Renesance mezinárodních vlaků. Nizozemské dráhy hlásí růst o téměř pětinu
Rychlovlak společnosti Thalys z Bruselu přijíždí do Rotterdamu. Foto: Jan Sůra
Statistiky další evropské železniční společnosti ukazují velký příliv cestujících do mezinárodních vlaků. Podle nizozemských státních železnic Nederlandse Spoorwegen počet cestujících
No ono to neni tak ruzove…napriklad primy vlak AMS-LON neni, vzdy se musi prestoupit a cekat na Eurostar vetsinou v Bruselu. Navic je to mega drahy…takova ty lakadla za 59liber one way, to skoro neexistuje. Realita je spis 100-120liber/eur ve “dvojce”. Plus casove…ehm…no bratru 5,5 hodiny…
proto jsem se ptal na absolutni cisla a vysledek je 5 minusu… 🙂
Jsem velmi rád, že postupně dochází k trendu obnovování či posilování vlakových spojů i na mezistátní úrovni, konkrétně zde v denní relaci. Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 49/69 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu,… Číst vice »
neuvazoval jste o kariere romanopisce? takovy seversky roman o autistovi bjornovi, ktery natruc realite potrebuje jet spacim vlakem do narviku a trista stranek o tom, jak to bylo slozite a co vnitrne prozival. mozna by to vyslo i na nejaky cernobily film, ktery by se hlasil k bergmanove odkazu…
Georgu, Vy jste sem zabloudil nejspíš z Novinek.cz nebo parlamentních listů, tam je vždy výživná diskuse frustrovaných spoluobčanů Vám podobných, takže Vám radím, vraťte se tam nazpátek a užívejte si negativních emocí co hrdlo a duše ráčí.
Kéž by v našich končinách taky jednou byly vlaky na takovéhle vzdálenosti použitelné. Z Prahy do Budapešti, Krakowa, Frankfurtu… Bylo by to stokrát pohodlnější než RyanAirem, kdyby ta cesta nezabila celý den.
No ona jízdní doba Berlin – Amsterdam 6h 32 min taky není zrovna žádný zázrak
6,5 hod není extra výhra, ale když to vezmu, tak dojet na letiště, cca 2h čekat / nechat se kontrolovat, pak 1,5 hod let a zase cesta do centra města … to dává cestě letadlem nějakých 5 hodin – to už mi ten rozdíl nepřipadá tak veliký. Nicméně je to trasa na horní hranici konkurenceschopnosti železnice.
V tom s Vámi samozřejmě souhlasím a sám bych volil jednoznačně vlak, nicméně průměrná rychlost kolem 100 km/h při spojení těchto dvou metropolí, nacházejících se v ,,bohaté,, části Evropy by mohlo být mnohem lepší.
Navíc, ve vlaku si člověk sedne a celou dobu může dělat co chce. Cesta na letiště, security, hledat gate, nástup,.. a to stejné po přistání tu dobu rozkouskuje na menší a hůře produktivní kousky času.
Tak půlhodina by šla uspořit mezi Berlínem a Hannoverem (vč. pobytů), ale pro DB je tato linka méně prioritní než Berlin-Hannover-Kolín n/R… Další čas stráví přepřahem na hranicích – nebo už není? A pak zastavovací politika Hannover-Amsterdam je spíš na RE, díky které ani ta celkem nízká TR tolik „nevadí“…
Netuší někdo, kdy je v plánu zavedení nočního vlaku do Amstru? Můj odhad je po dodání nových vozů pro značku Nightjet. Každopádně budu doufat, že dojde zároveň k obnovení přímého vozu z Prahy.
bourlive ovace ze strany vsech 20 pravidelnych cestujicich…
ne vazne: masova poptavka po necem podobnem je mrtva a vozit pres celou evropu za strasnych nakladu jednen kurzovy vuz (behem noci 3x preprahany), aby nim mohlo jezdit par sotousu, je fakticky stejne k nicemu. zvlast kdyz pulka tech sotousu tam bude smrdet zadarmo na fipku…
https://www.change.org/p/swedish-and-danish-governments-support-night-trains-in-northern-europe
https://www.foei.org/news/petition-save-the-european-night-train-sign-now-2
Nadpis článku je trošku přehnaný. Mezinárodní vlaky hlásí růst o 13% což bych za „téměř pětinu“ neoznačil. To jen největší růst na jedné relaci (AMS-BER) je o tu „téměř pětinu“ (19%).
Ale jinak paráda číst taková čísla 😉
no narusty jsou to krasne, ale procpak nam asi nesdeli jejich absolutni vysi? 🙂
Aspoň budou díky gretenismu levnější letenky.
Co je gretenismis? Neco s hranicema jako Grenze?
Pocit, že spasím svět ježděním vlaky a jachtami místo aut a letadel. Věrozvěstkou této víry je sv. Greta Thunberg, aktuální světová megastar s dokonalým píár, neříkejte že jste o ní ještě neslyšel.
a co to ma spolecneho s clankem???
Že když lidi pojedou (do Londýna, Amsterodamu etc.) vlakem, budou levnější letenky v dané relaci (pokud teda cesta do New Yorku jachtou nevyvolá potřebu šesti letenek místo dvou). Bude to asi teda potřeba víc dotovat, takže celkově to bude dražší, ale to se musí obětovat. Nic víc v tom nehledejte.
Nešlo by se odebrat na Novinky, případně kamkoliv jinam?
Proč tam už tedy nejste? Uplatníte se tam lepe než zde.
Na k-report, tam je koncentrace takovýchhle pacientů zdaleka největší.
no tyhle uspechy holadnskych statnich zeleznic jsou ve skutecnosti narusty v desitkach az nizkych stovkach lidi, kteri docela mozna vyuzivaji ruzne usekove frekvence a letadly amsterdam-cosi nikdy neleteli.
nedelejte si nadeji, ze to s cenami letenek muze nejak zasadneji zahybat…
Ale to se jenom parta postarších pánů bojí jedné malé holky a mají ji za antikrista a kohokoliv kdo nesouhlasí s postaršími pány hlásanými názory označí za greténa.Nemá cenu za tím cokoliv hledat.
Postarší pánové se možná bojí světa, kde už se nikdo ani nesnaží tvářit, že záleží na podložených faktech. Světa, kde stačí víra, že takhle je to správně a jedině tak to má být, aby jste byli spaseni. Když se to v Evropě stalo naposledy, tak z toho byla doba temna trvající přes 1000let. Lidi co si dovolili oponovat vědeckými faktu upalovali na hranicích jako kacíře.
Temno trvající tisíc let a podložená fakta. No, to je tedy moudro.
Vy jste asi v dějepise nedával pozor.
ja vam nevim, ale pokud patym rokem cekam kazde leto kdy bude konecne prset a k tomu pada jeden teplotni rekord za druhym, tak si az rikam, jestli nema spis pravdu ta greta nez exportni cesky mozek ing. klaus…
ale klidne z toho muzete delat novy boj proti totalite, kterou si jak vidim uspesne dokazete vyfabulovat…
Hele, když to samý, co Greta, tvrděj vědecký kapacity (aže tvrděj a už drhně let), dlabou na to omezenci tvýho střihu taky. Takže nepovídej nic o nějaký něčí víře, když tvoje vlastní přesvědčení je postavený čistě na dojmech, přičšmž tvrdý data a fakta nebereš v potaz.
Parta postarších heterosexuálních bílých pánů, ať to máme v těch správných škatulkách. Ona „malá“ (šestnáctiletá) holka je spíš chudák vláčený jako symbol pro propagandu, za kterou se nachází velký byznys, co nám potřebuje něco prodat, ruku v ruce s dirigistickými autoritami, co nás potřebují nějak zdanit. (Na druhou stranu, čtrnáctidenním blitím do moře a kakáním do kýblu prakticky prokázala nepoužitelnost takového způsobu dopravy i pro ekopošuky a za to jí patří uznání.)
Každopádně další totalita bude mít ekosocialistickou ideologii a toho je třeba se bát.
No, zrovna termín „gretenismus“ vymysleli a šíří uhlobaroni, čili jakmile ho někdo někde použije, je hned jasné, odkud vítr vane… neboli čí peníze za tím trollením jsou.
Tak hlavně když máte ten svůj svět tak jednoduchej a průhledně jasnej.
Ale má víceméně pravdu. Protože objektivně oponovat je dost těžké, tak je jednodušší z holky udělat magora a s argumentací se netrápit.
Ne že bych souhlasil s tím, že se sposta lidí snaží dostat její angažovaností do výsluní.
souhlas. taky bych uvital argumenty namisto poukazovani na to ze greta je autistka.
Zřejmě sleva 75% možná i pro všechny, u nás to taky způsobilo nebejvalej boom 😃
U nás to nezpůsobilo téměř nic, nárůst o dvě procenta byl na železnici posledních několik let a je i nyní.
Téměř nic? Způsobilo to, že se cca. 6 miliard zbytečně utratí, takže takové nic to zase není.
S tím souhlasím, ale příspěvek se týkal počtu cestujících, ne financí
Souhlasím. Ty vlaky, které byly plné jsou stále plné, ty které vozily vzduch, stále vozí vzduch.