Restart přípravy D35 u Litomyšle: ŘSD se dohodlo s obcemi, spolkem i sedlákem
Vizualizace D35 u Litomyšle
Se zahájením stavby v odhadované hodnotě 3,7 miliardy korun se počítá na rok 2023
Se zahájením stavby v odhadované hodnotě 3,7 miliardy korun se počítá na rok 2023
Ať byl bývalý starosta České Třebové jakýkoliv, vůbec tady nezaznělo to, že ten sever Litomyšle vyměnil při jednáních za obchvat Třebovic v Čechách a tím jednoduché řešení pro kamiony a osobní auta s napojení n D35 z České Třebové do 10 minut. Proto tehdy před lety zastupitelstvo České Třebové schválilo, že nebude trvat na MÚK Litomyšl sever, jelikož bude vybudován obchvat Třebovice s napojením obchvatu Opatova přímo na D35. Plány myslím stále nějaké jsou, ale pak se prostě dohody jednostranně změnily a není vůbec nic. Také není vůbec nějaké napojení severu okresu Ústí nad Orlicí na D35. Například z Ústí… Číst vice »
Je mezi diskutujícími nějaký právník, který by byl ochotný zde vysvětlit, jakou právní závaznost má „Memorandum“?
Já, jako laik si myslím, že to je jen dobrovolný projev dobré vůle bez jakékoliv právní závaznosti.
Pokud by došlo k nějakým personálním změnám (např. vlivem výsledků voleb ap.) a nastoupili by jedinci s jiným názorem na věc, tak si myslím, že celé Memorandum si lze naložit do láku. Pokud se mýlím, rád se nechám poučit.
Ano, jenže žádné volby nyní nejsou na programu. Takže to je bezpředmětná úvaha.
Ano, jenže žádné (místní) volby nyní nejsou na programu. Takže to je bezpředmětná úvaha.
Memorandum je jako smlouva, pokud ho druhá strana poruší, můžete se obrátit na soud.
Tohle je klíčový úsek. Až se bude moci jezdit kolem Litomyšle, přesune se doprava do Ostravy na D35 a ulehčí se D1
To je pouze zbožné přání, Litomyšl je v polovině trasy HK-Mohelnice. Spousta lidí bude pořád jezdit po D1, tím spíš bude-li letos dokončená..
HK-Mohelnice je 109 km mezera, z toho Janov-Mohelnice je 49 km, o něco méně než polovina.
Padesát kilometrů mimo dálnici je o hodně snesitelnější než 110.
No sotva se rekonstrukce D1 dokončí, začne se na D1 opravovat most Šmejkalka. Bojím se aby průjezdnost D1 nebyla ještě horší než při té rekonstrukci. Část dopravy má jezdit po provizorním mostě. Co jsem viděl tak na provizorních mostech bývá povoleno maximálně 30 km/h. Pokud to bude platit i tady, bude D1 v tom směru prakticky nepoužitelná.
Samozřejmě je ještě potřeba dořešit dálnici kolem V. Mýta. Pak už mi vychází lépe právě ta severní varianta: kromě kruháku v M. Třebové a líznutí Mohelnice jde silnice mimo obce a má slušné parametry.
Ale prdlačky! Za 1000x opakovaný nesmysl, jak D35 ulehčí D1. Dopravní proud Praha-Ostrava (resp. OL a MS Kraj) tvoří na nejvytíženějších úsecích D1 jednotky procent celku. Zatímco organický růst provozu na D1 bude v momentě dokončení D35 proti současnému stavu desítky procent navíc . Takže přestaňte snít, na D1 už lépe nikdy nebude.
Tak z Prahy do Mnichovic určitě, kolem Jihlavy už asi ne.
Oficiální data bohužel nejsou k dispozici, ale odhaduju, že by se na D35 z D1 mohlo přesunout okolo 5 000 vozidel denně. Na nejméně vytíženém úseku u Jihlavy by to dělalo přes 10% současného provozu, před Prahou a okolo Brna méně, než 5%. Pokud vezmu, že D35 bude použitelná za cca 7 let (hotová alespoň za Litomyšl), tak organický nárůst provozu na D1 bude za tu dobu minimálně 15%. Čili lépe už nebude ani u té Jihlavy.
Nepodceňoval bych to. Třeba z Blanska do Prahy teď po D1, po dostavbě po D35. Takových příkladů budou mraky, dálnice obvykle ‚vysaje‘ území ve vzdálenosti mnoho desítek kilometrů. Podobně jako při použití vlaku málokdo potřebuje jet jenom z nádraží na nádraží, tak při použití auta málokdo jede jenom z jednoho exitu dálnice na jiný.
Kdyby se nejdříve postavila D35 a pak se začali patlat s D1 dávalo by to větší smysl, ale jsme holt v Kocourkově
Přivaděč České Třebové a Ústí nad Orlicí se nějak řeší? Ptám se protože, bych tak nějak ve fungujícím státě považoval za rozumné téměř navzdory všem memorandům, že silniční síť bude plus minus odpovídající obecným podmínkám a době. Sice je to silnice druhé třídy, ale pokud se stavbou dálnice, změní tok dopravy, tak je asi opravdu logické změnit resp. přizpůsobit přivaděče a budovat obchvaty. Ptám se tedy po té co do toho vstoupil NIMBY faktor a MúK byla vypuštěna, řeší to nějak ŘSD (MD) a kraj? V něčí zodpovědnosti to asi je, nebo ne? Jinak auta opravdu pojedou kolem zámku, vesničkama… Číst vice »
Co dodat? Zedník byl z…d a že pak teprve asi začnou řešit múk Lit. sever je smutný ale co? …. kdo ví co mají vůbec v plánu potom kluci ušatí…. třeba si lytomyšl prosadí nějaký superpřevaděč a obchvat němčic a zhoře zároveň který začne před zhoří rovnou u kohouta do tunelu , co vyústí kousek za němčicema aby měli místní klid od potencionálního nárůstu dopravy. nejlíp třeba i s múk u člupku co? ne nechcete? technologie na to jsou 🙂 je to jen o penězích….. to ne co?!!! i kdyby na to bylo a byl to nejdražší přivaděč v Evropě… Číst vice »
pardon . dodatek.. z okolí mezi Litomyšlí , ČT a ÚnO .
Tak jakožto obyvatel ČT vím že Muk sever pro napojení ČT a ÚO(mimochodem 4 a 5 největšího města kraje, soumesti ktere má i s vesnicemi kolem hodně přes 30000 obyvatel) lezi nejvíce v žaludku panu Kortysovi což je první náměstek hejtmana a bývalí starosta Litomyšle. Jak už jsem psal dříve nejlepší cesta na dálnici povede kolem zámku který je v UNESCO… Byli nějaké snahy to změnit. Bohužel jednání za Trebovou vedl místostarosta Dalibor Zelený a toho myslím mají na ministerstvu rádi asi jako osinu však víte kde…. Lituji obyvatelé Zhore a Nemcic neboť jejich starosta vytrvale bojoval proti obchvatu obou… Číst vice »
Auta ano, problém je s kamiony.
Právě kvůli NA nechce vedení Němčic a Zhoře, potažmo širokého okolí přivaděč k D35.
Jenže, jestli si jakýkoliv regionální politik myslí, že těžká nákladní doprava pojede 30 km z Ústí (20 z Třebové) ke Svitavám a pak dalších 20 km zpátky (tj. zhruba 30 minut výkonu) navíc, jen proto, že není přivaděč, tak nepojede!!!
Stejně jezdí kontejnery přes Němčice a kdo potřebuje na Prahu, tak pojede po 1/14 na Vamberk a Hradec!
Takže vše zůstane při starým, jediný, co se změní, že přibudou zákazy a vybere se víc na pokutách….
Je to fakt vtipné. Osobáky – řešení À la Bohdaneč – silnice druhé třídy a zakáz nakladních aut. Nakladní auta – buď zajíždka jako pra.. Nebo cesta přes Ustí na Hradec. Hm obchvat Třebové možná, Ustí za sto let, Libchavy – nechceme žádnej další hnusnej obchvat, Sopotnice nic, Potštejn vtipný, Kostelec za sto let, Častolovice problémy s estakádou a území natura Orlice tzn. prachy a nejspíš nic. Takto můžeme pokračovat až k severní tangentě v Hradci, taky na svatýho dyndy. Plus zamítnutý třípruh Tyniště -Třebechovice. Mám takovej pocit, že Třeba v Častolovicích říkali obchvat není potřeba, vždyť tranzit odvede D35… Číst vice »
Miroslave, tož co ty na tuto dohodu říkáš? Hodíš do toho zase vidle, jak u tebe bývá zvykem? Nebo nás budeš srá* jen na Moravě?
budoucí kolony od Litomyšle k/od ČT a ÚnO a tím vyšší spotřeba by mohly mít negativní vliv na životní prostředí…. tož to se najednou drží huba?
Pokud si ho nikdo na tuto „práci“ nepozve a nezaplatí mu to, žádný brouk se na trase nenajde. Zadarmo ani Zemský Zmetek nehrabe… Není zakázka, není problém…
Je legrační, jak tady někteří píší o údajně malé rozestavěnosti dálnic. Přitom nikdy v minulosti ČR nebylo rozestavěno tolik dálnic najednou. Jen u Hradce Králové jsou rozestavěny 4 úseky dálnic o délce skoro 50 km. Po roce 2013 se začínalo úplně od nuly, neboť předchozí vláda nezdědila žádné rozestavěné ani připravené stavby. Tudíž ani nemohla nic dokončit, když stavba dálnice trvá 4 roky. Současná vláda naopak zdědila docela dost zahájených dálnic, ale ještě více jich sama zahájila. Tuto vládu/toto vedení ŘSD nelze dle počtu započatých a rozestavěných staveb moc kritizovat. Příští vláda má úplně vystaráno, neboť ani nebude mít důvod… Číst vice »
Je fakt, že na Babiše se bude oprávněně nadávat za leccos, ale infrastruktura konečně moc netrpěla. On to říkal na tom dopravním sympóziu i Havlíček, že prý dostal příkaz: „Budeš stavět, až se všem budou protáčet panenky…“.
Před 10 lety jsme na silnice neměly prachy, teď ty peníze byly, v zásadě na celou dálniční síť jen je nedokázali vyčerpat….za mě to je neskutečné selhání.
No vida, že se lze dohodnout, když ŘSD chce.
Komedie ..už to mnelo být postaveno.. já nevím., Ty politické mrtvoly si vozí prdel v autě a nemají zájem o dokončení dálnic?
Znamená to tedy, že lidé z Ústí nad Orlicí a jeho tranzit budou na dálnici najíždet pres centrum Litomyšle, kolem náměstí jako nyní když chce najet na 35?
Ano.. A věřte že pár dní po otevření budou kolony až k Němčicim a místní se třeba ani nedostanou do Práce včas třeba na Třebovou.. Nebo Litomyšl to je fuk .. To pak bude denní chléb vstávat o 20 minut dřív a těším se ty reportáže v televizi a v nich n…ný ksichty místních…. 😀
A lakonická odpověď: „Tohle si vyřvali vaši starostové a sousedi.“
Moc.to nesleduju, tak se zeptam, proc tam neni nebo nechteji sjezd?
Jestli myslíte MÚK Litomyšl-sever, tak tu zamítla Česká Třebová.
Vubec nechapu proc. Jakoze kamion to objede od Prahy az ke Svitavam a pojede do hal a do Lanskrouna tamtudy?
to si právě myslí no 🙂 ale je to naivní představa. a chtěl bych vidět článek nebo něco co potvrdí že to Třebová zamítla. protože se mi tomu nechce věřit.. i když Zedník to Byla slibotechna a prolhaný h..zl 1 . kategorie.
Protože jak Litomyšl a její část Kornice, tak Česká Třebová, soutěží v získání titulu „město Kocourkov“. Na logiku se tady neptejte, žádné racio v tom není. Pro všechny by to bylo výhodné, ale někteří to prostě nechtěli nebo nechtějí z naprosto iracionálních příčin.
Já se tak těším jak budou všichni nadávat že není múk hotová i když ji teď všichni zainteresovani odmítají.. Tento odkaz si normálně někam uložím a omlatim o ksicht každýmu kdo bude mlet něco jiného potom …. Že on byl pro nebo že To nemohl ovlivnit… Když to může ovlivnit dneska kde jaký bača s ovcami tak proč ne jiní…
„ŘSD chce proto v roce 2022 zažádat o sloučené územní a stavební řízení…“
Takže se stáhne žádost o územní rozhodnutí, které je teď v odvolacím řízení těsně před dokončením a bude se žádat znova? Nechápu, vysvětlí prosím někdo? Děkuji
Tím, že to nyní stáhnou a pak podají znovu, se totiž bude veškeré řízení vyhodnocovat podle novelizovaného zákona, a tedy poněkud snáze.
Tak to vypadá, že celá D35 bude hotová zhruba v době, kdy budou zakázána normální auta. Tak to se vyplatí…🚘🚙🚗🚐🚚🚛🚑🛺🚕🚓🚌
Co je normální auto? Tedeicko na hlinach?
Fčipu.
Normální auto jezdí na benzín, má aspoň čtyři válce, které nevypíná, není to hybrid a není to SUV ani crossover.
Normální auto je takové, které si může dovolit člověk s průměrnou mzdou. Je mi celkem jedno, na co bude jezdit, ale nemůže stát milión ….
Každý pátý člověk má auto levnější, než za 50 000. Jen díky existenci levných aut je mobilita masová a jsou potřeba takové stavby.
Průměrná mzda atakuje 40 tisíc měsíčně, tedy skoro půl mega ročně. Za 50 kK se dá koupit jenom vrak. Pokud vraky zmizí, bude to jen dobře.
Tak jistě. Netřeba dělat technickou, Zelení vám ji vystaví od počítače. A nebo nevystaví. To záleží, jak se vyspí.
Ako nezainteresovanemu pozorovatelovi mi pri pohlade od stola trocha absentuje nejake rozumne napojenie miest Litomysl, Ceska Trebova a Usti nad Orlici na D35. Ale mozno to niekto znalejsi zdovodni, inak to vyzera ne generovanie mnozstva (nepotrebnych) ciest cez mesto…
Do Ústí a do ČT se jezdí vlakem 😉
Nechtěly , nasíraly a dopadly jak zasloužily . Možná v obci MuN opravdu věří výhradně vlaku . A doufám , že to nikdy nedopadne tak , aby si ho vybrečely a sjezd se dostavoval . Kdo chce kam ……..
Pokud někdy pojedete vlakem z České Třebové ve směru do Ústí nad Orlicí a Chocně, zkuste se celou dobu dívat vlevo po směru jízdy (tedy směrem k plánované trase D35). Jedete většinou údolím, kde na levé straně se střídá jeden kopec vedle druhého. Ideální rychlá trasa pro přivaděč tam není (pokud pominu zhovadilosti typu, kdy bourám části obcí, nebo vedu trasu přes zdroje pitné vody, apod.), tunel za několik miliard se tak razit určitě nebude. Kamionovou dopravu tedy buďto ve směru na Opatov a Svitavy, nebo Choceň a Vysoké Mýto, osobní dopravu po opravených stávajících komunikacích k nemalé radosti obyvatel… Číst vice »
Zaplat panbuh za to, ale chybejici sjezd na CT a UO je skutecne unikat teto stavby a demonstrace toho, co vse je v tomto state mozne…. no nic, pravidelne budou potkavat moje auto jak v Nemcicich tak v Litomysli pod zamkem. Nicmene pri kazde jizde pres dalnici do Litomysle se asi neprekonam a alespon v tichosti si reknu „idioti“.
a kdo? ŘSD nebo ti šašci co si myslí , že dneškem je to pro ně výhra?
Ulici Matěje Kudeje. A mám sto chutí to při každém průjezdu protroubit
Spíš trubte u starostů Zhoře a Němčic, kteří si to vyřvali.
Zhoř (resp. Němčice-Zhoř) patří pod Němčice, takže si ušetříte práci… 🙂
Nejvic se mi libi jak se 20 let maze med kolem huby Trebove a Usti, ze „nebojte, myslime na vas, privadece urcite budou“
Haha, ani kulovy. Trebova i Usti moc dobre uz 20 let vedi, co jsou na RSD a MDCR zac.
Tak to ale není, pane. ŘSD řešení navrhovalo, proti byla ČT a další. A teď už bylo pozdě, protože řešení pro ně dobrá blokovaly Kornice. Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se dojde pro pivo. Mají teď kluci o čem přemýšlet.
Z jakého důvodu byla ČT proti sjezdu respektive proč do toho vůbec mluvila?
Vážený pane, obyvatelům Třebové i Ústí je jedno kdo za co může. 20 let opakované sliby nebudou skutečností, to je výsledná realita.
Obyvatelé České Třebové si za to můžou sami. Přímé napojení města na D35 odmítli v roce 2014 zastupitelé města, které si obyvatelé České Třebové dobrovolně zvolili. Za blbost se holt platí.
Jasne. Stejne jak Prazaci si muzou sami za to, ze neni hotová D0.
Jako některým pupkatym strycum-dopravakum by obcas neuskodila trocha empatie.
To je úplně jiný případ, současné vedení Prahy (a koneckonců i všechna před ním) dostavbu Pražského okruhu podporuje, to že se ho státu nedaří zrealizovat je věc jiná. V České Třebové si ovšem lidé dobrovolně zvolili někoho, kdo výstavbu napojení na dálnici odmítal. Tak mi zde nesedí to Vaše nadávání na MD/ŘSD, které zrovna v tomto případě stály na straně rozumu a MÚK Litomyšl-sever se snažili prosadit. Lid České Třebové ovšem rozhodl jinak.
Ne Zedník do toho byl natlacen slibem obchvatu města. Jenže ten je v nedohlednu…
Tak to je moc dobrá zpráva. Protože včera bylo pozdě. Je jen a jen dobře, se ŘSD umí dohodnout s místními a nesnaží se protlačit své projekty silou. Čím, dříve stavba začne tím lépe.
Tak zde bohužel platí, že když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí kravinu, viz níže diskutované (ne)napojení dvojek do Třebové a Ústí.
Tak to je jejich blbost. Osobně bych chtěl mít nájezd blízko baráku. Opravdu nechápu jak někomu může vadit napojení na dálnici. Je smutné, že lidé nepoužívají hlavu a když tak v omezené míře a sobecky myslíc jen a jen na sebe.
ÚDH, anebo údolí dutých hlav.
Je potřeba ,ale né u nás,protože nám vadí,asi nějak tak to bylo
No tak pochvalme jednou ŘSD a starostu Brýdla. Dohoda je správná cesta. Teď ještě nezmastit tendr na zhotovitele. Litovel si obchvat zaslouží.
Litovel je jinde.
Mám za to, že Litovel už svůj obchvat má. Neměl jste na mysli Litomyšl?
Litomyšl, sorry.
Lahev vedle monitoru?
Jo, jo… nebo taky ANO, ANO…
Babiš před volbami v roce 2013 tvrdil, že jedním z důvodů jeho vstupu do politiky je zanedbaná dopravní infrastruktura, která brzdí i jeho business. A jako jeden z příkladů udával samozřejmě i D35.
No a výsledek je, že po tom, co měl ten prolhaný StBák osm let pod sebou veškerá potřebná ministerstva, se ani do země nekoplo.
Úsek Opatovice-Časy-Ostrov se počítat nedá; ten už byl v takové fázi rozpracování, že jeho výstavbu Babiš jen zbrzdil…
Stav je takový, že Babiš neudělal vůbec nic se špatnými zákony, takže různé skupiny mohou i nadále dělat obstrukce a stavby zdržovat.
Nicméně alespoň se něco staví. Může být ještě o hodně hůř.
Aspoň se povedlo sloučit UR a SP do jednoho procesu a zavedla se předběžná držba, což by mělo přípravu o něco urychlit. Aspoň něco, ale samozřejmě málo, zvlášť proti těm jeho kecům…
Ano, ale pochopitelně se na otevření úseku jak D35, tak D11 přijede vyfotit a bude říkat, jak je to díky jeho manažerské práci. *samocenzura na hanlivé označení toho mamlase co omylem dělá premiéra*
Já to klidně řeknu za Vás, je to prostě východem odchovaný, protekční polointeligentní bača, co si myslí, že stačí pořád opakovat, jak strašně maká. Jako by nemakal každý pracující a určitě i lépe, když řádně spí… 🙂
To je moc povedená definice. Bohužel u nás to asi opravdu zatím stačí…
Píšete absurdní nesmysly. Úsek Opatovice-Časy-Ostrov se začal stavět za Ťoka a má být hotov letos a příští rok. Kdo, kde, co brzdí????? Spíše máte brzdu v hlavě.
V současnosti se staví nejvíce dálnic v historii ČR. Jen u Hradce Králové 4 úseky dálnic. V situaci, kdy se staví D3, D6, D7, D11, D35, D48 a D55 současně, tak nebudou rozestavěny více než 2-3 úseky na každé z těchto dálnic.
V současnosti je rozestavěno cca 10x více dálnic než za poslední vlády ODS. A to je včetně tehdy započaté D49…
Naprostá většina u cajzlů, do Mikulova nebude nikdy, tam musí na věky věků stačit dvroupruh z Pohořelic na Nové Mlýny a kruháče kolem bordelů.
Poděkujte na Merhautově a v Tetčicích.
… protože u chacharů je toho už dost. Stačí se podívat do mapy.
Nenávist k Babišovi ve vás vyvolává selektivní vidění. S výstavbou dálnic se v posledních letech docela pohnulo a troufám si tvrdit, že jak Kroupa, tak nyní Mátl patří k těm nejlepším ředitelům, které kdy ŘSD mělo.
Lituju obyvatele Litomyšle, Němčic, Zhoře, a dalších na cestě od Třebové a Ústí….. Řidiči Nebudou Jezdit na Choceň pokud budou chtít jet na Prahu a ani na Olomouc většina. Absence múk pocítí všichni negativně…
Čili exit Litomyšl-střed řešící napojení ÚnO a ČT nebude?
Zjevně chtějí Litomyšlští auta Oušťáků a Třebováků v centru svého města. 🙁
A nejen oni.. Vemte si Němčice třeba nebo Zhoř… Ty potom budou nejvíc volat po múk a obchvatu ale než se vše pak zas nachysta budou všichni nějakou dobu trpět a dobře jim tak potom
Hlavní podmínka Němčic, Strakova a hlavně Kornic bylo úplné vyškrtnutí křižovatky včetně případné přípravy mostu…
…kraj plánuje, že pak rozjede její přípravu zvlášť včetně obchvatu Němčic (který Němčice nechtějí – z jedné strany dálnice z druhé přívaděč) a Kornice, i když by měl přivaděč od ČT končit na dálnici tak jsou taky proti…
…což uplně nechápu, protože by jim podle mě obchvat slušel, protože přes Hrádek a Kornice bude od Ústí asi nejlepší nájezd na dálnici.
já si myslím že to je tak že ŘSD se už nechtělo hádat i když ví že MúK je potřeba.. tak kývnou na nesmyslné požadavky různých spolků a bačů prostě, a řekli si že jim to dají potom pěkně sežrat ….. hlavně že už bude konečně ten oddělený čtyřpruh od Hradce dál…. k Mohelnici…
oni pak budou všichni rádi že se vůbec něco postaví…… bude to peklo pár let ale poučka bude pro ostatní jasná…..další kritika která bude směřovat k rozvoji zdejší infra.. je 2. a 3. etapa Metransu v ČT a jiných firem co se do průmyslové zóny chystají…….. obchvat Semanína , pazuchy a dalších směr Litomyšl je nevyhnutelný…. další co bych mohl zkritizovat jsou tunely nebo tzv. tři mosty od korada k semanínu 😀 za pár let až se bude dělat uzel ČT bych se nedivil kdyby postupně všechny bourali a stavěli nový hloubený v malinko jiné poloze a širší … doufám… Číst vice »
Ze by v budoucnu vznikla rarita, kdy okresni mesto bude mit obchvat, kapacitni prutah a i blizke napojeni na dalnici?
Které okresní město?
Litomyšl je svitavský okres, v tom se často chybuje.
A to jako vazne nekdo hejtuje muj status diky tomu, ze jsem se spletl? Nejsem uplne mistni a ti co chteli pochopili jak to bylo mysleno! Vsechny mesta ve vychodnich cechach jsou pro me stejna, stejne seda. Vyjimku ma Litomysl, Vysoke Mýto, pripadne Polička.
Okresní město je Ústí nad Orlicí a Svitavy . Litomyšl , Vysoké Mýto ani Česká Třebová ne.
A pak někdo musí pořád tvrdit, že se nelze rozumně dohodnout – ale musejí to chtít všichni, a ne jen tvrdohlavě trvat výhradně na svém a za každou cenu.
Tak nějak. Proto třeba nechápu, že se ŘSD cuká postavit kravičkám protihlukovou zeď na dálnici mezi Přerovem a Olomoucí nebo řeší 200 kKč při stavbě D11. Nabízí pánovi 300 000 a on chce půl milionu. Myslím, že vypsat sbírku vyjde levněji, než se s ním soudit a ohrozit termín stavby.
Vaše úvaha je logicky správná, ovšem stát se musí řídit zákony. Cena, kterou může stát nabídnout za pozemky, je přesně stanovena, žádné smlouvání zákon neumožňuje. Úředník, který by se podepsal pod vyšší výkupní cenu, by šel do vězení.
V tomto ohledu by měla zasáhnout samospráva či kraj. Přijde mi fakt nesmysl zdržovat stavbu v řádu mld. Kč kvůli 200 000. Prostě by měl existovat nějaký fond, který by něco takového řešit. Kdyby se stát uměl rozumně dohodnout, tak by D11 už dávno mohla stát.
Ovšem když jednomu vykukovi dají více, než podle zákona mají, budou od té chvíle chtít více logicky všichni. Nic takového, zákon je jasný a pro všechny stejný – osminásobek odhadní ceny za pole. Nechceš? Vyvlastnit za odhad a hotovo.
V tomto ohledu máte pravdu. Jenže k čemu toto v praxi poveden jen k dalšímu zbytečnému prodlužování staveb. Podobná situace nastala v Otrokovicích, kde nakonec člověku zaplatili co si řekl. I když z morálního hlediska to není správné, je lepší zaplatit nějaké to „všimné“ a hned stavět než se pak dlouho soudit.
Pane boze na nebesich dej, aby to dopadlo a aby bylo co mozna nejvice zbylych useku D35 zahajeno a hlavne dokonceno, jeste za meho zivota. Dekuji.
Také si to moc přeji nejen u této i u ostatních tolik potřebných staveb.
Super, jen škoda, že neni na dálnici přilepená železnice Uhersko-Svitavy (s odbočkou směr HK i Olomouc)… I kdyby měla sklony jen pro osobní dopravu a nákladní musela přes ČT…
Plus MUK pro Českou Třebovou..
Železnici okolo Litomyšle nechtěli místní už kdysi, takže se udělala přes Brandýs nad Orlicí. Dost možná by vyšla levněji než plánový tunel Oucmanice.
Můžu poprosit zdroj této informace? Rád bych si přečetl více…
…jsem žil v tom, že se Litomyšl dlouho snažila o železnici a nakonec to vyšlo, když se dohodli, že se prodlouží plánovaná železnice do cukrovaru v Mýtě.
Podívám se Vám pak večer do Velké cesty, ale myslím tam k té trase není více. Přes Gajer (kolem toho měl být dlouhý tunel) a Litomyšl měla vést jedna z podvariant spojení Vídně a Prahy. V té době je hromada takových městských pololegend, divných map a podobně. Existuje stará mapa s dodělanou čárou která až podezřele kopíruje trasu KFNB, jenom je buď celá mírně posunutá, nebo je to nějaký první návrh vedoucí městy kudy nevede. Traduje se že za nepostavení tratě přes Hustopeče a Bohumín může ten stejný farář (kterého přeložili). Traduje se že přes Lanškroun a Nový Jičín a… Číst vice »
Sedláci okolo Litomyšle se v roce 1840 meli strach ze železné dráhy a tak ji odmítli. Když si to rozmysleli horkotezko jim protáhli lokalku z Mýta. Proto trať vede přes ČT a ÚO. Tyto dvě města na tom dost zásadně vydělala. Naopak Litomyšl a Lanškroun v historických dobách centra oblasti díky tomu úplně ztratili svůj význam. Z tohoto pohledu je zajímavý i případ Pardubic. Ospalé městečko na silnici mezi Hradcem a Chrudimi které mělo v roce 1845 asi 4000 obyvatel. Česká Třebová v té době 3000 obyvatel…
Tak pánové, podíval jsem se do Velké cesty od J. Honse.
Trasa měla jít z Opatovce nahoru ke Gajeru a na Mendryku, pak by klesala k Litomyšli, ale dále by pr byly zase problémy se střídavými sklony. Celé by to bylo drahé. Sedláci nejsou jako příčina zmínění. (Více Velké Cesta. J. Hons, str. 72 vydání z roku 2007 v mladé Frontě)
Jojo, ale možná by je pomohly přesvědčit dojezdové časy – 25 minut do Pardubic, 50 minut do Brna a 75 minut do Prahy… A s tunelem navíc pořád zbyde úzké hrdlo mezi Ústím a Parníkem a zajíždka pro vlaky Praha-Brno, nestavící v ČT… A i zastávka v poli nad Litomyšlí (+ Sp Pardubice-Litomyšl město), případně i nad V. Mýtem, vygenerují cestující navíc – narozdíl od tunelu, který řeší pouze kapacitu a rychlost na malém úseku…
Jakožeby osobka měla možnost jet mimo ČT? Nemožné! Už to že některé vlaky v ČT nestaví je neslýchané! Nikdy se to tak nedělalo!
Ikdyby měla jet do Brna přes Chornici a Prostějov, když se teď zavřou tunely podél Svitavy.
Odbočka z koridoru někde před Chocní, dále severně od Litomyšle a „pohraniční tunel“ mezi Čechami a Moravou by přinesl trvalý sklon okolo 10 promile ale s tím, že by nádraží muselo být v poli nad Litomyšlí. U Opatovce rozplet na Brno a Olomouc. Čili osobka na 230 a i středně těžké nákladní vlaky by to v pohodě dávaly. Česká Třebová a údolí Orlice jen pro pomalou vrstvu. Spolu se zrychlením do Pardubic na 200 časová úspora okolo 20 minut. 2 koleje pro kapacitu navíc. Nemusely by se stavět tunely Bezpráví. Je škoda, že tato varianta nebyla posuzována. Ale to bychom… Číst vice »
Může se pokusit mi nějaký odborník (nebo „odborník“) vysvětlit, proč by měla stavba něčeho, jako je tento úsek, trvat déle než maximálně dvě stavební sezóny…?
Když porovnám dobu výstavby s takovým Polskem, tak v ČR vše trvá minimálně o rok déle…
Když se kouknete na termíny úseků u Opatova tak se asi rozhodli dávat více realistické termíny, když se soutěž na zhotovitele může protáhnout o rok (viz D48 atd…)
Jinak ano, myslím si, že tenhle úsek bez tunelu a velkého mostu by se dal zvládnout za dvě sezóny minimálně v provizoriu.
Je potřeba říci ještě B – v tom Polsku se to dvou – třech letech ta dálnice začíná zase rozpadat.
😀
po, ne to
Asi jsi dlouho v Polsku nebyl vid? Kez bychom měli takové dálnice jako oni….
Jsem tam pravidelně, neb jsem od Polska 10 km. Taky jsem pár let zpátky sdílel Váš názor a radoval se z toho, že pokrok dorazil do Polska.
A u nás ne? 😀
Úsek z roku 1997 už potřebuje opravu. To bude zhruba tak ty tři, čtyři roky…
Kufr dálnice si dodatečně sedne ať ho při výstavbě udusate sebelip. Dobré je to vidět v obcích, kde se udělá kanalizace, výkopy se udusaji a zaasfaltuji a další rok se v asfaltu ukáže kudy byly výkopy. Ještě líp je to vidět tam, kde se dělá kanalizace protlakem. Ukáží se jen výkopy pro napojení jednotlivých přípojek (odkud kam se potlačovalo). Potřebuje to chvilku čas, aby voda a slunce zapracovaly a vše si sedlo.
Tři stavební sezony je na výstavbu dálnice časové minimum a je jedno jak je úsek dlouhý. V případě, že máte dostatek lidí a techniky, Vám bude čtyřicetikilometrový úsek trvat stejně jako čtyřkilometrový. Pod tři roky se ale u nové dálnice nikdy nedostanete, technologické postupy jsou jasně dané a nelze je zkrátit.
Srozumitelně je to popsané třeba zde:
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Silnicni-doprava/Pozemni-komunikace/Postup-vystavby-silnic-a-dalnic/postup_vystavby.pdf.aspx
Tak jistě se tam dá lepší organizací najít optimalizace a urychlení. Nevím proč by se se zakládáním staveb mělo čekat podle toho harmonogramu tak čekat. Jak dlouho trvá udělat archeologický průzkum ve čtverci 10x10m kde bude pilíř? Víkend? Další věc, nevím proč by na vykopávkách neměl být trojsměnný provoz, to je další urychlení. Tak když máme toto, tak se dá velmi rychle připravit ten kus staveniště a začít na dalších pracích. Fáze I a II by se klidně daly vymyslet přes sebe. A když se to vymyslí ještě chytřeji tak se dá přes to překrýt i třetí fáze. Nemyslím si… Číst vice »
Po získání stavebního povolení se teprv vybere zhotovitel. Aby se nestalo to, co na Rudné. Vypapírování zhotovitele je dneska na 1 rok. Protože připomínky. Na začátku roku se provede skrývka zemin, začnou se zakládat náspy a mosty. Celé si to musí sednout. A je další rok v trapu. Pak se teprv může dodělávat aktivní vrstva – podkladní beton, svrchní asfalt. Otvírá se před zimou. A jsme na 3.
Opravdu? Proč tedy most nad D7 u Postoloprt na jaře bourali a v srpnu téhož roku šel celý úsek Postoloprty – Bítozeves do provozu i s ním?
V případě výstavby D7 jde převážně o rozšíření stávajícího dvoupruhu na čtyřpruh, tzn. když se v 90. letech stavěla I/7 mimo obce, realizovala se již jako dálnice v polovičním profilu. Část prací je tak již hotová a proto zde výstavba většiny úseků trvá méně než tři stavební sezony.
Na jednolitém písku (Polsko, Bavorsko) se staví trochu jinak než tam, kde se na jednom kilometru změní třikrát podloží. Tři stavební sezóny se staví vždy, pokud ta liniová stavba musí něco vydržet. Prostě ty zemní pohyby, promrzání a sedání neošidíte a neurychlíte žádnou technikou.