Rekordní zakázka na elektrobusy Iveco. Belgický De Linj jich koupí až 500
Iveco E-Way v barvách pro De Linj. Foto: Iveco
Belgický dopravce chce postupně přejít na zcela bezemisní dopravu.
Belgický dopravce chce postupně přejít na zcela bezemisní dopravu.
Jo, kupte si bus s kamerovými zrcátky a pak brečte, že nemáte řidiče. Stejně jako to udělaly některé firmy s kamiony a řidiči jim utekli jinam, kde mají normální auta.
Hm, divné, že nezvolili Urbanway, ale vzali IVECO z Turecka, které půjde i do Prahy, jenom v naftě.
No já zaslechl něco o konci celé řady Urban…
Tohle není Iveco z Turecka, ale Heuliez.
kolik ta baterie váží? to jako bude umístěná na střeše?
Začínám být alergický na to slovo „udržitelný“. Udržitelnost neexistuje, to je jen laciné heslo. Lidí stále přibývá, zdrojů je konečné množství, ale ekonomika musí permanentně růst. To není udržitelnost.
A co navrhujete?
Tak bezemisní hovoríťe, Kefalín…
Tady se ale sešlo e-pošuků 😀
Vozidlo emise nevytváří a při rekuperaci při brzdění taky šetří brzdové destičky, ze kterých se neuvplňují částečky.
Což je výhodou především v provozech s častými zastávkami, kde se ale nevyplatí stavět trolejové vedení pro klasický trolejbus. Energetický mix je věc druhá…
Bus rozhodně bezemisní je, stejně jako ten přístroj ze kterého sem píšete. Jestli je bezemisní elektrická energie, kterou se nabíjí, to záleží, ale snad kromě Polska by to měla být alespoň z půlky, leckde více.
Sardinie má mnohem lepší podmínky pro FVE než Polsko a kupodivu ani přes den to není žádná hitparáda. Ale to je jenom taková perlička.
https://app.electricitymaps.com/zone/IT-SAR
Evidentně – kdyby neposílali 2/3 své produkce do pevninské Itálie, to slunce by jim stačilo na pokrytí vlastních potřeb.
Konkrétně v Belgii v roce 2021 – 50,2 % jaderky, 11,9 % vítr, 5,6 % slunce, 22,5 % zemní plyn.
Dík, byl jsem večer líný se dívat, jaký má Belgie mix, tušil jsem vysoký podíl jádra.