Rekordní zakázka na Mireo. Siemens dodá 75 jednotek pro Lipsko a okolí
Jednotka Mireo pro Lipsko a okolí, vizualizace. Pramen: Siemens Mobility
Nové vlaky si objednali dopravci Die Länderbahn a DB Regio, jejich nasazení se předpokládá v prosinci 2026.
Jestlipak němečtí šotouši řvou, proč zas ten zýmenz, když všude v okolí jsou levnější výrobci, v Polsku atd?
: – )
Docela mě zaujala ta lomítka Glauchau vs. Werdau-Zwickau.
Resp. Plauen vs. Zwickau.
Tzn. rozpojování/spojování v Gössnitz, resp. Werdau? Nebo střídavé vedení jen každého druhého spoje do toho kterého cíle?
(Pozn. dnes ty spoje jedou výhradně v trase přes Werdau do Zwickau.)
Kéž by se tady v ČR umělo, když už ne spojování, tak zajetí dvou krátkých jednotek k dlouhému peronu a přestup na peroně mezi až čtyřmi směry.
Fakt není potřeba 400m peron pro 4vozovou jednotku, každé lince jedna hrana, hrčí pragotron, losujeme. Jezdit k danému peronu pravidelně, jako by se spojovat mělo.
Tak ono se to umí i tady v ČR, jen se kolikrát spíš nechce.. Česká Třebová, Letovice, Brno hl. n., Zábřeh na Moravě…
Vy chcete mít přestup u sebe, ale čekat tak 5 min díky ETCS než to krokem vjede? Ještě tak Zábřeh, tam jsou cesťáky, ale jinak jsou jízdy na obsazenou již dnes hodně pomalé a s ETCS ještě více.
Koukám že Siemensu ta jejich taktika vyšla
Jaká taktika? Děkuji za vysvětlení.
V článku mi chybí jasně napsáno, jestli mají Mirea nahradit nějaký starší vozový park, nebo zvýšit frekvenci spojů, nebo snad rozšířit síť… V současnosti stojí lipský „Sbahn“ na Talentech a to na první pohled vypadá uspokojivě.
Já měl tu čest s lipským S-bahnem před rokem a bylo to docela děsné. Infrastruktura perfektní, ale vozidel očividně málo. Spousty odřeknutých spojů a většina těch, které jezdily, byly tvořeny jedním Talentem (namísto dvojiček), takže byly extrémně přeplněné.
Obecně dochází také ke generační výměně. Například u DB. Tam kde loni jezdily Talenty 2, nyní jezdí nová Mirea. Ony ty Talenty sice nejsou buhvíjak staré, ale mají problémy se spolehlivostí. V létě jsou masivní výpadky klimatizací. No prostě by potřebovaly dílny. A zřejmě se to nevyplatí, takže se postupně nahrazují novými.
Že by se najíždělo na japonský systém, kdy vozidla jsou konstruovaná tak, že mají relativně krátkou životnost (ani ne 20 let) a potom se nerekonstruují, ale nahrazují?
Nicméně už okolo roku 2000 jsem slyšel od německých železničářů, že řada 101 je dělaná taky takovým způsobem – s životností 20 let, pak začne odcházet rám. Takže ani v Evropě to taková novinka není. Asi si budeme muset zvvyknout, že věta „drážní vozidla mají žiotnost 50 let“ je nesmysl.
Podle mě na to má vliv cyklus objednávek od objednavatelů dopravy. Tj. že vozidlo projde 2x 10-15. letým cyklem a pak se zdá objednavateli staré.
Vlaků bude více.