Rekordní zisk švýcarských drah. 88 % lístků prodaly mimo pokladnu, zabraly akční jízdenky
Jednotka ICN RABDe 500 u Gotthardského tunelu, foto: SBB
Švýcarské spolkové dráhy (SBB) zaznamenaly loni rekordní rok. Svezly nejvíce cestujících v historii a téměř o poloviny zvýšily svůj zisk.
Ke zvýšení prodeje pres internet a mobilní aplikaci výrazně napomohla masivní kampaň v tv,na nádražích a pres sociální sítě A navíc tomu napomáhá i to,že pres aplikaci SBB CFF FFS koupíte jízdenky i na všechny vlakové spoje soukromých nebo kantonálních dopravců,mnohdy výrazně levněji (akční jízdenky) než na pokladnách nádraží či přes aplikaci samotných dopravců. Např. jízdenka z Vispu do Zermattu(dopravce MatterhornGotthardBahn) stojí na pokladně 37,- CHF,přes aplikaci SBB akční (koupě alespoň den předem) 18,50 CHF,bez nutnosti vlastnit jakoukoliv kartu Nebo relace Davos – Svatý Mořic (dopravce Rhätische Bahn) na pokladně nebo přes aplikaci Fairtiq 30,- CHF ,přes aplikaci SBB (akční… Číst vice »
Přesná čísla nemám, ale pocitově mi přijde, že loňský rok bylo v oběhu mnohem více SuperSaver lístků než letos. Standardně jsem kupoval SuperSaver lístek téměř v jakémkoli čase a třeba jen 24h předem. Letos se na stejnou cenu dostanu třeba jen dva dny v týdnu, při nákupu několik dní dopředu a to jen u velmi neoblíbených spojů. Je pozoruhodné, že i s tak dobrými obchodními výsledky za loňský rok, ten obchodní model změnili.
Bude zajímavé sledovat jak se to projeví příští rok.
No jo, Švýcarsko, to je úplně jiná mentalita. 🙂
Co se týká pokladen, tak já u pokladny nebyl už hoooodně dlouho. Divím se proto těm, kteří jsou ochotni stát frontu. Díky tomu, že si jízdenku koupím přes internet, chodím na vlak prakticky jako na MHD.
SBB přeji, aby se jim dařilo dál. Je vidět, že své profesi, na rozdíl od některých jiných, skutečně ovládají. 🙂
Takže ČD přesnost 90.5% a SBB 90,1%?
A mají stejné kritérium, že >5 minut = zpožděný?
Už teď je vtipný vysvětlovat kaštanům, že máme přesnější vlaky než Němci.
U SBB je vlak přesný, když má <3 min. zp…
Švýcar má <3. 😉
Tak to je mrzení. I tak ale dobrý, díky za info.
To pro živá nádraží asi není dobrá zpráva…
Co to s tím má společnýho? Třeba na hlaváku nemám zájem stát frontu u pokladny, ale za supermarket, bankomat a burger king (když už to fakt jinak nejde) jsem rád.
Asi to, že když si na menších nádražích budete kupovat jízdenku přes internet a ne u pokladny, zvýšíte tím šanci, že pokladnu zruší, čekárnu zavřou a nádraží bude opuštěné. To je na dnešní železnici podle mě to nejhorší.
Jenže ušetříte za personál a z nádraží se může stát malá zastávka//protože ve Švýcarsku se nevyplatí si koupit jednu jízdenku nýbrž kartu(kredit) na kterou budete jezdit…starším lidem rodina pomůže nebo na velkých nádražích je personál který pomůže a poradí
Myslím že vyřešené ne ?
Já mám zkušenost jen z trati z Martigny do Chamonix, což už vlastně ani není SBB, nicméně vesnické nádraží v centru obce bylo pošta, turistické informační centrum, poštovní banka a prodejna jízdenek.
Co se týče čekáren, tak Švýcaři narozdíl od Čechů nejsou prasata, takže jiná naprosto zapadlá zastávka (Le Châtelard-Village) měla okna, dveře, lavici, WC a umyvadlo, na zimu konvektor a navštěvovala ji pravidelně uklízečka.
Nejmenovaný důchodce se dokonce na k-repu chlubil, že podobné objekty dokonce používal k přespání.
Ono je vůbec docela smutné zjištění, že ať jedete na západ nebo na východ, tak máme jedny z nejzdemolovanější nádraží v Evropě
To od vás není hezké, takhle pomlouvat p. Zikmunda.
Podle mě je mnohem větší problém umělé živení pokladních tam, kde to nemá žádný smysl. Intuitivní a spolehlivý automat je snadno nahradí a ušetřené peníze lze mnohem lépe investovat do rozšíření zázemí pro cestující.