Rekordní flotila na bioplyn: Společnost Ile-de-France Mobilités objednala 409 autobusů Iveco

Iveco Urbanway Natural Power. Pramen: IvecoIveco Urbanway Natural Power. Pramen: Iveco

Výrobce autobusů Iveco získal ve Francii rekordní zakázku na dodávku autobusů na bioplyn. Společnosti Ile-de-France Mobilités dodá v příštích letech

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Arimatejsky

Biometan není bioplyn, ale chemický ekvivalent zemního plynu vyrobený upgradem bioplynu. Jde tedy o normální CNG busy.

Rajče

Tohle je funkční cesta a nikoliv eletromobilita.

Anonym ze severu

Obojí je cesta, ale Bioplyn je spíše náhrada dieslu na spojích s nižší frekvencí (kde nejsou dráty…, ale elektromobilita na páteřní dopravu je opravdu výhodnější (další věc jsou samozřejmě emise…).
A rozhodńě (v současné době) je to lepší řešení než elektromobily…

TPal.

Budou po roce 2021 v Paříži vůbec nějaké MHD autobusy na diesel?

Timo Koehler

Proč, bude se vám stýskat?

Gremli

Jakékoliv energetické využití odpadu je jednoznačně smysluplné – tedy i „splaškobusy“. Možná by nebylo od věci z nich ještě udělat hybridy…aby se neztrácela energie při deceleraci. Akorát to musí zůstat jen u odpadu a ne rozjet nějaký třeba kukuřičný bioplynkový dotační byznys.

Jiří Kocurek

Hmm, jen jednu poznámku: A ne že se ten bioodpad bude svážet z okolí až 50 km vzdáleného a generovat tak další dopravu jako v jené vzorové obci, která je energeticky „soběstačná“ díky bioplynce. Až na tu dopravu zdrojů ze 3 až 4 okresů.
Budoucnost je v Heliu, ale tam ještě nejsme. Škoda, kdyby šly na ITER tytéž peníze, co na OZE…