Renfe chystá vstup do sítě francouzských rychlovlaků, začal s testováním
Vysokorychlostní železnice ve Španělsku. Foto: Renfe
Spojení Barcelona – Lyon a Madrid – Marseille má začít do léta.
Spojení Barcelona – Lyon a Madrid – Marseille má začít do léta.
Otázka je, za jake to bude ceny, pokud člověk nebude mít cas to kupovat dlouho dopředu. Obávám se, ze pro Čecha, co nechce jet sólo, ale s rodinou, to bude mimo realitu v porovnání s cenou jízdy autem nebo letenkami z Mnichova (kde je zase obří uspora času). Myslím celkovou cenu z Prahy, ne jen z Marseille.
Mimochodem jsem zvědavý, zda se dočkám třeba linky Frankfurt – Barcelona v podání ať už DB (BR407) nebo RENFE (S103). Vzhledem k tomu, že jezdí jeden denní výstřel TGV Frankfurt – Marseille, tak by bylo fajn, kdyby tohle doplnilo tu rotaci. Tedy ranní odjezd okolo 8:00 z Frankfurtu, aby to jelo v nějakém pseudotaktu až po Lyon Part Dieu. Jen bych vypustil zastávku Baden-Baden a dalo by to 1h55 pro úsek Frankfurt (Mannheim, Karlsruhe) Strasbourg. Strasbourg zastavení 10 min (nutné kvůli úvrati). Dále bych vypustil zastávku Mulhouse Ville (kam se dá dostat velmi dobře TER200 s přestupem ve Strasbourgu) a… Číst vice »
Tak se nakonec podařilo. 👍
V odborné veřejnosti se dost debatovalo o tom, že francouzské úřady poměrně hodně hází španělským drahám klacky pod nohy ve věci schvalování španělských jednotek ve Francii.
Netuší někdo z lépe obeznámených jaké strojvedoucí Renfe používá na francouzských kolejích? Strojvedoucí zapůjčení od SNCF to jistě nebudou a vzhledem k tomu jaké obstrukce dělají Francouzi se schvalováním vozidel myslím si, že úplně stejně obstrukce budou dělat i s povolováním nefrancouzského personálu. 🤔🤷
Španělské jednotky (řada 100, což je jen mírně upravený TGv) ale ve Francii jezdí už několik let. Řada 103 (Siemens Velaro) by snad taky neměl být problém, když tam s tím jezdí DB.