Renfe chystá vstup do sítě francouzských rychlovlaků, začal s testováním

Vysokorychlostní železnice ve Španělsku. Foto: RenfeVysokorychlostní železnice ve Španělsku. Foto: Renfe

Spojení Barcelona – Lyon a Madrid – Marseille má začít do léta.

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlakem s kolem

Otázka je, za jake to bude ceny, pokud člověk nebude mít cas to kupovat dlouho dopředu. Obávám se, ze pro Čecha, co nechce jet sólo, ale s rodinou, to bude mimo realitu v porovnání s cenou jízdy autem nebo letenkami z Mnichova (kde je zase obří uspora času). Myslím celkovou cenu z Prahy, ne jen z Marseille.

Michal Štěpán

Mimochodem jsem zvědavý, zda se dočkám třeba linky Frankfurt – Barcelona v podání ať už DB (BR407) nebo RENFE (S103). Vzhledem k tomu, že jezdí jeden denní výstřel TGV Frankfurt – Marseille, tak by bylo fajn, kdyby tohle doplnilo tu rotaci. Tedy ranní odjezd okolo 8:00 z Frankfurtu, aby to jelo v nějakém pseudotaktu až po Lyon Part Dieu. Jen bych vypustil zastávku Baden-Baden a dalo by to 1h55 pro úsek Frankfurt (Mannheim, Karlsruhe) Strasbourg. Strasbourg zastavení 10 min (nutné kvůli úvrati). Dále bych vypustil zastávku Mulhouse Ville (kam se dá dostat velmi dobře TER200 s přestupem ve Strasbourgu) a… Číst vice »

Tonda Sehnal

Tak se nakonec podařilo. 👍
V odborné veřejnosti se dost debatovalo o tom, že francouzské úřady poměrně hodně hází španělským drahám klacky pod nohy ve věci schvalování španělských jednotek ve Francii.

Netuší někdo z lépe obeznámených jaké strojvedoucí Renfe používá na francouzských kolejích? Strojvedoucí zapůjčení od SNCF to jistě nebudou a vzhledem k tomu jaké obstrukce dělají Francouzi se schvalováním vozidel myslím si, že úplně stejně obstrukce budou dělat i s povolováním nefrancouzského personálu. 🤔🤷

Jan

Španělské jednotky (řada 100, což je jen mírně upravený TGv) ale ve Francii jezdí už několik let. Řada 103 (Siemens Velaro) by snad taky neměl být problém, když tam s tím jezdí DB.