Rekonstrukce trati Kostelec – Slavonice prošla „zeleným“ posouzením
Motorové vozy řady 841 v Telči. Foto: České dráhy
Vylepšení 55 kilometrů dlouhé tratě má přinést zvýšení rychlosti ze stávajících 50 km/h až na 80 km/h
Vylepšení 55 kilometrů dlouhé tratě má přinést zvýšení rychlosti ze stávajících 50 km/h až na 80 km/h
Ale copak, už ne březen 2021, ale červen 2022? Aby jsme se vůbec dočkali.
Je to rozumna investice? Na nemecke strane je trat davno zrusena pro nezajem cestujicich, jsme si jisti, ze az lide u nas zbohatnou, nezachovaji se stejne? Koukam na mapu a ty zastavky ani nejsou moc blizko zastavbe, autobus stejne bude muset jezdit. Minimalne v useku od Dacic dolu je to v podstate jen trat pustinou na okraj Slavonic. Jaky ma smysl do tohoto useku davat penize, kdyz zde by mohlo byt rozumnejsi zahustit autobusy a vozit lidi na prestup na vlak v Dacicich ci v Telci?
Spíš by se měly zrušit vlaky do Humpolce a mezi VelMezem a Studencem. Ještě by to chtělo hrábnout na trať 212
Pletete dohromady Německo s Rakouskem.
Taky pletete dohromady „oblast nikoho“ v oblasti Waldviertelu vůči osídlenější, české části (zejména v úseku Kostelec – Telč, kterého se stavební práce budou týkat převážně).
„Koukam na mapu a ty zastavky ani nejsou moc blizko zastavbe“
To se koukáte docela špatně – málokterá trať je vůči obcím trasována právě tak dobře jako tato (tohle fakt není o „zastávkách v polích 1 – 2 km od vsí“).
„Minimalne v useku od Dacic dolu je to v podstate jen trat pustinou na okraj Slavonic.“
Však tento úsek je z celé stavby úplně vynechán.
Tak si říkám, kdo tohle mínusuje. Buď šotouš, kterej prostě chce aby jeho božstvo „Vláček“ jezdilo a on se na něj občas mohl s náboženským zanícením jít podívat nebo se s ním přímo svézt anebo zaměstnanec dopravce, který chce mít zachovaný „flek“.
Po rekonstrukci tam už žádné fleky nebudou. Dačice mají a Slavonice budou mít zastávky umístěné dobře, a že mezi nimi trať vede pustinou, nevadí. V zastávkách na znamení vlak většinou nezastaví a vzdálenost 16 km mezi zastávkami v Německu je běžná.
Soupravo, kolikátou přezdívku už na tomto webu používáte?
Všimli jste si,že za poslední rok (co tu o tom byla zpráva) to nabralo rok zpoždění? 😀
Takhle si představuju dobrou rekonstrukci lokální tratě. Ne jen výměna materiálu, ale i cílení na konkrétní příznivé dopady na obslužnost.
Ještě by to chtělo dokončit trojúhelník u Kostelce a přesunout stanici na něj, blíž k obci. A obnovit zastavování všech vlaků.
Ale tu přiblblou úvrať v Kostelci nadále nikdo neřeší. 👍
zrušit stanici Kostelec pro osobní dopravu a napřímit to rovnou od Telče na Jihlavu, zastavení u masny musí stačit… (přejmenovat masnu na čistě Kostelec). Stávající napojení do žst klidně nechat, může se hodit….
takový drobný detail, přes Kostelec jezdí rychlíky Plzeň – Brno, dále osobáky Tábor – Jihlava s možností přestupu
Žádná použitelná možnost přestupu tam při současném konceptu není.
Do rychlíků tam v současnosti oficiálně nenastoupíte.
rychlíky projíždějí, pokud se nepletu…
za ty rychlíky se omlouvám, opravdu tam nestaví, holt jsem myslel ještě podle starýho jízdního řádu
A ty 2 přejezdy u Mysliboře by se taky dali přetrasováním odstranit. Stoupání tam snad není tak strašné: https://www.google.cz/maps/@49.2117966,15.4868186,3a,75y,50.52h,70.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1seljIdhW2bB75txgjJX1INg!2e0!7i13312!8i6656
A místo jedné zastávky Slaviboř uprostřed mezi vesnicemi, vytvořit 2 (Černíč a Slaviboř), na kraji obcí.
No nevím, Černíč je od zastávky 200m a Slaviboř 400m.
Ale to berete od kraje obce, nevím, ale přijde mi zvláštní chodit na zastávku mezi obcemi, když trať jde po okraji. U vlaků se často kritizuje, že jsou mimo obec a že bus zajíždí do obce, a zde to nevadí? V Černíči by mohla být zastávka hned naproti OÚ a obě jsou malé obce (tudíž by se docela srovnala docházková vzdálenost bus a vlak), tak by klidně mohli být na znamení.
Toť otázka kam by se ty nové zastávky daly, aby měly smysl, a asi by to chtělo mezi nima alespoň 1 km, aby ty dvě zastavení nezpomalovaly a prodlužovaly cestovní dobu vzdálenějších destinací.
Naopak 😀
Při čtyřech zastávkách A-B-C-D, čím jsou B-C blíže od sebe, tím méně to zdržuje (nemusím se rozjet a zase zastavit z plné rychlosti, stačí poskočit)
V Černíči bych zastávku umístil naproti OÚ a ve Slaviboři mezi přejezd P6474 a nadjezd přes tu silnici odbočující u domu číslo 15. Nemám to přesně změřené, ale vzdálenost by byla kolem kilometru.
Černíč se Slaviboří mají dohromady 156 obyvatel, stavět tam tedy druhou zastávku by byl docela luxus. Navíc ve Slaviboři má vzniknout výhybna, kde se s výhodou využije těleso a zejména pozemek zastávky. Nebyla tam někdy další kolej?
Pravda, bus do těchto vesnic zajíždí minimálně, takže konkurence vlaku není skoro žádná (co se týče docházkové vzdálenosti), ale kolik lidí odradí použití vlaku to, že by museli docházet 700 metrů na vlak (a jedou raději autem), obzvláště, když jim vlak projíždí za humny?
2 vlakové zastávky by byl luxus? Jaký by byl názor, kdyby totéž bylo u busu, kdyby projížděl skrz 2 vesnice, ale zastávku měl uprostřed mezi nimi, společnou pro obě vesnice?
Kolik stojí bus zastávka? Železniční vyjde cca na 10-15 mil. (nástupiště, přístupové cesty, přístřešek, osvětlení, kamery, rozhlas, infosystém, napájení toho všeho, …), takže by se dalo říct, že pro tak malá počet obyvatel je luxus i jen ta jedna zastávka. Zrušit ji by asi politicky neprošlo, navíc pokud tam má být výhybna, vlak by stejně zastavoval.
Není to právě tím, že autobusové zastávky rozhlas, či nějaký infosystém neznají? Ono mít stejné vybavení, tak ta cena bude taky jinde. Tak zrušení by neprošlo určitě, protože přes tyto 2 obce jezdí bus 3 x denně a jen v pracovní dny. Tak vytvořit výhybnu v jedné z těchto 2 zastávek. A co kdyby se postupovalo jako u busové zastávky, menší přístřešek a jen vylepený JŘ? VHD má především sloužit lidem a ač se nám to nemusí líbit, tak docházková vzdálenost hraje roli, ano od začátku obce to je 400 metrů, ale z druhé strany 700 a pro některé to… Číst vice »
Kdyby se postupovalo jako u autobusové zastávky, tak se dá k náspu označník za 1 500 Kč včetně práce, nebo si ho tam dá dopravce sám „zadarmo“.
Aha, tohle posouzení. A já myslel, že někdo ocenil, jak trať skvěle splývá s okolím díky dokonalému ozelenění.
Jsem ráda, že přibude další cesta, jak se dostat do srdce České Kanady. Nová trampská lokálka pomůže tam, kde již nestíhá Sázavský expres. 80 km za hodinu, to bude člověk na místě coby dup. 🙂
Sláva! Jeli jsme v prosinci Kostelec – Telč a přišlo nám to skoro jako tankodrom. Bouchání, skákání a jiných podobných efektů bylo plno.
Co chcete v šukafonu ?
V jakém šukafonu? Víte vůbec co za vozidla po trati 227 jezdí?
Jo, odpružený podvozek.
Je to nutné, když trať leží ve dvou krajích?
Cestující na trati zajímá, že jedou přes dva kraje?
Zajímat by je to nemělo. Třeba mezi Horažďovicemi a Strakonicemi nebo ve Štítech.
Samozřejmě, že nemělo. To, že někde nejezdí osobáky přes krajskou hranici jen kvůli tomu, že je tam hranice, je špatně. Tak se snad trať 227 nemusí tímto problémem inspirovat, naopak na ni mezikrajská doprava funguje bez problémů.
A kvůli takovému uvažování už jezdí ze Slavonic dál do Rakouska zrovna třeba kamiony se dřívím. Hranice pro vlaky zavřít, hurá do aut?
František: A kolik desítek km je to v rámci Rakouska, než narazíte na první stanici s pravidelnou osobkou?
Tuší někdo, jak má vypadat cílový provozní koncept? Z logiky věci: Třešť X:00 – Slaviboř X:30 – Dačice město příjezd cca X:42, odjezd X:18.
Ale co Slavonice? Ty tam vůbec nevychází…
Vlaky do Slavonic by mohly být vedeny asymetricky (symetrie zhruba kolem X:30).
Pokud má být hodinový takt v úseku HB – Dačice, tak je v podstatě jedno, které vlaky budou jezdit až do Slavonic, pokud do Slavonic bude takt dvouhodinový.
Nepředpokládám, že ten 1h takt HB – Dačice bude celodenní celotýdenní, tzn. ta asymetrie tam pořád nevychází.
To je teda fakt celoplošně zarostlá trasa dokonce přímo v zastávce.
Nejsou to schopní ani vzít jednou za rok roundupem, když už se to osazenstvu nádraží nechce vytrhávat.
Zvyseni rychlosti na 80 km/h v roce 1921? No, snad to bude do budoucna stacit 😉
Ono zrychlení z 50 na 80 udělá docela dost. Pokud to znamená výrazně nižší cenu stavby tak to nemusí takový nesmysl, jak to na první pohled vypadá, protože ta dražší modernizace už nemusela ekonomicky vyjít.
no, ale na 100 aspoň některé úseky by mohly být… takto to fakt není moc posun…
Dovolím si tvrdit, že mnohem větší problém tam bude velké množství přejezdú, často bez závor, kde se musí brzdit na 10kmh, než to že se maximálně bude jezdit jenom 80kmh.
Bude to „problém“ finanční, protože kdyby jste ty přejezdy neosadil alespoň blikačema, tak by se nedala zvednout na nich rychlost a nechat tam desítky by vám moc užitku s tou rychlostí 80 mezi přejezdy nepřineslo. A pak by se asi nestavělo nic.
„Cílem stavby je úprava stávající trati tak, aby mohl být zaveden výhledový koncept Kraje Vysočina na zavedení přímých vlaků Havlíčkův Brod – Jihlava – Dačice město v taktu 60 minut s prodloužením vlaků do Slavonic v taktu 120 minut,““
Ještě že Kraj Vysočina nevěděl, že podmínkou toho zavedení je modernizace tratě, a zavedl tam uvedený interval už před rekonstrukcí té tratě. 🙂
snad jim nezávidíte, že budou dřív v cíli cesty?
Nezávidím.
Ano, zkrácení jízdních/cestovních dob bude přínosem celé stavební akce.
Přínosem však není „úprava stávající trati tak, aby mohl být zaveden výhledový koncept Kraje Vysočina na zavedení přímých vlaků Havlíčkův Brod – Jihlava – Dačice město v taktu 60 minut s prodloužením vlaků do Slavonic v taktu 120 minut“, protože zmiňovaný rozsah spojů mohl být zaveden i bez těch úprav.
Jen bych kvůli jednoznačnosti poopravil poslední větu na „byl zaveden“…