Letecké společnosti Letectví Letiště

Rekordní léto na Ruzyni: nejvíce přibylo cestujících do Londýna a na dálkových spojích

Letiště Praha, jumbo Korean Air. Pramen: Letiště Praha
Letiště Praha, jumbo Korean Air. Pramen: Letiště Praha

Letiště Václava Havla pokračovalo i v září ve velkém růstu, i když došlo k jeho mírnému zpomalení. V září odbavilo 1,73 milionu cestujících, což je meziroční nárůst o 7 %. Za prvních devět měsíců prošlo odbavením na letišti 12,95 milionu cestujících, o 9,88 % více než ve stejném období loňského roku.

Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou zveřejnilo Letiště Praha. Během nejvytíženějších letních měsíců od července do září odbavilo letiště 5,48 milionu cestujících, což představuje nárůst o 9,3 %. Nejvíce cestujících odbavilo letiště v červenci, který se stal zároveň nejvytíženějším měsícem v historii letiště.

Cestující z Prahy směřovali během uplynulých letních měsíců nejvíce do Londýna, který je v žebříčku nejvytíženějších destinací podle počtu odbavených cestujících následován Moskvou, Paříží, Amsterdamem a Frankfurtem.

Londýn zároveň zaznamenal nejvyšší meziroční nárůst v počtu odbavených cestujících v absolutních číslech. Oproti stejnému období 2017 vycestovalo do Londýna o téměř 50 tisíc cestujících více, což představuje 16% meziroční nárůst.

Nárůst počtu cestujících do Velké Británie se může na první pohled – i vzhledem k chystanému Brexitu – zdát překvapivý, spojení mezi oběma městy ale za poslední rok výrazně narostlo. Dlouhodobě patří letenky do Londýna k nejlevnějším na trhu. První dopravce ale souboj o cestující mezi Prahou a Londýnem vzdá, v lednu končí FlyBe.  Počet odbavených cestujících výrazným způsobem vzrostl také na linkách do Antalye (47 % meziroční nárůst), Barcelony (+29 %), Budapešti (+107 %) či Dubaje (+ 22 %). V případě Antalye jde o nárůst díky obnovení zájmu o dovolenou v Turecku, u Budapešti a Barcelony přitáhl nové cestující Ryanair, u Dubaje začaly Emirates nabízet druhou linku denně, kterou však brzy ukončí.

„Letišti Praha se také během letošní letní sezóny, kdy celkově letecký provoz nad Evropou výrazně posílil, podařilo udržet trend pomaleji rostoucího počtu leteckých pohybů. Zatímco počet odbavených cestujících v letních měsících rostl více než 9% tempem, počty leteckých pohybů meziročně vzrostly o 6 %. To je dobrá zpráva především s ohledem na kvalitu života v okolí letiště,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Během léta také posílila přímá spojení do dálkových destinací. Počty cestujících na těchto linkách meziročně vzrostly o 34 %. Nejvíce cestujících přibylo na linkách do Dubaje a Toronta.

English version is available at CEE Transport.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
    • A on jej snad někdo omezuje? Já to (aspoň podle počtu letadel, která denně vídám téměř soustavně vzlétat či přistávat) rozhodně nepozoruji.

        • No tak ono je naopak logické, že v době, kdy je těch letů čím dál víc, to taky čím dál víc vadí. A jestli to povede k tomu, že na Rhodos místo 3x B737 poletí 2x dejme tomu A330, nevidím v tom zásadní problém.

          • Tak nějak jsem svoji repliku právě myslel: nerozumím tomu, jak je vůbec možné. že leckdo tady (oprávněně) kritizuje nesmyslnost čtyřvozových dálkových vlaků na „prvním koridoru“, a pak se tady přesto objeví něco jako sice teoreticky správný výlev, ale ve skutečnosti z kategorie „zcela mimo mísu“, na který jsem nemohl nezareagovat …

            • No já bych poprosil, aby se každá diskuse nestáčela k vlakům…

              • Já tu nevidím žádné „stáčení diskuse k vlakům“, ale jen upozornění na nesoudnost některých debatérů a nekonsistentnost jejich příspěvků.

        • Omezení (resp. tehdy téměř úplné zastavení) vzletů a přistávání mezi 22. a 6. hodinou slibovalo letiště například obyvatelům pražského Suchdola (a nejen jim) už před minimálně 5 roky v bláhovém domnění, že tím od nich „vydyndá“ souhlas s vybudováním paralelní dráhy (jejíž poloha a směr znamená m.j. například to, že její využívání bude letadla směrovat přímo nad areál ČZU): myslím ovšem, že přes veškeré sliby je letiště v tomto případě nejen u Suchdoláků stejně zcela bez šance – leda by se tam do vedení „obce“ dostala jiná garnitura, což zatím nenastalo.

          • Pokud vím tak paralelní dráha má vést ve směru stávající dráhy 6/24 jen o cca 1,5 km jižněji takže kravál bude víceméně nad stejnými místy.

Newsletter

Partneři


Výběr editora