Rekordní rok. V Česku se prodalo nejvíce autobusů za pololetí v historii
Nový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD Vsetín
Velké nákupy nových autobusů pro provoz zejména v příměstské a městské hromadné dopravě se začínají plně promítat do statistik registrací
Kdyby konečně ve Zlínském kraji zavedli IDS, tak by alespoň nastala nějaká změna, ale prý má být až za 2 roky kvůli nemocnini a kdo vi jestli vůbec. Jezdit tady autobusem tady je katastrofa. Na první pohled jsou viditelně rezavé. Když jedete a nedejbože prsí tak do nich teče. A o dveřích? Jezdim autobusem kde se dveře ani nezavřou. Když pak je v autobusu hodně lidí a musí stát u dveří tak se jen bojím aby se za jízdy se dveře neotevrely a někdo nevypadnul. Kde je potom bezpečnost? Divim se že jestě projdou technicko zkouškou.
A autobusy provozuje konkrétně zde ČSAD Vsetín. Dotace jsou do zlinskeho kraje, ale autobusy jezdi v Moravskoslezkém kraji!
O jakých dotacích člověče mluvíte?
Vy jste něco pil? Autobusy v Ostravském kraji nejsou pořízeny z žádných dotací.
Je dobře, že převažují domácí výrobci, zahraniční konkurence je jistě velká, a tak všechna čest. A my cestující můžeme srovnávat, protože zde jezdí všelijaký in výrobci.
Jenže jaké autobusy, rozuměj jaké značky… směšný je, že kvalitní autobusy se téměř neprodávají. Viz. prodeje značek Mercedes-Benz, Setra, MAN, Neoplan, Scania, Volvo, Van Hool, Heuliez…
V první řadě je především třeba nahradit roztřesený nevětratelný šrot typu Karosa/Irisbus, proti tomu je luxusní svezení i SORem s klimatizací.
Pokud tu klimatizaci řidič zapne….
Karosa/Irisbus nedělala busy s klimatizací? Máte to nějaké popletené koukám.
michal: Karosa/irisbus dělaly busy s klimatizací, problém byl, že do roku cca 2008 byl základ linkové dopravy tvořen vozy Karosa 734, následné nahrazeno 934 či později 954, které klimatizaci neměli, na rozdíl od řad 736, 936, 956.Dnes i na těch obyčejných linkách jezdí autobusy vybavené klimatizací, otázka je, jak dokáže řidič nastavit klimatizaci a v přechodném období zkombinovat s topením.
A proč by se to nemohlo nahrazovat rovnou něčím jiným než Sorem? Nebo to chcete nahradit Karosu Sorem, Sor Ivecem, Iveco Setrou a tak dále?
Předesílám, že nemám srovnání, ale jezdím s ČSAD StČ na PID linkách, kde (z aktuální modelů) se vyskytují Crosswaye (LE i neLE) a přijde mi to jako OK auto, na tu max půl hodinu, co v tom člověk tráví. Samozřejmě ty s klimatizací jsou lepší, ale obecně mě nijak nepobuřujou (na rozdíl od pražských Sor NB, ty mě svým řešením pobuřují velmi).
Kvalitní autobus je relativní pojem. Pohled provozovatele a cestujícího je odlišný. Můžete mít sebekvalitnější autobus z pohledu provozovatele, ale když řidič neumí nastavit klimatizaci, jezdí přes obrubník a jako bonus nemá náladu, tak mi je jako cestujícímu nějaký autobus zcela ukradený. Mě zajímá jen to, že se dostanu v čistotě a pohodě z bodu A do bodu B. Logo na autobuse mi je vcelku fuk.
PetrB: Pravda je, že například Magelys vyrobený v Mýtě je první opravdu zájezdový autobus vyrobený v ČR. Většina předchozích řad fungovala na bázi máme linkový autobus, tak dáme vyšší sedačky, klimatizaci, tmavé folie na skla, zvýšíme podlahu a máme dálkový autobus.
Na druhou stranu, že by Mercedesy či Setry pro linkovou dopravu či MHD byli lepší než iveco a Sor si nemyslím.
Ve Vysokém Mýtě se vyrábí jen Crossway a Evadys. Urbanway a Magelys se vyrábí někde jinde.
Magelys se v Mýtě nevyrábí a nikdy nevyráběl.