Řeší se využití další historické železniční konstrukce. Osud mostu přes Berounku mají v rukou studenti
Železniční most přes Berounku v Černošicích. Pramen: Správa železnic
„Věříme, že najdeme dobré místo na nějakém veřejném prostranství a dobré využití s přidanou hodnotou pro obyvatele i návštěvníky našeho města.“
Krásný, jak ta soutěž hezky nabourává jednu ze základních ideových tezí kovaného nenávistného šotoblbství, tedy že Černošice jsou to největší zlo, se kterým je SŽ přece ve válce, protože přece blokujou reko 171.
Abychom nezatezovali budouci generace, je nutne stavet co nejobycenejsi dopravni stavby. Ackoliv bych se nedivil, kdyby casem prohlasili za pamatku i betonovou desku pres potok.
Tak nějak bych si představoval ideální řešení u všech ocelových památek. Když už nevyhovují soudobým potřebám, tak je upíchnout někam jinam, kde nejsou takové nároky. I ten červenský most by nadělal víc parády na jiném místě (na Otavě v Jistci nebo na Vltavě v Hladné, i by to tam možná šlo přetáhnout po vodě). Ale je riziko, že se tam šprajcnou zase místní a chataři, aby je pak náhodou nerušili cyklisté. To není nadsázka, takhle skutečně skončil pokus postavit cyklistickou lávku přes horní Berounku pod Čivicemi.
Myslím si, že mostní konstrukce z Červené nad Vltavou se ve svém principu nedá nikde použít. Vzhledem ke statickému systému, kde jsou z obou stran mosty s převyslým koncem a mezi konci další konstrukce, je potřeba kvůli takovému mostu postavit pilíře ve stejným počtu jako v originálním umístění.
To není Vyšehradský most, kde se dá most v podhodě rozdělit na tři samostatné mosty.
„Vzhledem ke statickému systému, kde jsou z obou stran mosty s převyslým koncem a mezi konci další konstrukce …“
Hm tak to teda jo. Kolega Alibaba bude zřejmě mostař. Takový popis klasického třípolového mostu aby jeden pohledal! :o)
PS. Samozřejmě lze použít jakýkoliv kus konstrukce, pokud zatížení např. cyklostezkou bude o několik řádů jinde než železničním provozem. Případně lze i zvýšit počet podpěr nebo změnit rozpětí. Samozřejmě pak už profily jednotlivých částí konstrukce nebudou odpovídat svému původnímu statickému schématu, ale pokud po mostě nepojede nic těžšího než záchranka, tak to konstrukce bez problému zvládne.
Já to za klasický třípolový most neberu. Je to tzv. „Gerberův nosník“
Nejsou to tři normální konstrukce na pilířích po vzoru právě Vyšehradského mostu, ale není to ani spojitý most, jako třeba (starý) železniční v Pardubicích přes Labe.
Ano lepší by byl obrázek. Viz zde dole:
http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/prepocet-zeleznicniho-mostu-v-km-41-791-trati-tabor-pisek-cervena-nad-vltavou/
Jestli to chtějí jako památku nasekat na více mostů mě je úplně jedno, jen si myslím, že té konstrukci to dobře neudělá ani na malé zatížení.
Tento most by klidně mohl stát mezi Mokropsy a Kazínem.
Zrovna jsem to chtěl napsat. Ptal jsem se pana Bergmana, kdy pojede, odpověď: Parlament vyjmul Berounku ze seznamu vodních cest =} nelze dotovat z veřejných prostředků =} přívoz už nebude obnoven. Takže od Kazína do Jedličkových lázní 4 km přes most u zastávky Černošice.
Přívoz nemá s vodníma cestama nic společnýho, přívoz není ve smyslu zákona lodní doprava. Jenže Bergmanovi nešo nikdy o přívoz, ale o turistickou atrakci, kterou pod ten přívoz schová a bude na ni čerpat dotaci z erárního.
já bych celou naši republiku přesnul někam do skanzenu, ono to tu tak totiž vypadá a když se náhodou cokoliv chce modernizovat, tak se okol toho akorát dělá divadlo, tady tedy naštěstí s tím nechtějí aspoň blokovat modernizaci samotnou..
Kvůli jednomu spolku z Prahy?
vážně myslíte, že to je kvůli jednomu spoklu z prahy? Víte kolik se toho řeší a teď to beru všeobecně, nikoliv železniční stavby. Ale i u těch železničních staveb toho je hodně.
Je zajímavé že se v tom tolik angažuje město Černošice, když prakticky celá délka mostu leží na území obce Všenory.
Říká vám něco ORP Černošice?
Ano, to je obvod přenesené státní správy, který nemá s obecní samosprávou a jejími rozhodnutími a investicemi nic společného.
Ten důvod je zcela jednoduchý – místní samosspráva ve Všenorech je tradičně zcela nefunkční, nic i nezajímá a nedá se s ní na čemkoli rozumně domluvit.
A jéje, další most k zachraňování…
Tenhle nápad je zrovna docela rozumný, takto se přesouvali mosty už před 120 lety, třeba původní most z Bechyně je dnes ve Stádeci.
Proč píšete něco, o čemž nic nevíte….
Stádlecký most byl na Vltavě v obci Podolsko a byl rozebrán a na současné místo přenesen, protože by zmizel pod hladinou přehrady Orlík. Ani těch 120 let nevím, kde se vzalo. Do provozu byl uveden 1848 a stěhován v letech 1960-1975. Třeba je v tom ta stá deci. Ale obec se jmenuje Stádlec.
Kolega průzkumník by se měl naučit lépe pracovat s vyhledávačem.
Nač tolik spěchu ? Tuto studii bych zadal letošním prvňákům základní školy.
Než se dostanou na fakultu, bude studie dotažena k dokonalosti a možná i realizovatelná … ?
Ten most se roztáhne o 17m. Takovou památku bych určitě nechal.
Na Berounce ve Všenorech…… já trpěl na roztažnost
https://www.youtube.com/watch?v=WdViMpm19YI
Hned mě to napadlo…. Myslím, že by se měl zachovat jako učební pomůcka na roztažnost 🙂
K 200 m dlouhým nástupištím se nevejdou dvě nové el. jednotky (2x 106 m), které požaduje objednavatel dopravy.
V Chuchli jsou nástupiště dlouhé 220 metrů, takže očekávám, že se s tím počítá i tady. Autor jen patrně čerpá tyto informace z x let starých letáků, kde se ještě uvádí 200 metrů.
Jen aby ze starých letáků nečerpali i investor a projektant.
Nemůže se přeci vše udělat na první dobrou. Musí se něco nechat na pak.
Jasně, nebýt těch letáků, tak projektant neví, jak to má nakreslit.
Přesně tak, v článku je to chybně, nebo spíš ne dle aktuální verze projektu.
To vadí? Nástupiště nesmí mít délku vlaku, to by mebyla Spržel.
Délka nástupiště se domlouvá s krajem, a když se změní koncept dopravy a vozidla, tak je třeba nástupiště prodloužit nebo popřípadě i zkrátit. Na prodlužování se nechávají třeba rezervy ve spodku (odvodnění).
Nástupiště mají být min 220 m.
Výborně takže jako student dopravních staveb VUT se do soutěže přihlásit nemohu protože:
a)určitě tomu nerozumím
b)určitě to tam neznám
c)nikdy se to tak nedělalo
Tak uvidíme co zplichtí, stačilo by most přesunout o pár desítek metrů po proudu a udělat z něj cyklostezku a průjezd pro IZS který má problém se rychle dostat do Všenor..
Řekl bych, že nikdo nikomu nebrání, aby městu Černošice poslal nějaký svůj návrh úplně mimo tuto soutěž.
Taková blbost a takovejch plusíčků….
Tohle „řešení“ možná zní logicky pro někoho, kdo to tam viděl jednou v mapě. Reálně je to nesmysl, zejména kvůli výšce konstrukce nad hladinou, která je dána Q100. Což by zejména na černošickém břehu znamenalo dosti razantní zásahy do předmostí, a to jak stavební, tak majetkové.
A jen tak na okraj, varianta mostu pro pěší přesně v tom místě byla už městem Černošice prověřována (inu, Černošice, tam to funguje a myslí se dopředu) a právě z výše uvedených důvodů byla zamáznuta.
Jelikož chybí cyklostezka Žloukovice Křivoklát tak by bylo ideální konstrukci použít tam jelikož stezka by asi vedla chvíli na jedné a chvíli na druhé straně řeky..
A jak byste ji tam jako dostal?
Konec dalšího rámusáku?
Hlavně jestli Správa železnic počítá se zvýšeným počtem kolejí vzhledem k potencionálnímu růstu příměstské dopravy v úseku Beroun – Praha a růstu nákladní dopravy po elektrizaci tratě z Plzně přes Domažlice do Německa.
Nepočítá, není tam na ně místo, navíc je stále v plánu tunel, který z této tratě některé vlaky odkloní a na příměstskou dopravu bude dvoukolejka bohatě stačit.
Počítá, na nové trati tunelem. 🙂
již od roku 2005….
Zatímco v Německu by to sfoukli za tři roky a bez přípravy a bez otravných projektů. Jen s lopatami!
Zajímavější otázkou je, 1) jestli by k tomu dělaly web s nesplněnými daty, jako http://web.archive.org/web/20080917043233/http://www.praha-beroun.cz/index.php?t=article&n=clanek-harmonogram-pripravy-8.
2) Jestli by skutečně starou trať nechaly rozpadat (se záminkou oprava bude až po tunelu) aby se následně začala rekonstrukce staré tratě před budováním tunelu.