LOT 3a leaderboard

Rekordní zakázka Design&Build. Pardubice se dočkají severovýchodního obchvatu

Most přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSDMost přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD

Předpokládaná hodnota zakázky je téměř 1,5 miliardy korun

Zpět na článek
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kebab

Každý nový obchvat pomůže, tím lépe ve čtyřpruhu. Bohužel už teď je jasné, že mezi MÚK Doubravice na I/37 a začátkem čtyřpruhu bude špunt. Tři kruháky za sebou a navíc 1+1, to moc dobře fungovat nebude. Snad se ale i tady něco začíná dít.

Zbyněk

Pomůže leda tak hluku, exhalacím a dopravní indukci.
Devadesátá léta snad jsou už za námi.

Daniel Novak

Co lidé žijící na Dubině? To nám tady u domu bude jezdit veškerý tranzit? Již teď je tady kravál ze se nedá mít ani otevřené okno. Řeší toto někdo ? Tichej asfalt protihluková opatření.

Daniel Novak

Obchvat

Pišta

Konečně. Ještě to chce jižní obchvat plus napojení na silnici od Přelouče.

Jaroslav Novák

Nenazýval bych to obchvatem. Spíš je to propojka dvou různých městských částí, která nevede přes centrum.

ABCD

Ne skutečně toto není obchvat. Je to spojení mnoha častí Pardubic a jeho okolí tak aby auta nejezdila přes centrum. (Ano pro drtivou část je obchvat pro tranzit D35). Chtěl bych tady upozornit na jednu věc tento obchvat nevede od Sezemic resp. Počapelských chalup směrem k Ohrazenicím, ale z tohoto pohledu dost zajíždí do města (chápu, aby Drážka a Dubina jezdila tudy na Ohrazenice, Globus, Prahu, Polabiny….). Ale na druhou stranu si myslím, že by měl být ještě jeden most ve směru Počapelské chalupy směr Ohrazenice, Ráby. Naopak by ten stávající od věznice na Cihelnu nemusel být čtyřpruhový (Ono s… Číst vice »

geras

Jen trolejbusy? Autobusy ne ?

ABCD

Samozřejmě, že autobusy jsou v Pardubicích v MHD taky. Šlo spíš o to, že Pardubice nemají samozřejmě vůbec tramvaje a vůbec ne na samostatném tramvajovém pásu, nemají ani jízdní pruhy pro MHD a ani většina ulic/tříd v centru ani není v uspořádání 2+2 a samozřejmě nikdy nebude. Takže jedna z mála možností je i vnitroměstskou dopravu auty vyhnat (spíš jí to zatraktivnit) na vnější okruh/obchvat. I kdyby to bylo zakázané nebo mýto stejně by vždy měla být možnost objet město okolo (respektive nejdříve to a pak restrikce jako krajnost a velmi opatrně s tím, Doprava je krevní oběh města, kdo… Číst vice »

ABCD

Ještě pro všechny příslušné architekty, projektanty, ŘSD, lidi s rozhodujícími pravomocemi, kteří to nečtou. U Spojila prosím nedělejte kruhák. Viz Británie země kruháků – ale: https://mapy.cz/zakladni?x=-1.7332627&y=55.5006741&z=18&l=0&base=ophoto&source=osm&id=136390723

Honza

Takže budeme dělat paralelu k D35 to nám tak pomůže.
Když pojedu dál – tranzit, tak to vůbec nebudu potřebovat. Až se dodělá dálnice do Ostrova (2021-2022), klesne tranzitní doprava přes Pardubice (okolo nádraží) na minimum. Spíš bych udělal křižovatku v Zámrsku (úplně by stačil jeden most a 600m jedno pruhový komunikace), tam to bude masakr. Kdo to jenom počítá. Jistý je, že my to jen platíme. Ale to by se kamarádi dost nenapakovali co?

smart

Jak je dlouho veřejně známé, křižovatka I/17 a I/35 v Zámrsku se letos bude přestavovat na okružní. Zdrojů je k tomu dohledatelných dost.

Hans

Chlapče, tos nás všechny pobavil.. Tahle silnice měla být tak před 30 lety. S D35 nesouvisí vůbec, stávají I/36 prochází absolutním středem města a kolem hlavního nádraží.
Jedná se městskou silnici spojující serozápad a východ města.
Když nemáš sebemenší Ahnung o místní situaci, tak lepší nepsat nic

Surio Mario

Trochu mě překvapuje, že je obchvat zakreslen na 10 let staré mapě, která už dávno neodpovídá realitě. Nestudoval jsem celou trasu, ale minimálně tam chybí průsečná křižovatka Hradecká x Stromová, která bude v těsné blízkosti křižovatky Fáblovka. Docela by mě zajímalo, jak to tam chtějí řešit – druhá semafory synchronizované se semafory na obchvatu, nebo se to prostě nechá jen tak a auta ze Stromové budou ve směru do centra vyjíždět naslepo mezi auty stojícími v koloně před křižovatkou?

Šejdr

Ono je vidět i na dalších místech, že skutečně jde o hodně starou mapu, nejenže tam nejsou novější ulice, ale není tam ani celá Nová Cihelna. S křižovatkou Hradecká-Stromová je to zajímavá otázka, pokud by byla bez semaforů, bude to hodně problémové místo.

Venca

Vždy, když vidím na obchvatu kruhový objezd, tak bych ty projektanty profackoval.

Vladimír Bílý

Hlavně 2+2 přes kruháče, to je unikát! V sousedním Hradci si to každý může vyzkoušet a pro jistotu na tom úseku rok před otevřením souběžné dálnice udělali pořádnou rekonstrukci…

kik

Bydlím v HK a osobně nemám s těmito KO žádný problém. Ano, ten se semafory U kolejí je trošku raritní a dělá některým lidem problémy ale ten v Plotištích je z mého pohledu OK.

yxc

To u kolejí je světelně řízená křižovatka, která v době kdy jsou světla mimo provoz funguje díky tvaru jako OK. To nelze porovnávat. Předpokládám, že šlo o okružky na I/11 mezi Kuklenama a ČKD. Tam je zas totalni převaha intenzit v jednom směru a žádní chodci. V Pardubicích na SV obchvatu to nebude tak jednoduché. Sice to nebude takový problém jako OK u Koruny nebo dokonce budoucí OK na křížení Hradubické a Jižní tangenty mezi Hypertescem a Shellkou, ale situace tam bude problematičtější než na I/11 u HK. Problém bude hlavně u Globusu, kvůli silným intenzitám k Obchoďákům a u… Číst vice »

BND 30

To je tím nezdravým stylem života… jí se při práci, upadne jim drobek na výkres…a jako v Marečku podejte mi pero… je kruhák hotovej…

KaLer

Dva neturbo kruháče a světelná křižovatka…

Frantisek

Než usednete za volant, doporučuji se zklidnit. Světla by sice lépe umožňovala ten „chvat“, ale ono Vás neubude, když nebudete tak tlačit na plyn. Nakonec, aspoň Vás nějaký podobný nesestřelí.

Venca

Do Pardubic to mám víc než 200km, ale občas jsem nucen se tam podívat. Také mi vadí tento mor kruhových objezdů všude po ČR. Jde o bezpečnost. Silnice 1. třídy by se měla stavět, tak aby se po ní dalo jezdit relativně bez zbytečných brzd a – 20km/h na rozdíl od dálnic. Viděl bych to na 60-70 km/h ve městě. A 110 km/h mimo město, jako je to v dopravně nezaostalých zemích. Kdysi jsem pravidelně po silnici 1.tř. ve špičce dojizedeldo do jednoho města. V roce 2002 trvala jízda okolo 30min a dnes okolo 50min. Místo, aby se doprava zrychlil,… Číst vice »

Kebab

Přesně. Tohle ale jezdcům okolo komína nikdy nevysvětlíte, těm je pochopitelně jedno, jestli jim cesta trvá 10 nebo 15 minut.

Jakub P

Na druhou stranu ten, kdo jede 500 km, a v Pardubicích nekončí ani nezačíná, by měl tady jednoznačně jet po D35, která v těch místech bude kus za městem dostavená nejspíš i dřív. Tohle dává smysl pro ty, kdo pojedou z jedný strany Pardubic na druhou nebo max. z nebližších obcí. Aby to byla lákavá zkratka pro lidi, kteří by mohli klidně jet po D35, ale z jakéhokoliv důvodu se jim nechce, by nadělalo víc problémů, než kolik jich to zmírní… Obchvaty, kde tranzit nemusí řešit žádné interakce s jinou dopravou patří na dálnice (a i tam jsou situace, kdy… Číst vice »

Jakub P

Ono i obecněji – pokud si plánujete 500 km cestu autem převážně mimo dálnice, měl byste počítat i s tím, že to jednoduché a rychlé nebude. Jako na řidiči je na vás, abyste respektoval rozsah a stav silniční sítě a neplánoval si cesty, které nejde bez ohrožování okolí stihnout. Okolí nemá povinnost vás pouštět přednostně a počítat s tím, že zrovna vy spěcháte a máte to daleko. Tu cestu jste si naplánoval vy, je to vaše volba, měl byste vy nést její důsledky a nepřenášet je na ostatní. I když to znamená vyhradit si na cestu delší čas nebo třeba… Číst vice »

Railfort

On je to spíš obchvat centra Pardubic než obchvat celého města a dobře za něj. Holt nešlapejte tak na plyn.

Venca

Dobrá. Chápu. Odpověď na šlapání na plyn u předešlého vlákna.

Jakub P

Tohle ovsem neni obchvat, ale prutah mestem. To je dost odlisna kategorie silnice. A ani na obchvatu nemusi byt kruhace spatne, pokud tam neni intenzita na semafory nebo MUK.

Venca

Dobrá, beru. Konkrétně toto místo moc neznám. Buhežel, ale obchvat se dělá kvůli dopravě, aby nejezdil tolik centrem či obcí.
Kruhak i světla jsou špatně, většinou zpomalí dopravu hlavně na komunikacích, které i obchvat kříží.

Jakub P

Viděl jste někdy, jak dopadnou ty vedlejší komunikace křížící obchvat bez světel nebo kruháku? Zejména když na tu hlavní daj 70 a reálně si to řada řidičů vyloží jako 90? V takovým místě je křížení toho obchvatu nebo hůř průtahu (kde je zástavba po obou stranách a tedy o dost víc lidí se z těch vedlejších potřebuje přes nebo na průtah dostat) jen pro silné nervy, stejně jako nájezd na něj. A ve špičce to může být na hodně dlouho i pro zkušeného řidiče v relativně silným autě. Samozřejmě, že se obchvat, i takovýto průtah dělá kvůli tomu, aby tolik… Číst vice »

Jan Hojsák

Skvělé, to mě těší! Sice je to jen část obchvatu, ale buďme vděčni aspoň za to, nemuselo být ani to.

smart

Silnice I/36 (i tento budoucí obchvat) už slouží maximálně jako přivaděč na I/37. Od Doubravic dále k Chýšti a na D11 se již jedná o krajskou dvojku (II/211). Stačí se podívat do mapy.

Jarda Š.

Na D11 (přes I/37) se tudy bude jezdit jen z východu Pardubic. Jde tedy spíše o obchvat centra pro místní dopravu, pro tranzit valný význam mít nebude.

yxc

Navíc se dá předpokládat, že D11/D35 od MUK Plotiště po MUK Časy bude bez dálniční známky. Tudíž bude tvořit „obchvaty“ pro všechny.

Kebab

Až po Časy skoro určitě ne. Bez poplatku bude úsek Plotiště-Opatovice.