„Zlatá slepice“ Českých drah. Majitel zkušebního okruhu loni rekordně vydělal

Železniční zkušební okruh ve Velimi. Foto: VÚZŽelezniční zkušební okruh ve Velimi. Foto: VÚZ

VUZ chce po rekordním roce expandovat více do zahraničí.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A pak že státní firma nemůže být úspěšná!

rozinka

Kolik toho zisku doputuje až do státního rozpočtu?

nowas

A?

rozinka

Že taková firma je státu k ničemu.

Air Traveller

no, neni…

rozinka

A k čemu mu tedy je?

qwertz

JEstli je totak ziskovy business a cekaci lhuty dlouhe, proc nepostavi vedle jeste jeden okruh?

tarten

Tedy velká investice? Je jisté, že by i při dvojnásobné intenzitě testování byl přebytek zákazníků, stejná cena, a že by ziskovost byla pořád tak dobrá? Jsou na to pozemky a prošlo by to EIA?

Aby nedošlo na Murphyho zákon: Vše co funguje se musí vylepšit, aby to nefungovalo.

noerf

Ono je problém zabrat pozemky pro testovací okruh, protože to nutná infrastrukturní stavba. A sehnat schopné lidi na rozšíření služeb, kteří mají potřebná oprávnění je problém.
O využití kapacity a ceny bych se nebál zejména, když například CRRC se bude pokoušet čím dál více vstoupit na evropský trh a nástup bateriových, vodíkových vlaků také bude vyžadovat další typové schvalování.

Olda

Špatně vnímám satiru a někdy ji neumím oddělit. Obávám se však, že testovací okruh bude mít značné problémy se zařadit do infrastrukturálních staveb spojených s veřejným zájmem. Neříkám že v naší státní správě a následně justici nejsou zázraky možné, ale … Myslím, že je to tak v úrovni seminárky 1. semestru PravF.

vbb

Vezměte si glóbus kolínska a zkuste rozhodnout, které vesnice zbouráte, aby se tam ten druhý okruh vešel.
A pak si vezměte prasátko a podívejte se do něj, jestli tam nějaké ty miliardy máte.

Stráťa

Proč bourat vesnice? Nestačilo by jenom zvoukolejnit ten stávající?

tarten

Klasické zdvoukolejňování znamená zastavit provoz, na to by přistoupil jen šílenec. Leda další kolej ve větší vzdálenosti. Ale viz výše.

vbb

Pokud dáte nový okruh „dovnitř“, tak bude mít menší poloměr oblouku a asi menší rychlost, nehledě na to, že „uvnitř“ taky občas něco překáží (rybníčky, připojovací kolej na MZO). Pokud ho dáte „ven“, tak se dostanete do zahrádek Vrbové Lhoty a do obslužného kolejiště (vzhledem k provozním rychlostem by se navíc asi muselo jít i na větší osovou vzdálenost). Ale ať tak či tak, třeba hlukové zkoušky by znamenaly podstatné omezení činnosti i na druhé koleji a nájezd na MZO opět přerušení práce v obou kolejích. Taky při zkouškách se ne pouze jezdí, ale často se okolo stojícího vozidla někde… Číst vice »

milan

A proto se v pravidelných intervalech vrací pokrokové nápady tuto instituci privatizovat.

ALESL

Přece to co je ziskové musí být soukromě a to co ztrátové má být státní.

Pavel P.

Přesně tak funguje sociální kapitalismus.

Vašek

A teď je k tomu obzvlášť ,,vhodná“ doba!

Ibragim z Bastru

Nejlepší by bylo IPO. Akcie bych si určíte koupil. Tento příběh má smysl!

rozinka

Problém je, že stát z toho reálně nic nemá, musel by napřed okruh vyčlenit ze skupiny ČD a vlastnit na přímo, pak by tu dividendu dostal, takhle se rozplyne v ČD.

tarten

Stát z toho má až dost.

rozinka

Dividena 0

Air Traveller

dividenda neni vse, co spolecnost prinasi statu.

rozinka

A co konkrétně tato firma přináší kromě daní a odvodů, které mu odvádějí všechny i soukromé firmy.

Souhlas k posunu

Zisk bych věnoval do modernizace. Ne do bezedné ztrátové ČD studny

tarten

Samozřejmě, na modernizace – vozového parku ČD.

vagonář

Tak těch pár melounů by moc nepomohlo…

tarten

Dva Vectrony ročně nejsou špatné.