Rekordní železniční zakázka v Polsku. Polregio podepsalo smlouvy na až 200 nových vlaků
Elektrická jednotka Pesa v barvách Polregio. Foto: PESA Bydgoszcz
Dopravce chce pořídit nové vlaky hlavně z evropských dotací a půjček.
Takže 4 x větší i 4 x lidnatější Polsko kupuje až 200 vlaků…. ČD má objednáno pro roky 2023 a 24 dodávky následující: – 110 RegioPanterů – 66 (plus10) RegioFoxů – 14 RegioPanterů i baterkou pro MS kraj to je 190 kousků Ještě k tomu připočítejme, že si JMK koupil – 37 RegioPanterů A navíc RegioJet UK – 7 pesa na elektriku To máme ucelené jednotky pro ČR 234 kousků K tomu připočteme 182 vagonů = 20 vlaků Comfort Jet od 12/23 ——————————————————————————————————- a ke konci roku 2022 začali jezdit nové Interjety – 50 vagonů = 10 vlaků – a… Číst vice »
You’re funny. There are three or four large passenger railway companies in the Czech Republic. Thirteen in Poland. Article talks about only one of them (Polregio)! If you count the orders of other companies, planned orders and trains delivered though in the last three years, it will be even more than 4x!
Sure, you can brag all you want that it might be four times more, but still those EMUs and other new rolling stock won’t be used effectively since there is a 2-to-4 hour frequency on most lines in Poland, somewhere even once or twice a day, and most of these trains will be most likely parked and unemployed, which is funnier IMO. 😀
Přesně tak, to je jen jedna ze zakázek. Co polské lokomotivy? Co polské vagóny, kterých bude snad přes 400?
4 domácí výrobci. Být to v ČR, spustí se křik šotoušů, že se to mělo dát cizím fabrikám. 🙂
(ano, Stadler není až tak moc domácí)
Ne 4 výrobci vlaků v Polsku, ale 5.
https://www.alstom.com/alstom-poland
prý 4 tisíce odborníků
Alstom Konstal (Chorzow) vyrábějící např. Coradia Stream nebo fabrika exBombardieru ve Wroclaw
P.S. Šestým výrobcem je CAF, který v Polsku provozuje významnou výrobu busů Solaris
Stadler je v Polsku už stejně domácí, jako dnes u nás v autobusech s největší fabrikou Iveco.
PKP není největší osobní dopravce v Polsku?
Jak se to vezme; PKP-IC je největší, když se to vezme v osobokilometrech. V početch pasažérů vede Polregio. Viz https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewo%C5%BAnicy_kolejowi_w_Polsce
Díky za link na mapu, myslel jsem že Polregio má o dost menší podíl, protože všechna vojvodství s rozumnou regio dopravou si už založila vlastní dopravce, stejně tak ty opravdu dálkové vlaky IR už zanikly. Ale vidím že jim toho zbylo ještě asi dost.
Vyrobil ten FPS už nějakou EMU, která by nebyla na podvozku EN57?
Zajímavý koncept, uzavřít rámcovku se všemi relevantními hráči a pak dělat minivýběrka pro jednotlivé dodávky … pokud to chápu správně.
Vybrat si „relevantní hráče“ a těm namastit rámcovky by neprošlo, zejména když chtějí využít evropské financování. V prvním kole proběhla o ty rámcovky otevřená soutěž, kam se ovšem nikdo jiný než tito 4 nepřihlásil. Podobný princip jako soutěže ČD, kdy chtějí vybírat dodavatele s tím, že možná nic neodeberou.
Škodovka se přihlásila a dokonce napadala zadání soutěže (dalším kdo zpochybňoval regulérnost soutěže byl Stadler)
Zadání soutěže napadla, ale nabídku nepodala.
tak detailně jsem to nesledoval, tudíž nerozporuji.
Měli na Innotransu prototyp dvouvozové EDMU.
Ajaj. To bude konec Dřevolína u Polregio. A u nich jezdily ty nejuzrálejší a nejšťavnatější kousky 🙂
Tohle bude znamenat i konec EN71u polregio. Nahradí to také SPOTy (EN57.20) a několik modernizovaných EN57AL. Tvz. Dvoutrakční vozy nahradí el. A dieselové lok z vagóny, i vlaky na Hel. Po roce 2025 můžeme spoléhat na SKMT, která má ve vozovém parku jenom EN57, EN57Al a 2Ks Impulsů, a podle ředitele SKM, spoléhají na klasické (s originálním předkem) v provozu až do 2050. Dále bude ještě jezdit EN57-1703, EN57-038 (do roku 2028), Koleje Mazowieckie budou ještě dloooouhá léta provozovat také EN57KM. Koleje śląskie totéž. Podotknu ještě, že ta objednávka 200ks se týká také vyřazení ED72. Problém je, že to objednávají… Číst vice »
Mě upřímně konec už teď některých EN57, které jsem měl rád, i můj nejoblíbenější kusek, velmi mrzí. Nejstarší provozní kibel je EN57-038 a tento rok slavil 60 let výročí v provozu. Konec legend EN57, které byly nejdéle vyráběnými vlaky na světě (přes 1500ks vyrobených) teď jezdil jen těh zmíněných 50, to je něco neuvěřitelného. Nezbývá nic jiné, než se smutně poděkovat starým klasikám ve službě. Když jsem se šel podívat na odstavné plochy s EN57, hrnuli se mi slzy v tváři. Tolik vzpomínek❤️
No, s kamarádem na výletě v Polsku, cca 3 roky dozadu jsme natrefili na jednu tu en57 do Bohumína a oba jsme se divili, že to je ještě v provozu v původním stavu. To bylo horší než některá Tornáda a Béčka proti tomu jsou zlatá..