„Zlatá slepice“ Českých drah. Majitel zkušebního okruhu loni rekordně vydělal
Železniční zkušební okruh ve Velimi. Foto: VÚZ
VUZ chce po rekordním roce expandovat více do zahraničí.
VUZ chce po rekordním roce expandovat více do zahraničí.
A pak že státní firma nemůže být úspěšná!
Kolik toho zisku doputuje až do státního rozpočtu?
A?
Že taková firma je státu k ničemu.
no, neni…
A k čemu mu tedy je?
JEstli je totak ziskovy business a cekaci lhuty dlouhe, proc nepostavi vedle jeste jeden okruh?
Tedy velká investice? Je jisté, že by i při dvojnásobné intenzitě testování byl přebytek zákazníků, stejná cena, a že by ziskovost byla pořád tak dobrá? Jsou na to pozemky a prošlo by to EIA?
Aby nedošlo na Murphyho zákon: Vše co funguje se musí vylepšit, aby to nefungovalo.
Ono je problém zabrat pozemky pro testovací okruh, protože to nutná infrastrukturní stavba. A sehnat schopné lidi na rozšíření služeb, kteří mají potřebná oprávnění je problém.
O využití kapacity a ceny bych se nebál zejména, když například CRRC se bude pokoušet čím dál více vstoupit na evropský trh a nástup bateriových, vodíkových vlaků také bude vyžadovat další typové schvalování.
Špatně vnímám satiru a někdy ji neumím oddělit. Obávám se však, že testovací okruh bude mít značné problémy se zařadit do infrastrukturálních staveb spojených s veřejným zájmem. Neříkám že v naší státní správě a následně justici nejsou zázraky možné, ale … Myslím, že je to tak v úrovni seminárky 1. semestru PravF.
Vezměte si glóbus kolínska a zkuste rozhodnout, které vesnice zbouráte, aby se tam ten druhý okruh vešel.
A pak si vezměte prasátko a podívejte se do něj, jestli tam nějaké ty miliardy máte.
Proč bourat vesnice? Nestačilo by jenom zvoukolejnit ten stávající?
Klasické zdvoukolejňování znamená zastavit provoz, na to by přistoupil jen šílenec. Leda další kolej ve větší vzdálenosti. Ale viz výše.
Pokud dáte nový okruh „dovnitř“, tak bude mít menší poloměr oblouku a asi menší rychlost, nehledě na to, že „uvnitř“ taky občas něco překáží (rybníčky, připojovací kolej na MZO). Pokud ho dáte „ven“, tak se dostanete do zahrádek Vrbové Lhoty a do obslužného kolejiště (vzhledem k provozním rychlostem by se navíc asi muselo jít i na větší osovou vzdálenost). Ale ať tak či tak, třeba hlukové zkoušky by znamenaly podstatné omezení činnosti i na druhé koleji a nájezd na MZO opět přerušení práce v obou kolejích. Taky při zkouškách se ne pouze jezdí, ale často se okolo stojícího vozidla někde… Číst vice »
Samozřejmě, na modernizace – vozového parku ČD.
Tak těch pár melounů by moc nepomohlo…
Dva Vectrony ročně nejsou špatné.
A proto se v pravidelných intervalech vrací pokrokové nápady tuto instituci privatizovat.
Přece to co je ziskové musí být soukromě a to co ztrátové má být státní.
Přesně tak funguje sociální kapitalismus.
A teď je k tomu obzvlášť ,,vhodná“ doba!
Nejlepší by bylo IPO. Akcie bych si určíte koupil. Tento příběh má smysl!
Problém je, že stát z toho reálně nic nemá, musel by napřed okruh vyčlenit ze skupiny ČD a vlastnit na přímo, pak by tu dividendu dostal, takhle se rozplyne v ČD.
Stát z toho má až dost.
Dividena 0
dividenda neni vse, co spolecnost prinasi statu.
A co konkrétně tato firma přináší kromě daní a odvodů, které mu odvádějí všechny i soukromé firmy.