, tam taky „jo to je dobrý a vydrží to“ no a spadla, štve mi to přitom je to pěknej most když by opravil byl by super, ještě stará dobrá nýtovaná konstrukce
Také bych byl rád, kdyby šel opravit a pouze doplnit o novou konstrukci vedle… jenže toto řešení už minimálně 10 let není možné… resp. rekonstrukce stávajícího mostu by byla kompletní výměnou téměř všech prvků… což je vlastně stavba nového mostu.
Pokud stavět nový most, jsem pro to, aby se stavěl co nejkvalitněji a nejlevněji… což znovupostavení stávající konstrukce není.
+ jsou potřeba 3 koleje
„Opravit a doplnit“ je s tím v rozporu? Možná, kdyby už stál ten doplněk, nebyla by nutná rekonstrukce takovou kapacitní katastrofou, jaká je teď líčena.
Nejkvalitněji nebo nejlevněji? Počítám i estetickou hodnotu. Plastové náhražky ani kýč, pokud alespoň trochu možno, nebrat.
Plast? Na železniční most?
Leda tak plastové pražce (pokud zkoušky dopadnou dobře).
A když je neopravitelný tak co?
I ta stará nýtovaná konstrukce má nějakou životnost, a už nyní tu plánovanou přesáhla. Tím že ji opravíte jen oddálíte, to co se řeší teď, jednou ta výměna přijít musí, jestli to má sloužit pravidelnému provozu.
Jsem absolutně pro demolici a postavení něčeho hezčího, se 3 kolejemi a cyklo+pěší stezkou.
Ale proč ty 3 mosty přes East River, které jsou ještě starší dále slouží? Je to jiným typem oceli? Minimálně Manhattanský a Triborough jsou ocelové nýtované, u Brooklynského si nejsem jistý.
Minimalne Brooklinsky a mozna i ostatni maji mostovku zavesenou na lanech a tim padem na ni pusobi uplne jine sily, vubec se to neda porovnavat.
Ano, ty oblouky mají „obrácený tvář“ velmi laicky řečeno u všech těch mostů, zavěšení mostovky na laně tam evidentně bude. Děkuji za vysvětlení.
Brooklynský slouží, ale nejezdí po něm vlaky, a už nějakou dobu ani nákladní auta
Jsem absolutně pro demolici a postavení něčeho hezčího, se 3 kolejemi a cyklo+pěší stezkou.
Ale proč ty 3 mosty přes East River, které jsou ještě starší dále slouží? Je to jiným typem oceli? Minimálně Manhattanský a Triborough jsou ocelové nýtované, u Brooklynského si nejsem jistý.
Trochu slavíme silvestra 2.ledna…..trochu pozdě. Obávám se, že když statik řekne NE, je to konečná a zde opravdu žádná výjimka. To si nikdo na triko nevezme….
Památkáři by mohly…
(ironie)
Když statik řekne ne tak přestanou jezdit vlaky, ale most sám od sebe nespadne. A dokud tam bude stát, budou se za něj někteří bít. Takže bych to bohužel s tou konečnou neviděl tak růžově.
To je jako nákladové nádraží žižkov. Může to být ruina, se kterou si nikdo neví rady a tak chátrá, ale pro památkáře je to no go (samozřejmě čistě úředně, stát do toho nic nevrazí).
Až na poslední větu souhlas, právě díky takovému myšlení u nás neexistují jakékoliv použitelné objízdné trasy. Veškeré peníze jdou do stále těch samých míst, a když jsou z jakékoliv důvodu uzavřené tak se prostě nejezdí vůbec. Každý koridor by měl mít použitelnou objizdnou trasu.
„Je potřeba se zaměřit na prioritní stavby na české železnici“
Tak přesně tohle uvažování způsobilo, že neexistuje odklonová trasa 🙂 Že to není pro zůčastněné pochopitelné ani po tom, co to vidí přímo před sebou, nad tím zůstává rozum stát.
??
Investování čistě do „páteřních tratí s velkým objemem dopravy“ vedlo u české železnice ke kompletní ztrátě síťovosti, což je přesně ten důvod, proč je ve Francii stále klesající modal share nákladní dopravy 9%, zatímco ve Švýcarsku 37,3%. V Roce 2010 málem zastánci tohoto přístupu jako „absolutně nepotřebnou lokálku“ zrušili trať 173, na kterou se pak, opět v zájmu „nevyhazování peněz na regionální tratě“ udělala zpackaná rekonstrukce s kraťoučkými stanicemi, bez trianglu v Rudné, s výziskovým materiálem, traťovou třídou B2 (i když v projektu byla C3) a podobně, a jediný důvod, proč se tam dnes na oko prověřuje cokoliv lepšího je… Číst vice »
Trať Beroun – Rudná – Smíchov pro provoz ložených nákladních vlaků NEVYHOVUJE svými sklonovými poměry. V případě elektrizace, vybudování této přeložky https://en.mapy.cz/s/gadolopuje včetně plného zdvoukolejnění úseku Nučice – Řeporyje, dále odstraněním omezení na 50 km/h přes stanice, by se dalo říci, že jde o vhodnou odklonovou trať pro dálkovou osobní dopravu. Ale to je tak vše. Tahat nákladní vlaky přes Dejvice je absolutní nesmysl (opět velice špatné sklonové poměry), to by brzy byla konečná i v Karlíně díky zvýšeným hlukovým emisím. Ztráta podílu železnice v nákladní dopravě ve Francii má většinově zcela jiné důvody, než ztrátu síťovosti, byť ta se… Číst vice »
Zvýšené náklady dopravcům přeci v pohodě uhradí Dobrá správa a Spolek za starou Prahu.
SŽ by asi správně měla, protože to desítky let (včetně objízdné trasy) neřeší, ale proč Spolek za starou Prahu? Protože bez řečí nenechá zbourat kulturní památku, ještě navíc v pražské památkové rezervaci? To po nich snad opravdu nikdo nemůže chtít ne?
Spolek pražských staromilců měl svoje zástupce v komisi, která rozhodovala o vítězném řešení mostu. Veškerá polovičatá řešení se záchranou muzejního exponátu jako částečně využitého nebo pošoupnutého kousek vedle se v průběhu hodnocení návrhů ukázala nejen jako nepraktická, ale zcela esteticky nevhodná a dané místo hyzdící. Nakonec se všichni zástupci staromilců v komisi přidali na stranu vítězného návrhu nového jednoduchého mostu nevadícího v klíčových panoramatech k Hradu ani k Vyšehradu. Jaké však bylo překvapení, když po návratu do sídla histoteroristické buňky tito hodnotitelé najednou otočili o 180° a jsou pro zachování starého mostu za každou cenu. Nejspíš jim bylo doma vysvětleno… Číst vice »
Video jsem viděl, Klub Za starou Prahu má určitě s ohledem na jejich výkon v tomto soutěžním dialogu co řešit, moc dobrou reklamu si neudělali, to souhlasím. To je ale asi tak všechno. To, že je tu opravdu velký, reálný a těžko řešitelný problém s mostem, znovu opakuji jde v podstatě jen a pouze za SŽ (a to proti jejímu působení v posledních letech mám většinou daleko méně výhrad než většina). Vyšehradský most (v souběhu s mostem inteligence) a související procesy nezvládli.
Shodou okolností včera se objevil jeden výrok soudu, že slovo památkářů není slovo boží (ačkoliv si památkáři božský status leckde a leckdy nárokují). Netýká se sice dopravy, ale jako inspirace by sloužit myslím mohl: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-soud-dal-prednost-solarum-pred-pamatkari-40420447
Tak to prece neni zadna novinka. Pokud vim, spor s pamatkari je vyresen. Kdyby na tom prislusne instituce pracovaly, mohl byt vyresen i pred 15 lety a novy most mohl uz stat. A v oprave branickeho mostu brani jen to, ze dobra sprava zadala vyberove rizeni az letos. Klidne to mohla udelat uz driv. Kdyz by instituce chtely, tak by si takovou stavbu prosadily. Vzdyt si vezmete treba takovy tunel blanka: bylo proti nemu mistni obyvatelstvo, ekologove, pamatkari, mestska opozice, mestske casti, z urbanistickeho hlediska je to totalni nesmysl a vykopavka ze 70. let, uz pred stavbou bylo jasne, ze… Číst vice »
S Blankou a okruhem je to blabol. Asi proto, ze to je vykopavka ze 70. let, se pripravuje pokracovani… Navic kdyby ten odpor byl tak velky, jak pisete, nikdy by se to nepostavilo.
Skutečně v 90. letech se rozhodlo, že MO zůstane skrz Strahovský tunel, protože skrz ty kopce, to dal stejně jinak než tunelem nejde. Misto probourani Smíchova se vyrazil tunel Mrázovka a vybírala se varianta tunelu do Troji. Vyšla Blanka, je bych viděl rádši Danu, protože by bylo klidněji v Dejvicích, ale třeba se mýlím. Idea MO samotná také mimo není, protože s tak velkým středověkým centrem to jinak nejde. Ale to je dost OT.
Ono, když se ruší možnosti přepravy po kolejích, ztěžuje žití v krajích ve prospěch přeplňování center, pak „jiná možnost není“. Ale je to jen úzký výřez – podobně jako pranýřování památkářů, že se starají o zachování památek. Život fakt není jen doprava, tím méně pak sezení v autech. Doufám. Což nemění nic na tom, že mnoho možností nastavší situace nenabízí. Ještě tak omezení hustého provozu příměstských vlaků (půlka lidí obvykle stejně vystoupí na Smíchově, po dokončení Dvoreckého mostu přestane mít smysl jezdit na Pankrác a dále na jihovýchod přes hlavní nádraží…
sotousek frantisek bojuje sice za vlacky, ale koncept s-bahnu zatim nepochopil
doplnte si vzdelani – komousi vymysleli variantu povrchovou, vedouci pres stromovku.
Věc, která slouží pravidelnému provozu a je nutno ji jednou za čas vyměnit protože už dosloužila by neměla býti památkově chráněnou, protože hlavním úkolem tohoto mostu je bezpečný železniční provoz. Něco jiného je chránit zámky, hrady, rozhledny, toto jsou stavby jiného významU. Navíc ani toto není původní most, původní most byl jednokolejný, který už po 30 letech, byl výměněn, protože nepostačoval. A nyní prostě i tento přestal postačovat, a s tímto by to všichni zarputilý odpůrci měli přijmout. Jistě můžeme křičet, že někdo most neudržoval. Ale ani to by z mostu neudělalo nesmrtelnou věc, tuto debatu bychom akorát nevedli teď,… Číst vice »
Nesouhlasím. Celý problém jde za SŽ, která v tomto případě situaci prostě nezvládla (nemluvím pouze o současném vedení, táhne se to roky).
Jde o to, že most je kulturní památka a ta je ještě navíc uvnitř pražské památkové rezervace. To je prostě realita, navíc samozřejmě letitá, nejde o nějaký nečekaný zvrat posledních dní. S podobnou situací se musí vyrovnávat tisíce subjektů dnes a denně, a přesto že to není snadné, tak to nějak zvládají. Není jediný důvod , proč by SŽ měla být v tomto nějakou výjimkou.
Tak jo, prostě počkáme, až to spadne a teprve potom se to bude řešit. Typicky české.
A kdeže ten most vůbec je?
V Praze u Vyšehradu
pod Vyšehradem 🙂
Dycky Most!
Někde mezi Lisabonem a Moskvou.
Ať ten most prostě nechaj zbourat a udělat tam nový, a památkáře a ostatní zastánce starého mostu poslat někam.
Tohle je fakt strašné.
Nejkrásnější na tom všem je, že si nikdo nepovšiml, že celé to vzedmutí kolem nového mostu není nic jiného, než boj architektů , kteří se umístili na druhém místě soutěže, proti místu prvnímu a všichni jim skáčou na lep, protože mají za kamarády lidi kolem památkářů….
Diskuse o původním mostě jsou výrazně starší, než soutěž sama…
Důkazy?
Nebo domény? 🤔
No tak propagujme tiež https://www.petice.com/petice_za_nahrazeni_elezniniho_mostu_pod_vyehradem nech sa nehovorí len o petícii za jeho zachovanie.
To není petice. Petice je buď papírová nebo na Portálu občana. Nepropagujte prosím scam na sbírání osobních údajů. Díky.
Já bych si tak přál aby ten kolaps byl.
Pak si lidi uvědomí že most má sloužit lidem a né nějakým fanatikům co chtějí zachovávat krásy a stavby.
Více jak 10 let se o tom kecá.. a jak to dopadne.
Nový most za 100 let taky bude památka.
Nemyslím si, že 10 let se kecá na SŽDC na železnici v Praze.
Akorát ta energie se věnovala spíše jiným věcem.
Např. přípravě nového sídla SŽDC
Nebo, aby pozemky SŽDC v Dejvicích prý v hodnotě miliardy, byly prodány za čtvrtinu za Babišovy vlády firmě Amadeus Real
Zajímavý je názor odvolaného pana Drmoly, MBA, proč jej odvolal pan generální ředitel SŽDC
https://domaci.hn.cz/c1-66354790-byvaly-namestek-szdc-naznacil-ze-za-jeho-vynucenym-odchodem-je-tlak-developeru-kteri-chteli-ziskat-budovu-posty-u-hlavniho-nadrazi
Jako že by vláda projevila zvůli přestat respektovat pravidla a v rozporu prakticky se vším nechala postavit nový most? Jen ještě doplňující otázka. Na základě čeho by vláda takový „dekret“ měla vydat? Když už, tak by to muselo být formou zákona, což by ale bylo také problematické, protože (mimo jiné) jedna z vlastností zákona je jeho obecnost (tedy nevztahuje se pouze ke konkrétní věci).
Ano, ideální je zákon obecný, tady je asi myšlen jako zákon pro konkrétní most, viz ten Janov. A nebyl by to jediný konkrétní zákon u nás, viz lex Beneš.
Tímto nevyjadřuji názor, jestli je to dobře nebo špatně.
Kdyby vláda byla co k čemu, vydá dekret o Výtoňském mostu, kterýmžto bude zařízena jeho obnova stejným způsobem, jako byla zařízena obnova zříceného mostu v italském Janově (dekret spočíval v tom, že nebylo možno podávat jakékoli námitky a odvolání, přičemž stavba byla zadána přímo bez VŘ).
Škoda, že jste nečetl článek. Neboť priorita je jinde=u jiného mostu… cituji z názorů Prahy, SČK, Svazu dopravy a ŽESNAD:
„je zásadní, aby výluka Branického mostu byla zahájena co nejdříve a provedena v nejkratším možném čase.
Je zřejmé, že čím více bude realizace této stavby odkládána, tím více hrozí dlouhodobé úplné zastavení provozu na obou mostech současně, a to i pro osobní dopravu. „
Je hezké, že ŽESNAD (tedy Metrans) radí, abychom se nevysilovali ve stanicích typu Semily nebo Rakovník. Hlavně že si vybrečeli miliardové investice třeba do tratě Plzeň – Domažlice s prakticky nulovým přínosem pro dopravní obslužnost v ČR…
Pro dopravní oblsužnost ČR máte možná pravdu, Domažlice opravdu nejsou nejdůežitější místo v ČR.
Ale ŽESNAD boh´juje za trať Plzeň – Domažlice proto, protože máme do Německa pouze jeden reálně použitelný železniční přechod, který je navíc na severu – takže minimáně jeden použitelný železniční přechod směr Bavorsko je životní nutnost, ne plezír.
dotaz neználka: z chebu se do reichu nejezdí?
Bez dratu, pro naklad prakticky nepouzitelne.
Myslím, že by jste měl podložit své tvrzení, že ŽESNAD (tedy Metrans) si vybrečeli miliardové investice třeba do tratě Plzeň – Domažlice, a že to nebyl tamní kraj za účelem zrychlení a zkapacitnění – čili celkové zkvalitnění osobní železniční dopravy tam! Jinak žESNAD není jen Metrans, ale má až desítky členů – včetně ČD cargo, a budeme se hádat, kdo z těchto dvou dopravců je větší – odveze více nákladu a vypraví více vlaků? (Měřítko počtu zaměstnanců v tomto nepovažuji za relevantní – u soukromého Metransu vzniklého v ČR tzv. na zelené louce bude velmi pravděpodobně větší produktivita práce =… Číst vice »
Vybrečeli, ale dokud se nekopne, tak tomu nevěřím.
Hlavně jsem to řekl já, nikoliv Martin Hořínek 😂😂😂 a já rozhodně Metrans nejsem. A i kdyby, tak to tak prostě je. Nejsou dobudované páteřní trasy a uzly a není peněz nazbyt. Tečka.
Kolik procent či promile podle vás tvoří např. peronizace žst. Rakovník či Semily ve srovnání s kompletní modernizací tratě Plzeň – Domažlice – st. hr.?
Ptám se proto, že tady cítím určitý nepoměr.
Teraz závisí od toho, či beriete ako vzácnu surovinu peniaze, alebo dostupný čas pracovníkov Stavební správy Západ.
Semily minimálně čtvrt miliardy, spíš více. Sečtěte všechny Rakovníky, Semily, Batelovy atd.,atd.a budete se divit.
Navíc, v SFDI jsou sice k dispozici peníze, ale velká část pochází z půjčky státu na mezinárodních trzích.
Takže bych fakt brzdil a snažil bych se domluvit na skutečných potřebách a prioritách. 😉
Souhlasím s tebou Oldo. Pojďme trochu peněz z ETCS přesypat na něco užitečnějšího, třeba zrovna mosty 😄👍.
Ono to ale nemůže být tak, že „nejdříve to prioritní“, protože pak na ten zbytek nebude nikdy. Je třeba nastavit nějaké finanční toky do „neprioritního“ (samozřejmě příslušně menší na jeden km) paralelně k větším stavbám.
A ironií je, že slušná část „neprioritního“ se zlepšila v roce 2015 (případně na něj navazujících) vlivem toho, že „prioritní“ (např. brněnský odsun) nebylo připravené k realizaci v rámci OPD1.
Toky ano, ale za účelem zlepšení parametrů, ne do značené míry zbytné kosmetiky (ba naopak někde i ořezávání možností).
No, děkuju Oldovi Sládkovi za reakci. Ač s ním nesouhlásím, vážím si toho, že jde se svou kůží na trh. Problém je, že opravdu nejsme tak bohatá země. A pokud se má investovat do železnice, ať to má největší přínos pro cestujìcí, ať „vydojíme“ z EU co nejvíc, k ničemu jinému EU stejně nenì. A já fakt nechci platit svojdm daně, aby si za ně Petr Šimral z Metransu doma postavil větší bazén!!!
Děkuji, ale raději bych se bavil s někým konkrétním, ne s hrdinou od klávesnice, který se schovává za anonymní nick. Mimochodem, s Petrem Šimralem i Jaroslavem Tylem tady píšeme pod svými skutečnými jmény a tak se na mě nezlobte, že když někdo vykřikuje anonymně, tak to považuji za zbabělost. 🙂
Nevím o čem je diskuze? Jaké miliardy pro METRANS. Co to má znamenat? Zkapacitnění jednokolejky bez el. trakce na plnohodnotnou trať jako varianta pro jediný elektrický a kapacitní přechod do Německa je nutnost. Děčín nezvládá, jezdí tam vlaky co mohou jezdit pres Furt i.W., kdyby tam byla elektrika . 15 let se o tom diskutuje a já budu mít fousy až na kotníky a stejně tam vlaky nepojedou .
A ŽESNAD je 98 % nákladních dopravců na síti SŽ. Hezký večer.
A to já mu ten větší bazén přeji, protože mantinel má úplně stejnou možnost postavit si bazén jako p. Šimral, tedy pokud není úplný mantinel…
Proč jen pro cestující? Proč ne pro náklady, které znamenají na silnicích daleko větší problém – počínaje spotřebou energie, přes opotřebení cest až po důsledky pro své okolí? Tohle fakt není věc něčího bazénu – do kterého, mimochodem, bude při hutnění povrchu dalšími silnicemi namísto zlepšení kolejí možná ještě méně vody, o hygieně a pití ani nemluvě.
To je taková místní šoutošská úchylka -představa že železnice je hlavně pro dopravu osob a jejím jediným parametrem je maximální rychlost. Nákladní doprava je jen takový doplněk, pro využití volné kapacity.
Tak, tak. A když osobní dopravě lehne lokomotiva, tak „operativně“ sebrat mašinu z nákladu. Nejlépe až do cílové stanice, tam to promptně odšotit a pověsit na sociální sítě.
Dálkové vlaky do námořních přístavu vezoucí zboží do ČR republiku neobsluhují?
Ajo, telefon jste si koupil přes internet.
Jo srovnávat Semily nebo Rakovník s tratí (respektive úsekem), která by zajistila teprve druhý rozumný železniční přechod do Německa a vůbec případný zárodek železničního spojení s západní Evropou chce hodně odvahy.
Sama o sobě jej nezajistí. Tak jako tak je potřeba i podobný přístup na opačné straně hranice.
Mimochodem ten „druhý rozumný železniční přechod do Německa“ může eventuálně být i z Chebu do Marktredwitz, kde by toho na české straně chybělo k realizaci znatelně méně – a ostatní úseky jsou opět už v gesci Němců.
Kdyby Správa železnic postupovala lépe při architektonické soutěži na nový most, nemusela se potýkat s odporem veřejnosti. Všechno ututlat a pak přijít s razantně odlišným mostem, který změní pražské panorama, opravdu není v pořádku. Byly tam návrhy, které byly výrazně citlivější. Pak nezbývá nic jiného, než co se děje teď.
V porotě toho soutěžního dialogu byli i dva zástupci Klubu za starou Prahu. Informace o tom, že ten proces probíhá, mohli určitě zveřejňovat. Takže o tutlání nemůže být řeč, nebylo to ani zdaleka připravovaný a vyhodnocovaný čistě interně v SŽ. Víc zveřejňovat to určitě mohli, ale tutlání opravdu vypadá o hodně jinak. Výrazně citlivější návrh jsem mezi těmi ostatními neviděl. Bližší barevností (a to rezavému aktuálnímu mostu, ne jeho původní barvě) jo, ale to je vedlejší, jak bylo od zveřejnění vítězného návrhu x-krát psáno, barva z vizualizací prý nemusí být finální ani u toho vítězného návrhu, použít třeba tmavošedou místo… Číst vice »
https://www.petice.com/petice_za_nahrazeni_elezniniho_mostu_pod_vyehradem
„okamžitě“… Takovy slovo lidi od zeleznice ani neznaj.
Stavba stanice Semily uváděná v článku se státu nepovedla ze všech stran a neřeší žádné systémové zlepšení na železnici. Jen se divím, že ŽESNAD se stavbou souhlasil, když pomalu nemohou projet Prahou. Musí více dohlížet na SŽ a řešit za včas podstatné věci, jinak mají Semily a jinde na síti už nepojedou…
Souhlasil pod nějakou podmínkou, kterou řeší s Libereckým krajem a protože se už a tím nedalo nic dělat. Jinak samozřejmě pripominkujeme všechno.
Jinak podle iDnesu: „Ve špatném technickém stavu jsou oba pražské železniční mosty. “ Holesovicky zel. most a Negrellak asi neexistuji. Diky redakci Zdopravy za nastavenou latku urovne a profesionality, co se tyce dopravniho zpravodajstvi.
On ten holešovický most taky není zrovna k kondici, od roku 1980 (1981) se na něj moc nesáhlo. Negrelliho viadukt je sice čerstvě po obnově, ale po dobu výstavby nové posunuté stanice Praha Bubny bude prakticky jednokolejný a ještě nějakým provizorním napojením, nějakou šikanou opět na jednokolejný úsek Bubny – odb. Stromovka – takže jestli se tam podaří protáhnout nějaké kontejnery z Německa, tak to bude v X dny zázrak. Ano je to novinářská zkratka, ale jedná se o dva mosty na relaci Praha – Plzeň. Jak chcete dostat například nákladní vlak Plzeň – Tábor na holešovický most ? Nezapomeňte,… Číst vice »
Ono taky např. „jezdí“ vápenec z Berouna do Polska…přes Budějovice to bude super… 😞
Holešovický most už taky se nepouživá v původních parametrech. Už roky je tam snížená rychlost o 20 proti původní.
No mi slo hlavne o to ze v Praze jsou pokud vim 4 mosty, zatimco idnes to podava jako by byl jen Vytonsky a Branicky.
No jeje, tak se ze Smichova stane hlavove nadrazi. A mezi Gare Smichov a Gare de Wilson pekne metrem. Jeste bych pro sichr zavrel Vinohradske tunely a budeme uplne jako v Parizi 🙂
A co bude jezdit v úseku Beroun – Smíchov? PTG 471 mají jaksi depo na ONJ a v případě zavření mostu inteligence máte prakticky hotovo. Jedny fekálky jsou sice v Berouně, ale to samozřejmě nestačí. Ta vozidla potřebují depo.
Říkaj tomu S-Bahn, tak co by měly dělat jednotky 471 na ONJ mezi velkými vlaky?
Tak holt nějaké přetahy ve střídavé trakci do Plzně (ne že by to bylo ideálním řešením, to rozhodně ne, nicméně taky neplatí, že „řešení neexistuje“).
I při výluce Brno – Blansko byla alternativním způsobem vyřešena údržba vozidel jedoucích „za výlukou“, že.
To byl vtipek pane.
Ona to může být stejně dobře realita. Jen se v té době už bude zase jezdit po MI, takže problém se zátahy na ONJ nebude..
A jižní expresy ukončit na Gare de Vršovice, dále hezky tramvají 🙂
Akorát tomu chybějí nákladní vlaky na městských kolejích a zázemí k překládce. Jinak by se daly vozit třeba kontejnery z Uhříněvsi mezi vlaky metra v sedle po prodloužené trase C do skladových a nákupních hal na jiných okrajích Prahy. Jenže ve městě, kde se zrušila i existují vlečková napojení a většina řeší pouze osobní dopravu, pak vlastně výpadek kolejí přes Prahu ani nevadí, kolony kamionů při současném podílu silnic bereme jako samozřejmost a voláme jen po jejich neustálém odsouvání „hlavně někam jinam“. O kolejích už se často ani nepřemýšlí.
Šílené náklady na objizdné trasy pro nákladní dopravu (Plzeň – Nemanice /Ústí) které dopravci nemůžou přenést na zákazníky a nemá je kdo jim zaplatit, CityElefanty bez možnosti údržby na ONJ…. Dva z řady problemů.
Smím se zeptat, kdy poprvé jste se VEŘEJNĚ ozvali k návrhu na změnu priorit, za co SŽDC utrácí dotace?
Mám pocit, že poprvé až nyní, kdy navrhujete odložit vylepšování(či zhoršování) nádraží Semily ve prospěch Bránického mostu v Praze.
U nás se říká = „Líná huba je holé neštěstí“
Máte opravdu jen pocit. Tohle děláme pravidelně od roku 2016😊
Odkaz prosím.
Děkuji.
Google
?
Volně přeloženo „hledej, šmudlo“.
Ano, té reakci šéfa Svazu rozumím.
Jenom tak nějak postrádám, že by v minulosti se pan Sládek ozval proti spoustě peněz vyhozených na železnici z okna.
Např. https://zdopravy.cz/konec-dvacitky-na-lokalce-mlada-boleslav-mseno-szdc-zacala-s-vetsi-opravou-17373/
Nebo zbytečné vytěžování kapacit projektantů na desítky studií tratě na Liberec.
Lahůdky typu co nejrychleji znovu zbudovat zombie trať Veselí n.L-České Velenice jsou majstrštyk, který pan Sládek dokonce podporoval.
Má trpělivost dost přetéká. Pouštíte se do témat, o kterých vím opravdu dost včetně pozadí a jste zcela mimo.
Díky za vysvětlení.
Poprosím:
a) Mylím se, že jsem neuvedl příklady vyhazování peněz?
b) Nebo se mýlím, že se proti tomuto vyhazování peněz Svaz dopravy veřejně ozval?
Viz přehled o skutečně jedoucích vlacích na jednotlivých tratích ve špičkové dny = vlaky jak jezdily před čínským virem
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50156832/01314+-+p%C5%99%C3%ADloha+4.pdf/8a1013eb-835c-4b3e-93f3-12d7858c58b2
Díky.
Byl jste varován.Loučit se nebudu.
Děkuji, ani nevíte, jak moc jste mi zvedl náladu.
Jste demagog. Velmi dobře víte, že Oldřich Sládek se léta vyjadřuje jako výkonný ředitel ŽESNAD.cz. To, že teď byl jako zástupce Svazu dopravy je jednoduché..za ŽESNAD.cz vystupoval jeho prezident p.Hořínek.
Hledej, šmudlo.
Jak si o sobě můžeš myslet, že se ti tady někdo bude zpovídat???
Poplatky za použití kolejí od dopravců v 2021 tvořily 6% částky dotací pro SŽDC. A pokud vím, tak už řadu let se nezvyšovaly, přestože inflace.
Kdo platí, ten poroučí bývala taková moudrost. Nemyslíte?
Platí to daňový poplatníci, nikoliv SŽ nebo MD.
Pardon za hrubku 🙁
Asi to bylo málo.
Pozitivní zpráva je, že konečně se začali ozývat k nápravě věcí veřejných.
Ono totiž ta náprava rozvrácené státní správy po Babišovi / pokřivených priorit utrácení státních peněz dle pokynů nemajitele … to musí být priorita číslo jedna.
Viz příklad https://neovlivni.cz/soud-v-kauze-becva-totalni-selhani-statu-v-babisove-ere/
CityElefanty nemají přechodnost tažené naftovou lokomotivou přes Rudnou, Hostivici a Dejvice, když by bylo nejhůř?
Dejvice jsou neprůjezdné kvůli akci Bubny – Výstaviště.
I kdyby, tak sloni nejspíš nepřijedou tunelem ve Stromovce.
Neprojedou, samozřejmě.
Docela by mne zajímalo, kdo mi dává mínusy. Modrá patra přes Stromovku nejezdila právě z těchto důvodů, byť tam několikrát projela, mám ale za to, že jen desetikilometrovou rychlostí. A sloni jsou na tom s profilem nejspíš hůř než modrá patra.
A projelo by to vubec tunelem ve stromovce? A co sprahla, to nema klasickou sroubovku, ne? Je to asi resitelne, ale myslim, ze presedani do krtka na smichaci je lepsi nez slon ve vltave ci plouzici se stromovkou tazen napr sauerovic sergejem
Sauerovic Sergej si tam utrhnul koncovku výfuku….
Řeší se nákladní doprava, napadá mě odklonová varianta, zapřáhnout diesel a brát Prahu přes Dejvice, Hostivici, Rudnou a na Beroun… teď netuším, jaká je propustnost, ale myslím si, že by to mohlo vyjít lépe než objíždět půl republiky.
To nepůjde, začíná akce „Praha Bubny“ takže z Prahy směr Kladno to nepůjde dlouhodobě. Další akce Kladno – Kladno Ostrovec je také na spadnutí, takže ani přes Kralupy. A dál babo raď. Infrastruktura k pohledání.
Jj. Kladno se stane nedobytnou pevností ze všech stran. Od Buben to nepůjde. Ze Smíchova na hlavní díky mostu taky ne, připadá úvrať Smíchov společné do Radotína díky mostu v Krči taky nepoužitelné. Na Kralupy bude vytrháno . Takže 👍👍👍. Jediná spojnice do Hostivice, Stredokluk Podlešína a pak Kralupy. Děkujeme
Výluka Praha Bubny – Dejvice, která začne co nevidět + výluka Kladno – Kladno Dubí od 1.7.2023
A když je někde objížďka pro kamóny třeba i 50 km navíc, taky dostávají kompenzace?
Jenomže v případě Praha – Plzeň to není objížďka 50 km, ale 200 km.
takže 50 km navíc je cajk, za 200 už je nárok na kompenzace?
Kamionová doprava je ve skutečnosti dotována absencí mýtného na silnicích nižších tříd a na většině silnic první třídy a také nízkým mýtným na dálnicích a zbytku silnic první třídy. To by jim mohlo stačit.
Kamiony platí spotřební daň z PHM. Bez ohledu na to, kudy zrovna jedou.
Vlaky v závislé trakci platí poplatek za DC, nicméně zase nejsou zatíženy spotřební daní z PHM.
Porovnáváte jablka a hrušky.
Spotřební daň z PHM rozhodně není mýtné ani ekvivalent poplatku za DC. Je to kompenzace za to, že pálením PHM vznikají škodlivé emise.
Vlaky závislé trakce samozřejmě spotřební daň neplatí, protože PHM nepálí a tak tyto emise neprodukují. V ceně elektřiny samozřejmě započtena cena emisních povolenek.
A ta kompenzace může být využita právě na opravy a údržbu těch silnic.
Mimochodem, poplatek za DC na většině tratí nepokrývá náklady spojené s údržbou a řízením tratí.
A údržbu plic a dalších, druhotně postižených orgánů, či třeba obnovu zaprášených omítek, už zaplatíte rád ze svého. Jasné. 🙂
Poplatek za použití silnic pokrývá náklady na provoz silniční policie, řešení a odstraňování části následků nehod?
Ne,opravdu se už do stavu kdy je k dopravě k dispozici buď železnice,nebo animální pohon silniční nevrátíme.
Fatální -> osudový – způsobující záhubu / smrt
Opravdu dva mosty zničí železniční dopravu jako takovou?
Pokud ne, nebylo by fajn používat adekvátní slovní spojení, pokud chtějí, aby je někdo bral vážně?
Když Vám skončí celá osobní doprava od Plzně/Berouna ze dne na den na Smíchově, který se má taky přestavovat, tak to bude pro dopravu cestujících (hlavně těch, co jezdí těmi Os vlaky z míst oolo Berounky) opravdu brutální dopad. Fatální ve smyslu úmrtí cestujících v metru B ušlapáním to asi nebude, ale bude se to tomu asi hodně blížit.
A pritom je vse tak snadne… (nemlatte mne s prechodnosti)…po bustehradce z kralup do hostivic a pak bud po semmeringu dolu nebo pres dusniky do berouna
Za normálních okolností jsem člověk, co památky má rád a podporuje, ale zde ne. Prosím, ať na to udělaji třeba speciální zákon jako Italové na most v Janově a začnou stavět co nejdříve. Kdyby ten most spadl (a on nespadne, ty staré konstrukce mají většinou výdrž), tak budeme čumět všichni a bude velký tlak postavit most jakýkoliv, jen aby tam byl.
Proč by to mělo vést ke kolapsu linky S7? Prostě bude končit na Smíchově. Povede to zřejmě k menší poptávce, ale to snad nejde nazývat kolapsem.
Nemá se Smíchov náhodou taky začít teď někdy rekonstruovat, takže stojící S7 tam bude dosti zavazet, ne?
Pokud ze Smíchova půjde jezdit jen na jih, tak vlaky, které tam dnes stojí odstavené, tam logicky vůbec nebudou.
Problém je spíš v tom, kam s odstavením těch souprav, co tam dnes najíždějí od východu.
U SŽ je možné všechno. Ale zase když nebude most, tak na/přes Smíchov nic jiného než S7 jezdit nebude.
Zapomněl jste na dálkové vlaky od Plzně. Ty tam budou muset končit, pokud nebude průjezdný ani most Inteligence.
Záleží na nastavení jízdního řádu a oběhů vozidel. Můžu to mít třeba tak, že obraty S7 na Smíchově budou co nejkratší, abych tam používal jen několik kolejí. O to delší by pak byl obrat v Berouně, což ale není zas takový problém.
Větší problém bude s dálkovou dopravou. Klasické soupravy chtě nechtě vyžadují technické úkony např. v podobě objíždění lokomotivy. Na to je potřeba mít aspoň 15 minut a pak tu volnou kolej, po které budu objíždět.
Jak to dělali s rychlíky na Masaryčce? Že by na vlak najela jiná lokomotiva která vlak následně rovnou odvezla na další cestu a původní lokomotiva potom zajela do šturcu? Neřešte jak vynalézt kolo…
A co třeba souběh s rekonstrukcí Smíchova (dá se očekávat omezená kapcita stanice) a zejména úplné odstřižení linky od depa a zázemí, pokud by byl problém s oběma mosty zároveň? To druhé by ke kolapsu linky (v současné podobě s Elefanty) rozhodně vedlo…
Protože pro toho, kdo potřebuje do centra je to dost velká komplikace. Smíchov – Hlavní je cca 6 minut jízdy. Oproti tomu dopotácet se na metro, dojet na Náměstí republiky a odtud na hl. n. je cca 30 minut. Nemluvě o nepohodlí, metro je v úseku Smíchov – Florenc dost citelně přeplněné celý den, oproti poloprázdné jízdě Karlín – Černý Most. V podstatě na Smíchově bez šance si sednout. Takže to Vaše, že se nic nestane je asi to samé, jako kdyby vlaky od východu prostě končily v Libni. Tedy z mého osobního pohledu by se také vůbec nic nestalo,… Číst vice »
nojo, doba se vrací do dávné historie. ať poděkují všem památkářům…. měli ten most už vyřešit dávno a mohli ho vyměnit za nový a mohlo to být… ale to je furt nějaké sra*í s památkou ochranou… jsou to prostě věci, co mají sloužit a hotovo…
A oni ti lidé začínají/končí na hlavním? Bude to nejvýše jeden přestup navíc (B/C, B/A, B/tram, pokud neprojíždějí). Metro B ještě nevyužívá minimální interval, dá se posílit. Na Pankrác ze Smíchova mohou lidé už dnes využít autobus (tramvaj byla dlouho blokována, protože stromy versus parking pro auta). Je to nepříjemnost, ale v osobní dopravě, zvláště té cílové, ještě celkem dobře řešitelná.
Problém není ve vyloučení úseku mezi Smíchovem a centrem Prahy,. V případě současné neprůjezdnosti Výtoňského i Branického mostu však nebude technicky reálné zajišťovat řádnou údržbu jednotek řady 471. Reakce na případné poruchy bude v délkách desítek hodin. Jednotky 471 je možné udržovat pouze na pracovišti Praha jih (a v Bohumíně). Nejbližší pracoviště ČD je v Plzni, tam 471 neumí a ani je nemají kde po opravě vyzkoušet (odlišný napájecí systém). Z Berouna do Prahy jih tedy povede buď cesta přetahem pod napájecím systémem 25 kV přes Plzeň, České Budějovice a Benešov nebo dieselová trojí úvratí přes Rudnou, Hostivici, Podlešín a… Číst vice »
Mimochodem, tady by se teď hodil původní nápad s protažením kapacitních dvousystemovych plzeňských Panterů až do Prahy…K dohodě mezi kraji však bohužel nedošlo a dvouvozové jednotky to nevytrhnou…
To by byl hodně velký ekonomický nonsens. Když to vezmu od Plzně máte nějaký objem cestujících po Rokycany, pak „venkovský“ rozsah dopravy Rokycany – Beroun a pak zcela jiný rozsah dopravy Beroun – Praha. Pro plzeňský kraj jsou dnešní jednotky kapacitně O.K.. Osobně si myslím, že to skončí u toho, že Smíchov – Hlavní bude jakýsi samostatný pendl ve složení 2x 471, budou tam celý den pendlovat dvě soupravy a využití kapacity dráhy doplní Ex6. R16 bude bez diskuse otáčet na Smíchově, už dnes je to to poslední co ČD zajímá. ČD si budou muset technologicky vyřešit obsluhu S7. Jelikož… Číst vice »
Ovšem depo jednotek 471 je jaksi v Michli. Už jen navážení jednotek přes most IQ by byl dost problém.
V čem by ten problém měl spočívat?
Mrzí mě, že se do toho problému zapletli „influenceři“ typu Gebrian nebo Tuna, kteří hned naskočili na vlnu skanzenofilů bez hlubší znalosti věci. A tím se to celé zas brzdí.
Zatímco odborníci z dotčených institucí s hlubokou znalostí věci tu klíčovou trasu za poslední roky či desetiletí tak hezky pořešili…
A co ti odborníci měli vlastně řešit, když jim do toho (řešení v podobě časné výměny ocelové konstrukce) památkáři hodily vidle nesnesením památkové ochrany?
Památkáři to hnaly (možná nevědomky) na řešení průšvihem!
Zapracuje na pravopisu, tohle fakt hrozné. Není snad příspěvek od Tebe, kde by nebyla nějaká do očí bijící hrubka. Máš přeci vysokou školu, tak se konečně vzpamatuj.
Mám VŠ ale ne nějaký ústav jazyku českého. 🙂
Příčestí minulé po „L“ by mělo být automaticky jedno písmeno, žádné měkké tvrdé (I/Y).
To jen proto, že jseš blbej?
To proto, že rozlišení I/Y má minimální význam a v mluvě to vůbec neodlišíte.
Byla i řešení se zachováním památky, ale byla by musela přijít včas. Dopravní odborníci neřešili, byť o zájmu na zachování památky věděli. Jenže bohužel u značné části z nich stále vítězí prostá technokracie.
A to řešení spočívá v čem?
Bez úplné výměny ocelové konstrukce je jakákoliv varianta jen vyhazování peněz.
Jakmile památkáři projevili zájem, měl se most okamžitě nechat spadnout. (nadsázka) Památkáři jsou škodná.
https://youtu.be/DAiPFEZ9GMk
Tady je video od Adama Gebriana. Myslím, že v něm říká spoustu věcí k zamyšlení. A ano, on jako architekt na to má jiný pohled, ale zrovna jeho názor bych bral jako vcelku fundovaný. A souhlas s kolegou fironem. Za stav mostu neseou zodpovědnost lidé sedící jinde. Ne, Tuna a Gebrian.
Ano, za stav mostu nenesou odpovednost Tuna a Gebrian. Na druhou stranu jim byl jeho stav doted ukradenej a najednou se do toho zacnou montovat.
Ale to je taková klasika. Pokud nejste úplně z železničního prostředí, nemáte tušení, že se chystá nějaka modernizace, dokud se většinou nevydá SP. Přesně to vidím u nás v Čáslavi, kde chce SŽ zbořit lávku přes nádraží. Já, jako člověk, co se o to zajímá, o tom vím, už několik let, ale ostatní občané města se o tom dozvěděli až teď, když se žádá o SP a taky se do toho začali v uvozovkách montovat.
Odbočím od tématu k Čáslavi:
Budete tam mít podchod a nástupiště na Třemošnici se umístí na konci hlavního kolejiště?
Nebo bude podchod (i otevřený) až na místní?
Dík.
To je pravda co se týče „vzhledového“ stavu mostu. Co se týče „provozního“ stavu, tedy kapacity a reálné nosnosti s dostatečnou bezpečnostní rezervou, tam to opravdu může být tak, že most této konstrukce je prostě 20 let po konci plánované životnosti na odpis a byl by i kdyby ho udržovali líp. Tím spíš kdyby ta lepší údržba přišla až v posledních zhruba 30 letech (tedy cca v poslední dekádě plánované životnosti a v tom, co přesluhuje). Nedivím se pohledu Adama Gebriana, má pravdu co se týče nešikovného postupného zveřejňování výsledků soutěže (i když na soutěž, kde má velké slovo Správa… Číst vice »
To jsem chtěl i dopsat. Že on nemusí úplně znát všechny technické aspekty. Na druhou stranu má pravdu v té zanedbabné údržbě. Mně osobně se líbila ta varianta, která byla zveřejněna před asi 3 lety. Tedy starý most 1 kolej, nový most (vzhledově identický) 2 koleje.
Já beru jako fakt, že do roku 89 byla ta údržba klasicky socialistická, a to že se nedá dnešní SŽ klást za vinu. A umím si představit, že u takové nýtované konstrukce se spoustou nedostupných mikroštěrbin mohlo být tou dobou už dávno vymalováno. Jo, kdyby to začali v devadesátých letech natírat a udržovat, mohli hodně udělat se vzhledem, ale šance na nějaké extrémní prodloužení plánované životnosti (most vydržel 20 let nad plánovaných 100, to není zdaleka marné) tam už reálně být nemusela. Ta varianta z před 3 let je ten návrh IPR, který nakonec přihlásili i sem a skončil druhý?… Číst vice »
Souhlasím s Vámi. Jen bych ještě dodal, že AFAIK na únavu materiálu, má údržba, respektive natírání, minimální až nulový vliv. Dále že hlavním problémem té konstrukce není koroze, které se dá částečně předejít pravidelným natíráním, nýbrž právě únavové trhliny.
Ano jsem sice laik, ale myslím, že je obecně známé, že dynamicky zatěžované ocelové konstrukce nemají nekonečnou životnost. Jestli že ten most stavěli na 100, nelze čekat, že vhodnou údržbou se ta životnost třeba zdvojnásobí.
Tak dlouho se budeme věnovat otázce, kdo za stav mostu může, až ten most opravdu spadne bez náhrady.
https://www.petice.com/petice_za_nahrazeni_elezniniho_mostu_pod_vyehradem
Naopak je škoda, že se do toho nezapletli tak před pěti až deseti lety. To byl ještě relativně vhodný čas točit videa a pořádat panelové diskuse.
Ještě větší problém je rozlícená „veřejnost“, která teď smolí všemožné petice. Jestli se ti lidé probrali až po zveřejnění poslední vizualizace novostavby, tak to vypovídá akorát o jejich dosavadním absolutním nezájmu o osud mostu.
Tak ono je to stejny jako s malym ditetem. Seberete mu hracku, se kterou si nehraje, a je zle.
Zrovna tak kdyby tam zadnej most doted nebyl a nekdo prisel s myslenkou postavit most v soucasne podobe. Gebrian by se zblaznil, ze se nici panorama Prahy takovou hnusnou ocelovou konstrukci.
Veřejnost se nemohla zajímat o budoucnost mostu, když posledních 5 let Správa jenom mlži, lže a nic neřekne a pak najednou prostě přijde s hotovým řešením.
Přesně tohle je důvod proč u nás nic nejde. Je to arogance a netransparentnost státních organizací, které se chovají jako mafie. Tohle prostě nejde 33 let po revoluci v západní demokracii.
Gebrian jenom kritizuje Správu, že dělala velké nic a místo co by aspoň teda řešení udělala pořádně, tak se zase jede mafie a hnus. Nikde v jeho kritice není něco o skanzenu, je to jenom o netransparentnosti a ošklivosti vybraného návrh.
A to že má SŽ svázané ruce památkáři asi nevidí?!
Ale SŽ to ví moc dobře už léta, stejně tak to věděli vlastníci nádraží Vyšehrad. Jenže všichni spoléhají na to, že zájem na uchování nějakého dědictví nakonec ustoupí „ušlechtilejším“ zájmům spotřebně-růstové společnosti. Místo průběžné údržby a zlepšování (ano, i včetně možné citlivé obměny) výhřezy ega na troskách devastovaného. Ne vždy a všude, ale…
Ano ví to léta, že je potřeba ocelovou konstrukci vyměnit, a pak jim do toho památkáři hodí vidle.
Protože je to ocelové a nýtované, tak tomu průběžná údržba moc nepomůže, obzvlášť, když máte plánovanou životnost 100 let.
Citlivá obměna je co?
Vozový park byl taky obměněn, ale necitlivě, protože je těžší a jezdí ho víc.