Restart po 13 letech. Zkrachovalá Mexicana je znovu v provozu, stát jako majitel slibuje nižší ceny
První komerční let obnovené Mexicany. Foto: Gobierno de Mexico
První let musel kvůli špatnému počasí divertovat.
První let musel kvůli špatnému počasí divertovat.
V Evropske unii se toto nazyva verejna podpora / statni podpora a az na predem vymezene vyjimky a podminene vyjimky (de minimis podpora, podpora SMEs apod.) verejna podpora poskytovana statem nebo verejnym sektorem jednomu konkretnimu podnikateli neni povolena z duvodu omezovani souteze na vnitrnim trhu EU. A to, co v clanku ctu, mi jako omezovani souteze pripada.
Asi ano, ale Mexiko není v EU, tak si to tam můžou dělat.
Jen si nedovedu představit ty levnější letenky, když v dnešní době Volaris a Vivo Aerobus už tak létají za hubičku (rozuměj mnohem levněji než Ryanair). Když tam člověk koupí letenku v akci (kterých jsem za pár měsíců sledování vypozoroval hodně), tak stejně většinu ceny (odhaduji 80-90%) tvoří odletová/příletová taxa na daném letišti, kterou stejně musí zaplatit každý cestující ať letí s tou nebo onou aerolinkou.
Ale jo, proč ne, v Argentině už na to přišli.
V přebujelém socialistickém ráji typu Mexiko nepochybuji, že to bude mít úspěch – dozorčí rada a vedení příbuzní politků, kteří tomu vůbec nerozumí, vláda si levnými letenkami zajistí znovuzvolení a jako bonus si na sebe ani plně obsazený let nemůže vydělat…jakpak to asi dopadne.
Tak tohle nikdy nefungovalo, obzvlášť ve světe efektivních low costs dopravců. Ale nechme se překvapit.
Tak ono to ekonomicky asi fungovat moc nebude, ale tak provoz par letadel se v rozpoctu mexickeho ministerstva obrany ztrati.
uvidíme